проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 11 Мар 2017, 13:58

Направо не повярвах на очите си, човек. Говоря за линка, който си метнал по-горе. За мен поне е безкрайно ценен и интересен, направо ми е беден българския, за да ти благодаря подобаващо!:) Ще го препрочета разбира се около 2145 пъти с всяка една запетайка, подробно!:) Мислех си, че няма какво повече да науча за този мотор, пък то какво се оказа :ok:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 11 Мар 2017, 18:49

dentamed написа:сега четох малко по-назад в темата,че колегата Taricate ми беше обяснил ,че кабелите от педала отиват в блок d на ecu-то.
Колега само да те питам кой датчик си сменял?Този на педала ли?Продава ли се отделно?Аз смених педала с втора употреба ама дали е възможно да съм попаднал на друг проблемен?Незнам дали да не пусна нови кабели за да съм сигурен,че няма проблем по кабелите.Имаше един протрит от натискане на педала но го запоих.Ама нямаше ефект.Но незнам дали няма друг подобен зад таблото.


На педала не съм сменял - просто бяхме взели от морга цялото окабеляване + буксите за педала и дросела. Свалял съм го и го мерихме на съпротивление , че работи плавно. Волтажите също бяха наред.
Сменял съм датчика на дросела. Тогава просто изкормихме старата инсталация и я подменихме изцяло (с буксите даже). Сигурен съм , че отива в D нa ECU-то. Дросела май беше в C , но по кафяв кабел се управляваха и двата датчика - обща маса (не съм на 100% сигурен , но мисля , че беше точно така)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Мар 2017, 20:15

нека и този линк на братята руснаци е в темата.Може да помогне на някой.


http://bmwfanatics.ru/forumvb/viewtopic ... 47&t=61485

жалко,че нещо снимките са изчезнали.Това беше целия основен ремонт със страшно много снимки от а до я.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 13 Мар 2017, 1:07

Имам повечето интересни снимки от тази тема, ако иска някой може да драсне и ще му ги пратя. Иначе пиша сега за един много елементарен въпрос и ако някой ми отговори ще ми помогне много. Става въпрос за болтовете на главата. Имаме общо 10 болта, като 6 от тях са 10мм, а 4бр са по 8мм ако не греша. До тук добре - интересува ме някой да потвърди, че три от тези тънките болтове са с ДЪЛЖИНАТА на дебелите и само един мисля беше по-къс. Така ли е? Има ли някой инфо от достъп до разпарчадисан двигател или просто слонска памет?:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 13 Мар 2017, 8:58

мойте болтове стоят ако не се лъжа.Ще ги изровя ,ще ги премеря и ще ти пиша.Обаче това може да стане утре или в сряда защото съм в движение.Устройва ли те времето или е спешно?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 13 Мар 2017, 9:20

https://www.google.bg/search?q=bolt+cyl ... H94N5woYvM:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... hed_parts/

така са ама утре ще ги премеря с точност

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 13 Мар 2017, 12:05

Не съм внимавал в час, ама изобщо:) Изобщо няма нито един болт от тънките, който да е с дължината на дебелите. Ще търсим варианти с други болтове, благодаря ти все пак, поне не се впуснах да ги правя набързо тук и да се окажа неподготвен.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 13 Мар 2017, 13:28

ivoaudi написа:Не съм внимавал в час, ама изобщо:) Изобщо няма нито един болт от тънките, който да е с дължината на дебелите. Ще търсим варианти с други болтове, благодаря ти все пак, поне не се впуснах да ги правя набързо тук и да се окажа неподготвен.


Болтовете са M 8x95 /125 (х3 бр.) и M 10x170 на 1.5 стъпка. Това са оригиналните размери. Аз затова, по-назад препоръчах, ако се налага смяна (както при теб) - да се пуснат на 1.25 резба. Това го знам от стар майстор и никога не ме е подвеждало. :bchug:
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 13 Мар 2017, 22:09

Просто съм направил сметката без кръчмаря и ударих на камък естествено. Моята тънка идея бе да пренарежа на 13-14 мм външен размер втулки, които пък да бъдат съвсем обикновени, правени на струг, от най-келявата стомана ако ще, обаче двойно по-дълги. Задължително щяха да държат в алуминия спокойно заради голямата дължина. Има доволно място надолу да ги навивам дори двойно, спокойно щяха да държат и на 10 кила без да се изръгнат от алуминия и то това ни е и слабото място де. Исках да ползвам тънките болтове вместо дебелите за да има "месо" втулката. Никой стругар няма да ми направи втулка 12 на 10мм да речем. Щях да поръчам и 5 комплекта болтове ако трябва и да ползвам по 2-3 болта от тънките, останалите да изхвърля. То обаче се оказа, че тънките болтове в комплекта са и сериозно по-къси, просто съм го забравил това, добре че попитах преди да я разхвърля. Та се надявам сега да намеря тънки болове от друг ДВГ със същата дължина като на дебелите 6бр, че такова съотношение диаметър-дължина със съответната акост не знам дали съществува дори.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1649
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 13 Мар 2017, 22:19

Прочетох и аз статията за мотора! Явно е била доста напредничава технология за годините си! Защо така са се изложили с някои дреболии,не знам :dunno: ! Интересно,че уж е като М54 цилиндрово-буталната група,а не харчи масло като 6-така...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 14 Мар 2017, 11:51

Здравейте,колеги.Днес сутринта като запалих колата за работа всичко си беше наред,но преди местото където работя има един баир да го кажа по пътя доста стръмен нагоре и там я нацедих до към 5-5,5 оборота,след което си спрях нормално и угасих.След около 2 часа трябваше да я преместя и при старта мотора запали,но няколко секунди2-3 може би ръмжеше все едно няма масло и после си утихна все едно нищо не е станало,като през това време лампата веднага си угасна за маслото,като всеки път..Маслото е на 7к км кастрол 5/40.Това ми го беше правило и преди смяната му и то ако е карана по дълго време.След смяната смених естествено филтър,О пръстени ,нещата в елемента,като забелязах,че самата капачка на която се поставя филтъра към малкия О пръстен беше цепната.Въпреки това сложих всичко и налях маслото.7к км нямаше грижи,сега пак взе да го прави.Ако на някой му е правило този номер да каже дали може да е от маслото,пръстените пак да са заминали или нещо от тази пукнатина да влияе за оттичане на масло от елемента примерно.Изобщо дали е проблем това до следващата смяна и дали да сменя капачката на елемента?

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 14 Мар 2017, 17:26

Здр колеги.Искам да попитам,щото не съм се интересувал за тампоните на двигателя.Двата ми отстрани изглеждат здрави,мотора работи добре без да тресе.Обаче усещам особенно в студеното време като я запаля вибрация отдоло като че ли между скоростния лост и барчето между двете седалки,все едно двигателя блъска там.И като загрее в нормални обороти вибрацията спира,но блъскането между седалките се усеща неприятно все едно е стар дизел.Нормално ли е това при положение че визуално и на слух мотора работи добре без да клати много,а в купето го усещам и ако не трябва да е така как се решава проблема.Има ли някакъв тампон отдоло и може ли да е от него.Малко тъпо се обясних ама ако някой има идея за този проблем ще се радвам да помогне.Не е супер фрапиращо ,но дразни.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 191
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ZALMAN » 14 Мар 2017, 18:42

Съжалявам за стария цитат , но описва точно моя проблем. Както си карам изведнъж премигва един път лампата на акумулатора , с нея светва чека , eml , тракшъна , абс и сензора за гумите. Минава в авариен режим и не може да се форсира над 3000 оборота , двигателя е n46b20a е46 318ци 10ти месец 2004-година. на 272000км. Закачам я на "лънч диагностика" и ми показва същите грешки като на колегата. Смених двата датчика , тези който са отпред на мотора но проблема продължава :( на снимката по долу съм ги заоградил с жълто , има ли други датчици за смяна понеже колегата пише че е дал доста пари за смяна а дефакто тези се сменят за 5 минути.

Изображение


В тази тема описват същия проблем като моя http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... s-t125790/

bay_mitak написа:Здравейте,
искам да помоля за съвет отностно следния проблем:

Всичко започва по следния начин: Паля без проблем, карам си без проблем и от нищото без да има каквато и да е било връзка с подаване на газ или със сменяне на скорости и прочие светва за момент лампичката на акумулатора, от там се губят за части от секундата оборотите и след това всичко се възстановява както си е, няма значение дали е в спряло или при определена скорост колата. След това може да се повтори същото още един или два пъти и накрая колата просто спира, въртя да запаля и стрелката на оборотите играе малко, но не пали. Чакам около 20-30 мин, паля без проблем и продължавам пътя си. Закачам колата на Рейнголд и още куп програми за диагностика и ми дава следните грешки:
P0335: Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
P0366: Camshaft Position Sensor "B"Circuit Range/Performance (Bank1)
P0015: "B"Camshaft Position- Timing over-retarded (Bank1) (това е защото въртя и тя не пали)
P0370: Timing Reference High Resolution Signal A Malfunction (отново нова грешка от последните 1-2 пъти)
P0011: "A" Camshaft Position - Timing over-Advanced or System Performance (Bank1) (тази е сравнително нова)

Бях на различни майстори, никой не може да каже кой датчик е точно, тъй като те са свързани и ако един даде грешка се получава разминаване между коляновия и разпределителния вал и после светват и двата. Други майстори ми казват, че може веригата да не е обтегната и заради това да даде тези грешки, но за да я презацепят или изобщо да проверят дали е тя, трябва да отворят двигателя и да я мерят, а ако не може да се презацепи, трябва да се сменя и още куп болтове и обтегачи, та много дебела става работата.
А ако са датчиците, почти всеки във форума препоръчва оригиналните, но предвид цената и количеството и това става много скъпо. Заради това трети майстори препоръчаха да се започне по важност, именно датчик колянов вал на вемо 80 лв., но за труд искат 140 лв., което за един датчик, макар и трудно достъпен, не ми изглежда много разумно, предвид и факта, че може да не е този датчик повреден и да е много труд за нищо.
Колата е закупена от частни хора в Германия, които са първи собственици и е на реални 196 700 км., до сега съм правил доста различни ремонти, включително и преди 2 седмици смяна на гарнитура и всички възможни консумативи и дадох общо 700 лв.

Та моля и Вас за съвети как да подходя и кое първо да се направи и може би най-важния въпрос - къде в София ?

Колата е46 316i N42B18 има и газов инжекцион Бардолини ОБД МАКС, който няма общо с горепосочения проблем.

П.С. Пращам линк от един британски форум, в който на английски и вероятно по-добре от мен е обяснен с точност проблема: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... s-t125790/

Имам и снимков материал, както и клипчета, ако има нужда, ще ги кача.

Благодаря предварително

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 14 Мар 2017, 22:48

ZALMAN написа:Съжалявам за стария цитат , но описва точно моя проблем. Както си карам изведнъж премигва един път лампата на акумулатора , с нея светва чека , eml , тракшъна , абс и сензора за гумите. Минава в авариен режим и не може да се форсира над 3000 оборота , двигателя е n46b20a е46 318ци 10ти месец 2004-година. на 272000км. Закачам я на "лънч диагностика" и ми показва същите грешки като на колегата. Смених двата датчика , тези който са отпред на мотора но проблема продължава :( на снимката по долу съм ги заоградил с жълто , има ли други датчици за смяна понеже колегата пише че е дал доста пари за смяна а дефакто тези се сменят за 5 минути.
......................
Благодаря предварително
[/quote]

Проблема се нарича датчик колянов вал и се решава само с ОРИГИНАЛЕН такъв. Ако не си сменял клапан картерни газове сега е момента :idea: .
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 14 Мар 2017, 23:10

колега ivoaudi или ivobmw :mhihi:

аз мойте резби ги навих на двойно да не кажа тройно по-голяма площ.Стругаря наряза резба на доста голяма дължина.
Единствения проблем ако може да се нарече проблем беше единия от малките задни болтове.Нали има резби ,за да се хване скоростната кутия.И като станаха по-дълги резбите на блока при завъртане на скоростната кутия един от болтовете достигаше до един от тези на блока.Оправихме го като скъсихме болта на скоростната кутия и всичко заспа.
Обаче за сметка на всичко друго стягането беше яко и нищо не мръдна.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook