Технически преглед и катализатори

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от bum_bum » 01 Мар 2017, 12:11

Случаят ти е показателен за това какво се случва по пунктовете за ГТП.

Няма как да се случи това
тези норми не са променяни от много години и стойноста 3 е от бай Тошово време
. Нормата Евро 1 е от 1992- година, а тогава бай Тошо вече не играеше най-малкото. Другото е, че бидейки в ЕС тези норми са приети и би следвало да се спазват.

Предходния норматив е регламентиран с директива 70/220/EEC и там отново няма стойност "3" никъде.

Човекът при който си бил просто не знае за какво говори, което е и тъжно и жалко в предвид позицията на която е.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от bigdady » 01 Мар 2017, 12:29

Тези норми са за Република България. И няма как да незнае като всичко е електрооно зададено и е изискване за самия преглед. Все едно не ми се спори.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от bum_bum » 01 Мар 2017, 12:47

bigdady написа:Тези норми са за Република България. И няма как да незнае като всичко е електрооно зададено и е изискване за самия преглед. Все едно не ми се спори.


Република България от 2007-ма се съобразява с някои норми наложени от вън. Тези за емисиите са едни от тях. ;)


steeN написа:
Сега като се замисля, ако мерят без товар... дизела тогава гори бедно и ефективно... няма HC, CO, PM... но бълва яко NOx, което сигурно не мерят. Ако го сложат на дайно и надуят турбото, тогава ще стане обратно... ще излязат предните 3, но няма да има NOx... щото чиповете просто дъмпват гориво.



Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от steeN » 01 Мар 2017, 17:57

Имам предвид на техническия преглед във България как мерят емисиите.

bigdady написа:Също каза, че имат повече проблеми с вредните емисии не от дизели а от бензинови автомобили които притежават химичен състав по вреден за околната среда.


Този не знае за какво говори... това са разбирания от 60те години, като имаше оловни бензини и т.н.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Е30 Fanatic
Аватар
Мнения: 3946
Регистриран на: 8.12.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Ford Ranger 2019
Мечтае да кара: corvette c7 zr1

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от N.Mihaylovski » 01 Мар 2017, 23:28

Днес минах преглед, ми пичове аз исках да замери той вика не бачка техниката :shock: само стоповете провери защото камерата снимала
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Leon » 05 Мар 2017, 22:44

Какви еко стандарти очаквате от държава, която раздава дърва и евтини въглища като енергийни помощи, и самата тя е най-големият замърсител на въздуха през зимата? На 99% съм сигурен, че на дизелите не им мерят азотния диоксид, който е най-голямата драма. Въглеродния диоксид при дизелите е нисък, нали затова ЕС им даде такъв тласък и сега се чудят какви магии да им впръскват, че да намалят азотния. Май проблемът не е в пунктовете, а в държавата - не мисля, че има изисквания да се спазва Евро категоризацията на колите при техн.преглед, не съм чул да върнат кола за емисии, но за нерегулирани фарове мен са ме връщали.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Missing » 06 Мар 2017, 10:22

За 4 прегледа който съм минавал нито веднъж не са ми мерили газовете. Винаги ми мерят само спирачките. На последните два дори не ме караха да пускам къси/дълги, мигачи, стопове и т.н. :no:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Е.Димитров » 29 Мар 2017, 8:14

Здравейте колеги,
малко да повдигна темата.
Става въпрос за това, че на тест, колата ми показа по-високи стойности на CO.
Колата е 1.6 бензин/газ (Nissan Qashqai 2010 година)
Колата си работи добре, набира си се прилично, не харчи много, на бензин се кара с най-скъпият шелски бензин (Vpower nitro), на газ, мисля че последно на лукойл заредих
Смятам че има катализатор, тоест не е махнат.
На теста показва, че лмбда сондата си работи добре.
Свещите са чистак нови (около 1000 километра) иридиеви, каквито препоръчва производителя , въздушният филтър също е на около 1000 километра оригинален на нисан.
Та въпроса е, на какво може да се дължат по-високите стойности на CO и какво може да се направи, че да се намалят тези стойности.

п/п
Пуснах и тема във форума на нисан, но там е малко по-малко посещаван.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от steeN » 30 Мар 2017, 6:57

Богата е сместта поради някаква причина. Може да е някой температурен сензор, термостата... доста неща.

п.с. беше ли добре загряла колата? по принцип на тест за емииси се ходи след като е карано малко км изънградско и катализатора е вдигнал температура.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от Е.Димитров » 30 Мар 2017, 9:10

steeN написа:Богата е сместта поради някаква причина. Може да е някой температурен сензор, термостата... доста неща.

п.с. беше ли добре загряла колата? по принцип на тест за емииси се ходи след като е карано малко км изънградско и катализатора е вдигнал температура.

Благодаря за отговора,
колата по принцип бързо загрява (според стрелката за температурата) и до КТП са поне 3-5 километра, мисля че бе загряла добре.
Иначе, нормално си харчи...вероятно ще трябва да отида на диагностика, при някой, които има и газ анализатор.
Да знае някой колега добър диагностик, но в Пловдив?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Технически преглед и катализатори

Мнение от alekangg » 30 Мар 2017, 10:49

Това че загрява водата-антифриза бързо не значи, че катализатора е загрял оптимално за 3км. Трябва му повече време

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от steeN » 03 Апр 2017, 4:19

alekangg написа:Това че загрява водата-антифриза бързо не значи, че катализатора е загрял оптимално за 3км. Трябва му повече време


+1 особено ако е 10 годишен катализатор
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от zAcK » 19 Дек 2019, 18:27

Привет. Да попитам, взех на бащата едно Субару Аутбак Bi-Fuel и реших да му сменя газовата бутилка с нова, за да може да си минава преглед нормално, но ми дадоха само протокол за монтиране на уредба за работа на втечнен газ, в който са описани всички детайли. Трябва ли ми още нещо? Преди имаше някакви паспорти на газовите, но ми казаха, че вече не ми трябвал и тотално се обърках :?: :dunno:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Варна/Ст. Загора
Пол: Мъж
Кара: e39 520i
Детайли за колата: М52B20TU

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от sedd » 20 Дек 2019, 0:18

zAcK написа:Привет. Да попитам, взех на бащата едно Субару Аутбак Bi-Fuel и реших да му сменя газовата бутилка с нова, за да може да си минава преглед нормално, но ми дадоха само протокол за монтиране на уредба за работа на втечнен газ, в който са описани всички детайли. Трябва ли ми още нещо? Преди имаше някакви паспорти на газовите, но ми казаха, че вече не ми трябвал и тотално се обърках :?: :dunno:
Здравей, последните две години като съм минавал преглед (колата е с газ) не са ми искали никакви документи за газовата. Знам, че преди е имало някакви паспорти и са подлежали на проверка, но сега няма такова нещо.

Sent from my BLN-L24 using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: Технически преглед и катализатори

Мнение от (h)aman » 21 Дек 2019, 20:00

zAcK написа:Привет. Да попитам, взех на бащата едно Субару Аутбак Bi-Fuel и реших да му сменя газовата бутилка с нова, за да може да си минава преглед нормално, но ми дадоха само протокол за монтиране на уредба за работа на втечнен газ, в който са описани всички детайли. Трябва ли ми още нещо? Преди имаше някакви паспорти на газовите, но ми казаха, че вече не ми трябвал и тотално се обърках :?: :dunno:


Това е достатъчно, щом е описана бутилката.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook