проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
премахнах го дирекно откорпуса и затворих без него
Така няма да стане работата, това да не е москвич 408, термостата на БМВ има разпределителна функция, и разпределя през кой кръг да минава водата, ако го премахнеш става мазано и влошаваш охлаждането..
Иначе, освен от влошена циркулация, може да ти надува и от гарнитура на глава или пукната глава..
Виж дали се губи първо водата, и дали имаш ниво на охлаждащата течност, и после ще мислим..


Тиез коне искат да ядат....



- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Направете и един, всъщност два теста за изгорели газове в охл. с-ма. Един на хубаво студен мотор и ако той не отчете нищо, втори на около 75-80 градуса.
Защо си махнал термостата ей така, без нужда? Трябваше преди това да провериш температурата от скритото меню. Съвременните термостати рядко се повреждат зацикляйки затворени. Какво значи "надува маркучите"? Те по принцип са си леко твърди, сравни с някой друг колега.
най-голямата ти грешка: Когато обезвъздушаваш не трябва да ти е отворена капачката на казанчето. Нормално е че ти прелива оттам, ако е отворена.
Защо си махнал термостата ей така, без нужда? Трябваше преди това да провериш температурата от скритото меню. Съвременните термостати рядко се повреждат зацикляйки затворени. Какво значи "надува маркучите"? Те по принцип са си леко твърди, сравни с някой друг колега.
най-голямата ти грешка: Когато обезвъздушаваш не трябва да ти е отворена капачката на казанчето. Нормално е че ти прелива оттам, ако е отворена.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ами колега махнах го термостата защото долния маркуч е студен и неиска да отвори изобщо. Видях тука един колега беше писал почти същия проблем и ,че го е премахнал и е разбрал по този начин,че е от него. А другото което е нормално ли е да почва дапикае отгоре разширителният съд чак след 4000 оборота. Незнам вече какво даправя да купя термостат и да пробвам пак??? Несмея да патувам със нея на никъде защото да не ме остави по път. Няма мазни следи от масло във антифриза не пуши отзад не прекъсва......
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако термостата е работел коректно маркучите са си доста да не кажа яко твърди на 105-108 градуса.Защото налягането е голямо на тази температура.Обаче от твърди маркучи до надуване в системата разликата е голяма.Ако наистина вкарва изгорели газове от духнала гарнитура не може да се стиснат двата края на маркуча.Може е да пръсне маркуч и т.н
Колегата Ивоауди - Ивобмв
ти каза.Най-добре направи тест за изгорели газове.
Иначе принципа на обезвъздушаване е при затворена капачка.От двете пробки.Ако си махнал термостата няма какво да обезвъздушаваш ако е наред всичко.Щом имаш проблем и без термостат значи нещо не е наред.Не съм пророк но съм правил същите опити когато колата надуваше от гарнитурата и нямаше обезвъздушаване.Махнах термостата само за проба.И пак същата работа.Няма обезвъздушаване щото постоянно влизат изгорели газове.Най често ги тика в парното.Имаш ли постоянно парно.Бълбукане от парното чуваш ли?Нали знаеш,че без термостат не е здравословно за колата.
Колегата Ивоауди - Ивобмв

Иначе принципа на обезвъздушаване е при затворена капачка.От двете пробки.Ако си махнал термостата няма какво да обезвъздушаваш ако е наред всичко.Щом имаш проблем и без термостат значи нещо не е наред.Не съм пророк но съм правил същите опити когато колата надуваше от гарнитурата и нямаше обезвъздушаване.Махнах термостата само за проба.И пак същата работа.Няма обезвъздушаване щото постоянно влизат изгорели газове.Най често ги тика в парното.Имаш ли постоянно парно.Бълбукане от парното чуваш ли?Нали знаеш,че без термостат не е здравословно за колата.
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Пак повтарям, махнеш ли изцяло термостата смущаваш движението на охлаждащият агент вътре..
За това колеги, не давайте такива идеи, без да сте запознати с това как действа охладителната система на БМВ-то.
Ето ви за домашно схема!! за изучаване.

За това колеги, не давайте такива идеи, без да сте запознати с това как действа охладителната система на БМВ-то.
Ето ви за домашно схема!! за изучаване.



Тиез коне искат да ядат....



- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Stilian89 написа:Ами колега махнах го термостата защото долния маркуч е студен и неиска да отвори изобщо. Видях тука един колега беше писал почти същия проблем и ,че го е премахнал и е разбрал по този начин,че е от него. А другото което е нормално ли е да почва дапикае отгоре разширителният съд чак след 4000 оборота. Незнам вече какво даправя да купя термостат и да пробвам пак??? Несмея да патувам със нея на никъде защото да не ме остави по път. Няма мазни следи от масло във антифриза не пуши отзад не прекъсва......
Заподозрените ти са водна помпа, която вече си сменил, запушен радиатор и термостат все пак. Не знам защо все още не си го сменил, но на твое място преди да го направя бих извадил физически целия радиатор навън и бих го промил хубаво. Него и цялата система разбира се. Надуй го от едната страна хубаво с вода и виж как пропуска. И в двете посоки. Всичко това във връзка с гадостта, която е ползвана от някой си за запушване. Голяма глупост са тези гадости и много поразии правят, ама иди обяснявай на хората. Просто бях го пропуснал това твое обяснение за запушващата гадост, понякога не чета внимателно. Та след като почистиш ХУБАВО, АМА ХУБАВО системата и особено радиатора, оставам на теб сам да решиш дали да сглобиш обратно и тестваш преди да смениш и термостата или направо директно да си го смениш ей така, м-у другото. Та така, обезвъздушиш и караш на РАЗЛИЧНИ РЕЖИМИ с включено подменю на температура и по желание да постнеш тук резултатите.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Позволявам си отделно да драсна по повод мненията на onewg. Няма много истина в писаното от теб да ти кажа и доста подвеждаш. Не знам защо се изявяваш за учител при положение, че ти липсват елементарни познания. Целта на форума не е да се дават някакви си там мнения и да объркваме хората лутайки го от грешно, към още по-грешно мнение. Та:
-Охладителната система не е 17 годишна девойка да и се смущават чувствата. Нищо не и се смущава на системата и не се влошава, а напротив,
подобрява се охлаждането премахвайки термостата, съвсем отделен въпрос е, че не бива да се кара така, но това е друга тема.
-разликата м-у охл. с-ма на москвич 408 и въпросното бмв е буквално никаква, даже не знам защо го каза това. Принципът не е подобен - идентичен е. Нищо друго не се променило през годините, освен че работи под налягане и разширителния съд е изведен извън радиатора.
-Охладителната система не е 17 годишна девойка да и се смущават чувствата. Нищо не и се смущава на системата и не се влошава, а напротив,
подобрява се охлаждането премахвайки термостата, съвсем отделен въпрос е, че не бива да се кара така, но това е друга тема.
-разликата м-у охл. с-ма на москвич 408 и въпросното бмв е буквално никаква, даже не знам защо го каза това. Принципът не е подобен - идентичен е. Нищо друго не се променило през годините, освен че работи под налягане и разширителния съд е изведен извън радиатора.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да махнеш клапата, е като да махнеш сърдечната клапа от едно сърце, системата е инженирана, измислена и направена да работи по този начин..
Това е груба рисунка от мен, но долу горе описва начина на действие..
Моля ви се не давайте такива съвети, после да няма такива теми. (проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20) БМВ нямат скапан двигател, има хора които не четат..


Сега си представете ако липсва този клапан, който разпделя из кръговете, как ще работи системата, той радиатора ще е тотално дисейлбнал..
Не ми е целта да се карам с вас, или с някой, целта ми е да ви предпазя от правенето на глупости, после които глупости излизат скъпо..
Това е груба рисунка от мен, но долу горе описва начина на действие..
Моля ви се не давайте такива съвети, после да няма такива теми. (проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20) БМВ нямат скапан двигател, има хора които не четат..


Сега си представете ако липсва този клапан, който разпделя из кръговете, как ще работи системата, той радиатора ще е тотално дисейлбнал..
Не ми е целта да се карам с вас, или с някой, целта ми е да ви предпазя от правенето на глупости, после които глупости излизат скъпо..


Тиез коне искат да ядат....



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колега от опит ти казвам,че нищо не става с охлаждането без термостат.Имам навъртяни доволно много километри на n42 с отворен термостат.Повече от 70 градуса не държеше.Карал съм голф 3 5години с отворен термостат.Баща ми има m43 bmw e46 и от някоко години е с отворен термостат.От трите коли никоя не гори масло.И трите работят перфектно и вървят както преди да се прецакат термостатите.Не ги сменям щото обичам яко да ръчкам.А като натискаш газта почва освен стрелката на километража и обортомера да се движи и тая на температурата.Аз дори съм търсел преди да купувам развалени термостати за ръчки.Които са останали отворени.Не искам да махам термостата нацяло щото много бавно загрява.Не препоръчвам на никой да маха термостата нацяло не защото ще навреди на колата ,а защото е безмислено.От гледна точка разход на гориво и уж износване на двигателя.Аз във второто не вярвам.Собствен тест.Най-сигурното.Зимата е много неприятно без термостат.В Италия масово махат термостатите.Там проблемите не идват от това ,а от това,че не сменят масла.Препоръчвам на хората с термостати които отварят на 105 градуса да си сложат такива които отварят на 90 .
Причините са ясни на всички.Аз сега съм с такъв.
Схемата която си дал не е от n42.Или нещо рисунката не се е получила.Между москвича и която и да е кола разлика няма.
Имаш голям и малък кръг.Като загрее малкия отваря големия.Как точно ще объркаш циркулацията.То като отвори термостата не се ли бърка циркулацията.
Причините са ясни на всички.Аз сега съм с такъв.
Схемата която си дал не е от n42.Или нещо рисунката не се е получила.Между москвича и която и да е кола разлика няма.
Имаш голям и малък кръг.Като загрее малкия отваря големия.Как точно ще объркаш циркулацията.То като отвори термостата не се ли бърка циркулацията.
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Той си е супер този експеримент и то точно за този двигател може да се играе доста, щото караниите му държат. Аз лично много ще ти се изкефя ако го реализираш. Много ме е глождила идеята и .... Лошото, поне според мен е после в мапването. Моите наблюдения са, че в БГ "маперите" масово нищо не правят, пълна излагация. Презастраховат се с излишно богати смеси и колите после горят на поразия, пушат, цапат. Масово се правят някакви уж бегачки, горящи лами, с които се ходи 4 пъти годишно до кварталния бар. Съответно за горенето никой не му пука, а това за мен е палачорска, българска му работа, тип ала-бала.
Да не го приемеш, че искам да те откажа, нищо подобно, харесва ми доста идеята. Просто спомена, че и ти като мен много караш и разход само половин литър нагоре в края на месеца си е от значение. Да подбереш внимтелно мапера накрая. Успех и да пишеш като стане.
Да не го приемеш, че искам да те откажа, нищо подобно, харесва ми доста идеята. Просто спомена, че и ти като мен много караш и разход само половин литър нагоре в края на месеца си е от значение. Да подбереш внимтелно мапера накрая. Успех и да пишеш като стане.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Отворен термостат, и махнат термостат са две различни неща..
Пишете до бмв инженерите, им и кажете че нищо не разбират от двигатели че са сложели термостат,
а пък ви сте по умни и го махате..
Пишете до бмв инженерите, им и кажете че нищо не разбират от двигатели че са сложели термостат,
а пък ви сте по умни и го махате..



Тиез коне искат да ядат....



- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колега не сме по големи от бмв инженерите.Ще ти го обясня простичко.Палиш,навън студ(зима е),стъклото трябва бързо да се издуха,на жена ти и е студено.Естествено,че най-добрия вариянт е максимално бързо да стопли и да вземе да духа топло.Стъклото бързо се размразява,на жената и става топло,почва да сваля дрехи
.Маслото се стопля и двигателя утихва,почва да работи равномерно,всички хлабини се уплътняват и т.н.Естествено,че е важен термостата.
За това колко разбират инженерите не ми се спори.Старите бмв-та бяха яки.Новите са супер зле.Какво ще ми кажеш за n47.Добър двигател ли е?Къса веригата за по малко от 100 000 .Сменя се целия колянов вал,щото зъбчатката е на него,вади се целия двигател,щото веригата е отзад.Хиляди още примери мога да ти дам.Дори от бмв в официално писмо до медиите признават грешките.Защо n43 n45 термостатите вече работят не на 105,а на 95.
Не се заяждам с тебе,просто споря.Но и ти си прав.Без термостат не е добре

За това колко разбират инженерите не ми се спори.Старите бмв-та бяха яки.Новите са супер зле.Какво ще ми кажеш за n47.Добър двигател ли е?Къса веригата за по малко от 100 000 .Сменя се целия колянов вал,щото зъбчатката е на него,вади се целия двигател,щото веригата е отзад.Хиляди още примери мога да ти дам.Дори от бмв в официално писмо до медиите признават грешките.Защо n43 n45 термостатите вече работят не на 105,а на 95.
Не се заяждам с тебе,просто споря.Но и ти си прав.Без термостат не е добре
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги сложих термостат промих цялата система продухах я със въздух и напълних. Доста доволен съм започна да излиза струя вече и на празен ход на двигателя. Но имам опасение ,че маркучите са доста твърди и надути колко надути трябва да бъдат ?????
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
На теория капачката на разширителният съд би трябвало да поддържа налягането в охладителната система на около 1 атмосфера, и да не позволява да вдигне по високо от работното...
Поне така казват дебелите книги за бмв (а и не само).

Поне така казват дебелите книги за бмв (а и не само).



Тиез коне искат да ядат....



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани