Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Zhivko0 написа:vld написа:Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег
Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.
Идеята ми беше какво мога да погледна на улицата при оглед, да не я карам напразно в сервиз. Иначе ще я проверя и в сервиз по рамата и ще отида някаде да я закачат да я огледа майсто, но идеята ми е да не хварлям излишни пари за някоя гробница. Можеш ли със снимка да покажеш смукателния колектор, че не съм много в час с тези неща? Тези пеперуди на колекторите, като заминат такава ли е практиката да се премахват или само мърлячите го правят?
Демферната шаиба мога ли да я проверя аз или майстор трябва да го свърши това ?
Имате ли идея колко е ремонта на една дюза? Рециклират ли се или не са годни за рециклиране ?
Всичко което съм написал се проверява на улицата, само за демпферната шайба трябва да се вдигне колата и да се свали кората под мотора, ако е 6 цилиндрова.
В твоя случай и нея можеш да я видиш от горе щом търсиш 320д.
Пеперудите се махат защото колектора е скъп и никой не го купува, но яко ти се дават 1000лв. няма драма сменяш го и всичко е ОК.
Има информация за всички тези неща в форима прочети малко повече, няма как да се научиш за един ден или седмица кое да гледаш, просто това не е лесна работа.
На повечето колеги които са по навътре в материята това им коства години опит с различни БМВ-та с различни мотори, разглобяване правене...
Вероятно в твоя случай е по добре да се довериш на автомонтьор който рабира и познава марката, и като не я избере после да му търсиш отговорност.
Иначе на късмет.

- hpnotic2
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 30.01.2013
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 320d e90
- Мечтае да кара: m5
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Satanism написа:hpnotic2 написа:OFFTOPIC: На моята и сменях амортисьорите на 215-220к, защото на един завои нацелих таква дупка, че гумата ми дойде в купето. После при обслужване в MCAR, ми зададоха въпрос дали колата е удряна в бордюр при паркиране с висока скорост, на който въпрос бях изключително изненадан. Оказа се, че при влизане в една от дупките (голяма и пълна с вода) съм изкривил дясна кормилна щанга (нямам си представа как се е случило), та и нея трябваше да сменя. Но за 5 години съм сменил това, 4 свещи с реле, предни и задни накладки, 5 пъти масло и сега трябва да сменя термостати, че в градско стига 88-90, извънградско 78-80, а онзи ден на магистрала със 140 и нагоре не мърда от 64-66 (???).
Това ориентировъчно за хората, които смятат да си купуват такава бръмчалка.
Извинявай, ама как точно това е гледане на кола?А ролки и ремъци, а 2 пъти даже? А спирачна течност, а антифриз и всичките му други течности и масла в тая кола?По 2 пъти?Тия неща остаряват.Това, че не тропат, не значи, че не изискват смяна.
Почва да ми става ясно, защо моят файл, със сметките, има такива тотали отдолу.
Първото, че се разискваше ремонти свързани по-скоро с окачване и второ ако искаш да ти пратя на лично фактурите за смените на всички неща за тия 5 години, та да излезе колата ми от графата - гробница, кошник и т.н. Ремъци, 2 смени на спирачна течност и 2 на антифриз. Както казах, това са ориентировъчно и са "по-скъпите ремонти". Сменил съм и чистачки и предните бъбреци, крушките на фаровете, боя на различни детайли, ама нали ? Да напиша ли и за течността за чистачките и хидравлична ? Имал съм и обслужване на климатик и т.н. Не мисли, че колата се кара на умиралка и масло се сменя на 40к км. Виж демпферна шайба не съм сменял, защото ми казаха, че е ок. Като купиш кола с история и всяка година я вкарваш в оторизирани сервизи (не, че е гаранция, защото като я закарам на 15к км и ми викат карай още 15 с тва масло, ама не съм толкоав луд, нали) не мисля, че трябва да и извадиш двигателя и да го замениш с нов от завода. Профилактиката е важна и предпазва от по-големи щети, но това не значи да сменяме всичко що може да се смени.
От известно време съм забелязал, че в този форум след като си си купил кола, не налееш после в нея още толкова, за колкото си я взел, за да и смениш всичките чаркове с чисто нови, независимо дали имат нужда или не, твоята кола не е гледана, не става и не си истински фен.
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Ако си прочетеш поста, вместо да се ежиш, ще видиш, че си написал следното: по тая кола съм правил това, това и това. Ако някой ще си купува такава, да знае.
А реално се оказва, че не е баш само това.
Ако се е говорело за окачване, защо споменаваш свещи, релета и термостати тогава?
Недейте да заблуждавате хората, че стана като сголфаджиите...от 20 години я карам и нищо не съм пипнал по нея.Хората четат и после се чудят, що им излизат криви сметките.
А реално се оказва, че не е баш само това.
Ако се е говорело за окачване, защо споменаваш свещи, релета и термостати тогава?
Недейте да заблуждавате хората, че стана като сголфаджиите...от 20 години я карам и нищо не съм пипнал по нея.Хората четат и после се чудят, що им излизат криви сметките.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Ей сега отворих ексела - 5,159.00 лв за 796 дни притежание. Ето и най-скъпите ремонти да не кажете, че е правен основен ремонт двигател или нещо такова... А, и тук няма тунинг-мунинг, гуми, застраховни, боядисвания, смяна на масло. Като тук съм махнал и като ми я разбиха и окрадоха сумати неща. ЦЦЦ-то беше си тръгнало, затова него го оставих. Другото е само техническа поддръжка без пари за труд. Колата я карам ежедневно.
Само изброените неща са на стойност 2,595.00 лв. Пък после 330д с 600 лв на месец или защо някой е купил Е90, регистрирал го е и след 3-4 месеца се продава за 10к...
Само изброените неща са на стойност 2,595.00 лв. Пък после 330д с 600 лв на месец или защо някой е купил Е90, регистрирал го е и след 3-4 месеца се продава за 10к...
Последна промяна Dextuar на 06 Авг 2017, 9:41, променена общо 5 пъти
- hpnotic2
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 30.01.2013
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 320d e90
- Мечтае да кара: m5
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Satanism написа:Ако си прочетеш поста, вместо да се ежиш, ще видиш, че си написал следното: по тая кола съм правил това, това и това. Ако някой ще си купува такава, да знае.
А реално се оказва, че не е баш само това.
Ако се е говорело за окачване, защо споменаваш свещи, релета и термостати тогава?
Недейте да заблуждавате хората, че стана като сголфаджиите...от 20 години я карам и нищо не съм пипнал по нея.Хората четат и после се чудят, що им излизат криви сметките.
Съгласявам се. Малко в заблуждение ги въвеждам, но все си мисля, че смените на различни тампончета, уплътнения и т.н., спирачна течност и другите течности НЕ трябва да е нещо, за което да насочиш хората, да сменят. Това са неща, които се сменят на всяка кола, независимо, дали е е90, голф 3-ка, ц-класа и т.н. Те ако не ги сменят тия неща, които нито са кой знае колко скъпи, нито изискват кой знае какво усилие, за какво говорим. Та това е елементарната поддръжка на колата. Аз си обяснявам тази тема, че става въпрос за части на колата, които не са типични за смяна или смяната им е тясно свързана модела на колата (по-често се среща проблем при тях) и които се проявяват при различните двигатели. Тип термостати, които доста често се чупят и се налага смяната им, проблемите на N47 двигателя, амортисьорите, които са доста здрави и т.н.
dextuar, то само дюзи ти е останало да смениш


- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Аз си мисля, че това са напълно нормални неща за смяна на 9-10-11г колаhpnotic2 написа:dextuar, то само дюзи ти е останало да смениш![]()
м47 или н47 ти е двигателя, защото има разлика при турбините.

С М47 съм и дано не ми се налага да ги сменям


- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Аз не мисля да се обаждам по тази тема.. Даже съм си затъмнил сумата за да не ми вади очите като си отворя файла 

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Нищо не се сменя - ако предишния собственик е направил пълно обслужване и си се е грижил прилежно за колата, преди да ти я продаде. Това става или ако купуваш от форума или е на късмет с минимална вероятност.
При мен за кола на реални 130 хил км, се наложи за година и половина да сменя акумулатор, свещи, спирачни маркучи, дискове, накладки, задни амортисьори, ремъци и ролки за към 1100е - това без да се смята работата, плюс джанти с летни гуми и аларми за още 1100е. Както вървят нещата през следващите няколко години наливането на средства за консумативите трябва да продължи ако искам да съм сигурен, че мога да разчитам на тая кола.
При мен за кола на реални 130 хил км, се наложи за година и половина да сменя акумулатор, свещи, спирачни маркучи, дискове, накладки, задни амортисьори, ремъци и ролки за към 1100е - това без да се смята работата, плюс джанти с летни гуми и аларми за още 1100е. Както вървят нещата през следващите няколко години наливането на средства за консумативите трябва да продължи ако искам да съм сигурен, че мога да разчитам на тая кола.
Последна промяна zaharia на 01 Юни 2017, 14:22, променена общо 1 път
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
zaharia написа:Нищо не се сменя - ако предишния собственик е направил пълно обслужване преди да ти я продаде.
Това мисля, че не е валидно дори да вземеш от доверен човек. Колите са стари и може да е сменил всичко дето е тръгнало и след като я вземеш да се обади нещо друго - турбо, демпферна шайба, маховик, и.т.н. Просто пълна гаранция няма. По-скоро гаранцията е, че с някои неща няма да се занимаваш известно (може и дълго) време ако преди това колата е гледана.
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
drago9205 написа:zaharia написа:Нищо не се сменя - ако предишния собственик е направил пълно обслужване преди да ти я продаде.
Това мисля, че не е валидно дори да вземеш от доверен човек. Колите са стари и може да е сменил всичко дето е тръгнали и след като я вземеш да се обади демпферна шайба, маховик, да даде фира нещо друго. Просто пълна гаранция няма. По-скоро гаранцията е, че с някои неща няма да се занимаваш ако преди това колата е гледана.
Разбира се колега, аз посочих, че само за консумативи може да се наложи да се бръкнеш за около 20% процента от цената на колата. А частите които могат да се развалят и които дефакто пак са си консумативи макар да се сменят на по-голям интервал - демпферна шайба, маховик, съединител, ел помпа и т.н., човек си ги включва в списък и трябва да е готов всеки един момент да ги смени.
Вярно, че поддръжката не е евтина, като се имат предивид какви са доходите в България, но като си помисля тя е направо нищожна с разходите които са направили да речем предишните собственици на колите за закупуването и притежаването и. За моята например те са били някъде 3000е на година това без данъка и застраховката. Като ги сложим и тях и горивото сметката става наистина сериозна

Последна промяна zaharia на 01 Юни 2017, 14:37, променена общо 3 пъти
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
zaharia написа: А частите които могат да се развалят и които дефакто пак са си консумативи макар да се сменят на по-голям интервал - демпферна шайба, маховик, съединител, ел помпа и т.н., човек си ги включва в списък и трябва да е готов всеки един момент да ги смени.



- awful
- ентусиаст
-
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Кола на км няма как да не изисква подръжка, само новата във гаранция освен едно масло и филтри друго не се плаща, ама ново бмв по добре къща 

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Bexim написа:Аз не мисля да се обаждам по тази тема.. Даже съм си затъмнил сумата за да не ми вади очите като си отворя файла
Направо ми идва да изтрия файла аз. И то само след година и половина of ownership

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
b00st написа:Направо ми идва да изтрия файла аз. И то само след година и половина of ownership
Честно ти казвам, седи си в черно и дори не го знам колко е.. Имам груба представа, но съм сигурен, че е по-страшно

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
vld написа:Zhivko0 написа:vld написа:Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег
Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.
Идеята ми беше какво мога да погледна на улицата при оглед, да не я карам напразно в сервиз. Иначе ще я проверя и в сервиз по рамата и ще отида някаде да я закачат да я огледа майсто, но идеята ми е да не хварлям излишни пари за някоя гробница. Можеш ли със снимка да покажеш смукателния колектор, че не съм много в час с тези неща? Тези пеперуди на колекторите, като заминат такава ли е практиката да се премахват или само мърлячите го правят?
Демферната шаиба мога ли да я проверя аз или майстор трябва да го свърши това ?
Имате ли идея колко е ремонта на една дюза? Рециклират ли се или не са годни за рециклиране ?
Всичко което съм написал се проверява на улицата, само за демпферната шайба трябва да се вдигне колата и да се свали кората под мотора, ако е 6 цилиндрова.
В твоя случай и нея можеш да я видиш от горе щом търсиш 320д.
Пеперудите се махат защото колектора е скъп и никой не го купува, но яко ти се дават 1000лв. няма драма сменяш го и всичко е ОК.
Има информация за всички тези неща в форима прочети малко повече, няма как да се научиш за един ден или седмица кое да гледаш, просто това не е лесна работа.
На повечето колеги които са по навътре в материята това им коства години опит с различни БМВ-та с различни мотори, разглобяване правене...
Вероятно в твоя случай е по добре да се довериш на автомонтьор който рабира и познава марката, и като не я избере после да му търсиш отговорност.
Иначе на късмет.
Този мотор е с верига нали ? Как стой положението с нея? Прочетох, че за някои модел тя се разтягала сравнително барзо и смяната и излизала около 1500лв. При този мотор има ли го този проблем с веригата ? За нея може ли да се провери нещо?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани