Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Zhivko0 написа:vld написа:Zhivko0 написа:vld написа:Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег
Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.
Идеята ми беше какво мога да погледна на улицата при оглед, да не я карам напразно в сервиз. Иначе ще я проверя и в сервиз по рамата и ще отида някаде да я закачат да я огледа майсто, но идеята ми е да не хварлям излишни пари за някоя гробница. Можеш ли със снимка да покажеш смукателния колектор, че не съм много в час с тези неща? Тези пеперуди на колекторите, като заминат такава ли е практиката да се премахват или само мърлячите го правят?
Демферната шаиба мога ли да я проверя аз или майстор трябва да го свърши това ?
Имате ли идея колко е ремонта на една дюза? Рециклират ли се или не са годни за рециклиране ?
Всичко което съм написал се проверява на улицата, само за демпферната шайба трябва да се вдигне колата и да се свали кората под мотора, ако е 6 цилиндрова.
В твоя случай и нея можеш да я видиш от горе щом търсиш 320д.
Пеперудите се махат защото колектора е скъп и никой не го купува, но яко ти се дават 1000лв. няма драма сменяш го и всичко е ОК.
Има информация за всички тези неща в форима прочети малко повече, няма как да се научиш за един ден или седмица кое да гледаш, просто това не е лесна работа.
На повечето колеги които са по навътре в материята това им коства години опит с различни БМВ-та с различни мотори, разглобяване правене...
Вероятно в твоя случай е по добре да се довериш на автомонтьор който рабира и познава марката, и като не я избере после да му търсиш отговорност.
Иначе на късмет.
Този мотор е с верига нали ? Как стой положението с нея? Прочетох, че за някои модел тя се разтягала сравнително барзо и смяната и излизала около 1500лв. При този мотор има ли го този проблем с веригата ? За нея може ли да се провери нещо?
На м47 специално изкарва много..., 500к без проблем, да не кажа и повече. Всичко зависи от това как е обслужвана конкретната кола. Като цяло е рядко да се скъса. Няма как да я провериш без да се разглоби ангренажа.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

- grozdan1995
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 27.07.2013
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е92,е46
- Мечтае да кара: Hp4
- Детайли за колата: M suspension
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги някой да има представа защо при натискане на съединитела при 177 кс мотора има шум от съединителя леко виене
Над смълчаните полета дрифтят малки пишлемета
- beammer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 90
- Регистриран на: 8.07.2013
- Местоположение: Варна
- Кара: Е91 318d LCI
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
beammer написа:Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74
Не е фейслифт..в смисъл външно е цялостен,но е преправяна.Това си е май беше 2005 (ако не греша)
Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- sincheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Тази кола е имала поне 3 собственика в България за последните 2 години. Изводите оставям на теб...Gqbriel написа:beammer написа:Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74
Не е фейслифт..в смисъл външно е цялостен,но е преправяна.Това си е май беше 2005 (ако не греша)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Zhivko0 написа:Как разбрахте, че колата не е FaceLift тази кола?
Има доста разлики в интериора и екстериора, на конкретната кола външно и липсват само огледалата от фейслифт.
Вътре си е префейсова отвсякъде, даже не е 2007, може би е началото на 2006 в най добрия случай.
Официалния фейслифт на модела е 09.2008г. дата на производство.
Проверка по вин ако имаш съмнение и не виждаш разликите.

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
И задната броня не е от LCI.
Дифузьорът е различен.
Дифузьорът е различен.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Bexim написа:b00st написа:Направо ми идва да изтрия файла аз. И то само след година и половина of ownership
Честно ти казвам, седи си в черно и дори не го знам колко е.. Имам груба представа, но съм сигурен, че е по-страшно
Е че какво па толкова страшно сте правили, аз моята Е91ца я карах почти две години и близо 40к км.
Глътнала е почти 3к. за части и облсужване, като над 50% от тях са за маховик и съединител...
Колите са бетон, я покарайте някое рено или някоя алфа..

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Всичко, което е трябвало или съм се съмнявал в него е подменено
Някои консумативи да ги нарека са си доста цифра..
Ще ти кажа на 2, на 3 на някоя среща

Някои консумативи да ги нарека са си доста цифра..
Ще ти кажа на 2, на 3 на някоя среща

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги, дайте едно мнение за тази колица:
http://www.mobile.bg/11493105775929987
Става въпрос за братовчед ми. Гледахме я днес, воланът е прешиван, копчето е леш, не се отваря стъклото на задния багажник и люка си има собствено мнение.. Като возия - много стегнато вози, автоматът сменя много добре. Дали си струва според вас?
Казах му, че поне едни 4-5-6К лв ще трябва да налее, за да стане прилична. Позанемарена е отвътре, но ако технически е що годе, дали си струва?
Като че ли има ДПФ, защото си е бял ауспупът отзад?...
http://www.mobile.bg/11493105775929987
Става въпрос за братовчед ми. Гледахме я днес, воланът е прешиван, копчето е леш, не се отваря стъклото на задния багажник и люка си има собствено мнение.. Като возия - много стегнато вози, автоматът сменя много добре. Дали си струва според вас?
Казах му, че поне едни 4-5-6К лв ще трябва да налее, за да стане прилична. Позанемарена е отвътре, но ако технически е що годе, дали си струва?
Като че ли има ДПФ, защото си е бял ауспупът отзад?...

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колега, ти имаш модела, а си имал и 320д седанче. Според теб тая кола за 10к след пазарлъци дали ще е ок? Кажи обективно, все едно някой друг беше постнал обявата...Bexim написа:Колеги, дайте едно мнение за тази колица:
http://www.mobile.bg/11493105775929987
Става въпрос за братовчед ми. Гледахме я днес, воланът е прешиван, копчето е леш, не се отваря стъклото на задния багажник и люка си има собствено мнение.. Като возия - много стегнато вози, автоматът сменя много добре. Дали си струва според вас?
Казах му, че поне едни 4-5-6К лв ще трябва да налее, за да стане прилична. Позанемарена е отвътре, но ако технически е що годе, дали си струва?
Като че ли има ДПФ, защото си е бял ауспупът отзад?...
Иначе ДПФ-а си е там според снимките.
Според мен по-добре проверете кога е вкарана в БГ, да не е случайно преди няколко месеца...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
По-скоро ме интересува, дали накой я знае.. :-) Е0353 й е регистрацията ;-)
Sent from КОСМОСА using Tapatalk
Sent from КОСМОСА using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Адаш провери и историята задължително, съмнително ниска цена като за шест цилиндров дизел, но знае ли човек може да са на зор може да я продават заради проблем. Колата в София ли е ? Ако е тук мога да ударя едно рамо с прегледа на по важните неща.
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани