Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 01 Юни 2017, 16:36

Zhivko0 написа:
vld написа:
Zhivko0 написа:
vld написа:
Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?

Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег :mhihi:
Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.

Идеята ми беше какво мога да погледна на улицата при оглед, да не я карам напразно в сервиз. Иначе ще я проверя и в сервиз по рамата и ще отида някаде да я закачат да я огледа майсто, но идеята ми е да не хварлям излишни пари за някоя гробница. Можеш ли със снимка да покажеш смукателния колектор, че не съм много в час с тези неща? Тези пеперуди на колекторите, като заминат такава ли е практиката да се премахват или само мърлячите го правят?
Демферната шаиба мога ли да я проверя аз или майстор трябва да го свърши това ?
Имате ли идея колко е ремонта на една дюза? Рециклират ли се или не са годни за рециклиране ?

Всичко което съм написал се проверява на улицата, само за демпферната шайба трябва да се вдигне колата и да се свали кората под мотора, ако е 6 цилиндрова.
В твоя случай и нея можеш да я видиш от горе щом търсиш 320д.
Пеперудите се махат защото колектора е скъп и никой не го купува, но яко ти се дават 1000лв. няма драма сменяш го и всичко е ОК.
Има информация за всички тези неща в форима прочети малко повече, няма как да се научиш за един ден или седмица кое да гледаш, просто това не е лесна работа.
На повечето колеги които са по навътре в материята това им коства години опит с различни БМВ-та с различни мотори, разглобяване правене...
Вероятно в твоя случай е по добре да се довериш на автомонтьор който рабира и познава марката, и като не я избере после да му търсиш отговорност.
Иначе на късмет.

Този мотор е с верига нали ? Как стой положението с нея? Прочетох, че за някои модел тя се разтягала сравнително барзо и смяната и излизала около 1500лв. При този мотор има ли го този проблем с веригата ? За нея може ли да се провери нещо?

На м47 специално изкарва много..., 500к без проблем, да не кажа и повече. Всичко зависи от това как е обслужвана конкретната кола. Като цяло е рядко да се скъса. Няма как да я провериш без да се разглоби ангренажа.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 27.07.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е92,е46
Мечтае да кара: Hp4
Детайли за колата: M suspension

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от grozdan1995 » 01 Юни 2017, 20:53

Колеги някой да има представа защо при натискане на съединитела при 177 кс мотора има шум от съединителя леко виене
Над смълчаните полета дрифтят малки пишлемета

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 8.07.2013
Местоположение: Варна
Кара: Е91 318d LCI

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от beammer » 01 Юни 2017, 21:15

Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Gqbriel » 01 Юни 2017, 21:27

beammer написа:Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74

Не е фейслифт..в смисъл външно е цялостен,но е преправяна.Това си е май беше 2005 (ако не греша)


Sent from my iPhone using Tapatalk
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 4.10.2011
Пол: Мъж
Кара: F31 328i

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от exc » 01 Юни 2017, 21:28

Правена е. Не е фейслифт.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от sincheto » 01 Юни 2017, 21:31

Gqbriel написа:
beammer написа:Тази има ли вероятност да е фейслифт или той е по-късно: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=3h1r74

Не е фейслифт..в смисъл външно е цялостен,но е преправяна.Това си е май беше 2005 (ако не греша)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Тази кола е имала поне 3 собственика в България за последните 2 години. Изводите оставям на теб...

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 3.05.2017
Пол: Мъж

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Zhivko0 » 01 Юни 2017, 23:36

Как разбрахте, че колата не е FaceLift тази кола?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 02 Юни 2017, 8:42

Zhivko0 написа:Как разбрахте, че колата не е FaceLift тази кола?

Има доста разлики в интериора и екстериора, на конкретната кола външно и липсват само огледалата от фейслифт.
Вътре си е префейсова отвсякъде, даже не е 2007, може би е началото на 2006 в най добрия случай.
Официалния фейслифт на модела е 09.2008г. дата на производство.
Проверка по вин ако имаш съмнение и не виждаш разликите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 02 Юни 2017, 10:24

И задната броня не е от LCI.
Дифузьорът е различен. :yes:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 02 Юни 2017, 10:35

Bexim написа:
b00st написа:Направо ми идва да изтрия файла аз. И то само след година и половина of ownership :evil:

Честно ти казвам, седи си в черно и дори не го знам колко е.. Имам груба представа, но съм сигурен, че е по-страшно :lol:

Е че какво па толкова страшно сте правили, аз моята Е91ца я карах почти две години и близо 40к км.
Глътнала е почти 3к. за части и облсужване, като над 50% от тях са за маховик и съединител...
Колите са бетон, я покарайте някое рено или някоя алфа..
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 02 Юни 2017, 11:29

Всичко, което е трябвало или съм се съмнявал в него е подменено :mrgreen:
Някои консумативи да ги нарека са си доста цифра..

Ще ти кажа на 2, на 3 на някоя среща :paranoid:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 03 Юни 2017, 18:03

Колеги, дайте едно мнение за тази колица:
http://www.mobile.bg/11493105775929987
Става въпрос за братовчед ми. Гледахме я днес, воланът е прешиван, копчето е леш, не се отваря стъклото на задния багажник и люка си има собствено мнение.. Като возия - много стегнато вози, автоматът сменя много добре. Дали си струва според вас?
Казах му, че поне едни 4-5-6К лв ще трябва да налее, за да стане прилична. Позанемарена е отвътре, но ако технически е що годе, дали си струва?
Като че ли има ДПФ, защото си е бял ауспупът отзад?... :dunno:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Dextuar » 03 Юни 2017, 18:13

Bexim написа:Колеги, дайте едно мнение за тази колица:
http://www.mobile.bg/11493105775929987
Става въпрос за братовчед ми. Гледахме я днес, воланът е прешиван, копчето е леш, не се отваря стъклото на задния багажник и люка си има собствено мнение.. Като возия - много стегнато вози, автоматът сменя много добре. Дали си струва според вас?
Казах му, че поне едни 4-5-6К лв ще трябва да налее, за да стане прилична. Позанемарена е отвътре, но ако технически е що годе, дали си струва?
Като че ли има ДПФ, защото си е бял ауспупът отзад?... :dunno:
Колега, ти имаш модела, а си имал и 320д седанче. Според теб тая кола за 10к след пазарлъци дали ще е ок? Кажи обективно, все едно някой друг беше постнал обявата...
Иначе ДПФ-а си е там според снимките.
Според мен по-добре проверете кога е вкарана в БГ, да не е случайно преди няколко месеца...

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от Bexim » 03 Юни 2017, 19:25

По-скоро ме интересува, дали накой я знае.. :-) Е0353 й е регистрацията ;-)


Sent from КОСМОСА using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х

Мнение от vld » 03 Юни 2017, 19:47

Адаш провери и историята задължително, съмнително ниска цена като за шест цилиндров дизел, но знае ли човек може да са на зор може да я продават заради проблем. Колата в София ли е ? Ако е тук мога да ударя едно рамо с прегледа на по важните неща.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook