Ограничен внос на стари коли? За и против
Модератор: Общи модератори
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Българска работа, изпитващите по държавните администрации не могат да си оправят, тръгнаха въздуха на народа да чистят.
По улиците се движат коли, които са пред разпадане, ама ние ще почваме с пушека. Няма никаква последователност, лутаме се между европейските пари и рушветите от бизнеса.
Трябва да има контрол, без спор, но трябва да се направи някаква схема за в бъдеще, коя година, кой, какви норми да спазва, и какви данъци да плаща.
А защо не си купуваме нови коли, ами просто не ми допадат, поне тези които съм карал до около 100 000лв. Освен с разход на гориво и еко норми, не усетих нещо впечатляващо. За мен някъде между е36 и е46 приключва удоволствието от шофирането (изключвам М-моделите).
По улиците се движат коли, които са пред разпадане, ама ние ще почваме с пушека. Няма никаква последователност, лутаме се между европейските пари и рушветите от бизнеса.
Трябва да има контрол, без спор, но трябва да се направи някаква схема за в бъдеще, коя година, кой, какви норми да спазва, и какви данъци да плаща.
А защо не си купуваме нови коли, ами просто не ми допадат, поне тези които съм карал до около 100 000лв. Освен с разход на гориво и еко норми, не усетих нещо впечатляващо. За мен някъде между е36 и е46 приключва удоволствието от шофирането (изключвам М-моделите).
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Lenco написа:А защо не си купуваме нови коли, ами просто не ми допадат, поне тези които съм карал до около 100 000лв. Освен с разход на гориво и еко норми, не усетих нещо впечатляващо. За мен някъде между е36 и е46 приключва удоволствието от шофирането (изключвам М-моделите).

В крайна сметка това е автомобилен форум. Тук е нормално отношението към колите да е по-различно.
Непрактично, неразумно и тн. ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Като за начало трябва да се затегне прегледите, пущещи трошки да не се пускат.
после трябва да се забрани вноса на бракувани, повтарям бракувани автомобили, не такива които се движат, а такива които са изхвърлени, като тотално не ставащи за нищо..
ЗА сега, тези две мерки ако успеете да ги наложите, пак си е нещо...
А пък по нататък ще помислим!!!!
после трябва да се забрани вноса на бракувани, повтарям бракувани автомобили, не такива които се движат, а такива които са изхвърлени, като тотално не ставащи за нищо..
ЗА сега, тези две мерки ако успеете да ги наложите, пак си е нещо...
А пък по нататък ще помислим!!!!


Тиез коне искат да ядат....



- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
И като се говори за ГТП, аз миналата година, когато купих моята кола не можах да мина преглед, защото на едната предна гума индекс на скоростта беше V а на другата гума W
(за Белгия става въпрос) за пушилките няя да говоря как ги връщаха 


Последна промяна Exclusive89 на 11 Юни 2017, 22:18, променена общо 2 пъти
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против

Сигурно е нов, в норми и всичко му е ток иначе

onewg написа:Като за начало трябва да се затегне прегледите, пущещи трошки да не се пускат.
после трябва да се забрани вноса на бракувани, повтарям бракувани автомобили, не такива които се движат, а такива които са изхвърлени, като тотално не ставащи за нищо..
ЗА сега, тези две мерки ако успеете да ги наложите, пак си е нещо...
А пък по нататък ще помислим!!!!


Ако хората имат пари 90% от народа ще предпочете да кара по-нова кола ...
Ще останат разно мазохисти дето ще карат разни бивши премиумки

Или ако има разумен градски транспорт що да киснеш в задръствания

Или велоалеи (ама не пунта мара

Или облекчения за моторетки, еко возила и тн.
Варианти има за да се диша ... ама е по-удобно за разни кръгове да се резне вноса


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Top Gun Maverick написа:https://m.fakti.bg/mnenia/241696-darjavata-sreshtu-starite-koli-zashto
http://www.dnevnik.bg/zelen/2017/06/06/ ... neizgoden/
Ще се мъчат уж да правят нещо. Лошото ще е само ако го направят както с такситата - уж вкараха години за да са по-хубави, а реално лобираха за вносителите на нови автомобили. Както и тогава просто можеше да се въведат изисквания за по-строги прегледи, а не фиктивни както са сега. Любопитно е ще успеят ли нещо с колите да направят и какво точно. Според мен ще е невъзможно защото ще се блокира сигурно цяла София и няма да могат на работа да ходят, макар те и сега толкова да го правят.
Аз съм против, но гласувах "за". Ще обясня.
Ако има воля да се оправят пунтковете за годишния преглед така че на първо четене да намерят за негодни/ несигурни 75% от автопарка- съм "против". Всеки които може да подържа каквато и да е кола така че да е сигурна и да не цапа повече от колкото е дадена фабрично- прав му път.
Но като знам, че това с пунктовете няма да стане скоро- съм "за". Да се тегли чертата и под някакъв стандарт да не се позволява нов внос.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- onewg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
alx написа:
Ако има воля да се оправят пунтковете за годишния преглед така че на първо четене да намерят за негодни/ несигурни 75% от автопарка- съм "против".
Аз пък съм ЗА, не да ми ограничават вноса, еми да ми ограничат таратайките, които не са поддържани!!!
Какво ма топли дали ще ми пуши ново внесена кола, или ще ми пуши кола внесена преди 30 години и въобще неподдържана...
Защо не направят благинки ако си с газово, понеже газта не замърсява, защото файдата е да се вземат едни кинти, файдата не е екология.
Тя ако беше екология можеха да затегнат прегледите, да забранят вноса на бракувани коли, да намалят данъците за коли които имат монтирана газова уредба..
ето три стъпки които се лесни, и ще подобрят нещата, ама няма воля да се направи, защото волята е да се събират едни кинти!!!!
В смисъла на това, и каквото да се направи ще е безсмислено!!!!


Тиез коне искат да ядат....



- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Така е , обаче аз за 28 години димокрация не видях нито един опит държавата да стимулира екологичните горива с нещо . Дори точно обратното е , стимулират се дизелите за да ни е чист въздуха .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
alx написа:Но като знам, че това с пунктовете няма да стане скоро- съм "за". Да се тегли чертата и под някакъв стандарт да не се позволява нов внос.
Е да бе ама тва няма да реши никакъв проблем ...
Ще внасяме скрап с високи стандарти

Нали пак ще стане проформа работата ...
Тия новите много еко дето са нали се сещаш как им се изскубват еко частите още с влизането в БГ ...
После като не работи в норми двигателя щото, тва не му трябва онова не му трябва кой ще го спре от движение?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Не само, че няма да реши никакъв проблем, а ще направи въздуха по-мръсен.
Ама така е като се работи за отбиване на номера.
Ако някой няма пари за 5 годишна кола... какво ще направи? Ще продължи да кара старата си барака до откат или ще купи старата барака на някой друг.
Ама така е като се работи за отбиване на номера.
Ако някой няма пари за 5 годишна кола... какво ще направи? Ще продължи да кара старата си барака до откат или ще купи старата барака на някой друг.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Ти хубаво го беше написал
Ще се получи така, че ще се крепят живи наличните бараки ...
Ако няма адекватни ГТПта не ми се мисли с БГ рационализаторската мисъл каква скрап ще се носи по европейските ни пътища

steeN написа:Разбира се, че против. Ще станем като Куба... ще караме 50 годишни кошници![]()
Ще се получи така, че ще се крепят живи наличните бараки ...
Ако няма адекватни ГТПта не ми се мисли с БГ рационализаторската мисъл каква скрап ще се носи по европейските ни пътища


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
ГТП е веднъж, два пъти в годината и това съвсем няма да е достатъчно като мярка. Трябва да има възможност за извършване на чести проверки на пътя.
Цялата система е сбъркана или поне така се прилага. В момента при един ГТП най важно е да сме си платили данъка. Ако автомобила не отговаря на изискванията, то в повечето случаи не е проблем да мине ГТП.
Цялата система е сбъркана или поне така се прилага. В момента при един ГТП най важно е да сме си платили данъка. Ако автомобила не отговаря на изискванията, то в повечето случаи не е проблем да мине ГТП.
Последна промяна Club BMW на 12 Юни 2017, 10:28, променена общо 1 път
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Единственото решение за по-чист въздух се състои в 2 точки:
1. Истиснки контрол при ГТП. Ако имаше реален ГТП, нямаше всяка 3та кола да пуши като печка и фаровете да са кривогледи. Това не изисква пари а воля. Като затворят няколко пункта за ГТП задари такива издънки, веднага ще се променят нещата!
2. Адекватен обществен транспорт - това вече е трудно и скъпо. Но всеки който си е подавал носа извън България, знае за какво говоря. В големите градове на Европа кола просто не ти трябва. Можеш да стигнеш до всяка керемидка с метрото. Но в София малцина ползват този лукс.
*Всъщност е добре да допълня, че всъщност автомобилите са по-малката част от причината за замърсяването. По-голяма тежест има индустрията, твърдите горива.
В заключение ще кажа, че за пореден път проблема се заобикаля от всякъде, но не се назовава и не се решава.
Винаги като ходя на ГТП се чудят колко добри са ми изгорелите газове на 20г кола. Просто е - колата е поддържана и всичко си е на мястото. А колко е60-ки съм виждал с плътен черен облак отзад, а са далеч по-нови от моята!
1. Истиснки контрол при ГТП. Ако имаше реален ГТП, нямаше всяка 3та кола да пуши като печка и фаровете да са кривогледи. Това не изисква пари а воля. Като затворят няколко пункта за ГТП задари такива издънки, веднага ще се променят нещата!
2. Адекватен обществен транспорт - това вече е трудно и скъпо. Но всеки който си е подавал носа извън България, знае за какво говоря. В големите градове на Европа кола просто не ти трябва. Можеш да стигнеш до всяка керемидка с метрото. Но в София малцина ползват този лукс.
*Всъщност е добре да допълня, че всъщност автомобилите са по-малката част от причината за замърсяването. По-голяма тежест има индустрията, твърдите горива.
В заключение ще кажа, че за пореден път проблема се заобикаля от всякъде, но не се назовава и не се решава.
Винаги като ходя на ГТП се чудят колко добри са ми изгорелите газове на 20г кола. Просто е - колата е поддържана и всичко си е на мястото. А колко е60-ки съм виждал с плътен черен облак отзад, а са далеч по-нови от моята!
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
Club BMW написа:ГТП е веднъж, два пъти в годината и това съвсем няма да е достатъчно като мярка. Трябва да има възможност за извършване на чести проверки на пътя.
Цялата система е сбъркана или поне така се прилага. В момента при един ГТП най важно е да сме си платили данъка. Ако автомобила не отговаря на изискванията, то в повечето случаи не е проблем да мине ГТП.
E стига де ... колата между 2 ГТПта няма да промени чаак толкова състоянието си

1 път в годината ако се установи, че е кенеф е предостатъчно ...
Или поправяш до норми или колата не е в движение. За кво са хиляда проверки


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Ограничен внос на стари коли? За и против
МПС винаги може да е изрядна за ГТП и след минаването да се махнат части, при следващият преглед пак се слага катализатора, ... и после да се махне след прегледа. В момента тази практика съществува и не само във връзка с отработените газове. В тази връзка ГТП сам по себе си не е достатъчен като контрол.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nickstorm