Поведение на турбо моторите в жегата
Модератор: Общи модератори
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
(bubsa) написа:За да охлади се връща скорост за да са по-високи оборотите или се спуска пак на скорост за да има обороти за водната помпа.
Това е грешно ако е на равен път. Точно обраното. Кара се на възможно най-ниски обороти, с най-малко газ.
Иначе да... ако е спускане, на скорост се охлажда, защото тогава спира горивото и двигателя върти изгасен.
Няма нищо общо с оборотите на водната помпа.
Също забравяте стар трик от времето на жигулките - пуска се и парното на макс

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Охлаждането на място при турбо автомобили е за турбо автомобили не за атмосферки . Целта е да се охлади чугуна и перките на турбото , не става въпрос за мотора . Атмосферката няма какво да и се охлади при работа на място . А това че се губят магарета от горещия въздух е факт , турбото създава едно и също налягане в колектора и при студен и при горещ въздух на входа но плътноста е различна и КПД на компресорната част също се променя . КПД на кулера също пада драстично и това води до температури след турбото близки и над 100 градуса . Така на входа имаме единица обем въздух с по-малко кислород което кара мотора да коригира горивото , втори път имаме по-висока температура /макар и в различна степен / което също кара мотора да промени момента на запалване или впръскване на горивото .
Атмосферните ДВГ също страдат от горещия въздух но в по-малка степен от турбомоторите .
Атмосферните ДВГ също страдат от горещия въздух но в по-малка степен от турбомоторите .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
In_Memoriam написа:inspite написа:80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Разликата беше само между два последователни ръна в рамките на 10 минути. На пътя като раздаваш газ половин час с натоварена кола, изложена на директно слънце, климатици, фарове по пътища с денивелация градусите се вдигат сериозно.
Да така е , това исках да кажа и аз в първото ми мнение, че по-скоро съчетанието от всички тези фактори води до усезаемата разлика, а не на 100 процента само жегите. Иначе при някакви имагинерни и "равни" условия поне според мен би трябвало в движение да е по ниска отколкото на място.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
- antonpau
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 27.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: димяща проходима катафалка
- Детайли за колата: now "08 e61 530xd
ex "07 е91 330xd
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
acho.rs написа: С новия мотор съм - 2.0 би турбо - за това се чудех да не би на моторите с по-голямо налягане да им влияае по-зле високата температура. Но вероятно и в по-голяма степен съм надценил мотора
Абе да ти кажа, това съм го забелязвал много пъти и просто винаги стигам до извода, че 2-литровия мотор не му понася толкова добре допълнителното натоварване, колкото на 3-литровия.. пробвано с Е90 320/330д, Ф11 525/530д и Е-класа 220/320цди при едни и същи хора, багаж и атмосферни условия. Като добавиш и жегата, която наистина спъва цялата схема, крайното чувство е за силно намалени способности

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Superexstatic написа:А за не турбо мотор как е най-добре да се процедира след дълго каране по чукарите в жегите? Ако я оставя да поработи на място на 10-тата секунда се пуска перката и не спира. Ако я изгася веднага и я оставя на контакт пак се пуска, но на по-голяма степен за около 1-2 минути
Спираш на място и я оставяш да работи поне 2-3 минути.... без климатици....
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
inspite написа:In_Memoriam написа:inspite написа:80 ми се вижда малко висока температура, но щом казваш на дино значи е на място от това се качват градуси, в движение би трябвало да е по-малко температурата съответно и загубите да са по-малко.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Разликата беше само между два последователни ръна в рамките на 10 минути. На пътя като раздаваш газ половин час с натоварена кола, изложена на директно слънце, климатици, фарове по пътища с денивелация градусите се вдигат сериозно.
Да така е , това исках да кажа и аз в първото ми мнение, че по-скоро съчетанието от всички тези фактори води до усезаемата разлика, а не на 100 процента само жегите. Иначе при някакви имагинерни и "равни" условия поне според мен би трябвало в движение да е по ниска отколкото на място.
Sent from my Lenovo A2020a40 using Tapatalk
Равни условия е невъзможно да съществуват, затова говоря с реални цифри, което съм измерил на моята кола. Мощността наистина пада при едни коли по-малко, при други повече, а това че някои хора не го усещат е съвсем друга работа. Затова едно измерване на диното е достатъчно показателно.

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Нищо особено не съм забелязал аз на дъртата бангия М57, с багажник пълен с книги и друг багаж(клекна отзад), с климатик, Разград-Русе-Разград, доста сериозно я настъпах, навън беше 39(петък 30.06). нищо не усетих като загуба на мощност, даже се гоних с една новичка В класа.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Същото ми се върти и на мен два дни.На 30.06 и 01.07 , карах Габрово-Пловдив-Стара Загора-Габрово - 3ма възрастни , бебе и дете , барабар с количките , памперсите и багажлъците към тях.Климатик през цялото време , А98 , с около 60км средна скорост , 15ки железни джанти с нови гуми.
Градусите в петък гонеха 40 ,а в събота и ги прескачаха , М52ката ми се стори някак по мудна , при изпреварване трябваше да ръгам педала до долу , по-принцип не ми се налага , имаше и леко забиване от ниските.
Чудех се дали е от времето , ама нали няма кулер и уж по не я бърка.
И преди съм го тъпкал това комби с багаж през шипката , но не съм забелязал такава липса на мощност - качвам си на 4та спокойно.
Иначе тдс-а в такива жеги , буквално ми е искал 1ва предавка по Шипка
Градусите в петък гонеха 40 ,а в събота и ги прескачаха , М52ката ми се стори някак по мудна , при изпреварване трябваше да ръгам педала до долу , по-принцип не ми се налага , имаше и леко забиване от ниските.
Чудех се дали е от времето , ама нали няма кулер и уж по не я бърка.
И преди съм го тъпкал това комби с багаж през шипката , но не съм забелязал такава липса на мощност - качвам си на 4та спокойно.
Иначе тдс-а в такива жеги , буквално ми е искал 1ва предавка по Шипка


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
antonpau написа:acho.rs написа: С новия мотор съм - 2.0 би турбо - за това се чудех да не би на моторите с по-голямо налягане да им влияае по-зле високата температура. Но вероятно и в по-голяма степен съм надценил мотора
Абе да ти кажа, това съм го забелязвал много пъти и просто винаги стигам до извода, че 2-литровия мотор не му понася толкова добре допълнителното натоварване, колкото на 3-литровия.. пробвано с Е90 320/330д, Ф11 525/530д и Е-класа 220/320цди при едни и същи хора, багаж и атмосферни условия. Като добавиш и жегата, която наистина спъва цялата схема, крайното чувство е за силно намалени способностиТова първо пътуване така натоварен ли ти е (с тази кола)?
Не, имах доста но бяха зимата на -10ина. Не се е усещало толкова силно. Предполагам по надутите мотори, се задъхват повече...също така сега пътуването беше дълго и цялата кола се беше напекла жестоко.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Аз карах на 35-37 градуса и не усетих кой знае каква разлика 


- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Binev_OuT написа:И преди съм го тъпкал това комби с багаж през шипката , но не съм забелязал такава липса на мощност - качвам си на 4та спокойно.

Какво ти е предавателното отношение на дифа?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
немо написа:Binev_OuT написа:И преди съм го тъпкал това комби с багаж през шипката , но не съм забелязал такава липса на мощност - качвам си на 4та спокойно.
![]()
Какво ти е предавателното отношение на дифа?
Нямам си на идея

Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Най грубата сметка е на морско равнище и 50% влажност за всеки 10 градуса по- висока темп по Фаренхайт в и интейка мотора губи 1% от мощноста си.
Турбо и компресираните мотори слагаш по 1% за всеки допълнителен бар (14.7 паунда) дето надуват. Демек един турбо мотор на 2 бара губи 2% при 50% влажност на морско равнище за всеки 10 градуса покачване на интейк температурата
За турбо таймерите идеята е да няма горещо масло в лагерите на турботата защото се спича/ изгаря и лагерите си заминават преждевременно.
Турбо и компресираните мотори слагаш по 1% за всеки допълнителен бар (14.7 паунда) дето надуват. Демек един турбо мотор на 2 бара губи 2% при 50% влажност на морско равнище за всеки 10 градуса покачване на интейк температурата
За турбо таймерите идеята е да няма горещо масло в лагерите на турботата защото се спича/ изгаря и лагерите си заминават преждевременно.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
Е значи правилно съм усетил 50ина коня кът. При силно напечена кола, 600-800 надморска и 40градуса външна температура (за асфалта си нямам идея колко горещ) няма как да нямаш, загуба на мощност
Re: Поведение на турбо моторите в жегата
acho.rs написа:Е значи правилно съм усетил 50ина коня кът. При силно напечена кола, 600-800 надморска и 40градуса външна температура (за асфалта си нямам идея колко горещ) няма как да нямаш, загуба на мощност
Ти я изкара тая кола 2000 коня..
53 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани