Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомобили
Модератор: Общи модератори
- metero
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 19.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и BMW 320d e46 facelift 150HP 330N
- Мечтае да кара: ламборджини
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Освен несъобразена скорост, неправилно изпреварване, отнемане на предимство и т.н. има един момент, за който никой не спомена- слабата квалификация на голяма част от шофьорите и техните неадекватни действия. Всъщност, почти всичко изброено в темата може е следствие на това. Несъобразена скорост- ми кой да я съобрази, който не е патил от това. Предимство- е, тук по-скоро е наглостта. неправилно изпреварване-пак е следствие на слаб шофьор, който не може да прецени правилно няколко фактора- своята скорост, скоростта на изпреварвания, скоростта на идващия, пъргавостта на шофираната кола. И бум. Возил съм се при един..както и да е, изпреварването става по следния начин: изнася се вляво, дава мигач, почва да натиска газта на 5та ...половин час изпреварва.
Големите глоби може и да стреснат някого, повечето ще се съобразим с тях, обаче аз всяка сутрин пътувам по тангентата и всички карат със 140+. И аз, де, че и със 170 понякога. Обаче повечето реагират достатъчно адекватно, когато някой таралясник излезе да изпреварва друг с 80. Така или иначе скоростта ще се превишава, по-добре- от подготвени хора.
Та мисълта ми е вместо излишно строги ограничеия и високи глоби, дали няма да е по ефикасно да се повишават уменията на водачите- да предвиждат пътната обстановка, да могат да реагират бързо на неочаквани неща, да могат да владеят колата при поднасяне, да ПРЕДВИЖДАТ какво може да се случи...
Дали няма да е уместно да се правят всяка година задължителни занятия, по 1-2 дни , примерно в събота-теория, в неделя- практика? И за този курс да се даде сертификат, с който да се ползва бонус в застраховките, например? И да има hi class шофьори, на които да е разрешена по-висока скорост в определени условия? И този клас да се дава не само от курсове и изпити, а да е свързан с досието на водача?
Знам, че никой не си представя че е слаб шофьор, ясно е, че всички други са идиоти, че тъпите ченгета се чудят как да ни вземат парите...Обаче има неща, които могат да се научат...и да помогнат. Пример: колата пред теб минава през локва, след малко натиска спирачки, защото камиона птред спира. Обаче спирачките нещо хващат лошо и аха-аха да се блъсне- и спира. Защото като е минал през локвата ги е намокрил и водата става смазка- няма толкова триене, след това водата се изпарява и спирачката лови както преди. Тези 1.5 секунди при 50 км/ч ( 50/3,6=14 м/с) може да станат решаващи. Ако водачът се беше сетил преди локвата да натисне лекичко спирачка, нямаше да се намокрят накладките и нямаше да изживее горещи минути.
Всъщност, напразни мечти....никой не му пука за жертвите на пътя, това е само повод да се повишат глобите ( приходите в хазната и рушветът за полицаите). Водачите да се оправят сами, да си върви естествения подбор- лошите шофьори да умират. Е , покрай тях...покрай сухото гори и суровото.
Много примери от практиката могат да се дадат и как е било възможно избягването на произшествието. Може би дори си струва да има тема по въпроса.
Големите глоби може и да стреснат някого, повечето ще се съобразим с тях, обаче аз всяка сутрин пътувам по тангентата и всички карат със 140+. И аз, де, че и със 170 понякога. Обаче повечето реагират достатъчно адекватно, когато някой таралясник излезе да изпреварва друг с 80. Така или иначе скоростта ще се превишава, по-добре- от подготвени хора.
Та мисълта ми е вместо излишно строги ограничеия и високи глоби, дали няма да е по ефикасно да се повишават уменията на водачите- да предвиждат пътната обстановка, да могат да реагират бързо на неочаквани неща, да могат да владеят колата при поднасяне, да ПРЕДВИЖДАТ какво може да се случи...
Дали няма да е уместно да се правят всяка година задължителни занятия, по 1-2 дни , примерно в събота-теория, в неделя- практика? И за този курс да се даде сертификат, с който да се ползва бонус в застраховките, например? И да има hi class шофьори, на които да е разрешена по-висока скорост в определени условия? И този клас да се дава не само от курсове и изпити, а да е свързан с досието на водача?
Знам, че никой не си представя че е слаб шофьор, ясно е, че всички други са идиоти, че тъпите ченгета се чудят как да ни вземат парите...Обаче има неща, които могат да се научат...и да помогнат. Пример: колата пред теб минава през локва, след малко натиска спирачки, защото камиона птред спира. Обаче спирачките нещо хващат лошо и аха-аха да се блъсне- и спира. Защото като е минал през локвата ги е намокрил и водата става смазка- няма толкова триене, след това водата се изпарява и спирачката лови както преди. Тези 1.5 секунди при 50 км/ч ( 50/3,6=14 м/с) може да станат решаващи. Ако водачът се беше сетил преди локвата да натисне лекичко спирачка, нямаше да се намокрят накладките и нямаше да изживее горещи минути.
Всъщност, напразни мечти....никой не му пука за жертвите на пътя, това е само повод да се повишат глобите ( приходите в хазната и рушветът за полицаите). Водачите да се оправят сами, да си върви естествения подбор- лошите шофьори да умират. Е , покрай тях...покрай сухото гори и суровото.
Много примери от практиката могат да се дадат и как е било възможно избягването на произшествието. Може би дори си струва да има тема по въпроса.
Не е важно с колко може да се вземе един завой. Важно е с колко не може.
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
metero написа:Дали няма да е уместно да се правят всяка година задължителни занятия, по 1-2 дни , примерно в събота-теория, в неделя- практика? И за този курс да се даде сертификат, с който да се ползва бонус в застраховките, например? И да има hi class шофьори, на които да е разрешена по-висока скорост в определени условия? И този клас да се дава не само от курсове и изпити, а да е свързан с досието на водача?
Това е утопия!
Дори да има желание от страна на управляващите(такова няма, но все пак), обществото няма да го приеме, дори няма да го разбере.
Най-близкото до подобно нещо е системата в Австралия с няколкото нива книжки, като едва с последната можеш да караш "неограничено".
Който е ентусиаст и му се кара 7л Холден ВХР търпи години, кара без нарушение, усъвършенства се и накрая си взима съответното разрешително. Който не го интересуват тия неща взима ниво колкото да може да кара семейното комби и спазва съответните за него ограничения.
Но дори и тази вече разработена и приложена система е извън възможностите ни като общество.
- c7aH4eB
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: 13.10.2009
- Местоположение: Чирпан / Синеморец
- Пол: Мъж
- Кара: квоту има
- Мечтае да кара: По пътища и с евтина нафта
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
TheDriver написа:metero написа:Дали няма да е уместно да се правят всяка година задължителни занятия, по 1-2 дни , примерно в събота-теория, в неделя- практика? И за този курс да се даде сертификат, с който да се ползва бонус в застраховките, например? И да има hi class шофьори, на които да е разрешена по-висока скорост в определени условия? И този клас да се дава не само от курсове и изпити, а да е свързан с досието на водача?
Това е утопия!
Дори да има желание от страна на управляващите(такова няма, но все пак), обществото няма да го приеме, дори няма да го разбере.
Най-близкото до подобно нещо е системата в Австралия с няколкото нива книжки, като едва с последната можеш да караш "неограничено".
Който е ентусиаст и му се кара 7л Холден ВХР търпи години, кара без нарушение, усъвършенства се и накрая си взима съответното разрешително. Който не го интересуват тия неща взима ниво колкото да може да кара семейното комби и спазва съответните за него ограничения.
Но дори и тази вече разработена и приложена система е извън възможностите ни като общество.
Не е лоша идеята, дори и тепърва да карах книжката нямаше да се жалвам като вдовица за к...рбан чорба. Само, че в нашата мила държавица и там ще играят парите под масата ииии се обезмисля цялата организация.

Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Nukem написа:alx написа:Вдигане на го има нищожен ефект? Ти това нали не го написа сериозно? Щото останалия (цивилизован) свят просто не е съгласен с тебе...
Колега ти живееш в цивилизования свеят, сега ще ти дам пример от моя град и искам да ми отговориш според теб глобите защо нямат ефект. Има тук един циганин баща на 11 деца, няма лична карта, няма адресна регистрация. Купува си Астра за 350лв без прехвърляне, спират го пиян, прави катастрофи, кара си както си знае книжка няма, няма и основно обрзование. И какво му правят полицайте на въпросния ром. Нищо, единия път май му взеха колата. Като взе помощите за децата отиде и си купи същата Астра и пак си кара. Е него не го интересува глобите 1000/5000/10 000лв ли са, той е Invulnerable.
не се и съмнявам, че нещата с този са както ги описваш. но ако ГО скача с глобите в един момент то ще стане непосилно за лошия шофьор. и ако продължи да кара в един момент като го спрат и не може да покаже ГО - го арестуват и нещата си тръгват по каналния ред.
проблема е, че в родината както знаеме горенаписаното не се случва. едно защото няма закон които да го регламентира, две защото няма воля или интелект сред политиците ни да се реализира.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Има закон , и дори затвор за каране без книжка но ....циганите са електорат който политиците ухажват като млада булка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Тези роми са сигурно 1/20 от всички, които правят мизерии в най-добрия случай... но заради 1/20 другите 19/20 ще ги оставиш да си правят каквото искат... защо?
В крайна сметка те нещата ще си отидат в тая посока независимо дали си го говорим тук или не, просто отнема страшно много време както всичко в нашата държава.
Явно пречката е, че трябва някакъв закон да го регламентира наистина...
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... -malus_za/
В крайна сметка те нещата ще си отидат в тая посока независимо дали си го говорим тук или не, просто отнема страшно много време както всичко в нашата държава.
Явно пречката е, че трябва някакъв закон да го регламентира наистина...
http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... -malus_za/
Тази информация ще бъде елемент от системата "бонус-малус" и по този начин изрядните водачи ще плащат по-малко за застраховката в сравнение с нарушителите. Обменът на данни в реално време и съответно сключването на полици по описания начин трябва да започне от началото на август 2017 г.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Какво ще промени тоя бонус малус изобщо нямам идея след като тия без книжки ги боли чепа за гражданска винетка прегледи и други подобни . Смяташ че той няма книжка или му е отнета за 1 година примерно обаче си купува винетка и прави ГО ? Трябва да е башка луд .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Този начин на изчисление е чудесен, но лошото е, че за чисто досие цената вероятно ще стартира от сегашната. Тия а нарушенията, ще са по-високи. В крайна сметка много по-високи приходи, защото колко хора има без глоби за скорост примерно за последните няколко години?
Та ако застрахователите настояват за подобна схема техните подбуди са твърде видни.
Та ако застрахователите настояват за подобна схема техните подбуди са твърде видни.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Застрахователите от години реват за механизъм, който да им вдигне приходите. Колите, които се карат с БГ номера в чужбина и правят зулуми са огромна черна дупка, в която изтичат доста пари. Не че това им е най-голямата драма, но го ползват като аргумент да вдигнат цените или да се вкара диференцирана система.
Never mistake motion for action...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Нищо лошо за диференцираната схема, ама като нямам документирано нарушение от 5 години нека гражданската да ми е 50лв тъй като рискът да им бръкна в джоба е явно е много нисък. А не да тръгнат със 180лв от мен та до 1800 с колегата Декс с фишовете за скорост. 

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Пепел ти на клавиатуратаbum_bum написа:Нищо лошо за диференцираната схема, ама като нямам документирано нарушение от 5 години нека гражданската да ми е 50лв тъй като рискът да им бръкна в джоба е явно е много нисък. А не да тръгнат със 180лв от мен та до 1800 с колегата Декс с фишовете за скорост.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
За мен е важно да се вдигнат застраховките на тези дето правят мизерии. Крайно време е.
Намаленията ще се случат по-бавно... като застрахователите почнат да се борят за тези, които не правят мизерии
п.с.
Малко е странно това... "реват за схема, която да им вдигне приходите"... защо просто не увеличат премиите и в момента? Нещата не работят в някакъв вакуум... освен ако не ви се привиждат картели и монополи навсякъде, с които добрата държава се бори неуморно
В същност КФН взеха, че нападнаха сайт, който предоставя възможност да се првят търгове за застраховки...
ниските цени вероятно застрашават клиентите 
Намаленията ще се случат по-бавно... като застрахователите почнат да се борят за тези, които не правят мизерии

п.с.
Малко е странно това... "реват за схема, която да им вдигне приходите"... защо просто не увеличат премиите и в момента? Нещата не работят в някакъв вакуум... освен ако не ви се привиждат картели и монополи навсякъде, с които добрата държава се бори неуморно



- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
steeN написа:
п.с.
Малко е странно това... "реват за схема, която да им вдигне приходите"... защо просто не увеличат премиите и в момента?
Предполагам че се притесняват от спад на приходите. Нещо като кривата на Лафер с данъците. При настоящите наказания за каране без гражданска явно са близо до лимита след който много от клиентите просто ще спрат да сключват полици или ще сключват такива за 3 месеца и после ще прекратяват.
Те реално цените ги повишават много плавно всяка година.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Точно това е една от основните причини. Много хора я приемат като втро данък, който им е излишен. Не че плащат първия. При сегашния автопарк и възможности, повишаването на ГО ще избута още голяма част от базата в сивия сектор. По-добре е да се взема малко от голяма база (все пак колите се увеличават с по 150 хиляди всяка година, а се дерегистрират в пъти по-малко). ГО е задължителна застраховка и всеки търси най-ниската цена без да му пука какво покрива и дали застрахователят плаща. Аз лично си я сключвах и преди да стане задължителна, но реално единствената причина да се прави е законът, натискът от държавата. Застрахователите много добре знаят къде да позиционират цените и колко коли реално карат без ГО.
Never mistake motion for action...
Re: Кое според вас причинява най-много ПТП-та с леки автомоб
Няма отговор - "човешкият фактор" 
Хората се справят зле с монотонни задачи в които трябва да са концетрирани на 100% за дълъг период от време... без да броим телефоните, пиенето, нарушаването на законите и т.н.
Пълна утопия е масово всички шофьори да карат добре, ако ще и 5 години да ги обучават, има хора (особено жени), на които навигацията в мозъка им не работи и просто не се ориентирват добре и те нямат вина за това. Други пък просто обичат да карат по-бързо (аз съм един от тях) или да пият, да нарушават закони по всевъзможни начини. Решението е премахването на човешкият фактор

Хората се справят зле с монотонни задачи в които трябва да са концетрирани на 100% за дълъг период от време... без да броим телефоните, пиенето, нарушаването на законите и т.н.
Пълна утопия е масово всички шофьори да карат добре, ако ще и 5 години да ги обучават, има хора (особено жени), на които навигацията в мозъка им не работи и просто не се ориентирват добре и те нямат вина за това. Други пък просто обичат да карат по-бързо (аз съм един от тях) или да пият, да нарушават закони по всевъзможни начини. Решението е премахването на човешкият фактор

„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд