Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Модератор: Общи модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Здравейте,
Като цяло, на прима виста, звучи добре. Четох по разни други места и форуми и отзивите са противоречиви. Вече би трябвало да има хора във форума, които са/го използвали/т , че бая годинки минаха, откакто се появиха тези щуротии. Някой може ли да сподели отзиви, размисли, опит и т.н. ?
Като цяло, на прима виста, звучи добре. Четох по разни други места и форуми и отзивите са противоречиви. Вече би трябвало да има хора във форума, които са/го използвали/т , че бая годинки минаха, откакто се появиха тези щуротии. Някой може ли да сподели отзиви, размисли, опит и т.н. ?
Ubi dubium, ibi libertas
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
+ замръзва при -40 градуса
+ кипи при 180 градуса. Интересно само при тези градуси какво здраво ще остане при мотора
+ липса на корозия
- цената
+ кипи при 180 градуса. Интересно само при тези градуси какво здраво ще остане при мотора

+ липса на корозия
- цената

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Знам че го слагат на пистовите мотори участващи предимно в състезания.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Имаше един караше Субару с такова на Серес. Може би най-хубавото му е, че системата работи без налягане, но има и много други минуси. Мислих го по едно време ама май си е по-добре по традиционния начин.
Иначе има 100 глупости други, които свалят уж температурата в охлаждащата система ама всичките не правят това за което ги рекламират.
Иначе има 100 глупости други, които свалят уж температурата в охлаждащата система ама всичките не правят това за което ги рекламират.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
bum_bum написа:Имаше един караше Субару с такова на Серес. Може би най-хубавото му е, че системата работи без налягане, но има и много други минуси. Мислих го по едно време ама май си е по-добре по традиционния начин.
Иначе има 100 глупости други, които свалят уж температурата в охлаждащата система ама всичките не правят това за което ги рекламират.
Не съществува флуид, който да не увеличи обема си при нагряване/физика за 8-ми клас, закон на Гей-Люсак/.

Ако обема на флуида в една система се увеличи или ще започне да излиза от нея- ако е отворена или ще започне да се вдига налягането- ако е затворена.
Не виждам и някакво предимство в това, че температурата в охладителната система ще е по-ниска- съответният двигател е изчислен да работи съответната температура, която се постига от съответната охладителна система... В случая най-много да се постигне непълно отваряне на термостата- и какво от това...
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
bum_bum написа: Може би най-хубавото му е, че системата работи без налягане, но има и много други минуси. Мислих го по едно време ама май си е по-добре по традиционния начин.
К'ви други минуси има ?
Не, че съм го мислил особено много



Ubi dubium, ibi libertas
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Бе още ли хора му се връзват? Това си е чист етилен гликол дето има 60% от топлообмена на водата...
Другото е маркетинг
Другото е маркетинг
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
hell's angel написа:К'ви други минуси има ?
Температурата като цяло е по-висока с него. Радиатора ти трябва да е по-голям за да охлажда както с вода поради по-слабия топлообмен. Перките ти ще се включват по-често и температурата на маслото ще е по-висока.
zvetiko написа:bum_bum написа:Имаше един караше Субару с такова на Серес. Може би най-хубавото му е, че системата работи без налягане, но има и много други минуси. Мислих го по едно време ама май си е по-добре по традиционния начин.
Иначе има 100 глупости други, които свалят уж температурата в охлаждащата система ама всичките не правят това за което ги рекламират.
Не съществува флуид, който да не увеличи обема си при нагряване/физика за 8-ми клас, закон на Гей-Люсак/.
Ако обема на флуида в една система се увеличи или ще започне да излиза от нея- ако е отворена или ще започне да се вдига налягането- ако е затворена.
Не виждам и някакво предимство в това, че температурата в охладителната система ще е по-ниска- съответният двигател е изчислен да работи съответната температура, която се постига от съответната охладителна система... В случая най-много да се постигне непълно отваряне на термостата- и какво от това...
Пропуснал си някой от часовете по физика в осми клас явно защото съществува такава течност, която не увеличава обема си при нагряване- водата, между 0 и 4 градуса.

Евънса не надува толкова защото коефициентът му на обемно топлинно разширение е по-нисък от този на водата.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
От двете неща, които твърдиш, последно кое е вярното - хем ще надуе, хем няма да има налягане.
Закона на Гей-Люсак знам, че се отнася за газове, просто го дадох за по-добра илюстрация, за да не допусне някой разсъждението, че съществува флуид, който в количество- да кажем 10.5 литра, в температурен интервал- да кажем от -20°С до +110°С, няма да промени обема си. Както виждам си схванал идеята и си променил първоначалното си мнение.
А идеята, че евънса, не надува, предполагам се крие в това, което подчертават, че няма вода, следователно не може да се образува газова фаза, но не вземат в предвид топлинното му разширение... Както колегата казва- маркетингов трик, нещо се скрива, друго се изопачава. Както стотици подобни продукти- водородно почистване, което се оказва пръскане на вода в цилиндрите, икономия на гориво с магнити, които насочвали атомите не знам как си или устройство в запалката, което гасяло електрическите пикове, а вътре има светодиод и съпротивление ..., както евънса, който изглежда е антифриз- концентрат, но се продава с пъти по-скъпо.

Може би най-хубавото му е, че системата работи без налягане
Евънса не надува толкова защото коефициентът му на обемно топлинно разширение е по-нисък от този на водата.
Закона на Гей-Люсак знам, че се отнася за газове, просто го дадох за по-добра илюстрация, за да не допусне някой разсъждението, че съществува флуид, който в количество- да кажем 10.5 литра, в температурен интервал- да кажем от -20°С до +110°С, няма да промени обема си. Както виждам си схванал идеята и си променил първоначалното си мнение.

А идеята, че евънса, не надува, предполагам се крие в това, което подчертават, че няма вода, следователно не може да се образува газова фаза, но не вземат в предвид топлинното му разширение... Както колегата казва- маркетингов трик, нещо се скрива, друго се изопачава. Както стотици подобни продукти- водородно почистване, което се оказва пръскане на вода в цилиндрите, икономия на гориво с магнити, които насочвали атомите не знам как си или устройство в запалката, което гасяло електрическите пикове, а вътре има светодиод и съпротивление ..., както евънса, който изглежда е антифриз- концентрат, но се продава с пъти по-скъпо.

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Дааа, топлоносимостта на пропилен/етилен-гликола е около 60% от тази на водата. Обаче за т'ва уж тия сурогати са тъпкани с ПАВ и разни други добавки, та да повиши площта на контакта и да намали повърхностното напрежение на течността. В което има логика, ама дали е така в действителност ? Никой ли не е наливал да каже туй-онуй ?
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
hell's angel написа:Дааа, топлоносимостта на пропилен/етилен-гликола е около 60% от тази на водата. Обаче за т'ва уж тия сурогати са тъпкани с ПАВ и разни други добавки, та да повиши площта на контакта и да намали повърхностното напрежение на течността. В което има логика, ама дали е така в действителност ? Никой ли не е наливал да каже туй-онуй ?
не се занимавай с глупости. най-бързите автомобили на света които имат и най-високи изисквания за охлаждащата течност въртят 50/50 антифриз или в най-добрия случай ако не се очакват температури под нулата - чиста дистилирана вода в добавки против ръжда.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Ааааа, не съм тръгнал да наливам, исках да чуя отзиви и да го пообсъдим. 

Ubi dubium, ibi libertas
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
alx написа:hell's angel написа:Дааа, топлоносимостта на пропилен/етилен-гликола е около 60% от тази на водата. Обаче за т'ва уж тия сурогати са тъпкани с ПАВ и разни други добавки, та да повиши площта на контакта и да намали повърхностното напрежение на течността. В което има логика, ама дали е така в действителност ? Никой ли не е наливал да каже туй-онуй ?
не се занимавай с глупости. най-бързите автомобили на света които имат и най-високи изисквания за охлаждащата течност въртят 50/50 антифриз или в най-добрия случай ако не се очакват температури под нулата - чиста дистилирана вода в добавки против ръжда.
Абсолютно вярно . Водата има най добър коефициент на поглъщане на топлина , от достъпните флуиди . Положението може да се подобри с разни колоидни системи от вода и наночастици , но на кой е нужно това ? Етиленгликола влошава малко нещата но въпреки всичко сместа вода етиленгликол е с отлични показатели .
Specific Heat при 90 градуса на Eванс е 2633 на водата е 4203 , само от тук трябва да е ясно че този флуид два пъти по-бързо ще достига температура от 90 градуса при едни и същи други параметри на системата . Тоест за да работи нормално ще иска по-добра циркулация , което вероятно е постигнато с по-нисък динамичен вискозитет .
Dyn. Viscosity на еванс е даден 2 при -40 градуса WTF ???!!! На водата при 80 градуса е 0.35 , няма данни за еванс за сравнение с работната температура на мотора .
Това което предполагам е че има много слаб парен натиск и висока температура на кипене , затова не вдига налягане в системата . При водата налягането в системата не е минус а плюс защото повишава температурата на кипене .
Практически заявените липси на прегряване с еванс се базират на високата температура на кипене , но това не значи че е добре флуида да стига температури от 170 градуса , смесите етилен гликол вода при налягане 1 бар кипят около и над 130 градуса . Дори тая температура не е добре да се достига та камо ли по-висока . Предимството на еванс в същност е доста безсмислено и базирано само на едно ниско налягане в системата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Понеже се пита конкретно за някой, който е карал с тази тъпня, затова и пиша. Аз я сложих, и не веднъж, а четири пъти я изливах на асвалта(спукани съединения и подобни) и четири пъти платих по около 400евро. Просто преди години бе скъпа. Защо е тъпня? За мен най-големия и недостатък остава това, че повишава с поне 3-4 градуса температурата като цяло на охл. течност, а конкретно около главата и горивните камери дори не можем да предполагаме как точно седят нещатъа. В резултат се появяват условия за детонации. Какво прави ЕКУ-то? Измества назад предварението и ето ти мудна кола, дразнещо мудна, че и харчеща! Отделно от това аз конкретно със с мотор, който и без това си е бая топъл и си е предразположен към прегряване. Уверен съм, че поне едно от петте ми сваляния на глава беше именно заради тъпия еванс! Постоянната температура на мотора се качи на 112-113.... Сещате се, че при спиране след хубав баир лятото сме дори нагоре! Един, два пъти да ти се случи майната му, но да си караш винаги така си е кофти. Друг недостатък и лъжа-пониженото налягане в системата - почти не съм установил такова, а не е като да не съм спазил условията за пълнене нито пък да съм купил евтина, менте течност от съмнителни дилъри.
А нещото, което най ме издразни бе лъжата им в едни от първите реклами, че видите ли, евънса имал по-ниско съпротивление при въртене на помпата. Аз именно заради тази лъжа и се подведох. Много ми се щеше да се получи ефекта на "изключения климатик" да речем. Те така и го описваха. А всъщност е точно обратното - едно че евънса създава ПО-ГОЛЯМО съпротивление за помпата(правил съм си опити с черпак и тенджера дори, гребал съм с черпака и който иска да си се смее) и в допълнение като ти върне назад предварението и ей ти на едни поне 15 коня са отишли на паша. Та така-повече от година карах тромава кола, правих издухана глава и изсипах около 2000eu(включвам и ремонта) на вятъра. Отделно от това именно този ремонт не бе сторен качествено, повлекли бяха резби и свалях глава още 3-4 пъти-вече не помня. Та ако трябва да включа цялостно колко ми струва тази тъпня става истински дебела. Моето мнение е, че е голяма, ама огромна тъпня и лъжа!
А нещото, което най ме издразни бе лъжата им в едни от първите реклами, че видите ли, евънса имал по-ниско съпротивление при въртене на помпата. Аз именно заради тази лъжа и се подведох. Много ми се щеше да се получи ефекта на "изключения климатик" да речем. Те така и го описваха. А всъщност е точно обратното - едно че евънса създава ПО-ГОЛЯМО съпротивление за помпата(правил съм си опити с черпак и тенджера дори, гребал съм с черпака и който иска да си се смее) и в допълнение като ти върне назад предварението и ей ти на едни поне 15 коня са отишли на паша. Та така-повече от година карах тромава кола, правих издухана глава и изсипах около 2000eu(включвам и ремонта) на вятъра. Отделно от това именно този ремонт не бе сторен качествено, повлекли бяха резби и свалях глава още 3-4 пъти-вече не помня. Та ако трябва да включа цялостно колко ми струва тази тъпня става истински дебела. Моето мнение е, че е голяма, ама огромна тъпня и лъжа!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Еванс или безводен антифриз - що е то ?
Jordana написа:Dyn. Viscosity на еванс е даден 2 при -40 градуса WTF ???!!! На водата при 80 градуса е 0.35 , няма данни за еванс за сравнение с работната температура на мотора ..
2.3 при 100 градуса.
За това тия, които държат да го ползват махат ремъчната помпа и термостата и слагат електрическа. А ролята на термостат играе контролер за скоростта на перката на радиатора.
Повечето хора с по-яки коли май за лятото ползват чиста вода + water wetter. Като последното е само за смазване на помпата, а не че върши някаква работа за намаляване на температурата, както го рекламират.
Мотора, дето карам работи на много висока температура и много хора се притесняват. За това сменят антифриза с Engine Ice. Не го знам какво е, но някои казват че работи на една черта по-уреда по-ниска температура. Други пък, че няма никаква разлика.
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани