Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Модератор: Технически модератори
- insane_v
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Здравейте колеги, 
Напоследък доста се навивам за джипка и се чудя какво да избера. Чудя се дали да търся Х5 Е70 след 2010та или по-добре да взема от първите ф15-ки? Ако предположим, че ще го карам примерно 5 години накрая половината от разликата в цените ще си я взема обратно при продажбата му, а и "кефа цена няма", така че май ще е по-добре да се напъна малко и да взема Ф15.
Другия въпрос е относно избора на двигател. По-принцип съм заклет фен на големите бензинови мотори, но също така ме блазни и по-ниския разход на дизелите.
Досега минавах по 8-10к на година. Напоследък карам повечко, но едва ли ще минавам повече от 12-15к и за в бъдеще. (Моряк съм и карам колата само 5-6 месеца в годината) Това обезсмисля покупката на чисто нов автомобил, но пък ми се кара нещо по-новичко.
Най-много ме притеснява това, че 85-90% от тия километри са "градско" и не знам дали с дизела това няма да е проблем и дали икономията от гориво няма да я давам за поддръжка. Така че май клоня повече към голям бензинов мотор. Освен това колкото и да не ми се иска, ако не "издържа" на разхода винаги мога да му сложа газово. Тук много от вас ще кажат, че е грехота да сложиш газ на 5 литров мотор, ама като въртя по 1,5-2к градско на месец при 20+ разход може би няма да издържа дълго на бензин. Все пак 300-400лв икономия на месец си е сериозен довод в полза на газовото.
Тук обаче идва ред и на друг много важен въпрос - продажбата! След няколко години една 10+ годишна 5-литрова бензинова Х5-ца ще е МНОГО по-трудно продаваема от каквато и да било дизелова Х5-ца. В момента съм в точно такава ситуация, че продавам 330хи ('02) в отлично състояние, но интереса към 15-годишна кола с най-големия за модела бензинов мотор е почти НУЛЕВ и понеже не искам да я давам "без пари" на чужди хора май като взема Х5 ще я подаря на брат ми.
Какво мислите по тези въпроси? Най-вече какво мислите относно избора на мотор: голям бензинов срещу дизелов мотор. Предвид предимно градското каране дали дизела няма да е грешка?
Препоръчайте ми и конкретни мотори, които са се прославили като доста читави. Днес четох в друга тема, че 4.0Д е доста читав и ако ще е дизел, то той ми е фаворита. А от бензиновите фаворит ми е 5.0, но за него още не съм ровил из нета да се информирам дали е читав.
			
		Напоследък доста се навивам за джипка и се чудя какво да избера. Чудя се дали да търся Х5 Е70 след 2010та или по-добре да взема от първите ф15-ки? Ако предположим, че ще го карам примерно 5 години накрая половината от разликата в цените ще си я взема обратно при продажбата му, а и "кефа цена няма", така че май ще е по-добре да се напъна малко и да взема Ф15.
Другия въпрос е относно избора на двигател. По-принцип съм заклет фен на големите бензинови мотори, но също така ме блазни и по-ниския разход на дизелите.
Досега минавах по 8-10к на година. Напоследък карам повечко, но едва ли ще минавам повече от 12-15к и за в бъдеще. (Моряк съм и карам колата само 5-6 месеца в годината) Това обезсмисля покупката на чисто нов автомобил, но пък ми се кара нещо по-новичко.
Най-много ме притеснява това, че 85-90% от тия километри са "градско" и не знам дали с дизела това няма да е проблем и дали икономията от гориво няма да я давам за поддръжка. Така че май клоня повече към голям бензинов мотор. Освен това колкото и да не ми се иска, ако не "издържа" на разхода винаги мога да му сложа газово. Тук много от вас ще кажат, че е грехота да сложиш газ на 5 литров мотор, ама като въртя по 1,5-2к градско на месец при 20+ разход може би няма да издържа дълго на бензин. Все пак 300-400лв икономия на месец си е сериозен довод в полза на газовото.
Тук обаче идва ред и на друг много важен въпрос - продажбата! След няколко години една 10+ годишна 5-литрова бензинова Х5-ца ще е МНОГО по-трудно продаваема от каквато и да било дизелова Х5-ца. В момента съм в точно такава ситуация, че продавам 330хи ('02) в отлично състояние, но интереса към 15-годишна кола с най-големия за модела бензинов мотор е почти НУЛЕВ и понеже не искам да я давам "без пари" на чужди хора май като взема Х5 ще я подаря на брат ми.
Какво мислите по тези въпроси? Най-вече какво мислите относно избора на мотор: голям бензинов срещу дизелов мотор. Предвид предимно градското каране дали дизела няма да е грешка?
Препоръчайте ми и конкретни мотори, които са се прославили като доста читави. Днес четох в друга тема, че 4.0Д е доста читав и ако ще е дизел, то той ми е фаворита. А от бензиновите фаворит ми е 5.0, но за него още не съм ровил из нета да се информирам дали е читав.
- msi200
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1032
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
За 5.0 забрави, освен ако не ти дадат колата с 1-2 резервни мотора. Газ на бензинова Х5 след 2010 не може да се сложи.
Ф15 ще се произвежда само 5г, и много скоро ще бъде заменена от Г05. Ф15 е на същата платформа като Е70, така че не е съвсем нов модел.
Е70 пък ще е по-трудно да се намери читава, понеже остаряха.
Моя съвет е 3д или 4д, а дали Ф15 или Е70 - ще ти вършат 100% същата работа и се решава от бюджета.
			Ф15 ще се произвежда само 5г, и много скоро ще бъде заменена от Г05. Ф15 е на същата платформа като Е70, така че не е съвсем нов модел.
Е70 пък ще е по-трудно да се намери читава, понеже остаряха.
Моя съвет е 3д или 4д, а дали Ф15 или Е70 - ще ти вършат 100% същата работа и се решава от бюджета.
I love the sound of V8 in the morning...
		- TytusPulo
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 251
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: CLS 320
- Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Колега, предвид пробега и цената на автомобила, както и разходите по него разхода изобщо не трябва да ти е фактор. Ако ще и 40 на 100 да харчи, с този пробег твоя това ще ти е много малка част от разходите по обслужване, резервни части, ГУМИ(е там си ебало мамата), някое и друго ремонтче, което трябва да направиш и това при положение, че нямаш сериозни драми. Знаеш, че за този камион ще плащаш и по-скъпо каско, защото се крадат мощно.
Та отностно избор на мотор - според мен просто търси по-безпроблемен вариант. За бензиновите мотори от тези години освен 3.0и се чуват само оплаквания. Дизелите пък са на много километри. Може би 4д на сравнително малко километри и с история ти е най-безпроблемния вариант а и ще върви доволно, освен ако не искаш да се състезаваш.
			
		Та отностно избор на мотор - според мен просто търси по-безпроблемен вариант. За бензиновите мотори от тези години освен 3.0и се чуват само оплаквания. Дизелите пък са на много километри. Може би 4д на сравнително малко километри и с история ти е най-безпроблемния вариант а и ще върви доволно, освен ако не искаш да се състезаваш.
- insane_v
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Данъка и каското ще са високи каквато и Х5ца да взема, както и цените на гумите. Вярно е, че на 5.0 ще са малко по-широки и по-скъпи, но също не ми е фактор. Притесняват ме основно 2 неща:
- да е надеждна и да не стои по сервизите. Ако тръгна на дълъг път да не се притеснявам дали няма да закъсам някъде в чужбина, където ще ми съдерат кожата от гърба за някое малко ремонтче. Нали именно затова западноевропейците ни ги продават на нас тия коли като поостареят малко.
- вторият важен фактор, който е тясно свързан с първия е дали тази кола ще може да се продаде след 5 години. Ако на съответния мотор му се носи лоша слава има риск да си остане "вечно моя". А дори и да е читав, изключително малко хора биха си взели примерно 5,0и на над 10 години.
			
		- да е надеждна и да не стои по сервизите. Ако тръгна на дълъг път да не се притеснявам дали няма да закъсам някъде в чужбина, където ще ми съдерат кожата от гърба за някое малко ремонтче. Нали именно затова западноевропейците ни ги продават на нас тия коли като поостареят малко.
- вторият важен фактор, който е тясно свързан с първия е дали тази кола ще може да се продаде след 5 години. Ако на съответния мотор му се носи лоша слава има риск да си остане "вечно моя". А дори и да е читав, изключително малко хора биха си взели примерно 5,0и на над 10 години.
- msi200
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1032
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
insane_v написа:- вторият важен фактор, който е тясно свързан с първия е дали тази кола ще може да се продаде след 5 години. Ако на съответния мотор му се носи лоша слава има риск да си остане "вечно моя". А дори и да е читав, изключително малко хора биха си взели примерно 5,0и на над 10 години.
 
   Във форума има теми за 50i, предлагам ти да ги прочетеш.
 Във форума има теми за 50i, предлагам ти да ги прочетеш.I love the sound of V8 in the morning...
		- TytusPulo
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 251
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: CLS 320
- Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
insane_v написа:Данъка и каското ще са високи каквато и Х5ца да взема, както и цените на гумите. Вярно е, че на 5.0 ще са малко по-широки и по-скъпи, но също не ми е фактор. Притесняват ме основно 2 неща:
- да е надеждна и да не стои по сервизите. Ако тръгна на дълъг път да не се притеснявам дали няма да закъсам някъде в чужбина, където ще ми съдерат кожата от гърба за някое малко ремонтче. Нали именно затова западноевропейците ни ги продават на нас тия коли като поостареят малко.
- вторият важен фактор, който е тясно свързан с първия е дали тази кола ще може да се продаде след 5 години. Ако на съответния мотор му се носи лоша слава има риск да си остане "вечно моя". А дори и да е читав, изключително малко хора биха си взели примерно 5,0и на над 10 години.
Ами и аз ти казах и колегата горе 40д е най-предпочитания и търсен мотор за тези камиони. Само гледай да го намериш с история че да не е обиколил 3 пъти екватора на задна...
Иначе хикса е сравнително капризен автомобил, но не е нещо фрапантно. МЛ-а на мерцедес според мен е доста по-надежден и евтин за подръжка, но и е по-скучен за каране

- insane_v
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
TytusPulo написа: МЛ-а на мерцедес според мен е доста по-надежден и евтин за подръжка, но и е по-скучен за каране
Именно заради това винаги съм смятал Мерцедес за "пенсионерски" коли и не бих си взел Мерцедес, освен ако не е АМГ.
Значи всичко е ясно. Ще търся читав дизел. Благодаря за съветите! Определено ми спестихте седмици четене.
- TytusPulo
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 251
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: CLS 320
- Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
insane_v написа:TytusPulo написа: МЛ-а на мерцедес според мен е доста по-надежден и евтин за подръжка, но и е по-скучен за каране
Именно заради това винаги съм смятал Мерцедес за "пенсионерски" коли и не бих си взел Мерцедес, освен ако не е АМГ.
Значи всичко е ясно. Ще търся читав дизел. Благодаря за съветите! Определено ми спестихте седмици четене.
Да ти кажа има и мерцедеси с много спортно усещане, но концепцията на марките е различна. АМГ са много по-евтини за подръжка от М-пауър но да не раздробяваме темата. Та търси читав дизел, имай едно на ум че джиповете разтягат веригите. Моя майстор сменя веригите на този тип двигатели за около 1000лв с всички други прилежащи части, които се сменят.
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
не знам колко от колегите реално са карали и поддържали 5.0и, а форума наистина е пълен с доста кошмарни истории, и затова ще се намеся с мнение  
 
търсете само и единствено кола със сменен мотор и няма да имате никакви грижи. повтарям никави! огромната част от колите на пазара в БГ вече са със сменен мотор в АутоБавария, там вече имат огромен опит. така че вероятността да имате сериозните проблеми от едно време е значително по-малка. и естествено бих добавил, който си направи добре проверката на колата, а не се хвърли на най евтината в мобилето, ще кара кола с епичен мотор! няма такъв кеф, много е трудно да слезеш надолу от V8 после.
другото което се споменава също е вярно, че после продаването е трудно, макар че аз продадох/смених две 750и за 12 месеца. факт е че мотора не се газифицира, а колкото по стара става колата, толкова по потенциалните купувачи търсят евтинийката и съответно възможност за газификация.
преценете си възможностите, преценете за какво ви трябва колата. аз карам над 70% извънградско и не ми е никакъв проблем разхода и поддръжката, правя малко км, разхода не ме натоварва изобщо и колата ми е като нова. ако ще карате 5.0и за да сте най бързи до следващия светофар в София, по-добре не
			
		 
 търсете само и единствено кола със сменен мотор и няма да имате никакви грижи. повтарям никави! огромната част от колите на пазара в БГ вече са със сменен мотор в АутоБавария, там вече имат огромен опит. така че вероятността да имате сериозните проблеми от едно време е значително по-малка. и естествено бих добавил, който си направи добре проверката на колата, а не се хвърли на най евтината в мобилето, ще кара кола с епичен мотор! няма такъв кеф, много е трудно да слезеш надолу от V8 после.
другото което се споменава също е вярно, че после продаването е трудно, макар че аз продадох/смених две 750и за 12 месеца. факт е че мотора не се газифицира, а колкото по стара става колата, толкова по потенциалните купувачи търсят евтинийката и съответно възможност за газификация.
преценете си възможностите, преценете за какво ви трябва колата. аз карам над 70% извънградско и не ми е никакъв проблем разхода и поддръжката, правя малко км, разхода не ме натоварва изобщо и колата ми е като нова. ако ще карате 5.0и за да сте най бързи до следващия светофар в София, по-добре не

- msi200
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1032
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Колега, даже и да ти сменят двигателя, каква е гаранцията, че и новия няма да се счупи? 
Аз знам 2 такива коли на мои приятели, едната 408 кс а другата е с най-новата версия 449кс, и на двете им сменяха двигателите. Тази 449кс не издържа и до първа смяна на маслото. А, имаше и една Х6-ца, но там само светеха някакви чек-енджин лампи и така я продадоха. Та ситуацията е комична:)
От тези с 408 к.с. има и с по 2 сменяни двигателя, както и такива на 250х км с оригиналния мотор.
Всеки сам си преценява, но за мен самия мотор бъгав и не е подходящ за нуждите, които обсъждаме.
			Аз знам 2 такива коли на мои приятели, едната 408 кс а другата е с най-новата версия 449кс, и на двете им сменяха двигателите. Тази 449кс не издържа и до първа смяна на маслото. А, имаше и една Х6-ца, но там само светеха някакви чек-енджин лампи и така я продадоха. Та ситуацията е комична:)
От тези с 408 к.с. има и с по 2 сменяни двигателя, както и такива на 250х км с оригиналния мотор.
Всеки сам си преценява, но за мен самия мотор бъгав и не е подходящ за нуждите, които обсъждаме.
I love the sound of V8 in the morning...
		Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
msi200 написа:Колега, даже и да ти сменят двигателя, каква е гаранцията, че и новия няма да се счупи?
Аз знам 2 такива коли на мои приятели, едната 408 кс а другата е с най-новата версия 449кс, и на двете им сменяха двигателите. Тази 449кс не издържа и до първа смяна на маслото. А, имаше и една Х6-ца, но там само светеха някакви чек-енджин лампи и така я продадоха. Та ситуацията е комична:)
От тези с 408 к.с. има и с по 2 сменяни двигателя, както и такива на 250х км с оригиналния мотор.
Всеки сам си преценява, но за мен самия мотор бъгав и не е подходящ за нуждите, които обсъждаме.
Мислех че Н63ТУ е по-здрав, но явно не
 иначе единствената с два пъти сменен двигател за която знам е една Х6 на едно шефче от АутоБавария, който си го е уредил превантивно преди изтичане на гаранцията, т.е. реално не е имало нужда. Проблемът от първите Н63 е отсранен и сменените двигатели са ок ако всичко е направено както трябва.
 иначе единствената с два пъти сменен двигател за която знам е една Х6 на едно шефче от АутоБавария, който си го е уредил превантивно преди изтичане на гаранцията, т.е. реално не е имало нужда. Проблемът от първите Н63 е отсранен и сменените двигатели са ок ако всичко е направено както трябва. Но както и да е, който го е страх от мечка, да не ходи в гората

- TytusPulo
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 251
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: CLS 320
- Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Все пак извода не е ли че 4.0д е по-здрав мотор и по-продаваем, което е целта на питащия колега? До колкото разбрах не иска да е най-големия състезател
			
		Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Retrofit написа:BaDxBoY написа:Благодаря за мнението !
http://www.mobile.bg/21501831885908794
За 4.8 определено нямам бюджет.
Мина ми друга идея през главата, да намеря х5 вече със счупени скорости и съответно да ги ремонтирам.
Предполагам, че тогава ще се вместя около 13 000-13500 лв ?
Между другото, тази кола по ВИН излиза 4.4 от 2000 или 2001-ва година, имай го на предвид.
Бях я гледал на времето и е съмнителна.
Пак съм аз,днес направип нещо адски импулсивно и купих една х5 4.4 2002ра . Скоростите ритаха дори удряха при превключване,ако мога така да се изразя. Платих 8000 лв,колата е черна с почти всички екстри и газ.инж.
Как е най-добре да постъпя сега,скорости втора ръка за около 1500лв или да правя тези ? От София съм и не съм запознат къде ги правят и колко струва горе-долу.
Предполагам,че не съм сгрешил с покупката.
- insane_v
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
Ако вземеш друга кутия 2ра ръка не се знае колко живот и е останал и може след месец, два, година и тя да стане същата. Моя съвет е да си рециклираш твоята. Във Варна в добър сервиз вземат около 2500 за пълно рециклиране (хидротрансформатор + клапани + маслена помпа).
			
		- TytusPulo
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 251
- Регистриран на: 11.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: CLS 320
- Мечтае да кара: X6 M6, CLS AMG, 6 Series Gran Coupe
Re: Въпроси и съвети относно избор на X1/X2/X3/X4/X5/Х6
BaDxBoY написа:Retrofit написа:BaDxBoY написа:Благодаря за мнението !
http://www.mobile.bg/21501831885908794
За 4.8 определено нямам бюджет.
Мина ми друга идея през главата, да намеря х5 вече със счупени скорости и съответно да ги ремонтирам.
Предполагам, че тогава ще се вместя около 13 000-13500 лв ?
Между другото, тази кола по ВИН излиза 4.4 от 2000 или 2001-ва година, имай го на предвид.
Бях я гледал на времето и е съмнителна.
Пак съм аз,днес направип нещо адски импулсивно и купих една х5 4.4 2002ра . Скоростите ритаха дори удряха при превключване,ако мога така да се изразя. Платих 8000 лв,колата е черна с почти всички екстри и газ.инж.
Как е най-добре да постъпя сега,скорости втора ръка за около 1500лв или да правя тези ? От София съм и не съм запознат къде ги правят и колко струва горе-долу.
Предполагам,че не съм сгрешил с покупката.
Намери добър сервиз в София да ги свали и да ги прати във Варна за ремонт. Ако само това й е кусура, си струва парата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	

 
