проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
На празен ход дросела е леко отворен, около 5%. Аз бих те посъветвал да провериш буксата на дросела и на педала на газта и да ги почистиш. Колегата, който е писал за графитни писти е в грешка. Педала е с два датчика на хол и работи "безконтактно". Изкарва две различни напрежения - 0-4V и 0-2,5V мисля, че бяха. Може да се измери с осцилоскоп на място.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Може и да е така.Не съм отварял още.Един приятел значи ме е подвел.Иначе за датчиците знам,но по негово мнение имало и графитени писти.Дросела съм го сменял и аз.Нищо не се промени.Но като сритам педала на газта се оправя.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
overclock написа:На празен ход дросела е леко отворен, около 5%. Аз бих те посъветвал да провериш буксата на дросела и на педала на газта и да ги почистиш. Колегата, който е писал за графитни писти е в грешка. Педала е с два датчика на хол и работи "безконтактно". Изкарва две различни напрежения - 0-4V и 0-2,5V мисля, че бяха. Може да се измери с осцилоскоп на място.
Благодаря и на теб много за това мнение и конкретно за инфото, че дросела участва все пак в празния ход. Може би ще го поръчам нов и ще го сменя за проба, само ще мина още една диагностика на друго място и ще решавам. Странно как така безброй мнения, че въпросният дросел бил винаги и напълно отворен, а той се оказва не е. Защо подвеждат така колегите? Тонове изписано има за тоя дросел, явно от хора, незнаещи.
Между другото, след смяната на датчик диференциално налягане, чека пак си светна след планинско каране, но определено върви по-добре мотора, което никак не е малко, а и не съм чел още грешката. Ще пиша пак.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Това за дросела,че при валветроника е напълно отворен и на мен ми го разправяха преди години навсякъде.Имам една елементарна програмка на телефона bmwhat с която си гледа грешките.Имам и autodoctor пак на телефона.Там пък си гледам живи данни.Дтосела на обороти е около 2.50 ,3,20 до към 4 процента май беше.5 % не съм виждал на празен ход.Като се подаде газ си отваря доволно.Динамичен си е точно като на обикновен бензин без валветроника.Тъй,че това,че след запалване стои напълно отворен е пълна глупост.То нямаше да има дросел тогава.В колектора има и вихрови клапи ама и те си се движат.Валветроника пък си е отделно звено.Затова е толкова прецизно това двигателче.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Именно, оказва се голяма глупост това твърдение с напълно отворения дросел и то твърди се от доста хора, изкарващи си прехраната с диагностика. Имаше стара тема някъде в разделите, където човекът твърди как я е виждал с очите си отворена. Това пък не виждам как ще стане с откачен дебитомер, щото двигателя ще си мине в режим без валвтроник и точно дросела трябва да регулира оборотите. За кой път се убеждавам, че масово се говорят глупости из форума. Иначе нов, дросела е към 500лв и не го намирам читав вт. употреба, странно, мислех, че ще ме заринат с предложения.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Моята кола много рядко влизаше в някакъв режим,при който при натискане на педала на газта колата почваше да се дави и оборотите не се покачваха повече от 1500. Естествено ми и записа грешка за положението на дросела. След смяна на дросела не съм го имал този проблем вече 22 000 километра. Та имах предвид, че дроселната клапа си се движи и по някое време електрониката която я управлява като почне да се разваля няма завъртане на тази клапа и колата едвам се движи с 30 км в час. Иначе втора ръка дросел беше 50 лева, но щом са на изчезване може и повечко да им търсят
.

- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Този проблем, когато не се отваря клапата достатъчно го изписва като грешка, да. Може дори направо да ти угаси мотора. Но явно отвори ли се в повече нищо не изписва. Иначе Днес един колега предложи дросел, 80лв. Утре ще ида до Сф и ще пробвям с него. А и ще мина диагностика там. Ще пиша за резултатите.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Дросел-ът на празен ход при студен мотор е около 5-9% отворен. При загрял е 3-5%. Това поне излиза на перфектно работещ мотор. Засичал съм го многократно. Много се влияе от количеството въздух и е супер прецизен. Пробвал съм да запуша леко всмук. маркуч и веднага реагира с 5-6 процента. Друг е въпроса , че при контакт винаги го отваря на МАХ за секунда-две - работно положение за калибровка на датчиците. Ако тръгне да се отваря повече, наистина може да загасне мотора. Досега съм видял 2 проблемни дросела, но там причината беше, че собствениците им бяха "свикнали" да подават газ при палене... (no comment)
Колега ivoaudi, моя съвет е да гледаш живи данни и да си запишеш стойностите (волтаж) на двата датчика за газта - на педала и дросела. Пробвай различни обороти и записвай стойности. Вярно е много "играчка" , но поне ще разбереш къде има проблем.
Колега ivoaudi, моя съвет е да гледаш живи данни и да си запишеш стойностите (волтаж) на двата датчика за газта - на педала и дросела. Пробвай различни обороти и записвай стойности. Вярно е много "играчка" , но поне ще разбереш къде има проблем.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Днес да ти кажа една голяма част от деня мина в гледане на живи данни и нищо. Човек от форума, на който много се надявах да открие проблема ми отдели бая време и принципнп си ми откри проблем, но той не е основния. Смучеше малко въздух от маркучетата на газовото и на две от бобините оскрите не са били ок. Всичко смених и двигагеля като че ли живна още, но продължава да се форсира. Интересното е, че ДМЕ само си задава по-високи обороти. Вместо 700, задава 1000, 1100 и нагоре. Педала на газта е прецизен в рабоатата си до момента, в който не загрее напълно мотора, но ще го погледна отново. Не разбрах защо държиш да му гледам напреженията? Той си се чете софтуерно и е прецизно все пак.
Иначе дросела си седи на около 7% щом започне форсирането и не мърда изобщо, което ще рече, че май не е виновен. Изобщо....мъгла засега, а отпуската отдавна свърши и трябва да си ходя. Много е дразнещо да се кара така и дори я гася вече по светофарите, луда работа..
Иначе дросела си седи на около 7% щом започне форсирането и не мърда изобщо, което ще рече, че май не е виновен. Изобщо....мъгла засега, а отпуската отдавна свърши и трябва да си ходя. Много е дразнещо да се кара така и дори я гася вече по светофарите, луда работа..
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Днес да ти кажа една голяма част от деня мина в гледане на живи данни и нищо. Човек от форума, на който много се надявах да открие проблема ми отдели бая време и принципнп си ми откри проблем, но той не е основния. Смучеше малко въздух от маркучетата на газовото и на две от бобините оскрите не са били ок. Всичко смених и двигагеля като че ли живна още, но продължава да се форсира. Интересното е, че ДМЕ само си задава по-високи обороти. Вместо 700, задава 1000, 1100 и нагоре. Педала на газта е прецизен в рабоатата си до момента, в който не загрее напълно мотора, но ще го погледна отново. Не разбрах защо държиш да му гледам напреженията? Той си се чете софтуерно и е прецизно все пак.
Иначе дросела си седи на около 7% щом започне форсирането и не мърда изобщо, което ще рече, че май не е виновен. Изобщо....мъгла засега, а отпуската отдавна свърши и трябва да си ходя. Много е дразнещо да се кара така и дори я гася вече по светофарите, луда работа..
Aз чак сега разбирам , че имаш газова уредба. При това положение не се наемам да давам мнения за твоя случай. С риск да ме намразят доста хора ще споделя, че 90% от проблемите на тоя мотор са след монтиране на газта , особено с дублиранo управление по OBD. Точно вчера имах случай, в който "газаджията" беше надупчил и монтирал щуцера в колектора на 3-ти цилиндър доста накриво и по-навътре... и колата се форсираше ненормално много... Човекът беше обиколил 100 майстора и сменил 100 работи.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- dentamed
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз карам на газ от 210 000 вече.Проблеми никога не съм имал.Никога не е менила обороти или претрисала при превключване от газ на бензин и обратно.Ако всичко се направи както трябва няма проблеми.Мотора работи толкова равномерно,че когато се сложи една хартийка на ауспуха трепти абсолютно равномерно ако ще и един час да се държи така.Тъй,че не винаги газта е причината.А и колегата преди не е имал проблеми пък доста време кара на газ.
За мен проблема е в педала или буксата на дросела.Виж и едно там на колектора мисля,че актуатор се казваше.Отваря и затваря клапите.
За мен проблема е в педала или буксата на дросела.Виж и едно там на колектора мисля,че актуатор се казваше.Отваря и затваря клапите.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Всъщност и двамата сте прави. От една страна аз карам с газова от вече 350 000, буквално без никакви проблеми, провокирани от газовата, но въпросният проблем май все пак този път е провокиран от нея и бе доволно тъп:) Мама и мръсна:) ще покарам още ден два, за да се уверя и непременно ще пиша! Ще похваля и човекът, който откри проблема, той е от форума. Да не пророкувам излишно и да не пиша невярни неща засега ще си замълча. Благодаря сърдечно на отзовалите се и този път!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, оправи се пущината, смучела е въздух от маркучетата на газовите дюзи. Първо я карах във Варна Карс, където именно това бе съмнението им, плюс съмнение за електронния дросел. Интересното е, че.....не ми взеха и пари за процедурата:) Живи и здрави да са момчетата, въпреки, че ги почерпих отново ще им се отблагодаря по друг начин, прави са били. После я порови Zvetiko и той също потвърди за съмнение неотчетен въздух. Точно както прогнозираше, така и стана - смених маркучетата и след около 80км адаптации, оборотите си се успокоиха трайно. До днес, на влизане в Ст. Загора и историята се потвърди, а именно: и аз не знам как съм я направил тази глупост да не завия добре капачката за маслото и оттам си смучеше въздух доволно. Завих я добре и нещата веднага се успокоиха. Почти не съм я гасил целия ден и оборотите не мръднаха. Имам само един дребен проблем, че са настроени на 700, а това са ниски обороти. Имам само ИНПА, а с нея аз поне не виждам да може да се препрограмират. Утре ще мина да що е на запад от Ст. Загора и ако някой случайно се ангажира с мен ще си платя даже за диагностика. Ако не ще я карам тъй до декември, когато се прибера отново. Иначе ДВГ-то работи сега страхотно, да се похваля де.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- oldirtydog
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 8.03.2017
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Колеги, оправи се пущината, смучела е въздух от маркучетата на газовите дюзи. Първо я карах във Варна Карс, където именно това бе съмнението им, плюс съмнение за електронния дросел. Интересното е, че.....не ми взеха и пари за процедурата:) Живи и здрави да са момчетата, въпреки, че ги почерпих отново ще им се отблагодаря по друг начин, прави са били. После я порови Zvetiko и той също потвърди за съмнение неотчетен въздух. Точно както прогнозираше, така и стана - смених маркучетата и след около 80км адаптации, оборотите си се успокоиха трайно. До днес, на влизане в Ст. Загора и историята се потвърди, а именно: и аз не знам как съм я направил тази глупост да не завия добре капачката за маслото и оттам си смучеше въздух доволно. Завих я добре и нещата веднага се успокоиха. Почти не съм я гасил целия ден и оборотите не мръднаха. Имам само един дребен проблем, че са настроени на 700, а това са ниски обороти. Имам само ИНПА, а с нея аз поне не виждам да може да се препрограмират. Утре ще мина да що е на запад от Ст. Загора и ако някой случайно се ангажира с мен ще си платя даже за диагностика. Ако не ще я карам тъй до декември, когато се прибера отново. Иначе ДВГ-то работи сега страхотно, да се похваля де.
Моите обороти стоят на 600 700,защо да не е хубаво обясни че ми стана интересно
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6269
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

BMW- TIS
Количеството на въздуха постъпващ в двигателя се регулира не с дроселова клапа, а с промяна на хода на смукателните клапани.
Дроселовата клапа се използва само при пускане на двигателя и при авариен режим. При всички останали режими на двигателя е отворена до толкова, че да оказва минимално дроселиращо действие.
Минималното дроселиращо действие е необходимо, за да могат да функционират други системи на колата.
Колегата, имаше повишена корекция на ред 1, което означава, че само там локално влиза паразитен въздух, а причините за това не са много. Както е написал, маркучите на газовата уредба бяха в доста лошо състояние.
Пропуснал е да каже, че имаше и две много лошо работещи бобини- каза, че ги е сменил с оригинални.
Отделно двигателя е разглобяван, но след това не са били инициализирани крайните положения на валветроника- беше извършено.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]