Защо в Германия може с 250?
Модератор: Общи модератори
- The_Ancient
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: Защо в Германия може с 250?
Според мен в България трябва да се въведе минимална скорост за движение по магистралите. За леки автомобили това трябва да е поне 100 км/ч. В момента има много хора, които едвам се движат и са също толкова опасни както и каращите бързо. В САЩ ограниченията не са високи, но 90% от потока се движи с приблизително еднаква скорост в рамките на 20 км/ч разлика. Проблемите започват, когато разликата в скоростите на отделните ППС е голяма. В България това е сериозен проблем. Както много хора карат със 180, така други движат със 100. Подобна обстановка изисква по-голяма концентрация и преценка на разликата в скоростта, било то в огледалата или през челното стъкло.
Re: Защо в Германия може с 250?
Моля? Аз като си пътувам семейно с парахода какво да не мога да карам с 80/90 в средната лента ли? Нещо май.....
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Защо в Германия може с 250?
steeN написа:Проблема е друг, няколко човека се опитаха да го обяснят си мисля. При безпроблемна обстановка, няма драма да си с тази Астра със 160 км/ч. Но нещата се тестват в екстремни ситуации.
Някой спира рязко пред теб, имаш скъсана гума от ТИР зад завоя по средата на платното, завъртяна кола в твоята лента и т.н. и т.н. Точно тогава стават големите бели.
На мен (не в България) ми се е случвало да има пазарска количка в лявата лента на магистралата, вечер да има завъртяла се кола перпендикулярно на пътя и светлините и не се виждаха от далече...
Най-близкото ми е било... на градска улица беше паднала лампа от уличното осветление... докато се чудех, защо е толкова тъмно... ако не бях със 45 мили (70 км/ч) както си е ограничението... нямаше да мога да заобиколя стълб паднал перпендикулярно дълъг повече от 2 ленти... човека зад мен не успя... направо се разпиля всичко под колата му... чак въздушна възглавница се отвори... мен такива неща ме карат да се замисля... не знам за вас.
Не мислиш ли, че някой може да спре рязко пред теб, някоя гума от ТИР да се появи пред теб или завъртяна кола и в Германия? Това са неща, които не може да се предвидят и независимо с каква скорост си, пак може да няма какво да направиш в дадена ситуация. Миналата година на пътя София - Варна ударих сърна при ограничение 90км/ч, километража ми е бил някъде 95-100км/ч, като го знам че лъже със 7-8км/ч, тоест съм бил на границата на ограничението +/- 2-3км, ми нямаше какво да направя, а беше топло и слънчево, сух път, дори нямах време да си преместя крака от газта, животното просто се заби в мен. От друга страна, по-миналата есен, вечерта на ограничение 40 карах с 60тина и ми се хвърли човек пред колата - спрях доста преди да го ударя, а той излезе по абсолютно малоумен начин пред мен, а бях и с 3ма души в колата, а при сърната бях сам, тоест по-концентриран над пътя. За мен всичко е относително и ако винаги си мисля, което напоследък се случва, какво би се объркало - не мога да се насладя на пътя и колата, дори да карам в рамките на ограниченията..
Преди малко изпреварих вероятно неправилно в града - ми как да издържа да карам няколко километра зад голф 2, каращ с 20км/ч в града, в 10 и 30 вечерта, след като няма пукната кола на главната улица и на всичкото отгоре лапенцата вътре ми намаляха допълнително, даже и стопчетата светваха на моменти - кво да го правя тоя, отчитам го като опасност и забранено, незабранено - изпреварвам...
Баща ми каза една хубава приказка, като ставах шофьор преди години - "С единия крак си в гроба, с другия в затвора" - затова карам според условията на пътя, трафика и куп други фактори за да не се озова на нито едно от тия места - понякога карам с леко превишена скорост, понякога карам доста под разрешената, зависи как оценявам пътната обстановка. През по-голямата част от времето си зад волана смятам, че съм под разрешената скорост. Карал съм и със 160 по магистралата, карал съм на същата магистрала и със 70, като съм сметнал, че това е максималната безопасна скорост в условията, в които е била.

- The_Ancient
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: Защо в Германия може с 250?
Витанов написа:Моля? Аз като си пътувам семейно с парахода какво да не мога да карам с 80/90 в средната лента ли? Нещо май.....
За тези скорости има други пътища. С тази скорост си опасен за някой, който кара със скорост близка до ограничението на магистралата.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Защо в Германия може с 250?
Квото и да ти напиша ще е излишно. Надявам се, че поне си под 25... тогава мога да те разбера. След време се надявам, че по друг начин ще мислиш и ще караш така, че с никой крак да си никъде. Това дето ти го е казал баща ти, най-добре го забрави.
Иначе сърна ми е изкачала... беше вечер и фаровете я заслепиха... бях с доста тежко SUV тогава и АБС-а ме спаси, щото спрях някъде на по-малко от 1 метър от нея. С това нещо сигурно щях да направя на кайма, а колата не знам хаха. Това са толкова малоумни животни, не е истина. Да беше котка или куче, ако не мога да спра, ще го разпилея без да ми мигне окото... ама сърна си е вече сериозен удар. Най-лошото в такава ситуация е да се опиташ да заобикаляш... не малко хора са си отишли така.
Иначе сърна ми е изкачала... беше вечер и фаровете я заслепиха... бях с доста тежко SUV тогава и АБС-а ме спаси, щото спрях някъде на по-малко от 1 метър от нея. С това нещо сигурно щях да направя на кайма, а колата не знам хаха. Това са толкова малоумни животни, не е истина. Да беше котка или куче, ако не мога да спра, ще го разпилея без да ми мигне окото... ама сърна си е вече сериозен удар. Най-лошото в такава ситуация е да се опиташ да заобикаляш... не малко хора са си отишли така.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Защо в Германия може с 250?
Явно също си от хората, които смятат шофьорите под 25г за хора, които нямат място на пътя. Странно как аз пък виждам точно същите тези млади хора да спират по пешеходни пътеки и почти всеки случай, в който гледам за пиян шофьор, той/тя е доста над 25 години.. Явно аз разбирам нещата по крив начин, щото съм под 25.
Както и да е. Разбирам мисълта ти и не твърдя, че не е правилна, напротив. Тъпо е, че без да си се возил при мен, даваш оценка за това, как карам. Още нещо странно е как всичките ми познати предпочитат да се качат при мен на дълги преходи, въпреки, че астрата е най-скапаната кола от групата ми познати и няма абсолютно никакви екстри и лятно време е супер неприятно да се пътува с нея. Не знам, вероятно е заради неправилното ми мислене над нещата.
И все пак, за твое успокоение, стилът ми на шофиране определено е станал по-умерен през годините, но се съмнявам някога да си променя мисленето относно скоростта. Както и на 18, така и сега, така и след 20 години смятам, че 100те километра в час извън града са перфектния баланс между комфорт, бързо придвижване, спокойствие на пътя, възможност за навременна реакция и сигурност. Но това не значи, че пе лошо понякога да се порадваш на машината и да настъпиш газта.
Както и да е. Разбирам мисълта ти и не твърдя, че не е правилна, напротив. Тъпо е, че без да си се возил при мен, даваш оценка за това, как карам. Още нещо странно е как всичките ми познати предпочитат да се качат при мен на дълги преходи, въпреки, че астрата е най-скапаната кола от групата ми познати и няма абсолютно никакви екстри и лятно време е супер неприятно да се пътува с нея. Не знам, вероятно е заради неправилното ми мислене над нещата.
И все пак, за твое успокоение, стилът ми на шофиране определено е станал по-умерен през годините, но се съмнявам някога да си променя мисленето относно скоростта. Както и на 18, така и сега, така и след 20 години смятам, че 100те километра в час извън града са перфектния баланс между комфорт, бързо придвижване, спокойствие на пътя, възможност за навременна реакция и сигурност. Но това не значи, че пе лошо понякога да се порадваш на машината и да настъпиш газта.

Re: Защо в Германия може с 250?
Vra4anin написа:Като малък сополанко (края на 80-те години), баща ми редовно ни возеше цялото семейство (общо 4 души) в трабант'чето с 120 км/ч
120 ... само по нанадолнище и с попътен вятър. разликата в трабанта между 100 и 120 е като на вейрона между 400 и 408км- цяла вечност

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Защо в Германия може с 250?
The_Ancient написа:Витанов написа:Моля? Аз като си пътувам семейно с парахода какво да не мога да карам с 80/90 в средната лента ли? Нещо май.....
За тези скорости има други пътища. С тази скорост си опасен за някой, който кара със скорост близка до ограничението на магистралата.
Това е грешно и опасно мислене. Човека написа “в средната лента”. Ти ако искаш да си пробиваш с бой път в лявата лента със 140 трябва да се съобразяваш с тези които спазват закона и не ти се пречкат в лентата ти. Пътната мрежа е за да се прдвижваш така, че да не създаваш ситуации за тебе и най- вече за другите участници.
Повишаването на нивото на трудност на шофиране с увеличаване На скоростта се усеща най- осезаемо като си с мотоциклет- карай из града с 40-50 и брои за 5 минути колко ситуации ще ти се случат.... увеличи скророста след това на 60-70. Веднага ще усетиш как става много много по- рисковано- започват повече да те засичат, да не те виждат или да те виждат и да преценяват дистанцията и скоростта ти грешно и т.н... на магистралата е същото, но ситувциите са по- на рядко, но далеч по- опасни.
Не мога дс повярвам, че има хора които не осъзнават простата връзка между скорост, рефлекс, контрол над возилото и резултантния риск.
С риск да го напиша елитистки и затова моля предварително за извинение и да не ми се сърдите- нямате колите, уменията и до някъде и пътищата да карате сигурно със 140 или повече.... пак- не е моя работа да нареждам и да давам акъл, затова моля за извинение.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Защо в Германия може с 250?
Много хубав завършек на мнението (споделям на 100%) ама brace yourself да ти бъде обяснено колко нищо не разбираш от каране, нищо че си 20+ години инструктор 

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо в Германия може с 250?
alx написа:The_Ancient написа:Витанов написа:Моля? Аз като си пътувам семейно с парахода какво да не мога да карам с 80/90 в средната лента ли? Нещо май.....
За тези скорости има други пътища. С тази скорост си опасен за някой, който кара със скорост близка до ограничението на магистралата.
Това е грешно и опасно мислене. Човека написа “в средната лента”. Ти ако искаш да си пробиваш с бой път в лявата лента със 140 трябва да се съобразяваш с тези които спазват закона и не ти се пречкат в лентата ти. Пътната мрежа е за да се прдвижваш така, че да не създаваш ситуации за тебе и най- вече за другите участници.
Повишаването на нивото на трудност на шофиране с увеличаване На скоростта се усеща най- осезаемо като си с мотоциклет- карай из града с 40-50 и брои за 5 минути колко ситуации ще ти се случат.... увеличи скророста след това на 60-70. Веднага ще усетиш как става много много по- рисковано- започват повече да те засичат, да не те виждат или да те виждат и да преценяват дистанцията и скоростта ти грешно и т.н... на магистралата е същото, но ситувциите са по- на рядко, но далеч по- опасни.
Не мога дс повярвам, че има хора които не осъзнават простата връзка между скорост, рефлекс, контрол над возилото и резултантния риск.
С риск да го напиша елитистки и затова моля предварително за извинение и да не ми се сърдите- нямате колите, уменията и до някъде и пътищата да карате сигурно със 140 или повече.... пак- не е моя работа да нареждам и да давам акъл, затова моля за извинение.
То не е задължително да е мотор , и с по-силна кола е същото . Обаче тази постановка наложена на магистралата изнася максимално допустимата безопасна скорост нагоре по скалата просто защото общата средна скорост е по-висока . Все пак главния проблем са непредвидените реакции на околните , но вектора е само един на магистралата . Не е като в населеното да изскачат отвсякъде разни . В населено място при скорост над 100-120 почват да не те забръсват , вижда те и сече щото просто масата са си изградили навици и реакции при скорост 50-60 колкото е допустимото . Участник в движението със значително по висока скорост е твърде много напряга ситуацията заради трафика . Но пак казвам , магистралата е друго . Елитарно .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Защо в Германия може с 250?
Съжалявам, но със 100-120 км/ч в града си потенциален убиец... не просто някой, който ще огъне калник някъде или ще изплаши някой.
Дори никой да не те забърше, рано или късно няма да можеш да спреш на някой светофар или ще отнесеш някой пешеходец.
И аз така мислех, в интерес на истината. Нищо лично нямам против теб, но това с единия крак еди си къде е опасно. Няма никакъв смисъл да се кара на ръба, когато караш просто да се придвижваш от едно място на друго... това е всичко, което имах предвид. Баща ти вероятно го е имал предвид, защото с това си е изкарвал хляба и тогава нещата стават по-различни, въпреки че не трябва да е така.
Дори никой да не те забърше, рано или късно няма да можеш да спреш на някой светофар или ще отнесеш някой пешеходец.
drifty написа:И все пак, за твое успокоение, стилът ми на шофиране определено е станал по-умерен през годините, но се съмнявам някога да си променя мисленето относно скоростта.
И аз така мислех, в интерес на истината. Нищо лично нямам против теб, но това с единия крак еди си къде е опасно. Няма никакъв смисъл да се кара на ръба, когато караш просто да се придвижваш от едно място на друго... това е всичко, което имах предвид. Баща ти вероятно го е имал предвид, защото с това си е изкарвал хляба и тогава нещата стават по-различни, въпреки че не трябва да е така.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Защо в Германия може с 250?
Не, не е бил шофьор професионално. Каза ми го за да си опичам акъла и да карам разумно. Така и правя. Затова често ми задават въпроса "За къв чеп ти е тая кола с 200 коня, като караш пенсионерски?" , ама все още ми е трудно да им обясня че нямам бърза работа и шофирам колкото по работа, толкова и за релакс и удоволствие и това, че имам сравнително голям мотор под капака не е с цел да си го меря с останалите 


- Knoxville_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 3.11.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: вана
- Мечтае да кара: DACIA
Re: Защо в Германия може с 250?
Don_Diego написа:Много хубав завършек на мнението (споделям на 100%) ама brace yourself да ти бъде обяснено колко нищо не разбираш от каране, нищо че си 20+ години инструктор
Личи си колко разбира..

Има почти 400 километра път с 2 ленти в посока и без насрещно движение и твърди, че над 200 не може

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Защо в Германия може с 250?
Jordana написа: Препоръчителната е 130 , никой не те кара насила да караш с 200 или повече . Всеки отговаря за себе си , ти като се чувстваш несигурен със 70 карай със 65 ...
Не е точно така, щото не караш сам по пътищата. Дали можеш да си контролираш дилижанса с 200 е едно на ръка, ама като го засилиш, вдигаш автоматично летвата и за другите, а те може и да не могат или да не искат да се съобразяват с теб ...
Ubi dubium, ibi libertas
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Защо в Германия може с 250?
https://www.facebook.com/groups/5934403 ... 523318733/
А с каква скорост е безопасно в насрещното?
А с каква скорост е безопасно в насрещното?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани