Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Тъй като не намерих подробна информация в нета за правилното зацепване на м21 двигател с ел.гнп, искам да споделя как се справих благодарение на друг зацепен мотор.
Свалят се: Въздушен филтър, маркуч за въздуха от филтъра към колектора, вентилацията на главата, капака на главата, ремъка на водната помпа и алтернатора, капака на ангренажния ремък, маркуча от термостата към казанчето с антифриза.
1. Коляновия вал се завърта така, че маркировката на шайбата О/Т да съвпада с човката изрязана в капака на ангренажния ремък. – снимка 1, 2
2. Разпределителния се завърта така, че шпокнката(кръглата пъпка) непосредствено над централния болт на зъбното колело да сочи нагоре. Буквата М на зъбното колело да бъде ориентирана към зъбното колело на помпата и резбата в която се навива болта, който държи капака на ангренажа. – снимка 3, 4
Горния ръб на квадрата на разпределителния вал е успореден на главата, както и на планката в която е монтирана маслената тръба мажеща лагерите и гърбиците на вала. – снимка 5
Разположението на гърбиците е съответно снимки 6 и 7.
3. Зъбното колело на помпата може да бъде фиксирано към корпуса на помпата посредством щифт 10мм през два отвора. Тук е момента в който можете да объркате зацепването със 180 градуса! Необходимо е да фиксирате колелото така, че буквата М да бъде ориентирана към обтяжната ролка. – снимка 8
Ако развите центалната гайка под нея ще видите канала на шпонката която пасва зъбното колеко към помпата. Този канал трябва да бъде ориентиран нагоре. – снимка 9
4. Ангренажния ремък се опъва от коляновия вал към помпата и после към разпределителния вал. Необходимо е ремъка да бъде максимално опънат между двете зъбни колела(на помпата и разпределителния вал). Ако зъбите не идват точно, завъртете леко разпределителния вал посока на часовниковата стрелка, наложете ремъка и върнете положоението така, че да отговаря на т.2
Броя на зъбите на ангренажния ремък който не контактуват напълно със зъбните колела е 26. Ремъка трябва да е наистина опънат.
5. Натегнете ремъка посредством оптяжната ролка. Уветере се, че ремъка е попаднал напълно в зъбите на коляновия вал(това не се вижда ако шайбата на коляновия вал не е свалена), тогава оптягането ще бъде максимално и зъбите на ремъка, ще доближат зъбното колело на помпата. Стегнете двата 13мм болта.
6. Поставете капака на ангренажния ремък и сверете положението на коляновия вал съответно т.1 Огледайте положението на разпределителния вал съответно т.2. Положението на помпата трябва да не се променило, тъй като нея сте фиксирали съответно т.3. Ако нещо не е както трябва, повторете процедурата.
7. Превъртете двигателя с ключ 22 поне два пълни оборота за да се уверите, че клапаните не срещат буталата.
Тъй като аз, в опитите си да запаля двигателя по информация в нета, стигнах до отчаяние разхлабих помпата от стойката, както и плочката. Ако вашия двигател е работил добре преди да подмените ремъка, не ги бутайте. Ако все пак се налага да ги монтирате наново, четете надолу:
- Аванса на помпата се опредея от нейното положение като тя може да се върти около оста си. Като за начало завъртете помпата максимално към калника(посока на часовниковата стрелка). За целта се разхлабват 2 болта на помпата към скобата за захват и 2 гайки на помпъта към самата и основа – снимка 10, 11
- Количеството нафта се определя от положението на плочката на помпата. Мести се към предното стъкло за повече нафта или към предната броня за по-малко. Преместване с 1 мм е прекалено! Разхлабването става, чрез 4 торкса, като трябва да се разхлаби плочката от помпата, а не капака на плочката(разхлабвате по-потъналите болтове). Единия от тези болтове е общ. Ако е оригинален, обикновенно е с по-странна глава. Бележете позицията на плочката спрямо помпата преди да я ръчкате!
- За настройка на ГНП има писано повече относно ТДС моторите, вижте в е34 раздела.
Пробвайте да запалите двигателя. Аз го запалих без ремък на алтернатора и водната помпа, за да видя дали ще сработи. При мен тръгна от първото завъртане. Бях дал повече нафта от необходимото и колата се форсира много. Загасих я веднага. Бутнах плочката напред, запалих вече по-нормално, макар и отново с по-високи обороти. Тъй като не бях затегнал плочката докрай с леки почуквания я преместих напред, докато оборотите на празен ход ми допаднат на ухото.(не ми работи оборотомера).
Доколкото знам аванса регулира спокойната работа на мотора, но той се настройва с индикаторен часовник, с каквто аз не разполагах.
Предполагам, че зацепването на ангренажния ремък на двигател с механична помпа е идентично.
П.С. Днес я карах колата и ми се струва, че малко идват в повече оборотите или аванса, но мисля да не я барам известно време. Самата сага с презацепването на ангренажния ремък се наложи, тъй като една студена сутрин самото запалване бе много трудно. Понеже беше доста по-студено от предния ден, реших, че някой подгрев е здал, но двигателя звучеше коренно различно, нещо плякаше, пушеше много и нямаше мощност. Пълна трагедия. Колата буквално едвам потегляше. Ускорението липсваше. Паленето в минус температури стана немислимо. Заради студеното време, липсата на гараж и калта пред нас, ремонта отложих цели 2 седмици. Информацията в нета е недостатъчна. След няколко опита по снимки и обяснения в нета и падането на два акумулатора от опити за палене, просто не виждах как ще се оправя. Добре, че се сетих за приятел с ТД, та от там нещата си дойдоха на място. Надявам се да има начин снимките да се запазят за дълго. Колата е е30 без турбина, но мисля, че в този раздел ще е по-полезна.
Нямам представа какво не и беше наред...
Свалят се: Въздушен филтър, маркуч за въздуха от филтъра към колектора, вентилацията на главата, капака на главата, ремъка на водната помпа и алтернатора, капака на ангренажния ремък, маркуча от термостата към казанчето с антифриза.
1. Коляновия вал се завърта така, че маркировката на шайбата О/Т да съвпада с човката изрязана в капака на ангренажния ремък. – снимка 1, 2
2. Разпределителния се завърта така, че шпокнката(кръглата пъпка) непосредствено над централния болт на зъбното колело да сочи нагоре. Буквата М на зъбното колело да бъде ориентирана към зъбното колело на помпата и резбата в която се навива болта, който държи капака на ангренажа. – снимка 3, 4
Горния ръб на квадрата на разпределителния вал е успореден на главата, както и на планката в която е монтирана маслената тръба мажеща лагерите и гърбиците на вала. – снимка 5
Разположението на гърбиците е съответно снимки 6 и 7.
3. Зъбното колело на помпата може да бъде фиксирано към корпуса на помпата посредством щифт 10мм през два отвора. Тук е момента в който можете да объркате зацепването със 180 градуса! Необходимо е да фиксирате колелото така, че буквата М да бъде ориентирана към обтяжната ролка. – снимка 8
Ако развите центалната гайка под нея ще видите канала на шпонката която пасва зъбното колеко към помпата. Този канал трябва да бъде ориентиран нагоре. – снимка 9
4. Ангренажния ремък се опъва от коляновия вал към помпата и после към разпределителния вал. Необходимо е ремъка да бъде максимално опънат между двете зъбни колела(на помпата и разпределителния вал). Ако зъбите не идват точно, завъртете леко разпределителния вал посока на часовниковата стрелка, наложете ремъка и върнете положоението така, че да отговаря на т.2
Броя на зъбите на ангренажния ремък който не контактуват напълно със зъбните колела е 26. Ремъка трябва да е наистина опънат.
5. Натегнете ремъка посредством оптяжната ролка. Уветере се, че ремъка е попаднал напълно в зъбите на коляновия вал(това не се вижда ако шайбата на коляновия вал не е свалена), тогава оптягането ще бъде максимално и зъбите на ремъка, ще доближат зъбното колело на помпата. Стегнете двата 13мм болта.
6. Поставете капака на ангренажния ремък и сверете положението на коляновия вал съответно т.1 Огледайте положението на разпределителния вал съответно т.2. Положението на помпата трябва да не се променило, тъй като нея сте фиксирали съответно т.3. Ако нещо не е както трябва, повторете процедурата.
7. Превъртете двигателя с ключ 22 поне два пълни оборота за да се уверите, че клапаните не срещат буталата.
Тъй като аз, в опитите си да запаля двигателя по информация в нета, стигнах до отчаяние разхлабих помпата от стойката, както и плочката. Ако вашия двигател е работил добре преди да подмените ремъка, не ги бутайте. Ако все пак се налага да ги монтирате наново, четете надолу:
- Аванса на помпата се опредея от нейното положение като тя може да се върти около оста си. Като за начало завъртете помпата максимално към калника(посока на часовниковата стрелка). За целта се разхлабват 2 болта на помпата към скобата за захват и 2 гайки на помпъта към самата и основа – снимка 10, 11
- Количеството нафта се определя от положението на плочката на помпата. Мести се към предното стъкло за повече нафта или към предната броня за по-малко. Преместване с 1 мм е прекалено! Разхлабването става, чрез 4 торкса, като трябва да се разхлаби плочката от помпата, а не капака на плочката(разхлабвате по-потъналите болтове). Единия от тези болтове е общ. Ако е оригинален, обикновенно е с по-странна глава. Бележете позицията на плочката спрямо помпата преди да я ръчкате!
- За настройка на ГНП има писано повече относно ТДС моторите, вижте в е34 раздела.
Пробвайте да запалите двигателя. Аз го запалих без ремък на алтернатора и водната помпа, за да видя дали ще сработи. При мен тръгна от първото завъртане. Бях дал повече нафта от необходимото и колата се форсира много. Загасих я веднага. Бутнах плочката напред, запалих вече по-нормално, макар и отново с по-високи обороти. Тъй като не бях затегнал плочката докрай с леки почуквания я преместих напред, докато оборотите на празен ход ми допаднат на ухото.(не ми работи оборотомера).
Доколкото знам аванса регулира спокойната работа на мотора, но той се настройва с индикаторен часовник, с каквто аз не разполагах.
Предполагам, че зацепването на ангренажния ремък на двигател с механична помпа е идентично.
П.С. Днес я карах колата и ми се струва, че малко идват в повече оборотите или аванса, но мисля да не я барам известно време. Самата сага с презацепването на ангренажния ремък се наложи, тъй като една студена сутрин самото запалване бе много трудно. Понеже беше доста по-студено от предния ден, реших, че някой подгрев е здал, но двигателя звучеше коренно различно, нещо плякаше, пушеше много и нямаше мощност. Пълна трагедия. Колата буквално едвам потегляше. Ускорението липсваше. Паленето в минус температури стана немислимо. Заради студеното време, липсата на гараж и калта пред нас, ремонта отложих цели 2 седмици. Информацията в нета е недостатъчна. След няколко опита по снимки и обяснения в нета и падането на два акумулатора от опити за палене, просто не виждах как ще се оправя. Добре, че се сетих за приятел с ТД, та от там нещата си дойдоха на място. Надявам се да има начин снимките да се запазят за дълго. Колата е е30 без турбина, но мисля, че в този раздел ще е по-полезна.
Нямам представа какво не и беше наред...
Последна промяна KPETEH на 19 Мар 2018, 12:16, променена общо 10 пъти
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21 с ел.гнп Д и ТД
1.
2.
3.
2.
3.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21 с ел.гнп Д и ТД
4.
5.
6.
5.
6.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21 с ел.гнп Д и ТД
7.
8.
9.
8.
9.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21 с ел.гнп Д и ТД
10.
11.
11.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
По повод писаното това прочел ли си го?
http://e28-535i.com/524td/2.4L%20Diesel ... rtment.pdf
Има доста полезна информация за М21 в него. Най-вече заводските стойности на всичко
http://e28-535i.com/524td/2.4L%20Diesel ... rtment.pdf
Има доста полезна информация за М21 в него. Най-вече заводските стойности на всичко
ATR-42/72
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
не го бях виждал. запазих го. Смятам скоро да нямам м21, докато ти сега го почваш
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Сега започвам и не му се вижда края...
Вчера обезглавих резервния мотор и главата барабар с тавата за козунак(капака) и още куп железа се качиха по стълбите горе в нас да има с какво да се занимавам като ми доскучае
Вчера обезглавих резервния мотор и главата барабар с тавата за козунак(капака) и още куп железа се качиха по стълбите горе в нас да има с какво да се занимавам като ми доскучае
ATR-42/72
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
А,нещо по-специално за подготовката на главата преди монтаж да кажеш ?
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
ogata написа:А,нещо по-специално за подготовката на главата преди монтаж да кажеш ?
Да се натърка богато с аналгин
Сега майтапа настрана главата дето ти ми даде е в доста добро здраве. Не е крива, не е пукната, не е ремонтирана преди. Занесох я в работата на рентген., почистих я добре, само не стигнах с времето клапаните да извадя, а и не съм много сигурен на тия тикви как се вадят клапаните.
Същите са без нагари, шупли и други нежелани гадове по работните им повърхнини, леглата също са ок, но ще им се направи едно профилактично припасване и реглаж после
Най- голямото ми желание в момента е да убия сума време за ремонт на главата и да се окаже, че няма нужда да отварям мотора
ATR-42/72
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Реглажа винаги го прави след монтажа на главата към мотора
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Червена ябълка
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
С цел улеснение подредих малко снимките според описанието. Даже си го изпринтих и ми седи в колата
И като допълнение мога да кажа, че ако се налага сваляне на скоро сложен ангренаж и монтажа му обратно впоследствие винаги се бележи посоката в която е въртял преди това и се слага по същия начин. Важи и за М20 и М40 моторите
И като допълнение мога да кажа, че ако се налага сваляне на скоро сложен ангренаж и монтажа му обратно впоследствие винаги се бележи посоката в която е въртял преди това и се слага по същия начин. Важи и за М20 и М40 моторите
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
ATR-42/72
- DLVasilev
- младши ентусиаст
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Зацепване на м21 с ел.гнп Д и ТД
KPETEH написа:9.
Правилното зацепване на помпата всъщност се оказва следното: Шпонката на вала трябва да сочи бренера на първи цилиндър съответно от другата страна на гнп-то. Буквите както се оказа може да са и така и иначе.
Тука май освен мен няма кой да чете за такива сечива, та само си водя записки да не забравям
ATR-42/72
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Зацепване на м21д24 бмв двигател с ел.гнп Д и ТД
Пиши да го има, че друг извор няма....
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани