Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Така, чак сега ми остана време да се заема с колата. Закарах я на един механик, да изчисти кулера и егр-а. Свали кулера, беше мръсен, но не чак толкова, откри поради незнайно каква причина, че рамото дето движи клапите беше откачено от моторчето и отварянето и затварянето няма да кажа се осъществява. Свали и егр-а той си беше сравнително чист. Изчисти и закачи кулера, закачи си моторчето, но на другата сутрин пак тресеше. Забелязах нещо странно, момчето в бързината беше пропуснал да кликне кабела за егр-а, тръгнах с колата, светна лампата за двигателя, но колата се движеше доста по-добре, нямаше лаг при ускорение. Върнах се и ми закачи кабела отново, при което лампата на таблото огасна, но на двигателя се чувства и чува как се натоварва при включен егр. Извадих кабела и карам така и сутрин не тресе въобще. Възможно ли е електрониката по егр-а да е заминала? Има един охладител към егр-а, има ли шанс да се е затиснал и да прави проблеми? Има ли как да се тества тоя егр да ли се отваря и затваря правилно? Имам предвид има ли условия при които се отваря и затваря вала, като примерно при натискане на педала на газта да се отваря и при отпускане да се затваря? Питам защото ми омръзна да сменявам части безразборно и проблема да е все още нерешен. Какво бихте препоръчали? Смяната с нов егр е най-лесна, но би ли решила проблема?
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Пич ,защо не закараш колата при някой който разбира ,да ти провери EGR и всичко какво имаш като въпроси.Ако мислиш ,че тук ще ти стане ясно се лъжеш.Нито имаш апаратура,нито имаш познанията. Ако от мерак питаш да чеше крастата е друго!
Като начало -да има как да се проверип EGR дали работи ,и ДА нормално е когато работи EGR работата на мотора да се променя( шума на двигателя -усеща се като леко заглъхване) което е нормално.
Отделно ,че има опция да се направи EGR да не е толкова чувствителен и да замърсява всм колектор и прочие
Като начало -да има как да се проверип EGR дали работи ,и ДА нормално е когато работи EGR работата на мотора да се променя( шума на двигателя -усеща се като леко заглъхване) което е нормално.
Отделно ,че има опция да се направи EGR да не е толкова чувствителен и да замърсява всм колектор и прочие
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
meha написа:Пич ,защо не закараш колата при някой който разбира ,да ти провери EGR и всичко какво имаш като въпроси.Ако мислиш ,че тук ще ти стане ясно се лъжеш.Нито имаш апаратура,нито имаш познанията. Ако от мерак питаш да чеше крастата е друго!
Като начало -да има как да се проверип EGR дали работи ,и ДА нормално е когато работи EGR работата на мотора да се променя( шума на двигателя -усеща се като леко заглъхване) което е нормално.
Отделно ,че има опция да се направи EGR да не е толкова чувствителен и да замърсява всм колектор и прочие
Ами варианта да я закарам на някой, който много разбира го пробвах вече и ми излезе над £500 и нерешени проблеми, които решах сам без компютър и опит, а само с питане. Тук проблема, е че гледат да си им крава да те доят, а не толкова до некомпетентност. Сменяват части наред, без причинно заради парите за труд. По диагностики похарчих £300 и при "най-добрия" и нищо. Ще търся някой, който разбира от егр защото като цъкнеш в нета и излизат хора, които сменяват, не го поправят. Е как да сменявам ей така, ами ако само трябва да се настрой.
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Лошо е това с майсторите....EGR в повечето случай се зацапва където е оста и почва да блокира...правил съм опити с почистване ,смазване и изкарва много малко.......това което за мен е най-добрия вариант при скапан егр е да се купи нов и да се пипнат настройките,да не работи толкова чувствително,а да извърля повече "навън"изгорелите емисии и да не се прецеква занапред или поне толкова често Но си трябва апаратура затова...
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
meha написа:Лошо е това с майсторите....EGR в повечето случай се зацапва където е оста и почва да блокира...правил съм опити с почистване ,смазване и изкарва много малко.......това което за мен е най-добрия вариант при скапан егр е да се купи нов и да се пипнат настройките,да не работи толкова чувствително,а да извърля повече "навън"изгорелите емисии и да не се прецеква занапред или поне толкова често Но си трябва апаратура затова...
И на мен ми през ума да го сменя с нов. Логично стигнах до това заключение след като го видях. Беше доста чист за кола над 100к мили, може както казваш да заяжда при остта и просто да не си върши работата, от което следва да е прецакан. Все пак въртя почти изцяло в града и знаем дизела на къси разстояния,че прави страшни наслагвания в двигателя.
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Toshev01 написа:И на мен ми през ума да го сменя с нов. Логично стигнах до това заключение след като го видях. Беше доста чист за кола над 100к мили, може както казваш да заяжда при остта и просто да не си върши работата, от което следва да е прецакан. Все пак въртя почти изцяло в града и знаем дизела на къси разстояния,че прави страшни наслагвания в двигателя.
Kaто цяло 100к мили си е доста за този EGR при положение ,че работи със заводски настройки.Ти като я караш градско ,тя превключва на около 2000 об/мин ,а тогава той работи и се цапа здраво.
Намери някой ,който може да ти го пипне софтуерно,да го направи не толкова чувствителен,демек да си почива повече време
Пробвал съм много с почистване на оста,и на котвичката където опъва-всичко е временно и пак наново.Само нов!
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
meha написа:Toshev01 написа:И на мен ми през ума да го сменя с нов. Логично стигнах до това заключение след като го видях. Беше доста чист за кола над 100к мили, може както казваш да заяжда при остта и просто да не си върши работата, от което следва да е прецакан. Все пак въртя почти изцяло в града и знаем дизела на къси разстояния,че прави страшни наслагвания в двигателя.
Kaто цяло 100к мили си е доста за този EGR при положение ,че работи със заводски настройки.Ти като я караш градско ,тя превключва на около 2000 об/мин ,а тогава той работи и се цапа здраво.
Намери някой ,който може да ти го пипне софтуерно,да го направи не толкова чувствителен,демек да си почива повече време
Пробвал съм много с почистване на оста,и на котвичката където опъва-всичко е временно и пак наново.Само нов!
Ще го пробвам тоя вариант, мерси.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
аз ти казах да смениш ЕГР със все кулера му ти не та не
ТДС - Турбо Див Селянин
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Bavarishe написа:аз ти казах да смениш ЕГР със все кулера му ти не та не
Хаха, каза да ги погледна, и ако са зле да ги сменям. Та карам тука едни десет дни докато пристигне новия егр със откачен кабел от настоящия и няма и помен от тресене. Та утре сутринта отивам да го сменяме, че новия пристигна днес. Ще боднем новия и вдругиден сутрин ще пробвам студен старт да видим ще го има ли отново тресенето. Ако да, въпроса ми е да я карам ли да го настройват новия да не е толкова чувствителен или да го връщам в магазина и да взимам една джаджашка от ебей, която го изолира? Има ли някаква вероятност кулера към тоя егр да се е задръстил и да прави мизерия, да карам ли механика да сваля и да го чисти?
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
и клапана и кулера се сменят
ТДС - Турбо Див Селянин
- bmw_f11
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 31.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: Twingo
- Мечтае да кара: f 11,GT-R
- Детайли за колата: Какво карам,а какво заслужавам!!!
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Колега и кво стана най накрая,10 месеца по късно? Тъкмо се бях зачел и на най интересното......няма край. ?????
- RIDDICK
- младши ентусиаст
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
И аз чакам развитие
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
- bmw_f11
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 31.01.2017
- Пол: Мъж
- Кара: Twingo
- Мечтае да кара: f 11,GT-R
- Детайли за колата: Какво карам,а какво заслужавам!!!
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Ти май си оправи колата и сега не искаш да кажеш, къде беше проблема?
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
bmw_f11 написа:Ти май си оправи колата и сега не искаш да кажеш, къде беше проблема?
Извинете колеги, тотално бях забравил за форума. Не съм го оправил проблема и страшно ме дразни. Станаха вече 3 години, както ми тресе на студен старт. Последно ходих при дизел-инжекционни специалисти с препоръки, които ми смениха всичките подгряващи свещи и контролното реле и като че ли проблема премина за седмица две, положителното беше,че пушека,който се вдигаше като паля сутрин намаля значително, но все още го има, дори сега е 15 градуса навън и все още паля с пушек, макар и за кратко. Тресенето си остана докато загрее до 80-100 градуса и след това няма проблем. Правих сервиз на скоростната кутия, защото нещо ми преплъзваше и имаше нещо като забавяне в зацепването при тръгване, смениха ми маслото на скоростната и смениха някакъв mount ли беше, което се оказа проблема с приплъзването.
Сега пък освен тресенето, отново се появи това приплъзване - на студен старт, освен тресенето, когато превлючва се усеща доста и ако тръгна да спирам на няколко пъти ми се случва колата да освобождава автоматичната спирачка(която си я ползвам винаги, защото ми е мн удобна) сама и когато натисна отново спирачката,за да спра колата да не се избием, тя направо гасне, с едно силно придърпване. Това ми го прави вече от месец и само когато на студен старт, загрее ли двигателя до 100 градуса, нито тресе, нито скоростите правят проблем. За тресенето има няколко варианта - инжектори, уплътнения около инжектори, гарнитура или приятел ми каза,че може и някаква центровка със скоростната да прави мизерии. За скоростите може да е отново същата част като предния път или съединител, като в момента мога да гадая само. Нямам загуба на мощност сутрин от тия проблеми, също като натисна газта рязко, колата не се чуди и си превключва, но като я карам нормално ми приплъзват скоростите.
Имам желание да си я докарам до бг и бих помолил някой от форума,който се е сблъсквал с такива проблеми да я погледне и да я оправим или ми препоръчайте колега. Четох за някой, който работи в бмв, но си работи и на частно. Юни месец към края ще се прибирам, така,че ако някой мисли,че ще справи, пуснете ми съобщение
Re: Bmw f02 730ld тресене сутрин и трудно палене
Време е за ъпдейт по темата:
Изглежда оправих проблема сам. Как?
1. Пуснах пушек по тръбата на въздушния филтър и видях да излиза от две места - една къса тръба, която води към турбото до колкото мога да видя, на която се беше разяло уплътнението и изпускаше доста. Второто място, на което изпускаше пушек беше при моторчето на клапите на всмукателния колектор.
2. След оглед и търсене в мрежата видях, че всъщност липсва пластмасовото зъбно колело, което свързва клапите със моторчето. Не съм го търсил само него, а си намерих втора ръка целия колектор със мотора евтино.
3. Дойде колектора и го почистих до ново състояние.
4. Свалих стария, и забелязах и една малка тръбичка, която се беше откъснала(идея нямам за какво служи) и влизаше в една малка пластмасова джаджа, която съм я забелязъл на егр-а същата. Свързах си я отново.
5. Свалих дроселовата клапа и я изчистих до ново състояние, монтирах я на новия колектор
6. Изчистих блока където лежат уплътненията на колектора от саждите. Има около 2-3мм сажди по стените на блока вътре, но не ми се занимаваше да ги чистя
7. Върнах си всичко на мястото и стартирах колата.
Забелязах веднага, че няма бял дим от ауспуха, също и че тресенето изчезна напълно. Изкарах колата да я пробвам и до 3000 оборота имаше осезаема разлика във вървенето. Колата ускорява два пъти повече от преди, да не говорим, че колана ще ме удоши от претягане като натисна газта.
Вече я карам от 3 дни и няма тресене на студен старт, колата върви доста повече от преди.
Проблема се оказа неработещи клапи на всмукателния колектор(стояха в отворено състояние) поради липсващо зъбно колело, свързащо шината на клапите със моторчето.
Това е, ако някой има проблем с този мотор, направете си преди всичко вакуум тест, след това някой да ви пусне проверка на периферията, за да видят има ли нещо, което не работи както трябва - егр, дроселова клапа, моторчета, подгряващи свещи, сензори и релета и ако не е някое от тия остава най-болезненото инжекторите, да не дава Господ.
Изглежда оправих проблема сам. Как?
1. Пуснах пушек по тръбата на въздушния филтър и видях да излиза от две места - една къса тръба, която води към турбото до колкото мога да видя, на която се беше разяло уплътнението и изпускаше доста. Второто място, на което изпускаше пушек беше при моторчето на клапите на всмукателния колектор.
2. След оглед и търсене в мрежата видях, че всъщност липсва пластмасовото зъбно колело, което свързва клапите със моторчето. Не съм го търсил само него, а си намерих втора ръка целия колектор със мотора евтино.
3. Дойде колектора и го почистих до ново състояние.
4. Свалих стария, и забелязах и една малка тръбичка, която се беше откъснала(идея нямам за какво служи) и влизаше в една малка пластмасова джаджа, която съм я забелязъл на егр-а същата. Свързах си я отново.
5. Свалих дроселовата клапа и я изчистих до ново състояние, монтирах я на новия колектор
6. Изчистих блока където лежат уплътненията на колектора от саждите. Има около 2-3мм сажди по стените на блока вътре, но не ми се занимаваше да ги чистя
7. Върнах си всичко на мястото и стартирах колата.
Забелязах веднага, че няма бял дим от ауспуха, също и че тресенето изчезна напълно. Изкарах колата да я пробвам и до 3000 оборота имаше осезаема разлика във вървенето. Колата ускорява два пъти повече от преди, да не говорим, че колана ще ме удоши от претягане като натисна газта.
Вече я карам от 3 дни и няма тресене на студен старт, колата върви доста повече от преди.
Проблема се оказа неработещи клапи на всмукателния колектор(стояха в отворено състояние) поради липсващо зъбно колело, свързащо шината на клапите със моторчето.
Това е, ако някой има проблем с този мотор, направете си преди всичко вакуум тест, след това някой да ви пусне проверка на периферията, за да видят има ли нещо, което не работи както трябва - егр, дроселова клапа, моторчета, подгряващи свещи, сензори и релета и ако не е някое от тия остава най-болезненото инжекторите, да не дава Господ.
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани