По-високи данъци за колите над 10 години
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Увеличаването на цените на синята зона и разширяването и почти навсякъде е правилното решение за мен. Но така ще почнат да правят живота в София не толкова изгоден и ще се намали малко тази миграция... но тогава няма да има от кой да цоцат... а това им е целта.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Я да питам защитниците на бедния, угнетен български народ, как тези хора, дето 20-30 лв/месец данък са им голям проблем, си поддържат колите?
Как си купуват гуми, дискове, накладки; как си ремонтират колите; какво гориво зареждат?
На моята 20 годишна кочина за три години съм и навъртял 50к км. При среден разход 10-11 на 100 това са около 5000-5500 литра бензин, по 2 лв/л са 10-11к лв. Зимни и летни гуми по 600 лв са още 1200 лв. За ремонти съм дал около 3000 лв (всичко се прави в сервиз, не пред блока). За консумативи около 2000 лв. Общата сметка е 17-18к лв, което са по около 6000 лв на година или 500 лв на месец.
На фона на тия разходи колко ще ви сбърка данък 300 лв, винетка 100 и ГО още 300???
Ще сбърка онези дето гумите им са 16-та употреба по 20 лв броя (летни през зимата разбира се); нафтата е от влак или камион, ако е нафта изобщо, че има много алтернативи - олио, керосин, трансформаторно масло, кой каквото може да открадне; накладките и дисковете са от форума (новите са за балъците) частите са от моргата (от на някой открадната кола), ремонта се прави пред блока с комшията (повечето ремонти са отстраняване, а не подменяне на нещо - катализатор, дпф и т.н.); маслото се сменя също пред блока и се излива в канализацията или се гори в "печката"...
Пари за чип и мунинг има, ама за данъци няма... Бай Ганьо си е Бай Ганьо, няма оправия...
Как си купуват гуми, дискове, накладки; как си ремонтират колите; какво гориво зареждат?
На моята 20 годишна кочина за три години съм и навъртял 50к км. При среден разход 10-11 на 100 това са около 5000-5500 литра бензин, по 2 лв/л са 10-11к лв. Зимни и летни гуми по 600 лв са още 1200 лв. За ремонти съм дал около 3000 лв (всичко се прави в сервиз, не пред блока). За консумативи около 2000 лв. Общата сметка е 17-18к лв, което са по около 6000 лв на година или 500 лв на месец.
На фона на тия разходи колко ще ви сбърка данък 300 лв, винетка 100 и ГО още 300???
Ще сбърка онези дето гумите им са 16-та употреба по 20 лв броя (летни през зимата разбира се); нафтата е от влак или камион, ако е нафта изобщо, че има много алтернативи - олио, керосин, трансформаторно масло, кой каквото може да открадне; накладките и дисковете са от форума (новите са за балъците) частите са от моргата (от на някой открадната кола), ремонта се прави пред блока с комшията (повечето ремонти са отстраняване, а не подменяне на нещо - катализатор, дпф и т.н.); маслото се сменя също пред блока и се излива в канализацията или се гори в "печката"...
Пари за чип и мунинг има, ама за данъци няма... Бай Ганьо си е Бай Ганьо, няма оправия...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Смяташ и се оказва, че данъчната тежест върху заплатата е 45% (на масовите заплати в България, които са под прага).
Каквото изхарчиш от това, още 20% от него... и след тва ти взимат данъци върху това, което притежаваш.
В смисъл прав си... едни 20-30 лв. наистина за какво да ги правим на проблем.
Каквото изхарчиш от това, още 20% от него... и след тва ти взимат данъци върху това, което притежаваш.
В смисъл прав си... едни 20-30 лв. наистина за какво да ги правим на проблем.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Аз четох само първата страница на тази тема и мнението ми за българина се затвърждава - политическия елит е копие на манталитета на народа и същите абсурди, дето ги приказват "политиците" ги приказват 90% от хората тук. Ако всичко беше както му е реда нямаше да се вдига шум за тия 30% или колкото ще са там. Защото на първо място кошниците по на 25 години за да се поддържат в изрядно техническо състояние се изисква една определена сума, която собственика трябва да предвиди. Той обикновено не я предвижда и съответно си кара "колата" с думите "абе аз ще я продавам скоро" и така всяка следваща. Ако недай си боже му изпадне някой лев и си купи по-нова кола и нея кара по същия начин -> оттам се чудим как може да има коли на по 10-12 години в покъртително състояние.
ОБАЧЕ ако контрола беше адекватен, а именно прословутия ГТП, който е "технически преглед" само по абревиатура нещата щяха да седят по маааалко по-друг начин - щеш не щеш ще си гледаш колата, колкото и да е стара, за да можеш да я ползваш законно. И спирачки щяха да се сменят, и ходова част, и светлини щяха да имат колите и т.н.
На другия полюс - не е нормално като си купиш сравнително нова и доста по-екологична кола да й плащаш данък 500лв, само защото е 230 коня (да кажем примерно някой баварец с 30д двигател, щото за бога - това не е МОЩНА кола! Производителят я й произвел така и е дори в средата на гамата му...). С две думи - някой да ми обясни как държавата мотивира хората да карат по-нови, по-безопасни и по-екологични автомобили? Като прибавим и лошата инфраструктура, за което Бум загатна...
Като прибавим и тъпотията всеки със сходна кола и опит зад волана да плаща ЕДНАКВА по големина гражданска, независимо колко и какви ПТП прави... Защо всички не възстанем и 6 месеца да спрем да плащаме на застрахователите? Защото не е нормално. Страната е демократична и квото си изберем това е. И никой няма право да давам наклон на другия колко и как ще си ползва личния автомобил. Това е основната лоша черта на БГ манталитета според мен - всеки гледа другия и независимо дали вижда нещо добро или нещо лошо (но носещо облаги или безнаказаност) се пита: "Е аз що не мога така...".
Да взема да предложа сега и аз да се спре вноса на коли над 10 години и да видим колко време ще го има БМВ клуб България.


На другия полюс - не е нормално като си купиш сравнително нова и доста по-екологична кола да й плащаш данък 500лв, само защото е 230 коня (да кажем примерно някой баварец с 30д двигател, щото за бога - това не е МОЩНА кола! Производителят я й произвел така и е дори в средата на гамата му...). С две думи - някой да ми обясни как държавата мотивира хората да карат по-нови, по-безопасни и по-екологични автомобили? Като прибавим и лошата инфраструктура, за което Бум загатна...
Като прибавим и тъпотията всеки със сходна кола и опит зад волана да плаща ЕДНАКВА по големина гражданска, независимо колко и какви ПТП прави... Защо всички не възстанем и 6 месеца да спрем да плащаме на застрахователите? Защото не е нормално. Страната е демократична и квото си изберем това е. И никой няма право да давам наклон на другия колко и как ще си ползва личния автомобил. Това е основната лоша черта на БГ манталитета според мен - всеки гледа другия и независимо дали вижда нещо добро или нещо лошо (но носещо облаги или безнаказаност) се пита: "Е аз що не мога така...".
Да взема да предложа сега и аз да се спре вноса на коли над 10 години и да видим колко време ще го има БМВ клуб България.


- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Данъците за ЕВРО 5 и 6 ще паднат наполовина някъде - за 6 около половина, за 5 малко по-малко, това го разбрах вчера.
Ето ти мотивация.
За ЕВРО 4 си оставали същите.
Ето ти мотивация.
За ЕВРО 4 си оставали същите.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Tsureto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 30.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535i
- Мечтае да кара: BMW M6 F13
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
А за ЕВРО 3 ? 

Who needs antidepressants when you can drive an BMW.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Това е коефициентът специално за ЕВРО-то:
Права пропоционалност, като предполагам, общините сами си избират къде в границите да се позиционират.
без екологична категория
1,30-1,40
"Евро 1"
1,20-1,30
"Евро 2"
1,10-1,20
"Евро 3"
1,00-1,10
"Евро 4"
0,80-1,00
"Евро 5"
0,60-0,80
"Евро 6" и "ЕЕV"
0,40-0,60
Това ти е за годините:
Над 20 години
1,1
Над 15 до 20 години включително
1
Над 10 до 15 години включително
1,3
Над 5 до 10 години включително
1,5
До 5 години включително
2,3
тук пак няма логика!
А за тол системата да поговорим...
Само да вметна, че хартиени винетки, важащи след 31.01.2019 трябва да се презаверят след нещо подадено до 15.12.2018 - какво, къде - не разбрах...
Въобще, карането на кола много скоро ще стане не даденост, ами удоволствие, което ще струва пари. В смисъл, талигите сами ще отпаднат, искаме или не...
Права пропоционалност, като предполагам, общините сами си избират къде в границите да се позиционират.
без екологична категория
1,30-1,40
"Евро 1"
1,20-1,30
"Евро 2"
1,10-1,20
"Евро 3"
1,00-1,10
"Евро 4"
0,80-1,00
"Евро 5"
0,60-0,80
"Евро 6" и "ЕЕV"
0,40-0,60
Това ти е за годините:
Над 20 години
1,1
Над 15 до 20 години включително
1
Над 10 до 15 години включително
1,3
Над 5 до 10 години включително
1,5
До 5 години включително
2,3
тук пак няма логика!

А за тол системата да поговорим...
Само да вметна, че хартиени винетки, важащи след 31.01.2019 трябва да се презаверят след нещо подадено до 15.12.2018 - какво, къде - не разбрах...
Въобще, карането на кола много скоро ще стане не даденост, ами удоволствие, което ще струва пари. В смисъл, талигите сами ще отпаднат, искаме или не...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Аз хич не харесвам стари автомобили, и по-специално френски стари автомобили, но трябва да ви кажа, че стар автомобил (15-20+++ години) е в пъти по-лесен, евтин и достъпен за поддръжка включително, че и "майсторите" разбират веднага къде и какъв е проблема.
От друга страна, "нов" автомобил (след гаранция и до 15 години) е супер труден за диагностиране, особено различните проблеми с електронни модули, дюзи, дпф филтри, а да не кажа, че 90% от тези автомобили нямат работещи катализатори, дпф филтри и всякакви други системи за пречистване. Виждал съм такива "нови" автомобили, които пушат яко, таблата им светят като "коледна елха", че дори тая сутрин един с едно Е46 "фейса" беше оставил колата му да работи докато си приказва с друг човек, е няма такава смрад. Иначе джантички, лайснички, широки гуми...ама смърди та се не трае. Моят бус, дето е 1997 ма година когато бачка не мирише така гадно.
Но в крайна сметка, всички подобни данъци дето се събират, по никакъв начин няма да спомогнат за подобряване на въздуха за дишане.
В крайна сметка, тея с дъртите кошове, ще попсуват малко и ще платят 10-15 лева отгоре, което на фона на статистиката, че тези автомобили са около 1,5 милиона, си е сериозен приход.
Богатите по традиция ще минат метър, те първо не са много, после ще извъртят някаква схема, я товарна кола, я нещо чрез фирма и на финала приходите ще са малко.
От друга страна, "нов" автомобил (след гаранция и до 15 години) е супер труден за диагностиране, особено различните проблеми с електронни модули, дюзи, дпф филтри, а да не кажа, че 90% от тези автомобили нямат работещи катализатори, дпф филтри и всякакви други системи за пречистване. Виждал съм такива "нови" автомобили, които пушат яко, таблата им светят като "коледна елха", че дори тая сутрин един с едно Е46 "фейса" беше оставил колата му да работи докато си приказва с друг човек, е няма такава смрад. Иначе джантички, лайснички, широки гуми...ама смърди та се не трае. Моят бус, дето е 1997 ма година когато бачка не мирише така гадно.
Но в крайна сметка, всички подобни данъци дето се събират, по никакъв начин няма да спомогнат за подобряване на въздуха за дишане.
В крайна сметка, тея с дъртите кошове, ще попсуват малко и ще платят 10-15 лева отгоре, което на фона на статистиката, че тези автомобили са около 1,5 милиона, си е сериозен приход.
Богатите по традиция ще минат метър, те първо не са много, после ще извъртят някаква схема, я товарна кола, я нещо чрез фирма и на финала приходите ще са малко.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Много ясно, че ще ощипят бедните и средните, кой ще пипа богатите, те я плащат нещо, я не.
Някои ще дадат и с 50+лв отгоре, не всички карат 60 коня кошове. Като се добави и гражданската, тази година поне едни 100лв ще стане горницата. След това ще дойде ред и на винетката вероятно.
Но пък за сметка на това, не вярвам да има промяна в състоянието на пътищата, изплащането на щети и пр, всички тея гледат само как да вземат повече и да дадат колкото се може по-малко или направо нищо.
Някои ще дадат и с 50+лв отгоре, не всички карат 60 коня кошове. Като се добави и гражданската, тази година поне едни 100лв ще стане горницата. След това ще дойде ред и на винетката вероятно.
Но пък за сметка на това, не вярвам да има промяна в състоянието на пътищата, изплащането на щети и пр, всички тея гледат само как да вземат повече и да дадат колкото се може по-малко или направо нищо.
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Някой пита за данни за автопарка 
Ето доста подробни такива -> https://opendata.government.bg/dataset/ ... ite-raboti
Иначе главният проблем наистина е само в София, но през работната седмица, имайки предвид, че гони 50% от населението на цялата държава, не е малък проблем
Нека добавя поне за нашата марка, като мисля че е достатъчно красноречиво


Ето доста подробни такива -> https://opendata.government.bg/dataset/ ... ite-raboti
Иначе главният проблем наистина е само в София, но през работната седмица, имайки предвид, че гони 50% от населението на цялата държава, не е малък проблем

Нека добавя поне за нашата марка, като мисля че е достатъчно красноречиво



Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Не знаех, че Софето е станало 3-4 милиона
, иначе положението е идентично в Пловдив и Варна.

Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Kurtov написа:BMW_POWER написа:bum_bum написа:Ама и никъде по света шарнири и накрайници не са консумативи.![]()
Вървим натам където са почти всички нормални страни. Гражданската и данъка да са една сума съизмерима с цената на по-стар автомобил. Само дето не изчакахме да станем първо нормална страна.
https://www.google.ca/maps/@45.4331483, ... 312!8i6656
Това ми е лзбимата улица в гетото отсреща. Искам да видя как ще караш над 35-40 км/ч.
https://www.google.ca/maps/@45.5003487, ... 312!8i6656
В Монреал не е по-различно. Плащаш:
90$ годишно шофьорска книжка
300$ данък (всички плащат една и съща сума)
400$ застраховка минимум
Продадох си 13 годишен шевролет 2015г за 600$ и със сигурност върви още. През 2013 продадохме елантрата на женицата за 1000$. И двете коли бяха с пълни комплекти летни и зимни гуми с джанти.
Данъците на жилищата в бг са смешни. Тук са 1% от пазарната цена.
Специално за пътната настилка мисля, че ни се подиграваш.
Колега, аз никога не се подигравам. Изключая Северозапада, бг има доста добри пътища. Да, не са като в Холандия или Герамния, но са на много прилично ниво. Данъци и застраховки са направо смешни. Цените на масовите автосервизи са си направо без пари.
Проблемът е в тотално сбърканата система на облагане. Защо една кола 800кг да плаща повече от друга, която е 1500кг? Нима втората натоварва по-малко пътя? Такива ми ти работи. Знаем каква е идеята на всичко ...
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Пак ни завидя! Ами ела на хубавото, що се мъчиш в тая Канада, не мога те разбра! 
Има много такива улици в европейската столица София!
https://www.google.com/maps/@42.6568033 ... 312!8i6656
И това не е гето, а квартал с имотчета по 100+к евро за 3 стаен

Има много такива улици в европейската столица София!
https://www.google.com/maps/@42.6568033 ... 312!8i6656
И това не е гето, а квартал с имотчета по 100+к евро за 3 стаен
Последна промяна alekangg на 10 Окт 2018, 12:23, променена общо 1 път
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Е.Димитров написа:Но в крайна сметка, всички подобни данъци дето се събират, по никакъв начин няма да спомогнат за подобряване на въздуха за дишане.
Точно така е, и затова съм против вдигането на тези данъци, та дори и за пълната им отмяна!
Откъм чистота на въздуха няма да има никаква промяна, единствено хората ще обеднеят, но пак ще са по колите, в задръстванията.
Ако е толкова за чистия въздух - забрана за коли под евро4 (или което там си харесат) да влизат в центъра през деня между 6 сутринта и 11 вечерта(примерно, но може и тотална) и готово.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: По-високи данъци за колите над 10 години
Вие май продължавате да си вярвате, че колите са най-големия замърсител
. Вярно голям са, но защо се започва от колите, а не от индустрията или отопленията? Еми защото, е много по-лесно да забраниш на бай Пешо да си кара колата или да го накараш да плаща 2 по-голям данък.Мариците могат да си замърсяват колкото си искат и да продават тока на каквато си цена искат, ама те понеже са на американюгите не е проблем.Някой контролира ли колко дърва си изсичат и като изобщо се гори какво ли не! Ако намеря начин да не плащам нищо на момента го правя, тия пари по-добри в касичката, щото като се избухаш в един кратер, да не те яд че си даваш парите на вятъра, а Боко обяснява как магистрата е перфе.

Последна промяна c04 на 10 Окт 2018, 12:41, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани