Решаване на електронен казус

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 13:57

Колеги здравейте, надявам се някой запознат в тази област да удари едно рамо.
Проблема е свързан с управлението на един монофазен мотор(за циркулация на въздух), самия контролер който управлява мотора работи на честотен принцип и така регулира мощноста/оборотите от 0 до 100% съответно. До тук добре, но няма обратна връзка от мотора към контролера и се получава следната ситуация:
контролера е задал на мотора да работи примерно на 40% (да кажем 1200 оборота) но имаме някакво усилие положително/отрицателно върху въздушния поток, който преминава през мотора и влияе много на оборотите му. Този въздушен поток служи за горивен процес и всяко изменение от задените стойности е крайно неблагоприятно.
Въпроса е как да пригодя на моя контролер опция с която регулира мотора и по обороти или поне да ги стабилизира :dunno:
Ето за какъв мотор става въпрос
Изображение

Мотора на снимката има енкодер, но контролера няма такава опция за жалост .. да поясня смяна на контролера не е вариант.

Поздрави :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от ildivvy » 01 Ное 2018, 15:00

На тези 'контролери' им се казва инвертор.Това само като вметка.Според мен нямаш реална опция с този набор от устройства! Иска си инвертор с допълнителна платка за връзка с енкодера.Другия вариант е сам да си направиш някаква обратна връзка с някакъв дебитомер за въздуха и нещо,което да подава различен сигнал аналогово към инвертора,ако той има такава възможност за вход.Това обаче трябва сам да си го правиш...Каква е мощноста на мотора?

П.П. На работа съм и не мога да видя снимките на мотора и инвертора.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 15:14

Всъщност контролера си е точно контролер - ето го
http://www.naturela-bg.com/bg/product/5 ... n-displei/
Основен вентилатор с възможност за плавно регулиране на оборотите, захранващ с въздух горелката

Изображение

Но с това честотно управление понякога се получава неравномерно горене, което точно се дължи на увеличаване/намаляне на оборотите без логична причина.
Мотора е 51W , изхода за вентилатора на контролера му дават до 180W , така че тук няма проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1661
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от ildivvy » 01 Ное 2018, 15:29

Въпроса ми за мощността беше,за да видя какво имаше на SEW в този "мощностен диапазон".Това е много малка мощност и двигател с инвертор,дори на SEW няма да стуват много пари,но щом смяната е невъзможна,трябва да се мисли друг вариант.

Разгледах характеристиките на 'контролера' и според мен,варианта е да се вземе опцията за аналогов изход 0-10В и с него да се управлява друг инвертор,който да е свързан и да управлява електродвигателя.Сигнала от енкодера трябва да 'влиза' в новия инвертор.

Според мен,нямаш директна опция да стане с 'елементите',които имаш сега в системата.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от ID A » 01 Ное 2018, 15:32

Защо не се обърнеш към тези, които са изграждали системата, може да имат готово решение? Как е работила до сега и къде е отивал сигнала от енкодера? Ако е проектирана без ОВ (обратна връзка) и/или ОВ е вътрешна, ще трябва да се пипа и софтуера. Какво е честотното управление? Почти няма вариант на честотно днес, да не могат да му се добавят аналогови или дискретни входове (дори и броячни за директно закачане на енкодер). Другото е, всички контролери имат някакъв вграден регулатор и можеш да мериш например дебита на въздуха с един нов дебитомер и това да влиза, като ОВ. Тогава ще поддържаш и задаваш разход в-х вместо обороти, каквото май и търсиш.

Ако целта е покриване на еконорми и регулиране на CO2 и NOx с входящия въздух...., няма да проработи така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 15:50

Ясно ми е че с наличната техника няма да се случат нещата :) Трябва да има у-во между мотора и контролера, но какво да е то и разбира се да е в рамките на разумната стойност(макс 100тина лв) се пита в задачата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 21.09.2017
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E83 M57T2
Мечтае да кара: фърчило

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от ID A » 01 Ное 2018, 15:52

След като видях контролера, проверете настройките и връзките на сензорите, както и сигналите идващи от тях. Промяната на оборотите може да е част от програмата за управление, за да ограничи горенето, ако много се надвишава зададената температура. Това може да се провери при натоварване на пълна мощност, като се зададе много висока температура. Така контролера трябва да поддържа максимална стойност на вентилатора. Може да захраните директно вентилатора и да мерите какво се подава от контролера.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от Cyberloner » 01 Ное 2018, 16:01

до колкото виждам този контролер управлява оборотите на вентилатора чрез промяна на напрежението, или поне така изглежда от схемата (0-10V DC) което малко противоречи с твърдениято, че се управлява с честота(веоятно имаш предвид PWM).
Другото което виждам, е че управлениято на вентиалтора има 3-ти проводник, който е обратна връзка - защо не ползваш него?
Схема на вентилатора има ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 16:15

Аналоговия изход 0-10V DC се използва за по-мощни мотори, което няма нищо общо с моя мотор, той се вързва където пише Основен вентилатор и доколкото знам от проектанта на този контролер се управлява честотоно, а не по напрежение ..
Вентилатора от снимката има Енкодер и този 3ти проводник, който гледаш е всъщност 3 проводника в термошаух, то и на самата снимка като се зуумне се вижда малакта 3 пинова букса в/у мотора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от Cyberloner » 01 Ное 2018, 16:21

в datasheet-a на мотора пише че има optional speed sensor - твоят има ли? Или това с буксата е датчика?
Странното е, че отново в този datasheet пише само едни обороти, няма някакъв диапазон, което и следвало да значи, че енкодеро отгоре е само датчик и упраление през него несе случва а само се взима информация за оборотите на вентиалтора.
Последна промяна Cyberloner на 01 Ное 2018, 16:33, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 16:30

Ами предполагам, че има(тази малка 3 пинова букса) :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от Cyberloner » 01 Ное 2018, 16:36

ако през тази букса се взима информация за оборотите, силно се съмнява от там и да се управлява :)
Попитай проектанта на контролера дали идеята не е през буксата за основния вентилатор само да се взима информация за оборотите, а през аналоговата да се подава напрежението към него.

Да не съм лош пропорк ама май ще трябва дроселче, с което да се регулира налягането и по този начин да се влияе на дебита на вентилатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 16:37

Ето снимка на стария контролер(които изгоря) , на пинове 21,22 и 23 беше вързана тази 3 пинова букса от мотора с 3те проводника , а на пин 3 и 4 мотора и си работеше супер без никакви изменения в оборотите.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от Cyberloner » 01 Ное 2018, 16:42

значи е точно както предполагах - тази букса служи само и единствено за взимане на информация за оборотите с които се върти вентилатора - от там регулиране НЕ се прави.
Регулирането на оборотите става по напержение и се случва през захранващите кабели.
Нека човека проектирал контролера ти обясни как/дали може да се случи същото и с неговото изделие.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Решаване на електронен казус

Мнение от don_gori » 01 Ное 2018, 16:57

Явно съм объркал че управлението става честотоно .. говорил съм с човека каза че няма как да се направи да се управлява по обороти. Затова търся и алтернатива/преработка :yes:

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: немо

Последни теми
Facebook