По-студен термостат има ли начин?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1679
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ildivvy » 07 Яну 2019, 21:24

Според мен,има твърде много "променливи в уравнението"! Колко е отворил термостата при 97'С? Може би не е максимално! Може би се отваря напълно при 112'С,за да охлади 'ударно' при натоварване? За другите по-високи температури,може би спомага променливия дебит на водната помпа. Нали е електрическа? Т.е., могат да се получат доста криви на температурата,в зависимост от дебита на водната помпа и отварянето на термостата (нали с нагревателя се кара допълнително, термо-елемента да се отваря/затваря принудително)! Според мен,при най-големите температури имаме по-притворен термостат и по-малък дебит.Ако се натовари двигателя,помпата вдига дебита си, а термостата се отваря още,за да се охлади двигателя до желаната от ЕКУ-то температура! Всичко това е технически възможно и изпълнимо!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Bexim » 08 Яну 2019, 11:58

Аз не мога да разбера защо толкова сте се умислили по тоз термостат...
Дето се вика тези коли не са вечни, няма да ги давате на внуците като едно време. Всичко си е изчислено.
Сменете си водната помпа и термостата. Сменяйте си антифриза по разписание.
Като тръгне някоя гарнитурка - и нея.
Няма драма. :dunno:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от b00st » 08 Яну 2019, 12:10

Това за променливия дебит на водната помпа ходи го обясни на колегата по-горе ivoaudi, че аз се пробвах от 2 страници и не може да го разбере и осмисли още, освен това мрънка колко некомпетентни сме били :mhihi:
Термостата е прост механизъм, който механически винаги се отваря при определена температура, в случая изцяло отваря при N52 на 97 градуса (от температурата на охладителната течност). Но това е като резервен вариант, ако не отвори по 2рия начин този термостат - с нагревател, когато DME примерно зададе температура на най-ниската карта за маскимална мощност, отваря на 80 градуса или реши да отвори по-рано от 97 когато реши.

Обаче как е възможно вече двигател, който работи и е загрял на 105 градуса с отворен термостат да се свали на 85 градуса работната температура? Отговорът е лесно - тук температурата се определя по 2 начина - чрез този термостат и чрез променлив дебит на ел. водната помпа. Т.е. DME засилва дебита на водната помпа допълнително, за да свали температурата и отваря термостата принудително на 80 с нагряване. По този начин температурата бива точно толкова, колкото компютъра поиска. По същия начин респективно може да се вдигне на 112, ако реши, че трябва да влезне в режим ECO, което се случва само при определени условия, просто се забавя дебита малко на водата. Системата е прецизно изчислена да работят двете неща заедно.
Затова като хакнеш само термостата единственото дето ще направиш е да свалиш началната точка на отваряне и резултатите ще са тотално непредвидими, защото 1) няма DME да може да го отваря когато иска и 2) водната помпа и дебита ѝ зададен от DME на някоя карта няма да е вече в партия с разкалибрования термостат, който е сложен. Разбира се дори и да се свали температурата, то ще е с много странични ефекти, бавно загряване и грешки P0128 например, че охладителната течност е с температура под зададената.

p.s И аз се чудя каква е драмата още, 10 градуса явно, които ще окажат влияние ако некои хора планират да се карат и от внуците тия коли :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от vvasilev1 » 08 Яну 2019, 22:16

Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?

Ако има такъв, с кой точно мотор е?

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от tintirimintiri » 08 Яну 2019, 23:19

Те някои дизели са с такъв разход на масло, камо ли за н52 да гори само 1л..
И аз преди бях наплашен с тоя разход на масло, купих си н52б25 със сервизни истории, п@тки м@йни, на висока цена и се оказа че гори 1л/1000км и тук таме течове.
И все пак след смяна на сегменти и гумички си ми гори около 2л/10 000км градско каране с качествено масло пълна синтетика 5w-40, 0w-40.
Просто или трябва да е на малко км, или ревизиран, и пак зависи за коя версия на н52 говорим..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от vvasilev1 » 08 Яну 2019, 23:47

tintirimintiri написа:Те някои дизели са с такъв разход на масло, камо ли за н52 да гори само 1л..
И аз преди бях наплашен с тоя разход на масло, купих си н52б25 със сервизни истории, п@тки м@йни, на висока цена и се оказа че гори 1л/1000км и тук таме течове.
И все пак след смяна на сегменти и гумички си ми гори около 2л/10 000км градско каране с качествено масло пълна синтетика 5w-40, 0w-40.
Просто или трябва да е на малко км, или ревизиран, и пак зависи за коя версия на н52 говорим..
Прави ми впечатление, че в сервизната история на почти всички е90, без значение бензин /дизел, интервала на смяна на масло е 30 000 км, като се позамотат стига и до 45-50 хиляди. Та си мисля, дали това не ги ебава толкоз качествено? Така ми се кара един бензинов шестак... ама това с маслото в багажника, не мога да го преживея.

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от host » 09 Яну 2019, 1:09

По-добре с тубата в багажника, вместо без масло в картера.
Нз що човек би се косил толкова ако е 500-800гр на 1000км някак все ще се кара... Ама над тва... Всяка седмица нова туба в багажника (по 1л)

Sent from my Mi A1 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от drago9205 » 09 Яну 2019, 9:33

Нужни са доста здрави нерви, за да търпиш доливане между смените на повече масло отколкото сипваш при самата смяна. Това да не е роторен двигател, дори те горят по-малко масло. В моите очи всичко над 2л/10к км си е много и не е нормално. При нормално каране, разбира се, ако се пържи колата може и да изгори све.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1850
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20, F82

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от Bexim » 09 Яну 2019, 11:33

vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?
Ако има такъв, с кой точно мотор е?

Аз съм с N53, 1,5 литра на 10К км. +- малко, разбира се, но не е над 2. :yes:
До колкото си спомням и на Лендшарк не пипаше, 330-ката, дето замина и тя за без пари. :banghead:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 938
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от zaharia » 09 Яну 2019, 14:10

vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?

Ако има такъв, с кой точно мотор е?

Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk

За да извлека подобна информация прегледах какво са обявили хората(Ölverbrauch ml/1.000Km) които са искали съвет за маслото за колите си тук https://oil-club.de/index.php?board/272-bmw-mini/
За двигателите N53 може да се каже, че почти всички нямат проблеми с горенето на масло. За тези с N52B30 само някои имат, най-зле са N52B25А заради каплавите сегменти които са им сложили. Така че, ако маслото е сменяно на нормални интервали да речем макс. 10-15К км, проблеми с горенето няма.
Тук обаче трябва да отчтем, че пишат хора които се интересуват от колата си и състоянието и. Какво е положението сред масовия потребител дето сменя на предписания от производителя интервал не е ясно, можем само да предполагаме.
Така, че колкото и да е здрав двигателя, ако сменяш маслото на горещ бензинов мотор на повече от 15К км(или над 250 моторни часа), проблемите неизбежно ще дойдат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1679
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ildivvy » 10 Яну 2019, 14:39

Другото,което си мисля е,че не е трудно някой да 'свари' един такъв термостат в едно канче с вода и да се види кога и колко се отваря и при каква температура! След това да се подаде и захранване на нагревателя му от акумулатор и отново да се види какво става.Целия експеримент ще отнеме 5мин,стига да има наличните за него 'елементи' :D ! Това ще внесе яснота по въпроса за всички,които се интересуват :yes: !
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 10 Яну 2019, 21:38

За съжаление не става така, колега. Тези тестове нищо няма да донесат. А и въпросния клапан не се отваря просто с напрежение а с широчинно-импулсна модулация, малко по-сложно е. И за децата е ясно, че всичко е в помпата, но и тя си има начини за действие. Както казах и преди обаче решение според мен има, макар и не стопроцентово. Скоро ще го драсна, на някой може и да му е полезно.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1679
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ildivvy » 11 Яну 2019, 9:27

Ако на нагревателя се подава напрежение чрез ШИМ,то това означава,че не се ползва цялата му мощност през цялото време,а понякога е само част от нея! Няма лошо! Въпрос на управление. Лично на мен ми е по-любопитно, дали чрез нагревателя отварят термостата повече, отколкото се отваря,когато загрее сам от водата или се отваря до същото положение, но в друг момент от работата на двигателя?

П.П. Работата на ШИМ-а може да се 'имитира' с един реостат...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1713
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ivoaudi » 11 Яну 2019, 11:47

Отварят го в който и да е момент от работата на двигателя, колега. Следи се положение педал на газта, положение вал на Валвтроник, температура, обороти, детонационни датчици, показания ламбда и състояние катализатор. сигурно забравям нещо. И явно могат да регулират просвета на отвора, да, то иначе се обезсмисля ШИМ. Сега аз лично не съм си играл да мъкна осцилоскоп да проверя наистина ли е ШИМ, но така пише.
Иначе въпросния клапан се ползва единствено и само при палър моде. В обичайните режими е затворен и си играем с помпата плюс термичното отваряне на термоса
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1679
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: По-студен термостат има ли начин?

Мнение от ildivvy » 11 Яну 2019, 12:41

От това,което пишеш,оставам с впечатление,че това е допълнителен 'отвор',който се отваря и затваря от допълнителен термо-елемент с вграден нагревател! Правилно ли разбирам? Признавам си,че не съм виждал такъв термостат,като на N-моторите, нито на живо,нито на снимка,нито на схема :( ...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook