По-студен термостат има ли начин?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1679
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По-студен термостат има ли начин?
Според мен,има твърде много "променливи в уравнението"! Колко е отворил термостата при 97'С? Може би не е максимално! Може би се отваря напълно при 112'С,за да охлади 'ударно' при натоварване? За другите по-високи температури,може би спомага променливия дебит на водната помпа. Нали е електрическа? Т.е., могат да се получат доста криви на температурата,в зависимост от дебита на водната помпа и отварянето на термостата (нали с нагревателя се кара допълнително, термо-елемента да се отваря/затваря принудително)! Според мен,при най-големите температури имаме по-притворен термостат и по-малък дебит.Ако се натовари двигателя,помпата вдига дебита си, а термостата се отваря още,за да се охлади двигателя до желаната от ЕКУ-то температура! Всичко това е технически възможно и изпълнимо!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: По-студен термостат има ли начин?
Аз не мога да разбера защо толкова сте се умислили по тоз термостат...
Дето се вика тези коли не са вечни, няма да ги давате на внуците като едно време. Всичко си е изчислено.
Сменете си водната помпа и термостата. Сменяйте си антифриза по разписание.
Като тръгне някоя гарнитурка - и нея.
Няма драма.
Дето се вика тези коли не са вечни, няма да ги давате на внуците като едно време. Всичко си е изчислено.
Сменете си водната помпа и термостата. Сменяйте си антифриза по разписание.
Като тръгне някоя гарнитурка - и нея.
Няма драма.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: По-студен термостат има ли начин?
Това за променливия дебит на водната помпа ходи го обясни на колегата по-горе ivoaudi, че аз се пробвах от 2 страници и не може да го разбере и осмисли още, освен това мрънка колко некомпетентни сме били
Термостата е прост механизъм, който механически винаги се отваря при определена температура, в случая изцяло отваря при N52 на 97 градуса (от температурата на охладителната течност). Но това е като резервен вариант, ако не отвори по 2рия начин този термостат - с нагревател, когато DME примерно зададе температура на най-ниската карта за маскимална мощност, отваря на 80 градуса или реши да отвори по-рано от 97 когато реши.
Обаче как е възможно вече двигател, който работи и е загрял на 105 градуса с отворен термостат да се свали на 85 градуса работната температура? Отговорът е лесно - тук температурата се определя по 2 начина - чрез този термостат и чрез променлив дебит на ел. водната помпа. Т.е. DME засилва дебита на водната помпа допълнително, за да свали температурата и отваря термостата принудително на 80 с нагряване. По този начин температурата бива точно толкова, колкото компютъра поиска. По същия начин респективно може да се вдигне на 112, ако реши, че трябва да влезне в режим ECO, което се случва само при определени условия, просто се забавя дебита малко на водата. Системата е прецизно изчислена да работят двете неща заедно.
Затова като хакнеш само термостата единственото дето ще направиш е да свалиш началната точка на отваряне и резултатите ще са тотално непредвидими, защото 1) няма DME да може да го отваря когато иска и 2) водната помпа и дебита ѝ зададен от DME на някоя карта няма да е вече в партия с разкалибрования термостат, който е сложен. Разбира се дори и да се свали температурата, то ще е с много странични ефекти, бавно загряване и грешки P0128 например, че охладителната течност е с температура под зададената.
p.s И аз се чудя каква е драмата още, 10 градуса явно, които ще окажат влияние ако некои хора планират да се карат и от внуците тия коли

Термостата е прост механизъм, който механически винаги се отваря при определена температура, в случая изцяло отваря при N52 на 97 градуса (от температурата на охладителната течност). Но това е като резервен вариант, ако не отвори по 2рия начин този термостат - с нагревател, когато DME примерно зададе температура на най-ниската карта за маскимална мощност, отваря на 80 градуса или реши да отвори по-рано от 97 когато реши.
Обаче как е възможно вече двигател, който работи и е загрял на 105 градуса с отворен термостат да се свали на 85 градуса работната температура? Отговорът е лесно - тук температурата се определя по 2 начина - чрез този термостат и чрез променлив дебит на ел. водната помпа. Т.е. DME засилва дебита на водната помпа допълнително, за да свали температурата и отваря термостата принудително на 80 с нагряване. По този начин температурата бива точно толкова, колкото компютъра поиска. По същия начин респективно може да се вдигне на 112, ако реши, че трябва да влезне в режим ECO, което се случва само при определени условия, просто се забавя дебита малко на водата. Системата е прецизно изчислена да работят двете неща заедно.
Затова като хакнеш само термостата единственото дето ще направиш е да свалиш началната точка на отваряне и резултатите ще са тотално непредвидими, защото 1) няма DME да може да го отваря когато иска и 2) водната помпа и дебита ѝ зададен от DME на някоя карта няма да е вече в партия с разкалибрования термостат, който е сложен. Разбира се дори и да се свали температурата, то ще е с много странични ефекти, бавно загряване и грешки P0128 например, че охладителната течност е с температура под зададената.
p.s И аз се чудя каква е драмата още, 10 градуса явно, които ще окажат влияние ако некои хора планират да се карат и от внуците тия коли

- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: По-студен термостат има ли начин?
Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?
Ако има такъв, с кой точно мотор е?
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Ако има такъв, с кой точно мотор е?
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- tintirimintiri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 22.04.2009
- Местоположение: Варна
- Кара: M57, N52, S65
Re: По-студен термостат има ли начин?
Те някои дизели са с такъв разход на масло, камо ли за н52 да гори само 1л..
И аз преди бях наплашен с тоя разход на масло, купих си н52б25 със сервизни истории, п@тки м@йни, на висока цена и се оказа че гори 1л/1000км и тук таме течове.
И все пак след смяна на сегменти и гумички си ми гори около 2л/10 000км градско каране с качествено масло пълна синтетика 5w-40, 0w-40.
Просто или трябва да е на малко км, или ревизиран, и пак зависи за коя версия на н52 говорим..
И аз преди бях наплашен с тоя разход на масло, купих си н52б25 със сервизни истории, п@тки м@йни, на висока цена и се оказа че гори 1л/1000км и тук таме течове.
И все пак след смяна на сегменти и гумички си ми гори около 2л/10 000км градско каране с качествено масло пълна синтетика 5w-40, 0w-40.
Просто или трябва да е на малко км, или ревизиран, и пак зависи за коя версия на н52 говорим..
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: По-студен термостат има ли начин?
Прави ми впечатление, че в сервизната история на почти всички е90, без значение бензин /дизел, интервала на смяна на масло е 30 000 км, като се позамотат стига и до 45-50 хиляди. Та си мисля, дали това не ги ебава толкоз качествено? Така ми се кара един бензинов шестак... ама това с маслото в багажника, не мога да го преживея.tintirimintiri написа:Те някои дизели са с такъв разход на масло, камо ли за н52 да гори само 1л..
И аз преди бях наплашен с тоя разход на масло, купих си н52б25 със сервизни истории, п@тки м@йни, на висока цена и се оказа че гори 1л/1000км и тук таме течове.
И все пак след смяна на сегменти и гумички си ми гори около 2л/10 000км градско каране с качествено масло пълна синтетика 5w-40, 0w-40.
Просто или трябва да е на малко км, или ревизиран, и пак зависи за коя версия на н52 говорим..
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: По-студен термостат има ли начин?
По-добре с тубата в багажника, вместо без масло в картера.
Нз що човек би се косил толкова ако е 500-800гр на 1000км някак все ще се кара... Ама над тва... Всяка седмица нова туба в багажника (по 1л)
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
Нз що човек би се косил толкова ако е 500-800гр на 1000км някак все ще се кара... Ама над тва... Всяка седмица нова туба в багажника (по 1л)
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: По-студен термостат има ли начин?
Нужни са доста здрави нерви, за да търпиш доливане между смените на повече масло отколкото сипваш при самата смяна. Това да не е роторен двигател, дори те горят по-малко масло. В моите очи всичко над 2л/10к км си е много и не е нормално. При нормално каране, разбира се, ако се пържи колата може и да изгори све.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: По-студен термостат има ли начин?
vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?
Ако има такъв, с кой точно мотор е?
Аз съм с N53, 1,5 литра на 10К км. +- малко, разбира се, но не е над 2.

До колкото си спомням и на Лендшарк не пипаше, 330-ката, дето замина и тя за без пари.

FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: По-студен термостат има ли начин?
vvasilev1 написа:Има ли някой с N52 мотор с разход на масло максимално 1 литър на 10 000 км?
Ако има такъв, с кой точно мотор е?
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
За да извлека подобна информация прегледах какво са обявили хората(Ölverbrauch ml/1.000Km) които са искали съвет за маслото за колите си тук https://oil-club.de/index.php?board/272-bmw-mini/
За двигателите N53 може да се каже, че почти всички нямат проблеми с горенето на масло. За тези с N52B30 само някои имат, най-зле са N52B25А заради каплавите сегменти които са им сложили. Така че, ако маслото е сменяно на нормални интервали да речем макс. 10-15К км, проблеми с горенето няма.
Тук обаче трябва да отчтем, че пишат хора които се интересуват от колата си и състоянието и. Какво е положението сред масовия потребител дето сменя на предписания от производителя интервал не е ясно, можем само да предполагаме.
Така, че колкото и да е здрав двигателя, ако сменяш маслото на горещ бензинов мотор на повече от 15К км(или над 250 моторни часа), проблемите неизбежно ще дойдат.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1679
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По-студен термостат има ли начин?
Другото,което си мисля е,че не е трудно някой да 'свари' един такъв термостат в едно канче с вода и да се види кога и колко се отваря и при каква температура! След това да се подаде и захранване на нагревателя му от акумулатор и отново да се види какво става.Целия експеримент ще отнеме 5мин,стига да има наличните за него 'елементи'
! Това ще внесе яснота по въпроса за всички,които се интересуват
!


Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: По-студен термостат има ли начин?
За съжаление не става така, колега. Тези тестове нищо няма да донесат. А и въпросния клапан не се отваря просто с напрежение а с широчинно-импулсна модулация, малко по-сложно е. И за децата е ясно, че всичко е в помпата, но и тя си има начини за действие. Както казах и преди обаче решение според мен има, макар и не стопроцентово. Скоро ще го драсна, на някой може и да му е полезно.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1679
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По-студен термостат има ли начин?
Ако на нагревателя се подава напрежение чрез ШИМ,то това означава,че не се ползва цялата му мощност през цялото време,а понякога е само част от нея! Няма лошо! Въпрос на управление. Лично на мен ми е по-любопитно, дали чрез нагревателя отварят термостата повече, отколкото се отваря,когато загрее сам от водата или се отваря до същото положение, но в друг момент от работата на двигателя?
П.П. Работата на ШИМ-а може да се 'имитира' с един реостат...
П.П. Работата на ШИМ-а може да се 'имитира' с един реостат...
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: По-студен термостат има ли начин?
Отварят го в който и да е момент от работата на двигателя, колега. Следи се положение педал на газта, положение вал на Валвтроник, температура, обороти, детонационни датчици, показания ламбда и състояние катализатор. сигурно забравям нещо. И явно могат да регулират просвета на отвора, да, то иначе се обезсмисля ШИМ. Сега аз лично не съм си играл да мъкна осцилоскоп да проверя наистина ли е ШИМ, но така пише.
Иначе въпросния клапан се ползва единствено и само при палър моде. В обичайните режими е затворен и си играем с помпата плюс термичното отваряне на термоса
Иначе въпросния клапан се ползва единствено и само при палър моде. В обичайните режими е затворен и си играем с помпата плюс термичното отваряне на термоса
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1679
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: По-студен термостат има ли начин?
От това,което пишеш,оставам с впечатление,че това е допълнителен 'отвор',който се отваря и затваря от допълнителен термо-елемент с вграден нагревател! Правилно ли разбирам? Признавам си,че не съм виждал такъв термостат,като на N-моторите, нито на живо,нито на снимка,нито на схема
...

Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
48 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани