Как да центровам каре кардан ?
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Как да центровам каре кардан ?
Здравейте колеги.
Имам метални карета на кардана за смяна.
Мисля да сваля старите и по размер да си купя други, понеже от БМВ не предлагат металните карета на кардана като резервна част.
Изгледах това видео https://www.youtube.com/watch?v=tz4qf8MSEGE&t=721s и не ми стана ясно как да центровам карето, така че да няма вибрации след смяната.
Мисля да набележа как е бил захванат кардана, но за самото каре не ми стана ясно.
Изобщо как ги сменяте тези карета, като гледам на всички БМВ са "несменяеми" ?
Поздрави!
Имам метални карета на кардана за смяна.
Мисля да сваля старите и по размер да си купя други, понеже от БМВ не предлагат металните карета на кардана като резервна част.
Изгледах това видео https://www.youtube.com/watch?v=tz4qf8MSEGE&t=721s и не ми стана ясно как да центровам карето, така че да няма вибрации след смяната.
Мисля да набележа как е бил захванат кардана, но за самото каре не ми стана ясно.
Изобщо как ги сменяте тези карета, като гледам на всички БМВ са "несменяеми" ?
Поздрави!
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Как да центровам каре кардан ?
В една тема беше писал, че имаш "тупкане" , а карето на кардана издава метален звук когато е заминало. В крайна сметка ще разбереш какво е като го свалиш и го сложиш на менгеме, на ръка е почти невъзможно да хванеш луфт в карето. За смяната на карето не мога да ти дам акъл, моето го смених в сервиз.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как да центровам каре кардан ?
Kurtov написа:Здравейте колеги.
Имам метални карета на кардана за смяна.
Мисля да сваля старите и по размер да си купя други, понеже от БМВ не предлагат металните карета на кардана като резервна част.
Изгледах това видео https://www.youtube.com/watch?v=tz4qf8MSEGE&t=721s и не ми стана ясно как да центровам карето, така че да няма вибрации след смяната.
Мисля да набележа как е бил захванат кардана, но за самото каре не ми стана ясно.
Изобщо как ги сменяте тези карета, като гледам на всички БМВ са "несменяеми" ?
Поздрави!
Носиш го на стенд за балансиране на карданов вал, а може би най-добре там да направят и смяната.
Re: Как да центровам каре кардан ?
FaceOff написа:В една тема беше писал, че имаш "тупкане" , а карето на кардана издава метален звук когато е заминало. В крайна сметка ще разбереш какво е като го свалиш и го сложиш на менгеме, на ръка е почти невъзможно да хванеш луфт в карето. За смяната на карето не мога да ти дам акъл, моето го смених в сервиз.
Имам го и металния звук

Ако няма друг вариант ще се ходи в сервиз.
Просто бях прочел, че можело и да не се прави баланс, ако се центрова добре карето и затова помислих, че ще мога сам да го сменя.
И още "Всички кардани са балансирани. Карето не трябва да е на център а там където е в момента. Не трябва да се променя нищо от съществъващото положение.".
Та доста се обърках и реших да пусна темата.
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Как да центровам каре кардан ?
Ако можеш си го свали сам и го разкачи, като преди това го бележиш, шлиците не са толкова ситни, че да го объркаш после. Но за самото каре по-добре отиди в сервиз. При това положение няма нужда от баланс, просто го връщаш обратно.
Re: Как да центровам каре кардан ?
Сега видях този руснак как го прави https://www.youtube.com/watch?v=gSUifgdSC4w.
Просто мери от двете страни колко са влезнали чашките и ги прави да са еднакви.
Би трябвало стругар да може да я свърши тази работа.
Просто мери от двете страни колко са влезнали чашките и ги прави да са еднакви.
Би трябвало стругар да може да я свърши тази работа.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Как да центровам каре кардан ?
По принцип и аз съм го правил с измерване, става, но не е сигурно...
- FaceOff
- ентусиаст
-
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Как да центровам каре кардан ?
Има си сервизи за кардани, където всеки ден сменят н-брой карета, може би и стругар ще се справи, но защо трябва да рискуваш?
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Как да центровам каре кардан ?
Ти за кръстачката ли питаш или за това металното откъм кардана? На Е38-цата като правих кардана ми искаха 490 лв за металното каре отзад, но впоследствие се установи, че от пасат б5 1,8т вътрешното каре е абсолютно същото като брой зъби, размер и т.н. и срещу 50 лв го смених. Кръстачката в средата я дадох на един от Божурище да я сменя. Сложи ми усилена такава с гресьорка и направи канали за зегерки, та да се смени лесно ако се наложи. След това и баланс ми направи. Помня някъде около 200 лв ми взе са кръстачката, труда и баланса, но нямам контакти да те свържа с него. Принципно навсякъде биха го направили.
Ако ще сменяш карето откъм кардана с друго първо виж колко зъба имаш на шлиците, междуболтовото разстояние и външния диаметър. Защото има няколко вида. По-горе писах за Е38 740 кой е заместителя, а от опит мога да кажа, че за Е39 523 карето е същото като на алфа 33
Ако ще сменяш карето откъм кардана с друго първо виж колко зъба имаш на шлиците, междуболтовото разстояние и външния диаметър. Защото има няколко вида. По-горе писах за Е38 740 кой е заместителя, а от опит мога да кажа, че за Е39 523 карето е същото като на алфа 33


ATR-42/72
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Как да центровам каре кардан ?
Това каре не оказва влияние на баланса , в смисъл че трябва да е сложено правилно и да има съосие - динамичния баланс това не може да го оправи . Бележиш двете части на кардана напред към кутията и назад към дифа да са в същите шлици горе долу просто за свое спокойствие . Чашките мериш с шублера преди да извадиш старите колко са потънали и пак така слагаш новите чашки . Целта е да са съосни двете тръби . На повчето кардани има ограничителни зегери там на чашките . Стругар за тая работа с нищо не може да ти помогне . Ако смятате че в сервиза ги бележат тия кардани сте в голяма грешка .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Как да центровам каре кардан ?
Jordana написа:Това каре не оказва влияние на баланса , в смисъл че трябва да е сложено правилно и да има съосие - динамичния баланс това не може да го оправи . Бележиш двете части на кардана напред към кутията и назад към дифа да са в същите шлици горе долу просто за свое спокойствие . Чашките мериш с шублера преди да извадиш старите колко са потънали и пак така слагаш новите чашки . Целта е да са съосни двете тръби . На повчето кардани има ограничителни зегери там на чашките . Стругар за тая работа с нищо не може да ти помогне . Ако смятате че в сервиза ги бележат тия кардани сте в голяма грешка .
Благодаря!
Сменяемите карета си имат ограничители.
Например
Как да огранича новото каре да не излиза ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Как да центровам каре кардан ?
DLVasilev написа:Ти за кръстачката ли питаш или за това металното откъм кардана? На Е38-цата като правих кардана ми искаха 490 лв за металното каре отзад, но впоследствие се установи, че от пасат б5 1,8т вътрешното каре е абсолютно същото като брой зъби, размер и т.н. и срещу 50 лв го смених. Кръстачката в средата я дадох на един от Божурище да я сменя. Сложи ми усилена такава с гресьорка и направи канали за зегерки, та да се смени лесно ако се наложи. След това и баланс ми направи. Помня някъде около 200 лв ми взе са кръстачката, труда и баланса, но нямам контакти да те свържа с него. Принципно навсякъде биха го направили.
Ако ще сменяш карето откъм кардана с друго първо виж колко зъба имаш на шлиците, междуболтовото разстояние и външния диаметър. Защото има няколко вида. По-горе писах за Е38 740 кой е заместителя, а от опит мога да кажа, че за Е39 523 карето е същото като на алфа 33
Ами колега имам предвид кръстачките по-долу.
Всъщност изобщо не знам какво друго може да му се разбие на един кардан.
Явно ще го нося на майстор.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Как да центровам каре кардан ?
Значи при поставянето на кръстачката единсвено опасното е да не е прекалено стегната , трябва се движи на ръка игления лагер мазно но без никакви луфтове . Тоест да не се пресира прекалено . Ако не си сигурен дали е от това каре , се поверява по класическия начин с щангата и с ръце първо целия кардан . Ако искаш да си 100% уверен разкачаш висящия лагер от шлиците да са свободни каретата и на ръка се върти кардана . Човешката ръка е най сигурната за диагностика за такива хлабини и ако има нещо нередно няма как да се пропусне .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: turieca