(евентуален) завод на VAG в България
Модератор: Общи модератори
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Тук пролема опира до очакванията на хората. Болшинството иска да работи за 2+ на месец, на бюро, 5 дни работна седмица от 9 до 5 и ако може естеството на работа да позволява много висене във фб и никаква отговорност
Затова и масово хората разчитат на мама и тате да дават всеки ден/седмица пари и да висят по кафета, дискотеки и плажове.
Да се образоват или квалифицират хората за своя сметка (с идеята да искат по-висока заплата на база уменията/знанията) - дума да не става
Ми няма луд дето да дава висока заплата срещу никаква продукция. Във фирмата където работя заплатите на разработчиците са от 5 нагоре + всякакви други допълнителни бонуси, вечно недоволни, а готовата продукция се получава бавно и качестовто е meh...

Да се образоват или квалифицират хората за своя сметка (с идеята да искат по-висока заплата на база уменията/знанията) - дума да не става
Ми няма луд дето да дава висока заплата срещу никаква продукция. Във фирмата където работя заплатите на разработчиците са от 5 нагоре + всякакви други допълнителни бонуси, вечно недоволни, а готовата продукция се получава бавно и качестовто е meh...
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Веднага се връщам да съм счетоводител в новия завод на подходяща заплата
. Ама не те идват тук (евентуално) да дават високи заплати, а точно обратното, именно защото доходите в България са ниски > ниска себестойност на продукцията (от тази точка) > по-висока печалба.

Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Като чете човек задклавиатурния експерт и ще си помисли, че сме в дълбоката африканска джунгла и сме слезли от дървото преди 30 години...
И какво му е толкова сложното? Един автовоз товари 8-10 коли. 800 коли на ден са 80-100 автовоза. Няма как да излязат от индустриалната зона и да се включат в магистралата ли? Не знам дали осъзнаваш, че не говорим за 1000 камиона на ден, а за 100...
В един град (от селски тип) като Девин, само от един от заводите за минерална вода, излизат по 24-25 тира на ден през лятото. И не се включват в магистрала, а са като на планинско рали
И се оправят някак си, да не повярваш
Вероятно ти е убягнало, че тия работници са на 3 смени, всяка от които е по 1200-1300 човека.
При едно от посещенията ми в завода на Рено в Турция уцелих смяната на смените. На паркинга дойдоха около 30 автобуса, изсипаха се като стадо овце и си минаха през въртележките един по един. След малко се появи другото стадо, натовари се на рейсовете и офейкаха. Цялата манипулация приключи за 40-50 минути.
Цирк ще е във фирма като твоята, дето вероятно не може да организира монтажа на 3 климатика в 3 различни квартала за един ден
ФВ вероятно и в Сибир биха успели да си организират производството.
К'ви халета, к'ви 5 лева. Никъде няма готова ифранструктура, която да може да се приспособи. Най-лесно е от зелена поляна.
ФВ искат парцел 4 000 000 кв. м., което са 4000 декара.
А работната ръка... От тия 5000 човека, я има 500 инженера, я не. Всичко останало е примат с 3-месечно обучение.
Това е основен фактор при нискоквалифицираните бачкатори.
Но и работодателите си правят гаргара. Напоследък проучвам възможността отново да стана служител, та ходих на няколко интервюта. Едното беше в немски завод, уж голямата работа, всичко ново от гола поляна. Аз съм с 10 години стаж, отивам за ръководна инженерна позиция, средно ниво мениджмънт, искам им 3к заплата, а те ми връщат оферта след 1 месец - 1200 лв + 60 лв купони за храна
Работи се "някои" съботи, "понякога" се остава след работа, и за капак половината служители са талибани...
Алооо, вие луди ли сте, аз 1200 лв ги изкарвам за 1 седмица с 5 мейла (но не всяка седмица
)... Няма как да привлечеш някой с тая оферта. Освен ако не го взимаш директно от скамейката...
Jordana написа:Аз не виждам как ще експедират по 700-800 автомобила дневно от тоя завод в Пловдив , да не говорим за доставките на материали ,
И какво му е толкова сложното? Един автовоз товари 8-10 коли. 800 коли на ден са 80-100 автовоза. Няма как да излязат от индустриалната зона и да се включат в магистралата ли? Не знам дали осъзнаваш, че не говорим за 1000 камиона на ден, а за 100...
В един град (от селски тип) като Девин, само от един от заводите за минерална вода, излизат по 24-25 тира на ден през лятото. И не се включват в магистрала, а са като на планинско рали

И се оправят някак си, да не повярваш

Jordana написа:транспорта на 5000 работника и т-н .
Вероятно ти е убягнало, че тия работници са на 3 смени, всяка от които е по 1200-1300 човека.
При едно от посещенията ми в завода на Рено в Турция уцелих смяната на смените. На паркинга дойдоха около 30 автобуса, изсипаха се като стадо овце и си минаха през въртележките един по един. След малко се появи другото стадо, натовари се на рейсовете и офейкаха. Цялата манипулация приключи за 40-50 минути.
Jordana написа:Това ще е някакъв цирк ..безкраен цирк ..
Цирк ще е във фирма като твоята, дето вероятно не може да организира монтажа на 3 климатика в 3 различни квартала за един ден

ФВ вероятно и в Сибир биха успели да си организират производството.
Venelin1111 написа:Кремиковци , влакове , пристанища и т.н
В Кремика се вкарват поточни линии и се почва, халета и помещения бол. Квалифицирана работна ръка йок...
К'ви халета, к'ви 5 лева. Никъде няма готова ифранструктура, която да може да се приспособи. Най-лесно е от зелена поляна.
ФВ искат парцел 4 000 000 кв. м., което са 4000 декара.
А работната ръка... От тия 5000 човека, я има 500 инженера, я не. Всичко останало е примат с 3-месечно обучение.
Don_Diego написа:Тук пролема опира до очакванията на хората. Болшинството иска да работи за 2+ на месец, на бюро, 5 дни работна седмица от 9 до 5 и ако може естеството на работа да позволява много висене във фб и никаква отговорност![]()
Това е основен фактор при нискоквалифицираните бачкатори.
Но и работодателите си правят гаргара. Напоследък проучвам възможността отново да стана служител, та ходих на няколко интервюта. Едното беше в немски завод, уж голямата работа, всичко ново от гола поляна. Аз съм с 10 години стаж, отивам за ръководна инженерна позиция, средно ниво мениджмънт, искам им 3к заплата, а те ми връщат оферта след 1 месец - 1200 лв + 60 лв купони за храна

Алооо, вие луди ли сте, аз 1200 лв ги изкарвам за 1 седмица с 5 мейла (но не всяка седмица

Последна промяна drago_pavlov на 28 Юни 2019, 21:58, променена общо 1 път
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Заплашането е в основата на всичко. Тук им се работи без пари. Имам познати и в кока кола и в iSyle и навсякъде за без пари
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: (евентуален) завод на VAG в България
В Кока-кола иначе верно са несериозно ниски парите. В държавата има много странни пропорции в заплащането. 1200лв за ръководна позиция е несериозно, предвид факта, че на оборотните автомивки се взимат такива пари. Че и повече. Камо ли пък за инженерна позиция. Ама... такова е. Има си картел и на заводите, и на хотелите, и на ресторантите... Работил съм на позиции, на които буквално могат х4 да вдигнат заплатите. И пак ще са на огромна печалба от отдела. Ама за кво ?

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
....Като чете човек задклавиатурния експерт и ще си помисли, че сме в дълбоката африканска джунгла и сме слезли от дървото преди 30 години...
Добре че само експерти се разписват в тая тема , да науча и аз нещо .
От дървото или от гората не знам дали сме слезли , но опит с такива тлъсти пуйки за скубане имаме . Вече няколко плакаха от такива инвестиции в БГ и тия от ваген ще ронят сълзи ако се закачат на тая кукичка .
Факт е че си броил овцете в турския завод на рено , а не в българския завод на рено . Факт който показва единствено че големите структурно определящи инвестиции за икономиката на България по странен начин заобикалят тукашните идеални условия за такива инвестиции

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Кажи и на нас, простосмъртните, кои са тия дето са плакали. Не ни оставяй така озадачени.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Venelin1111
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 26.02.2019
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Няма BMW ;-)
- Мечтае да кара: Нова
(евентуален) завод на VAG в България
Кои толкова са ревали ? Шибаняците от Роувър ли
? Те искаха само един модел крив да де сглобява във Варна и държавните институции да ги купуват за служебни, к*р за англичаните. Ротманс ли? Изтеглиха се в Гърция и маляките ги е**ха здраво. ЧЕЗ ли? Кой? АЕ да не плюеш по държавата. Само случеа с НР не съм в час.
Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk
Няма вече BMW
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Аз не плюя по никой , написах че ми се вижда по подходяща тамошната дестинация . Има някаква градация - подходяща , по - подходяща , най -подходяща ...Аз да не съм експерт , на мен така ми се вижда ситуацията
Шиенето на калъфи за седалки е добро начало за производство на цели автомобили , но когато и то умре човек почва да се съмнява малко що така се случва винаги

Шиенето на калъфи за седалки е добро начало за производство на цели автомобили , но когато и то умре човек почва да се съмнява малко що така се случва винаги

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Бях 100% сигурен, че опитът ти се базира на прочетеното във форума за АЛС
Ама то това си беше шивашки цех с 1000 шивачки. Такива имаме много. И когато един си тръгне, то вече не може да има тук автомобилен завод
А това, че например вече 15 години произвеждаме глави за двигатели, не е фактор. Тия 'що не плачат

Ама то това си беше шивашки цех с 1000 шивачки. Такива имаме много. И когато един си тръгне, то вече не може да има тук автомобилен завод

А това, че например вече 15 години произвеждаме глави за двигатели, не е фактор. Тия 'що не плачат

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Проблема не е нито в мястото ,нито в инфраструктурата ,нито в евентуалната организация. Проблема е че тея ще съберат куцо ,кьораво и сакато да им работи за без пари и ще се почнат едни болнични и отпуски ,а от там едни срокове ще идат в кофата. Даже и да дават пари положението няма да е по-различно.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
drago_pavlov написа:Бях 100% сигурен, че опитът ти се базира на прочетеното във форума за АЛС![]()
Ама то това си беше шивашки цех с 1000 шивачки. Такива имаме много. И когато един си тръгне, то вече не може да има тук автомобилен завод![]()
А това, че например вече 15 години произвеждаме глави за двигатели, не е фактор. Тия 'що не плачат
Ами така си е , информацията ми е оскъдна и непотвърдена - също като тираджийските лакърдии


Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Колеги,
Посещавал съм завода на VW в Хановер и на VW/Skoda в Млада Болеслав.
Първият е с хале дълго 2.5 км., подземен път и какво ли не.
Вторият - може да се каже че е колкото цял град. Със сгради, улици и т.н. Дори е на две части - новата, която са построили VW и старата, която се ползва за дизайнерски център и администрация.
Такива гиганти изискват работна ръка, хора с акъла си, дори и онези, които са на конвейера. Не може леля ти Пенка да сглобява и оборудва врати например. Хора, които правят буркан с домат няма как да работят.
По-нататък - ще търсят инженери с поне 3-5 години опит в авто-индустрията, хора с VDA-сертификати, IATF и т.н.
Не съм сигурен, дали дори и да вземат всички такива специалисти, които има в BG, ще са им достатъчни.
Посещавал съм завода на VW в Хановер и на VW/Skoda в Млада Болеслав.
Първият е с хале дълго 2.5 км., подземен път и какво ли не.
Вторият - може да се каже че е колкото цял град. Със сгради, улици и т.н. Дори е на две части - новата, която са построили VW и старата, която се ползва за дизайнерски център и администрация.
Такива гиганти изискват работна ръка, хора с акъла си, дори и онези, които са на конвейера. Не може леля ти Пенка да сглобява и оборудва врати например. Хора, които правят буркан с домат няма как да работят.
По-нататък - ще търсят инженери с поне 3-5 години опит в авто-индустрията, хора с VDA-сертификати, IATF и т.н.
Не съм сигурен, дали дори и да вземат всички такива специалисти, които има в BG, ще са им достатъчни.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: (евентуален) завод на VAG в България
И ние имаме огромни халета, необходим е електрокар за да се обходят.

Имаме и кадри- 400 000 елитни представители на човешката раса, граждани за европейско развитие на България, способни да се справят с всяка една задача.

Имаме и кадри- 400 000 елитни представители на човешката раса, граждани за европейско развитие на България, способни да се справят с всяка една задача.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Мисля че подобаващо го оплакахме неродения Иванчо . Ще си останем с перфектните терени за заводи , обучения персонал и отличните магистрали 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани