С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз съм доволен от това масло, като се поразработи с него двигателя звучи и работи добре. Малко скъпичко ми дойде на мен спрямо други еквиваленти/алтернативи.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
streetracing12 написа:Колеги ще сменям масло и съм се спрял на CASTROL EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W-30
Добро ли е или някое друго да сложа?
3.0d e46 204hp
Колега, искам само да ти обърна внимание, че горното масло е предназначетно за двигатели на Мерцедес и VW, не, че няма да пасне и за BMW, но ако държиш на официалните допуски може да вземеш Castrol EDGE Professional LL04 5W-30 от серията за сервизите или Castrol EDGE M 5W-30 от маслата които се продават за обща употреба - тези две имат одобрението на BMW LL-04. Castrol имат общо 3 масла отговарящи на спецификацията ACEA C3
1) Castrol EDGE M 5W-30
допуски и одобрения
ACEA C3
API SN Plus
MB 229.31/ 229.51/ 229.52
BMW Longlife-04
2) Castrol EDGE LONGLIFE III 5W-30
допуски и одобрения
ACEA C3
MB 229.31/ 229.51
VW 504 00/ 507 00
Porsche C30
3) Castrol EDGE 5W-30 C3
API SN/CF
ACEA C3
VW 502 00/ 505 00/ 505 01
dexos2™*
RN0700 / RN0710
Разликите предполагам са главно в пакетите с добавки и донякъде във вискозитета. Дори да се ползват двете масла без допуск на BMW няма как да се случи нещо фатално, особено в дизелов двигател. Добре е да се знае обаче, че разлика има и например маслото Castrol EDGE LONGLIFE III 5W-30 трябва да се кара с хубаво гориво, което да няма превишаване по отношение на сярата - това важи най-вече за бензиновите двигатели, и освен това да е сигурно, че двигателят е в добро състояние и няма опасност от натрупване гориво в маслото, което води по понижаване на вискозитета му, а от там и до по-голямо износване.
ПС В момента на oil-club.ru се чакат резултатите от анализа на Castrol EDGE LONGLIFE III 5W-30, освен това се събират средства за анализ на Castrol EDGE M 5W-30. Така, че не след дълго време, ще имаме повече информация за това какви са разликите между тях.
Последна промяна zaharia на 16 Дек 2019, 16:04, променена общо 1 път
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Благодаря много за изчерпателната информация.
Ще взема Castrol EDGE Professional LL04 5W-30
Ще взема Castrol EDGE Professional LL04 5W-30
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вероятно има разлика и в смеските на базови масла, VW 50501 ще да е 100% хидрокрек.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Привет. Пак да попитам, с кой RAVENOL, или някое друго качествено масло колата(535d) би била най-малко тракаща
По принцип го сменям под 10000, та най-важно ми е да е качествено и да трака най-малко дизеляка
То и в момента на 9000 с текущото се чува добре, ама по спомени с RAVENOL VMP SAE 5W-30 предния път беше малко по-шумна 
P.S. Това някой тествал ли го е? - AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil



P.S. Това някой тествал ли го е? - AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil

Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- primo1
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 2.05.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e60, e84
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги, поръчах от промоцията масло за е60-ката М57 , RAVENOL VSW SAE 0W-30. Какво мислите за него? Подходящо ли е?
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
primo1 написа:Колеги, поръчах от промоцията масло за е60-ката М57 , RAVENOL VSW SAE 0W-30. Какво мислите за него? Подходящо ли е?
Няма допуски на БМВ, но може да се кара с него.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
За съжаление Кастрола който анализираха от ойлклуб.ру излезе менте: https://www.oil-club.ru/forum/topic/392 ... %B5%D0%B5/
ПП. След като изгледах видеото, разбрах, че освен на фалшивото, е правен анализ и на оригиналното масло, но явно ще бъде публикуван по-късно.
ПП. След като изгледах видеото, разбрах, че освен на фалшивото, е правен анализ и на оригиналното масло, но явно ще бъде публикуван по-късно.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zAcK написа:Привет. Пак да попитам, с кой RAVENOL, или някое друго качествено масло колата(535d) би била най-малко тракащаПо принцип го сменям под 10000, та най-важно ми е да е качествено и да трака най-малко дизеляка
То и в момента на 9000 с текущото се чува добре, ама по спомени с RAVENOL VMP SAE 5W-30 предния път беше малко по-шумна
P.S. Това някой тествал ли го е? - AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil
Ами мисля трябва да се установят първно причините за тракането, защото в различните двигатели е много вероятно да са доста различични, а оттам да се види с какви масла евентуално в това си състояние биха работии по-безшумно. При мен на бензиновия двигател, шум вдигат повдигачите при студен старт, най-вече при ниски температури и масла с по-висок вискозитет. Обикновено естерите в маслото допринасят за намаляването на шума, освен тях и добавките в маслата против триене и износване(молибденови, волфрамови и борови съединения) също могат да допринесат нещо, но това не е гарантирано във всеки случай и всеки двигател. Относно RAVENOL VMP - той е на база ПАО, а е известно, че полиалфаолефините имат много по-лоши смазващи свойства от хидрокрека и минералното масло. Обикновено към тези масла се добавят и естери, но тук явно не са в достатъчно големи количества, мисля бяха към 5-7%, напоследък може да са намалили още количеството им. Освен това тъй като е среднопепелно масло с ниско съдържание на сулфатна пепел, е ясно, че в него нямаме специални добавки против триене в достатъчни количества, които евентуално биха намалили шума при работата на двигателя. Маслото AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil може да се каже е в същата категория както и VMP и като база(ПАО+естери) и като присадки, така, че особена разлика не бих очаквал да има. От маслата с повече естери в базата, в случая към 15%, ако човек има излишни пари може да опита 1. REDLINE OIL 12304 5W30 Motor Oil Euro-Series тук https://www.atomic-shop.de/part/40829-12304/ в момента квартата струва само 15евро, иначе вървеше към 19/21е ако не се бъркам, обаче мисля не си струва да се дава двойно или тройно, само за да има човек малко по-добър акустичен комфорт. И при по-шумната и при по-тихата работа на двигателя износването общо взето е едно и също, да не говорим за окислението и т.н.
Като се замисля в тоя случай може да се пробват някои варианти, които сами по-себе си са идеални за всеки двгиател шумен или не.
2. Mobil1 ESP 5W-30 - тук има и бор и молибден, и 5% естери и 10-20%ПАО, останалото е ГТЛ. В момента карам с подобно масло по база и добавки срещу триене - Mobil1 FS 0W-40, вече 7К км двигателят работи много добре, даже и в ниските температури. Разбира се повдигачите тракат при студен старт ако не е карана няколко дена колата, но това е проблем на двигателя не на маслото. С Mannol Elite 5W-40 тракаха дори през лятото при температури над 20градуса.
3. Друг интересен вариант е Castrol EDGE 0W-30 което е на изцяло на база ПАО(това не допринася за снижаването на шума), но са добавен борови и титанови съединия за намаляване на триенето и износването. Един колега от ойлклуб.ру с дизелов Мерцедес на такова масло с добавка 2x300ml Liqui Moly 3721 Cera Tec Ceratec постигна най-нисъко износване, за сравнение той има анализи от същия двигател с 5-6 други масла. Тук може да се види последния му анализ https://www.oil-club.ru/forum/topic/387 ... %BA%D0%BC/ ,на 2 страница от темата в коментарите има сравнителна таблица на няколко от предишните му анализи.
Разбира се има и много други възможности, едина от които е добавяне на полиолестери директно в маслото. При това обаче, се скъсява продължителността на живота му, тъй като естерите съдействат за по-бързото окисляване и спадането на алкалното число на маслото. Също може да се пробва някой качествен хидрокрек, с допълнително вложени добавки срещу триене и износване - като Mobil1 ESP по-горе. Обаче подобни масла не се срещат често и в момента не мога да се сетя за други такива масла. От друга страна такова масло да се подсили с добавка като Ceratec, която съдъжа борови и молибденови съединения намаляващи триенето и износването. Това мисля е доста добър вариант, тъй като качествени хидрокрекови масла има достатъчно много, единствения недостатък са по-високите разходи, заради закупуването на добавката.
Последна промяна zaharia на 20 Дек 2019, 12:50, променена общо 1 път
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз сякаш не бях доволен в начално от Castrol Edge Professiona 5w30 (може би защото непосредствено първото палене след смяната доста дълго време чувах да чукат повдигачите преди да изглади работата, обикновено изглаждаше за няколко секунди, а сега почти минута си потропваха). Но след като покарах вече 6хил. км и събрах по-големи наблюдения - колата работи консистентно добре с него откъм шум.
За следващата смяна съм приготвил VMP 5w30, за да сравня работата между двете.
За следващата смяна съм приготвил VMP 5w30, за да сравня работата между двете.
- streetracing12
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някакво мнение за CASTROL EDGE 0W-30?
За дизелова 530д?
За дизелова 530д?
- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте 
С питанка за М52 мотор, но тук темата е доста обширна и виждам доста сериозни познания от страна на колегите, надявам се да бъда извинен за питанката в грешен подраздел.
Та, RAVENOL VST SAE 5W-40 подходящо ли е за м52б28ту мотор? До колкото открих в Е39 раздела, маслото за този мотор трябва да отговаря на LL01 Или LL98 стандартите на бмв, като това масло ги покрива и е новата технология Usvo.
Към момента карам с 10W40, отново на равенол, като забелязах, че с нарастване на километрите моторът сякаш стана една идея по-шумен, а понякога и повдигачите потракват при студен старт. Имам и странен потракващ шум в областта на веригата, който при топъл мотор почти не се долавя. Появява се само при студен мотор и при форсиране до около 2000 оборота. Иначе разход на масло има минимален, нещо от рода на 300-400 грама за 9000км вече и моторът работи доста добре загрял, само студен има това неприятно потракване.

С питанка за М52 мотор, но тук темата е доста обширна и виждам доста сериозни познания от страна на колегите, надявам се да бъда извинен за питанката в грешен подраздел.
Та, RAVENOL VST SAE 5W-40 подходящо ли е за м52б28ту мотор? До колкото открих в Е39 раздела, маслото за този мотор трябва да отговаря на LL01 Или LL98 стандартите на бмв, като това масло ги покрива и е новата технология Usvo.
Към момента карам с 10W40, отново на равенол, като забелязах, че с нарастване на километрите моторът сякаш стана една идея по-шумен, а понякога и повдигачите потракват при студен старт. Имам и странен потракващ шум в областта на веригата, който при топъл мотор почти не се долавя. Появява се само при студен мотор и при форсиране до около 2000 оборота. Иначе разход на масло има минимален, нещо от рода на 300-400 грама за 9000км вече и моторът работи доста добре загрял, само студен има това неприятно потракване.

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
drifty написа:Здравейте
С питанка за М52 мотор, но тук темата е доста обширна и виждам доста сериозни познания от страна на колегите, надявам се да бъда извинен за питанката в грешен подраздел.
Та, RAVENOL VST SAE 5W-40 подходящо ли е за м52б28ту мотор? До колкото открих в Е39 раздела, маслото за този мотор трябва да отговаря на LL01 Или LL98 стандартите на бмв, като това масло ги покрива и е новата технология Usvo.
Към момента карам с 10W40, отново на равенол, като забелязах, че с нарастване на километрите моторът сякаш стана една идея по-шумен, а понякога и повдигачите потракват при студен старт. Имам и странен потракващ шум в областта на веригата, който при топъл мотор почти не се долавя. Появява се само при студен мотор и при форсиране до около 2000 оборота. Иначе разход на масло има минимален, нещо от рода на 300-400 грама за 9000км вече и моторът работи доста добре загрял, само студен има това неприятно потракване.
Това масло става за този двигател.
А това, че с нарастване на километрите двигателя става по-шумен, мисля че е нормално.
Поне при мен е така.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
drifty написа:Здравейте
С питанка за М52 мотор, но тук темата е доста обширна и виждам доста сериозни познания от страна на колегите, надявам се да бъда извинен за питанката в грешен подраздел.
Та, RAVENOL VST SAE 5W-40 подходящо ли е за м52б28ту мотор? До колкото открих в Е39 раздела, маслото за този мотор трябва да отговаря на LL01 Или LL98 стандартите на бмв, като това масло ги покрива и е новата технология Usvo.
Към момента карам с 10W40, отново на равенол, като забелязах, че с нарастване на километрите моторът сякаш стана една идея по-шумен, а понякога и повдигачите потракват при студен старт. Имам и странен потракващ шум в областта на веригата, който при топъл мотор почти не се долавя. Появява се само при студен мотор и при форсиране до около 2000 оборота. Иначе разход на масло има минимален, нещо от рода на 300-400 грама за 9000км вече и моторът работи доста добре загрял, само студен има това неприятно потракване.
Аз съм с Е60 двигател М54 карам с това масло RAVENOL VST SAE 5W-40 и на мене ми потракват клапаните на студено за 2-3 секунди докато подкачи маслото. Иначе е добро маслото нямам оплаквания
Няма начин да няма начин
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
С VST съм карал 8000км на 2.8 и нямах забележки.На 8000км като го пуснах беше учудващо чисто даже се почувствах тъпо щот трябваше още малко да покарам с него.
По-принцип съм чувал че е нормално PAO синтетиката каквото е и Равенола да работи по-шумно откъм газоразпределение и е малко по агресивно към гарнитури и уплътнения.
И аз имам едни шумове и сега имам една теория че с по-тънко масло ще изчезнат,възнамерявам следващото ми да е 0w40 ама се чудя дали да е Равенол,Бардал,Репсол или Мотул.Като за Равенола ме спира единствено цената но все пак не е толкова голяма разликата с другите.
По-принцип съм чувал че е нормално PAO синтетиката каквото е и Равенола да работи по-шумно откъм газоразпределение и е малко по агресивно към гарнитури и уплътнения.
И аз имам едни шумове и сега имам една теория че с по-тънко масло ще изчезнат,възнамерявам следващото ми да е 0w40 ама се чудя дали да е Равенол,Бардал,Репсол или Мотул.Като за Равенола ме спира единствено цената но все пак не е толкова голяма разликата с другите.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани