Атмосферка или турбо?
Модератор: Общи модератори
Re: Атмосферка или турбо?
BMW_POWER написа:Мислех да пусна анкета, ама няма да има смисъл. По-ми е интересно какво мислите. Става въпрос за избор на кола. Говорим за една и съща марка и един и също модел. Има (примерно) 2.0 или 2.4л атмосферка и 1.6 турбина. Кое бихте избрали и защо? Можете да давате пример с каквито искате марки, но само не го сравнявайте едни с други.
Едно приятелче се оглежда за турбина, аз го ритам да вземе атмосферка.
Вие как мислите?
Ако става дума за Хюндай горепосочените атмосферки са проблемни.
Re: Атмосферка или турбо?
Mini написа:BMW_POWER написа:Мислех да пусна анкета, ама няма да има смисъл. По-ми е интересно какво мислите. Става въпрос за избор на кола. Говорим за една и съща марка и един и също модел. Има (примерно) 2.0 или 2.4л атмосферка и 1.6 турбина. Кое бихте избрали и защо? Можете да давате пример с каквито искате марки, но само не го сравнявайте едни с други.
Едно приятелче се оглежда за турбина, аз го ритам да вземе атмосферка.
Вие как мислите?
Ако става дума за Хюндай горепосочените атмосферки са проблемни.
Гледай ти, кой се появи

В интерес на истината става въпрос за CRV.
Re: Атмосферка или турбо?
Изненада а? Не си си разлял напитката надявам се.
CRV е само с 1.5 турбо мотор, който междудругото също има проблеми. За актуалния модел говоря.

CRV е само с 1.5 турбо мотор, който междудругото също има проблеми. За актуалния модел говоря.
Re: Атмосферка или турбо?
Mini написа:acho.rs написа:... Гледам само алх отбеляза, че последните 10ина години не се развиват атмосферните мотори. Аз не се сещам за масов NA който да отговаря на темповете на времето.
Skyactiv на Мазда.
Цял ден го мисля това и е вярно.Взехте ми думите от устата.Уникално е представянето,но още не ми е идвало да го видя как е направено.Но на пръв поглед уникален мотор,нисък разход 4.5 на 100,голям въртящ момент,резервоар 51л.,кръгчетата на БМВ отпред и отзад,страхотен интериор и оборудване с малко излишни за мен екстри,изключително добре седи на пътя(карах зад едно само да го видя,какво може ,а оня не го жалеше),четири цилиндров с много висока компресия от 16 и нещо мотор.Звука още не съм го чувал.Говоря за Мазда 3, 180 к.с.Не давам съвет,но ми взе вниманието на фона двигатели от Френски производители.
П.с. Цена за ново около 30к евро.Не е лошо предложение
- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Атмосферка или турбо?
2.0 crdi на хюндай и киа, не е ли и той атмосферен?
Re: Атмосферка или турбо?
Mini написа:Изненада а? Не си си разлял напитката надявам се.![]()
CRV е само с 1.5 турбо мотор, който междудругото също има проблеми. За актуалния модел говоря.
Изненадата не е лоша. Миналата година един колега имаше нужда някой да удари едно рамо в твоята ерия, ама тебе те нямаше. Мен ме пуснаха по пързалката, след като ми видяха номера 613...
Едни познати имаха старо CRV и една маймуна им го скрапира. Сега гледат за нова кола. Казах им, да не взимат турбо мотор. Знам, че сега хондаджии нямат друго. Ама да сравняваме атмосферката на Х с турбото на Y е безкрайна тема. Затова пуснах темата в този вид.
Цуцкам червено вино, защото доктора така ми каза

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Атмосферка или турбо?
До 3 литра турбо. От там нагоре атмосферна или с компресор 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Атмосферка или турбо?
Mini написа:acho.rs написа:... Гледам само алх отбеляза, че последните 10ина години не се развиват атмосферните мотори. Аз не се сещам за масов NA който да отговаря на темповете на времето.
Skyactiv на Мазда.
Взехме на жената CX-5 - Skyactiv-g, атмосферен 4 цилиндров 2.5l, 185 (май) к.с., който мога да сравня с 2.0 tfsi в моята. Да, не са точно една и съща кола както авторът е задал темата, но разликата в теглото не е сериозна, а и в страна с ограничения по 100 км/ч и аеродинамиката надали оказва такова влияние.
Разходът, както и да го мъчиш, където и да караш, под 7л/100км не можеш го смъкна. Хубавото е, че и над 8л/100км много трудно се вдига. Разходът в цеце-то варира в доста по-широки граници, но съм успявал да го смъкна до 6.5, обикновено се върти около 7.5.
За вървеж - да, турбото има 30 Nm и 15 к.с. повече, но реално се усеща като доста повече. Особено в доускорението. Над 40-50 Маздата е адски мудна.
За поддръжка не мога да кажа много, тъй като е на 40 000 мили, но все си мисля, че ще е една идея по-малко претенциозна от tfsi.
Може би за жена атмосферката би била по-подходяща, особено ако тя ще е отговорна за поддръжката (моята така и не я научих защо не се тръгва веднага след палене и не се гаси веднага след спиране)
P.S. Маздата звучи доста ... сочно при cold start

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Атмосферка или турбо?
А защо да се взима кола от последните години?
Според мен, тук се говори за интересни коли за каране. Новите каквито съм пробвал, 99% са все едно играеш плейстейшън. А се чудех преди години, защо се карат олдтаймери

Според мен, тук се говори за интересни коли за каране. Новите каквито съм пробвал, 99% са все едно играеш плейстейшън. А се чудех преди години, защо се карат олдтаймери


I love the sound of V8 in the morning...
Re: Атмосферка или турбо?
BMW_POWER написа:Mini написа:Изненада а? Не си си разлял напитката надявам се.![]()
CRV е само с 1.5 турбо мотор, който междудругото също има проблеми. За актуалния модел говоря.
Изненадата не е лоша. Миналата година един колега имаше нужда някой да удари едно рамо в твоята ерия, ама тебе те нямаше. Мен ме пуснаха по пързалката, след като ми видяха номера 613...
Едни познати имаха старо CRV и една маймуна им го скрапира. Сега гледат за нова кола. Казах им, да не взимат турбо мотор. Знам, че сега хондаджии нямат друго. Ама да сравняваме атмосферката на Х с турбото на Y е безкрайна тема. Затова пуснах темата в този вид.
Цуцкам червено вино, защото доктора така ми каза
Ако държат да е CRV покажи им това
http://www.hondaproblems.com/oil-dilution/
В тази категория са RAV4 и CX-5, които са може би по-добрият избор.
Re: Атмосферка или турбо?
MapkoB написа:Mini написа:acho.rs написа:... Гледам само алх отбеляза, че последните 10ина години не се развиват атмосферните мотори. Аз не се сещам за масов NA който да отговаря на темповете на времето.
Skyactiv на Мазда.
Взехме на жената CX-5 - Skyactiv-g, атмосферен 4 цилиндров 2.5l, 185 (май) к.с., който мога да сравня с 2.0 tfsi в моята. Да, не са точно една и съща кола както авторът е задал темата, но разликата в теглото не е сериозна, а и в страна с ограничения по 100 км/ч и аеродинамиката надали оказва такова влияние.
Разходът, както и да го мъчиш, където и да караш, под 7л/100км не можеш го смъкна. Хубавото е, че и над 8л/100км много трудно се вдига. Разходът в цеце-то варира в доста по-широки граници, но съм успявал да го смъкна до 6.5, обикновено се върти около 7.5.
За вървеж - да, турбото има 30 Nm и 15 к.с. повече, но реално се усеща като доста повече. Особено в доускорението. Над 40-50 Маздата е адски мудна.
За поддръжка не мога да кажа много, тъй като е на 40 000 мили, но все си мисля, че ще е една идея по-малко претенциозна от tfsi.
Може би за жена атмосферката би била по-подходяща, особено ако тя ще е отговорна за поддръжката (моята така и не я научих защо не се тръгва веднага след палене и не се гаси веднага след спиране)
P.S. Маздата звучи доста ... сочно при cold start
И на моята жена взехме CX-5 преди 2 години. Тя много си я харесва. За разхода да, под 7л. не съм го свалял, но аз рядко я карам. Вашата която година модел е?
Re: Атмосферка или турбо?
Дадох го. Но фенщината и навикът са си ... знаеш как е. Жената кара и каквото и харесва. Както и моята де. Гледал и сравнявал съм всички SUV-та на пазара. RAV4 нямат равен в класа си. Ако си по-нахален, ново RAV4 тук се взима на лизинг рамките на 3-350$ на месец. Но ...
Re: Атмосферка или турбо?
Аааа, не така.
RAV4 е добър автомобил, но не бих го определил за едноличен лидер. Бърз рисърч в мрежата доказва това. Мога да пиша повече, но съм пристрастен. 


Re: Атмосферка или турбо?
Mini написа:MapkoB написа:...Mini написа:acho.rs написа:... Гледам само алх отбеляза, че последните 10ина години не се развиват атмосферните мотори. Аз не се сещам за масов NA който да отговаря на темповете на времето.
Skyactiv на Мазда.
И на моята жена взехме CX-5 преди 2 години. Тя много си я харесва. За разхода да, под 7л. не съм го свалял, но аз рядко я карам. Вашата която година модел е?
2016 - от последните преди да сменят муцуната и интериора (което ме кефи, защото на новите инфотейнмънт дисплея е забоден отгоре, а нашият е вграден в таблото).
Моята не я долюбва много, защото слезе от Nissan Xterra и искаше нещо друго "приключенско", но не се кефи на 4Runner, а за по-нов Wrangler не стига бюджета, та трябваше аз да наложа разумното решение

- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: Атмосферка или турбо?
Сондьора написа:2.0 crdi на хюндай и киа, не е ли и той атмосферен?
С турбо са и 136 к.с. и 184 к.с. -карам ix 35 с такъв мотор...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: kikko