BMW f30 Оптимизация
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
BMW f30 Оптимизация
Тука мисля, да публикувам подробно за нещата които съм открил след дълго търсене и опит с автомобилите БМВ Отстраняване на конструктивни недостатъци и подобряване на цялостното представяне на автомобила. Като целта е не някакви луди коне, а оптимална работа и баланс, на това да е по надежден по директен и по приятен за управление.
Има много неща които могат да се направят със изцяло ОЕМ компоненти, които драматично да подобрят представянето на автомобила.
1. За всички бензинови модели, над какъвто работя в момента с N двигаели, главния конструктивен проблем е клапана на WasteGate. След няма и 50-60к км става шумен и дразнещ, на него се дължи тракането на празен ход, което е по силно дори от това на дизела. Имаме в семейството 2 автомобила Ф30 1вия е 2012 закупен нов от САЩ със сменена по гаранция търбина на 50к км заради този проблем, и 2ра която купих на 88.000км от Канада, с лека щета отпред, купих го защото отдавна исках да присадя броня и фарове от купе на седана при нея не е сменяно турбо и клапана трака решението е :
https://www.turbopartscanada.ca/collections/bmw-n54-turbo-rebuild-rattle-fix-upgrade/products/bmw-n54-waste-gate-rattle-fix-td03-flapper-replacement-mini-austin
Това е компонент с подобрено качество и параметри от заводските. Все още го чакам и в момента не мога да дам отговор дали наистина решава окончателно този недостатък. Да отбележа, че за момента няма теч на налягане и проблема е просто дразнещ шум.
2. Моторите Н20/26 се отличават с простота на конструкцията и добра надеждност като цяло, не лоша динамика макар и малко анемични за това купе и задвижване. За постигане на оптимална икономия е необходима подмяна на Бобини на всеки 60-80.000км и Свещи на 50-60.000км. Разходът на дълъг път може да падне под 7л
3. Дюзите за директно впръскване имат няколко версии, като последните от 2016 година ( съвместими с по старите Н20/26 ) са EU6 и обещават понижен разход на гориво. 13647639994 Цена 203лв в Дару Кар.
Не съм ги изпробвал твърди се, че може и под 6 да слезе разхода с тях извънградско. Освен това били значително по тихи....
4. Подобрена диафрагма на турбото, твърди се, че драстично намалява турбо дупката, както и "Забиването" което се случва понякога при рязко подаване на газ. повече за подобрената диафрагма тука :
https://x-ph.com/gfb-dv-upgrade-n20-n55-bmw/ Надявам се скоро да я монтирам и да изкажа впечатление.
5. Подобрен междинен охладител, варианти много, аз лично монтирах копие на вагнер, перфектна изработка и пасване директно без никакво преправяне, на стандартни турбо пътища. Сам по себе си не прави нищо, ако няма ремап. Но определено колата е по-постоянна. Тоест след дълго шофиране не губи от мощността заради прегрелия малък пластмасов охладител. Това помага и за постигна на по постоянен разход на гориво.
6. Ремап Тазти тема бих се радвал да събера опита на другите, нямам представа как се прави на бензинови мотори, кое е по добро ремап или JB4 и т.н. Ако някой има опит нека сподели
И сега любимата ми част, подобряване на шасито и увеличаване на удоволствието от управлението на автомобила
След дълго ровене открих много компоненти които могат да подобрят торсионното усукване на колата и от там по голямо удоволствие в управлението започваме с предната усилваща конзола от БМВ Ф80
Освен, че изглежда много по красиво от 2те смотани греди зад решетката, много стяга муцуната на колата: 51648054327
Следва усилваща конзола на тунела намира се преди задния мост, подобрената част па е от М3 Ф80 номер : 33312284647
Към нея се предлага торсионни греди, който се слагат върху конзолата и хващат задния мост с 2 диагонални пръта, има 2 варианта:
1. Това са 2 V образни греди от F80 Лява и дясна : 33302284645 ляво / 33302284646 дясно.
2. Единична V образна греда от F20/F32 за съжаление този елемент вече не се предлага от БМВ има го само 2ра ръка : 33316797444. Колегата борис ми даде номера на новата част 33316895139.
Тя има нужда и от 2 планлки които се хващат за моста: 33326793651 / 33326793652
Разпънка на макферсоните, варианта от М3 определено е най красив, но и твърде скъп и сложен за изпълнение, има афтърмаркет на добра цена и вършат работа.
Подсилена тава под двигателя: Ако сте с Х драйв, има вариант: 31106863798, това е тава от Ф34 тя има допълнителна закалена разпънка по средата която се хваща за моста също с 2 болта.
Засега това, по нататък ще добавя още неща в темата
Има много неща които могат да се направят със изцяло ОЕМ компоненти, които драматично да подобрят представянето на автомобила.
1. За всички бензинови модели, над какъвто работя в момента с N двигаели, главния конструктивен проблем е клапана на WasteGate. След няма и 50-60к км става шумен и дразнещ, на него се дължи тракането на празен ход, което е по силно дори от това на дизела. Имаме в семейството 2 автомобила Ф30 1вия е 2012 закупен нов от САЩ със сменена по гаранция търбина на 50к км заради този проблем, и 2ра която купих на 88.000км от Канада, с лека щета отпред, купих го защото отдавна исках да присадя броня и фарове от купе на седана при нея не е сменяно турбо и клапана трака решението е :
https://www.turbopartscanada.ca/collections/bmw-n54-turbo-rebuild-rattle-fix-upgrade/products/bmw-n54-waste-gate-rattle-fix-td03-flapper-replacement-mini-austin
Това е компонент с подобрено качество и параметри от заводските. Все още го чакам и в момента не мога да дам отговор дали наистина решава окончателно този недостатък. Да отбележа, че за момента няма теч на налягане и проблема е просто дразнещ шум.
2. Моторите Н20/26 се отличават с простота на конструкцията и добра надеждност като цяло, не лоша динамика макар и малко анемични за това купе и задвижване. За постигане на оптимална икономия е необходима подмяна на Бобини на всеки 60-80.000км и Свещи на 50-60.000км. Разходът на дълъг път може да падне под 7л
3. Дюзите за директно впръскване имат няколко версии, като последните от 2016 година ( съвместими с по старите Н20/26 ) са EU6 и обещават понижен разход на гориво. 13647639994 Цена 203лв в Дару Кар.
Не съм ги изпробвал твърди се, че може и под 6 да слезе разхода с тях извънградско. Освен това били значително по тихи....
4. Подобрена диафрагма на турбото, твърди се, че драстично намалява турбо дупката, както и "Забиването" което се случва понякога при рязко подаване на газ. повече за подобрената диафрагма тука :
https://x-ph.com/gfb-dv-upgrade-n20-n55-bmw/ Надявам се скоро да я монтирам и да изкажа впечатление.
5. Подобрен междинен охладител, варианти много, аз лично монтирах копие на вагнер, перфектна изработка и пасване директно без никакво преправяне, на стандартни турбо пътища. Сам по себе си не прави нищо, ако няма ремап. Но определено колата е по-постоянна. Тоест след дълго шофиране не губи от мощността заради прегрелия малък пластмасов охладител. Това помага и за постигна на по постоянен разход на гориво.
6. Ремап Тазти тема бих се радвал да събера опита на другите, нямам представа как се прави на бензинови мотори, кое е по добро ремап или JB4 и т.н. Ако някой има опит нека сподели
И сега любимата ми част, подобряване на шасито и увеличаване на удоволствието от управлението на автомобила
След дълго ровене открих много компоненти които могат да подобрят торсионното усукване на колата и от там по голямо удоволствие в управлението започваме с предната усилваща конзола от БМВ Ф80
Освен, че изглежда много по красиво от 2те смотани греди зад решетката, много стяга муцуната на колата: 51648054327
Следва усилваща конзола на тунела намира се преди задния мост, подобрената част па е от М3 Ф80 номер : 33312284647
Към нея се предлага торсионни греди, който се слагат върху конзолата и хващат задния мост с 2 диагонални пръта, има 2 варианта:
1. Това са 2 V образни греди от F80 Лява и дясна : 33302284645 ляво / 33302284646 дясно.
2. Единична V образна греда от F20/F32 за съжаление този елемент вече не се предлага от БМВ има го само 2ра ръка : 33316797444. Колегата борис ми даде номера на новата част 33316895139.
Тя има нужда и от 2 планлки които се хващат за моста: 33326793651 / 33326793652
Разпънка на макферсоните, варианта от М3 определено е най красив, но и твърде скъп и сложен за изпълнение, има афтърмаркет на добра цена и вършат работа.
Подсилена тава под двигателя: Ако сте с Х драйв, има вариант: 31106863798, това е тава от Ф34 тя има допълнителна закалена разпънка по средата която се хваща за моста също с 2 болта.
Засега това, по нататък ще добавя още неща в темата
Последна промяна asent1977 на 27 Яну 2020, 21:21, променена общо 1 път
- SoldierOfGod
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 31.10.2019
Re: BMW f30 Оптимизация
Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
SoldierOfGod написа:Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Всичко описано важи на 100% за дизелите, особено подобряване на торсионното усукване. Разликата е толкова голяма в положителна посока, че е направо трудно за вярване как шепа желза правят това ! И още едн пояснение, ефекта от тези щанги е поразителен на фабрично Luxury Line окачване, на М спорт окачване или Ейбах пружини ефекта ще е още по осезаем, тъй като по твърдото окачване провокира и повече усукване в купето. Нещата които съм дал като парт номера стават и за седан и за комби и за купе.
Относно оптимизация на дизела, там всичко е 6 няма тоя разнебитен wastegate, и пластмасова диафрагма. Слагаи на всеки 1000км по 1 бутилка Bardal Common rail injector cleaner. за да имаш перфектни дюзи. И задължително софтуерно спиране на ЕГР / или чистене на глава + колектор на всеки 30-50.000 км ! Това задъхва най много маторя Хубавия кулер също помага за дизела да не омеква лятото на дълъг път
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: BMW f30 Оптимизация
Евала, с нетърпение чакам да пишеш за уейст-гейта, че и мен много ме дразни!
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
Момчетата от .............. ме увериха, че ще решат проблема с подобрения детайл, той е изработен от по качествена стомана и ще изкара много преди да се разхлопа. Това важи за всички 320/328/335 автомобили. Цената на ремонта е 300лв
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
И така, понеже споменах за структурното подсилване на предния мост на X Drive колите, не искам да пропускам колегите със задно ( аз имам и 2те ), за подобряване на представянето на предния мост, и по уверено насочване в завоите БМВ предлага следните елементи:
51617299690 - това е една триъгълна планка която се хваща за моста, а към нея се монтират плоски щанги които отиват към купето.
51617395233 - това са 2те торсионни греди.
51617299690 - това е една триъгълна планка която се хваща за моста, а към нея се монтират плоски щанги които отиват към купето.
51617395233 - това са 2те торсионни греди.
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: BMW f30 Оптимизация
Хубава тема ще се получи! Радвам се, че още хора виждат колко симпатичен е този мотор
Какво ти е мнението за веригата? Все пак всички пищят от нея и макар да твърдя, че е доста преекспонирано предвид продадените бройки в щатите и процентът проблеми, пак ме човърка да отида и да я сменя.
Нямам симптом - виенето при високи обороти, но какво да се прави.
И да дам моите 5 стотинки към темата за доста евтино повишаване на комфорта в купето.
Адски много ме дразнеше колко е шумна - предава доста повече шум от пътя, от колкото е90-то ми. Забелязах, че когато е мокро времето това нещо го няма. Моята е със стандартно окачване, може и от това да е, знам ли.
Взех листове като динамат на битумна основа и облепих подкалниците и купето зад тях. Огромно подобрение.
И още един съвет - да НЕ си хвърляте парите..
Понеже миналата година се ударих сам карайки назад (въпреки камерите ) и ми подариха броня от 335, реших да вляза във филма, защото исках 2-ката гърнета като при 335 чисто визуално. А и мислех, че дрънчането е от клапата на моето гърне.
1-во решение - прави тръби на мястото на крайното гърне, демек muffler delete и dual exhaust. Колата НЕ става за каране. Влиза в брутален резонанс, чак ти трепери седалката в определени обороти, които кажи-речи са най-използваните - около 1 и нещо, 2К.
2-ро решение - не издържах и 2 дена, веднага пуснах тема и си взех гърне от 340и. В момента го карам на отворена клапа, отново има лек резонанс там, но е поносим. На отворени прозорци звучи добре. На Еко Про има много яки бек-файъри, но не карам така, защото така пък най-много дрънчи уейст-гейта.
Резонаторът си стои.
С две думи не си играйте с генерацията. Аз като тегля чертата за тези пари щях да съм си взел едно перформънс гърне втора ръка, ама поне сега е двуцевка отзад...
Какво ти е мнението за веригата? Все пак всички пищят от нея и макар да твърдя, че е доста преекспонирано предвид продадените бройки в щатите и процентът проблеми, пак ме човърка да отида и да я сменя.
Нямам симптом - виенето при високи обороти, но какво да се прави.
И да дам моите 5 стотинки към темата за доста евтино повишаване на комфорта в купето.
Адски много ме дразнеше колко е шумна - предава доста повече шум от пътя, от колкото е90-то ми. Забелязах, че когато е мокро времето това нещо го няма. Моята е със стандартно окачване, може и от това да е, знам ли.
Взех листове като динамат на битумна основа и облепих подкалниците и купето зад тях. Огромно подобрение.
И още един съвет - да НЕ си хвърляте парите..
Понеже миналата година се ударих сам карайки назад (въпреки камерите ) и ми подариха броня от 335, реших да вляза във филма, защото исках 2-ката гърнета като при 335 чисто визуално. А и мислех, че дрънчането е от клапата на моето гърне.
1-во решение - прави тръби на мястото на крайното гърне, демек muffler delete и dual exhaust. Колата НЕ става за каране. Влиза в брутален резонанс, чак ти трепери седалката в определени обороти, които кажи-речи са най-използваните - около 1 и нещо, 2К.
2-ро решение - не издържах и 2 дена, веднага пуснах тема и си взех гърне от 340и. В момента го карам на отворена клапа, отново има лек резонанс там, но е поносим. На отворени прозорци звучи добре. На Еко Про има много яки бек-файъри, но не карам така, защото така пък най-много дрънчи уейст-гейта.
Резонаторът си стои.
С две думи не си играйте с генерацията. Аз като тегля чертата за тези пари щях да съм си взел едно перформънс гърне втора ръка, ама поне сега е двуцевка отзад...
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
Ами веригата не ме притеснява, наистина има някакви бройки дето са били проблемни, вероятно са им сменяли масло на 30к км. На по старата Фка вече на 160к и няма тракане от веригата. За мен мотора е много кадърно направен, елементарен и надежден, сигурно има издънки. Смяната на веригата е лесно и не скъпо ( ако случайно някои е попаднал на кофти екземпляр ) Всичко е въпрос на грижа, ако си сменяш маслото на 10.000 няма да има ядове. Бензин директна инжекция със старт стоп ( която пуска стабилно бензинче в маслото ) Смяната е МАКС 10.000км Имам познат в Австрия с 328i N20 2012 на 260.000км веригата не тропа и не е сменявана никога
И като спомена за генерация, другия безмислен мод е система за студен въздух, за 500-1000$ получваш я има 5 коня я не ! Системата за всмукване на Ф30 е фантастично направена и няма нужда от подобрение Тези системи имат чисто козметичен характер, изглеждат красиво
И като спомена за генерация, другия безмислен мод е система за студен въздух, за 500-1000$ получваш я има 5 коня я не ! Системата за всмукване на Ф30 е фантастично направена и няма нужда от подобрение Тези системи имат чисто козметичен характер, изглеждат красиво
- terorero
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 26.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: M4 (F83)
Re: BMW f30 Оптимизация
Предполагам нещата, които споделяте са актуални и за B48 мотор? Големи ли са разликите между N20 и B48 ?
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
terorero написа:Предполагам нещата, които споделяте са актуални и за B48 мотор? Големи ли са разликите между N20 и B48 ?
Имах и такава, но я продадох. Мотора е съвсем друг, много по рафиниран е, работи по меко, малко по икономичен, по тих, и е със задна верига. При него важи същото за кулера, чистене на колектора + главата от натрупвания нагар по клапаните особено, ако се кара градско. Здрав и надежден. За wastegate Клапана не мога да кажа там как са нещата моята беше на 26.000км и нямаше тропане
- boris
- старши ентусиаст
- Мнения: 1910
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330i
Re: BMW f30 Оптимизация
B46 и B48 са съвсем различни мотори от N20,N26, освен гореизброените неща, нямат класически интеркулер, всмукателния колектор е всъщност и интеркулер.
- SoldierOfGod
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 31.10.2019
Re: BMW f30 Оптимизация
asent1977 написа:SoldierOfGod написа:Супер пост колега! На мен лично ще ми е интересно подобен пост, но относлно дизеловите варианти.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Всичко описано важи на 100% за дизелите, особено подобряване на торсионното усукване. Разликата е толкова голяма в положителна посока, че е направо трудно за вярване как шепа желза правят това ! И още едн пояснение, ефекта от тези щанги е поразителен на фабрично Luxury Line окачване, на М спорт окачване или Ейбах пружини ефекта ще е още по осезаем, тъй като по твърдото окачване провокира и повече усукване в купето. Нещата които съм дал като парт номера стават и за седан и за комби и за купе.
Относно оптимизация на дизела, там всичко е 6 няма тоя разнебитен wastegate, и пластмасова диафрагма. Слагаи на всеки 1000км по 1 бутилка Bardal Common rail injector cleaner. за да имаш перфектни дюзи. И задължително софтуерно спиране на ЕГР / или чистене на глава + колектор на всеки 30-50.000 км ! Това задъхва най много маторя Хубавия кулер също помага за дизела да не омеква лятото на дълъг път
Много ти благодаря за детайлите относно дизела колега, моята е все още в гаранция и ако се спре ЕГР то предполагам и ще се наруши гаранцията. Опитах да намеря информация относно софтуерното спиране, но не успях,ако е удобно би ли пояснил още малко за ЕГР.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- asent1977
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 27.05.2016
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI 330d; F30 328i, F37 328xi
- Мечтае да кара: G32 640d
Re: BMW f30 Оптимизация
SoldierOfGod написа:Много ти благодаря за детайлите относно дизела колега, моята е все още в гаранция и ако се спре ЕГР то предполагам и ще се наруши гаранцията. Опитах да намеря информация относно софтуерното спиране, но не успях,ако е удобно би ли пояснил още малко за ЕГР.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не съм специалист в областта, просто при мен след 1 смяна за 1300лв колектор да се задръсти пак, малко в повече ми дойде Иначе тоя проблем мори и най новите дизели както и по старите. Има хора които могат да ти го направят без да нарушат гаранцията на колата. Ако те интересува пиши на лично. Това е само в случаи, че искаш да си караш по дълго колата. Ако е лизингова не се занимаваи
Re: BMW f30 Оптимизация
Спирайте ги ЕГР-те без притеснения. Няма как да се разбере, дори и гаранционна да е колата. Евентуално след ъпдейт ако ви направят, ще трябва пак да го спирате.
В оторизираните сервизи дори и при ъпдейт, софтуера не се чете за да се сравнява дали е манипулиран. Четенето е виртуално (маперите знаят това).
Така ще се радвате и на по-дълъг живот на ДПФ-а. Ако колата има Адблу ще се увеличи малко разхода му.
В оторизираните сервизи дори и при ъпдейт, софтуера не се чете за да се сравнява дали е манипулиран. Четенето е виртуално (маперите знаят това).
Така ще се радвате и на по-дълъг живот на ДПФ-а. Ако колата има Адблу ще се увеличи малко разхода му.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 641
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: BMW f30 Оптимизация
Демек дори да си ремапна ганационния автомобил, пак няма да падне гаранцията, това ли каваш?
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани