Курс по електротехника
Модератор: Общи модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Курс по електротехника
Няма сложно, ама някой който не е виждал никога ще се пули вероятно докато се оправи.
Помня един даскал как викаше яко, че искал японски поклон при отчитане на показанието от уреда.
Помня един даскал как викаше яко, че искал японски поклон при отчитане на показанието от уреда.
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Курс по електротехника
Nickelback написа:alx написа:alekangg написа:Има го и обратния вариант, след 5 год да не може да мери с мултицет
бе да ти кажа ако изкарам един ц20 от тавана в къщи що модерни електротехници ще се чудят кво да правят с него...
Що, нещо сложно ли има покрай него?![]()
'Га бях 4-ти клас баща ми ми даваше неговия Цxx (дори не го помня вече кой номер беше) да си меря
И ние имаме у дома Ц43нещоси






Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1928
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Курс по електротехника
alekangg написа:Има го и обратния вариант, след 5 год да не може да мери с мултицет
Отличничката на курса в университета не можеше


Всичко се учи щом има желание, особено днешно време, толкова лесен достъп до информация никога не е имало.

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Курс по електротехника
Значи, извиних се , че може би на някой съм засегнал "професионалната" гордост на някой, като съм заявил, че електротехниката не е толкова сложно нещо, специално в частта, за която пита автора на темата, обаче троленето е в кръвта на някой.
Хайде сега прочетете какво всъщност пита автора.
Човека пита за по-лесни задачи, като запояване, мерене с мултицет и придобиване на базови познания.
Нито ще ви вземе "леба", нито ще ви вземе грандиозните проекти (който, както разбирам проектите се свеждат до познания как да повредиш нещо толкова лошо, че да не може да се възстанови после, без да се смени с ново- евала!, бахти якуту ).
Никъде в темата на човека не видях да пита за електроника и как да се поправят схеми, модули и други по-сложни компоненти.
Много истина има за българските форуми, как никой няма да помогне, но ще се надпреварят да обясняват "колко си тъп"
Хайде малко се стегнете и спрете да бъдете повърхностни и първосигнални.
Като не може да помогнете на човек, поне не му пречете.
Към автора на темата.
Колега, ориентирай се към форума "направи си сам", там има много полезни теми и колеги, който ще те упътят къде да отидеш и как да постъпиш.
Хайде сега прочетете какво всъщност пита автора.
Човека пита за по-лесни задачи, като запояване, мерене с мултицет и придобиване на базови познания.
Нито ще ви вземе "леба", нито ще ви вземе грандиозните проекти (който, както разбирам проектите се свеждат до познания как да повредиш нещо толкова лошо, че да не може да се възстанови после, без да се смени с ново- евала!, бахти якуту ).
Никъде в темата на човека не видях да пита за електроника и как да се поправят схеми, модули и други по-сложни компоненти.
Много истина има за българските форуми, как никой няма да помогне, но ще се надпреварят да обясняват "колко си тъп"
Хайде малко се стегнете и спрете да бъдете повърхностни и първосигнални.
Като не може да помогнете на човек, поне не му пречете.
Към автора на темата.
Колега, ориентирай се към форума "направи си сам", там има много полезни теми и колеги, който ще те упътят къде да отидеш и как да постъпиш.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Курс по електротехника
Е.Димитров написа:Нито ще ви вземе "леба", нито ще ви вземе грандиозните проекти (който, както разбирам проектите се свеждат до познания как да повредиш нещо толкова лошо, че да не може да се възстанови после, без да се смени с ново- евала!, бахти якуту ).
Никъде в темата на човека не видях да пита за електроника и как да се поправят схеми, модули и други по-сложни компоненти.
Много истина има за българските форуми, как никой няма да помогне, но ще се надпреварят да обясняват "колко си тъп"
Ако мене ме реферираш, по-добре да се спреш, щото нит' ми знаеш проектите, ни' к'во чупя, ни' к'во оправям и така


А чУвекО, ако не знае елементарната теория в едно 20% от линка по-горе е въпрос на време нещата да се сговнясат.
Предлагам ти сам да помислиш върху казуса на @zvetiko посочен по-горе, или този на @bum_bum и сам ще стигнеш до извода, че нещата не са толкова прости, както някои хора си мислят... дори с нЕк'ва там кола

Във форума не обясняваме "колко си тъп" (въпреки, че много ми се иска директно да им го заявя на някои индивиди), или поне аз не го правя, а гледам да помогна, ако си ме чел по-задълбочено по други теми


Тъжното е, че автора няма хъс да попита каквото не му е ясно, а това говори и за последващата сериозност към потенциалния "курс" по-нататък

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Курс по електротехника
Nickelback написа:Е.Димитров написа:Нито ще ви вземе "леба", нито ще ви вземе грандиозните проекти (който, както разбирам проектите се свеждат до познания как да повредиш нещо толкова лошо, че да не може да се възстанови после, без да се смени с ново- евала!, бахти якуту ).
Никъде в темата на човека не видях да пита за електроника и как да се поправят схеми, модули и други по-сложни компоненти.
Много истина има за българските форуми, как никой няма да помогне, но ще се надпреварят да обясняват "колко си тъп"
Ако мене ме реферираш, по-добре да се спреш, щото нит' ми знаеш проектите, ни' к'во чупя, ни' к'во оправям и такаМислех че сме заровили томахавката, но мога да ти припомня какви глупости ме разпитваше преди време на ЛС, та ти си решаваш
А чУвекО, ако не знае елементарната теория в едно 20% от линка по-горе е въпрос на време нещата да се сговнясат.
Предлагам ти сам да помислиш върху казуса на @zvetiko посочен по-горе, или този на @bum_bum и сам ще стигнеш до извода, че нещата не са толкова прости, както някои хора си мислят... дори с нЕк'ва там кола
Във форума не обясняваме "колко си тъп" (въпреки, че много ми се иска директно да им го заявя на някои индивиди), или поне аз не го правя, а гледам да помогна, ако си ме чел по-задълбочено по други темиИ ми е особен кеф баш, когато стане конструктивна дискусия
Тъжното е, че автора няма хъс да попита каквото не му е ясно, а това говори и за последващата сериозност към потенциалния "курс" по-нататък
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
И аз мислех, че спряхме със безпредметни заяждания но виждам, че темата продължава да генерира излишни и не до там колегиални взаимоотношения, което за мен е странно, след като имам чудесни впечатления от колегите тук, както и лични от теб.
Винаги съм мислил, че е добре да дадеш на питащият човек надежда и позитивен старт, отколкото да му се обяснява, как това, дето си мисли няма да стане, щото няма да стане.
Имам чувството, че вече не сме нормални човеци.
Отново се извинявам, ако съм обидил или засегнал някой.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Курс по електротехника
От момента, в който ти отговорих вчера, всеки мой следващ пост не е адресирал по никакъв начин теб конкретно!Е.Димитров написа:Nickelback написа:Е.Димитров написа:Нито ще ви вземе "леба", нито ще ви вземе грандиозните проекти (който, както разбирам проектите се свеждат до познания как да повредиш нещо толкова лошо, че да не може да се възстанови после, без да се смени с ново- евала!, бахти якуту ).
Никъде в темата на човека не видях да пита за електроника и как да се поправят схеми, модули и други по-сложни компоненти.
Много истина има за българските форуми, как никой няма да помогне, но ще се надпреварят да обясняват "колко си тъп"
Ако мене ме реферираш, по-добре да се спреш, щото нит' ми знаеш проектите, ни' к'во чупя, ни' к'во оправям и такаМислех че сме заровили томахавката, но мога да ти припомня какви глупости ме разпитваше преди време на ЛС, та ти си решаваш
А чУвекО, ако не знае елементарната теория в едно 20% от линка по-горе е въпрос на време нещата да се сговнясат.
Предлагам ти сам да помислиш върху казуса на @zvetiko посочен по-горе, или този на @bum_bum и сам ще стигнеш до извода, че нещата не са толкова прости, както някои хора си мислят... дори с нЕк'ва там кола
Във форума не обясняваме "колко си тъп" (въпреки, че много ми се иска директно да им го заявя на някои индивиди), или поне аз не го правя, а гледам да помогна, ако си ме чел по-задълбочено по други темиИ ми е особен кеф баш, когато стане конструктивна дискусия
Тъжното е, че автора няма хъс да попита каквото не му е ясно, а това говори и за последващата сериозност към потенциалния "курс" по-нататък
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
И аз мислех, че спряхме със безпредметни заяждания но виждам, че темата продължава да генерира излишни и не до там колегиални взаимоотношения, което за мен е странно, след като имам чудесни впечатления от колегите тук, както и лични от теб.
Винаги съм мислил, че е добре да дадеш на питащият човек надежда и позитивен старт, отколкото да му се обяснява, как това, дето си мисли няма да стане, щото няма да стане.
Имам чувството, че вече не сме нормални човеци.
Отново се извинявам, ако съм обидил или засегнал някой.
Иначе аз с радост ще отговоря на всяка една питанка на автора, колкото и "простовата" да звучи, най-малкото щото съм калЕн достатъчно да изслушвам и да обяснявам... всичко!

Пак кавам - тъжното е, че авторът е в readonly mode нещо

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Курс по електротехника
Nickelback написа:[
Значи, всичко е точно

- sasho_starta
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 21.10.2018
- Пол: Мъж
Re: Курс по електротехника
Благодаря за линковете момчета. Колегата Е.Димитров успя да оформи питането ми по-добре от мен за което благодаря именно базовите познания ме интересуват например как да си запоя aux кабел на радиото или как да замеря пиновете на някоя букса. Може би грешката във въпроса ми е заглавието "курс по електротехника" под което аз разбирам практическите умения и базовата теория нужна за тях като например меренето с мултицет - няма как да извършиш правилна оценка на данните от него ако не знаеш референтните стойности и в кои пинове да замериш. Друг пример които ми се върти в главата е запояването на aux кабел което веднъж пробвах. Оголих кабела и видях 2 жички тънки като косми които на пръв поглед през моите очи няма как да се фиксират върху някаква повърхност камоли да се запоят. Сигурен съм че за това има някакво елементарно решение което сигурно според някой с умения е абсурдно да не знаеш. Та накратко преформулирам въпроса- Колеги, търся помощ под формата на линк, книга, клип и т.н за да мога да запоявам и да работя с мултицет. Навярно има и други базови умения и методи които биха ми били от полза, но тъй като не съм запознат с науката не мога да се сетя за тях на този етап. Разбира се, нищо не ми пречи да ровя в интернет и със сигурност ще намеря това което търся, но предпочитам да ползвам материали които някои друг колега е намерил за полезни.
Благодаря.
Благодаря.
Re: Курс по електротехника
sasho_starta написа:...
колега малко ако поназнайваш английски- на тубата има всичко описано и показано до най- малкия детайл. човек най- лесно се учи като хване да прави нещо... с четене не става. четенето е да запълва дупките и отговаря на въпросите които ти възникват докато правиш нещо(то).
поне аз така се уча.
успех.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Курс по електротехника
sasho_starta написа:...например как да си запоя aux кабел на радиото...
Друг пример които ми се върти в главата е запояването на aux кабел което веднъж пробвах...
Тука очаквай доста забавни шумотевици, ако тръгнеш с голия поялник напред

Ама ще ти кажа на ЛС после защо, щото всеки говори на едро тук и по принцип, но никой няма да ти каже КАК ТОЧНО и КОЕ му се запоява КЪДЕ ТОЧНО и ЗАЩО на тоя нищо и никакъв аудио жак и кабел. Колко жилен кабел да ползваш за стерео конфигурация да речем и още доста неща, дето масовия БГ майстееер дори и не си е помислял, че ИМАТ ЗНАЧЕНИЕ, за да имаш кристално аудио

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- sasho_starta
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 21.10.2018
- Пол: Мъж
Re: Курс по електротехника
Nickelback написа:sasho_starta написа:...например как да си запоя aux кабел на радиото...
Друг пример които ми се върти в главата е запояването на aux кабел което веднъж пробвах...
Тука очаквай доста забавни шумотевици, ако тръгнеш с голия поялник напред
Ама ще ти кажа на ЛС после защо, щото всеки говори на едро тук и по принцип, но никой няма да ти каже КАК ТОЧНО и КОЕ му се запоява КЪДЕ ТОЧНО и ЗАЩО на тоя нищо и никакъв аудио жак и кабел. Колко жилен кабел да ползваш за стерео конфигурация да речем и още доста неща, дето масовия БГ майстееер дори и не си е помислял, че ИМАТ ЗНАЧЕНИЕ, за да имаш кристално аудио
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Супер колега, очаквам ,благодаря.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Курс по електротехника
sasho_starta написа:Nickelback написа:sasho_starta написа:...например как да си запоя aux кабел на радиото...
Друг пример които ми се върти в главата е запояването на aux кабел което веднъж пробвах...
Тука очаквай доста забавни шумотевици, ако тръгнеш с голия поялник напред
Ама ще ти кажа на ЛС после защо, щото всеки говори на едро тук и по принцип, но никой няма да ти каже КАК ТОЧНО и КОЕ му се запоява КЪДЕ ТОЧНО и ЗАЩО на тоя нищо и никакъв аудио жак и кабел. Колко жилен кабел да ползваш за стерео конфигурация да речем и още доста неща, дето масовия БГ майстееер дори и не си е помислял, че ИМАТ ЗНАЧЕНИЕ, за да имаш кристално аудио
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Супер колега, очаквам ,благодаря.
Колега, забравих те! Оставям това тук, на който е специалист, да намери кой аджеба, е верният начин за "правене" на аудио кабел (подсказка - няма го на картинката



А на теб ще ти я драсна след малко на ЛС, че днес не смогнах

Междувременно приемаме залагания и предложения със съответната теоретична обосновка, щото нали там от "елементи" беше ра'лтата

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Курс по електротехника
Не успях добре да се ориентирам, че ми е дребно на телефона, но аз ползвам двоен кабел с ширмовка за всеки канал, единия "активен", другия "маса", ширмовката връзвам на "маса" към уреда който дава сигнал.
Не знам дали е правилно, но някъде-някога съм чел, а в колата нещата са доста трудни с брума/шума на кабелите.
Не знам дали е правилно, но някъде-някога съм чел, а в колата нещата са доста трудни с брума/шума на кабелите.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Курс по електротехника
Аналоговите маси се връзват в една точка всичките . По екрана не трябва да минава сигнал , всяко жило в отделна оплетка като единия край остава свободен . Има различни начини за изпълнение и компенсация на паразитните капацитети , кабелите също си имат значение какви и защо се слагат . Това става въпрос за входните вериги , за тия към драйверите екранировката не е необходима . Там има значение безкислородната мед , посоката на кабела и т.н 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани