С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не знам какъв е този страх от ментета. Масла съм взимал няколко 6 различни места (различни видове масло Кастрол, Равеол, БМВ, мисля и Мотул). Не съм плащал повече от 18лв за литър. На чак такава боза, за каквато се говори в митовете и легендите за ментетата не съм попадал.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ако ментетата са достатъчно добри, не се разбира. То на практика технологиите са достатъчно високи почти на всякъде, знае се как се забъркват разните класове LOW-SAPS, MID-SAPS, освен това хидрикрекът е евтина суровина, която е достатъчно добра.
За това risk-assessment-a е нисък.
За това risk-assessment-a е нисък.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Хората са наплашени и трудно можеш да ги убедиш, че нещата стоят по-иначе отколкото те си мислят. Пак да повторя - в Западна и Централа Европа проблем с фалшификатите няма. Единственото изключение за което знам е Полша. В България и да се продават фалшиви масла, предполагам то ще е по разни гаражи и квартални магазинчета. Досега не съм срещал информация някой да се е оплаквал от по-големите и известни онлайн български магазини за масла и авточасти - разбира се не съм ги следил редовно, на няколко пъти съм проверявал отзивите за тях по форумите когато е ставало въпрос и някой е питал откъде да купува. Лично в тях съм пазарувал само един път миналото лято - в maslaonline.com, Mobil FS 0W-40. Маслото което дойде беше оригинално френско производство, по цвят и миризма отговаряше на това което знам за оригинала, като работа беше отлично и нямам никакви забележки. Анализът който се надявам скоро да направя, очаквам да потвърди автентичността. Така, че за да се приключи това объсждане, ако не иска човек да попадне на менте трябва да пазарува или от проверени европейски(английски, немски и др.) магазини, или от проверени български с добро реноме, или да се обърне към колеги от форума, които също се занимават с продажба на масла и за които не съм чул лош отзив.
Разбира се когато се пазарува в интернет винаги трябва да се има едно на ум, защото информацията за собственика и местоположнието на продавача понякога липсва, и е възможно човек да попадне на измамници. Затова винаги трябва да се купува от проверен източник, ако е на ebay трябва да е поне с преоблававащ брой положителени оценки, за да не стават издънки. Това правило важи не само за маслата, а за каквито и да е стоки продавани в интернет. На когото му е трудно да се ориентира, може да ме пита за мнение ако има някакви колебания,ако става въпрос за немски магазни, защото ги наблюдавам от няколко години.
В немския форум oil-club.de който към момента има nad 2900 регистрирани членове, досега има само един доказан случай на попадане на фалшиво масло(Mobil 5W-50) за цялото време на съществуване на форума, но там администраторите не позволиха да се каже кой е магазина, ако правилно си спомням - за да нямат еветнтуални правни проблеми с него.
П. С. Като стана въпрос за maslaonline.com, моят опит показа, че не всикчо което е изложено - особено по-редките видове масла въпреки, че са обявени - е налично или изобщо се продава. Така, че ако се купуват такива масла по-добре първо се обадете да си проврят в склада дали избощо ги има и тогава поръчвайте. При мен така ударих на камък първо за TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30 какъвто изобщо нямали в наличност и не могат да заредят, после и за Mobil 1 x3 esp 0w40, вместо който ми изпратиха Mobil FS 0W-40 - някой им бил казал, че било едно и също масло.
Разбира се когато се пазарува в интернет винаги трябва да се има едно на ум, защото информацията за собственика и местоположнието на продавача понякога липсва, и е възможно човек да попадне на измамници. Затова винаги трябва да се купува от проверен източник, ако е на ebay трябва да е поне с преоблававащ брой положителени оценки, за да не стават издънки. Това правило важи не само за маслата, а за каквито и да е стоки продавани в интернет. На когото му е трудно да се ориентира, може да ме пита за мнение ако има някакви колебания,ако става въпрос за немски магазни, защото ги наблюдавам от няколко години.
В немския форум oil-club.de който към момента има nad 2900 регистрирани членове, досега има само един доказан случай на попадане на фалшиво масло(Mobil 5W-50) за цялото време на съществуване на форума, но там администраторите не позволиха да се каже кой е магазина, ако правилно си спомням - за да нямат еветнтуални правни проблеми с него.
П. С. Като стана въпрос за maslaonline.com, моят опит показа, че не всикчо което е изложено - особено по-редките видове масла въпреки, че са обявени - е налично или изобщо се продава. Така, че ако се купуват такива масла по-добре първо се обадете да си проврят в склада дали избощо ги има и тогава поръчвайте. При мен така ударих на камък първо за TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30 какъвто изобщо нямали в наличност и не могат да заредят, после и за Mobil 1 x3 esp 0w40, вместо който ми изпратиха Mobil FS 0W-40 - някой им бил казал, че било едно и също масло.
Последна промяна zaharia на 12 Апр 2020, 17:03, променена общо 2 пъти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Ако ментетата са достатъчно добри, не се разбира. То на практика технологиите са достатъчно високи почти на всякъде, знае се как се забъркват разните класове LOW-SAPS, MID-SAPS, освен това хидрикрекът е евтина суровина, която е достатъчно добра.
За това risk-assessment-a е нисък.
Колега, никой не забърква ментета, просто купува евтино масло - минерално или хидрокрек и го прелива в туби и варели с етикети на друга марка, която е обикновено е много по-скъпа. В най-сложния случай може да смеси няколко такива масла. Поне такива са тенденциите които наблюдавме в Русия, в която пазрния дял на ментетата е много висок, особено сред реномираните марки Шел, Кастрол, Мобил които са и с доста високи цени. Хората намират някое по-голямо хале или халета, и карат тях евтиното масло направо с цистерните, от които го разливат в разлнични видове опаковки.
Никой не си играе както си мислиш сам да бърка масла, защото това си е сериозна работа, за целта трябва да купува базови масла, добавки, вискозитетни подобрители и т.н., което значи, че самият той е станал производител на масла. Трудът който ще се вложи няма кой да му го изплати, да не говорим, че е нужно и сериозно оборудване и персонал. Хората просто отиват до някой завод или крупен търговец и купуват на едро евтино масло и после го разфасоват и продават на няколко пъти по-висока цена. Просто и ефикасно.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Още по-лесен вариант колега, не знам дали е по-скъп или евтин.
Между другото, къде се продава масло BP?
В БГ нещо не го откривам напоследък.
Между другото, къде се продава масло BP?
В БГ нещо не го откривам напоследък.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Маслата на BP май са си загубили популярността напоследък. В Германия се намират трудно, за разлика от Арал, който също е собственост на BP. Анализите на едните и на другите от преди време показваха, че разлики в съдържанието поне на тестваните тогава BP Visco 7000 0W-40 и Aral Super Tronic 0W-40, няма. Явно BP залагат на дистрибуцията на Арал там, да не говорим, че и Кастрол също е тяхна собственост.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
BP имат характерен цвят, те са топ-бранд над CASTROL и ARAL. И двете са собственост на BP.
Освен това характерният цвят е предимство, веднага се разбира дали маслото не е менте
Освен това характерният цвят е предимство, веднага се разбира дали маслото не е менте

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ето тук една препратка към темата от немския форум за маслата в която се посочват надеждни интернет магазини разбира се в Германия, от които форумците са купували многократно и на които се доверяват. Адресите на сайтовете се виждат добре, няма нужда човек да знае немски за може да ги прочете.
https://oil-club.de/index.php?thread/10 ... gsquellen/
https://oil-club.de/index.php?thread/10 ... gsquellen/
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте група. Можете ли да ме посъветвате какво масло да избера за моето Е60. Модела 530d - 07/2007 год. с DPF. На 233000км. Кара се предимно на кратки разстояния до работа - 9км и обратно. Събота и Неделя се раздвижва повече, но не винаги. От както съм я купил карам с CASTROL EDGE 5w-30, интервала на смяна е 10000км, но от смяна до смяна се налага да доливам около 3л. Какво бихте ме посъветвали? Живея и работя в Германия. Ако мога да бъда с нещо също полезен пишете. Благодаря предварилно 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
amunchev написа:Здравейте група. Можете ли да ме посъветвате какво масло да избера за моето Е60. Модела 530d - 07/2007 год. с DPF. На 233000км. Кара се предимно на кратки разстояния до работа - 9км и обратно. Събота и Неделя се раздвижва повече, но не винаги. От както съм я купил карам с CASTROL EDGE 5w-30, интервала на смяна е 10000км, но от смяна до смяна се налага да доливам около 3л. Какво бихте ме посъветвали? Живея и работя в Германия. Ако мога да бъда с нещо също полезен пишете. Благодаря предварилно
Тя мотор няма ти искаш маслото да сменяш

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не съм съгласен. Колата върви доста добре това ми е второто Е60, също така работи ставнително тихо. Вчера пуснах ръчна регенерация на ДПФ-а и я покарах на магистралата. Първо спираше на 230км/ч след като позачисти ДПФ-а отпуши до 250-255км/ч. Не мисля, че мотора е мъртъв. 
Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
amunchev написа:Здравейте група. Можете ли да ме посъветвате какво масло да избера за моето Е60. Модела 530d - 07/2007 год. с DPF. На 233000км. Кара се предимно на кратки разстояния до работа - 9км и обратно. Събота и Неделя се раздвижва повече, но не винаги. От както съм я купил карам с CASTROL EDGE 5w-30, интервала на смяна е 10000км, но от смяна до смяна се налага да доливам около 3л. Какво бихте ме посъветвали? Живея и работя в Германия. Ако мога да бъда с нещо също полезен пишете. Благодаря предварилно
Здравей колега. За твоя двигател мога да препоръчам каквото и да е масло от топ сериите на известните производители с допуск BMW LL-04. В случая, а и според опита на форума Кастролът е достатъчно добър и едва ли ще имаш някаква значителна промяна откъм разход на масло, ако минеш към аналогичен продукт на друга фирма. Евентуално може да се опиташ да потърсиш подобрение, като използваш по висок вискозитет 5W-40. Обаче 3л на 10 хил км не е нормално за твоя двигател, там обикновено наблюдавания разход при колегите е в рамките на 0,5-1л. Така, че по възможност се опитай да установиш какви са причините за него.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
От Ravenol какво бихте препоръчали 5w-40?
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
amunchev написа:От Ravenol какво бихте препоръчали 5w-40?
От Ravenol като за твоя двигател предлагат три по-хубави масла към които си струва да се преминава от тоя Кастрол.
1. RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 - това е полуспортно, съответно и най-скъпото, пълна синтетика с всякакви екстри.
2. RAVENOL NDT Nord Duty Truck SAE 5W-40 - това е тежки автомобили, но доста хора от немския форум за маслата го ползват, особено ако имат проблеми с гориво в маслото. То е гъсто и стабилно откъм загуба на високотемпературен вискозитет, с него ще имаш най-добри резултати в намаляване на разхода на масло и може да се кара по-дълго с него. Пълна синтетика.
3. RAVENOL VMO SAE 5W-40 - това е най-евтиното, предполагам е смес между пълна синтетика и хидрокрек.
Което и да вземеш от тези трите няма как да сбъркаш.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз бих заложил на смес, PAO не е за стари автомобили. Просто не "лепи" по метала, както хидрокрек.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани