Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от madafaka_donkele » 14 Авг 2020, 9:50

alx написа:Кривата на обезценяване има 2 основни момента- първия е като излезе колата нова от дилъра- цената пада веднага едно 5-10%. Следващия момент е като возилото излезе от фабрична гаранция- внезапния пад там е около 15-20%.


Да, точно тези неща ме интересуват, но не мога да намеря някаква дори и калпаво направена статистика, дори и на английски. Първото не може да се избегне, но втория етап може. Точно, както си го мислех за оптимален вариант - продаваш 6-12 месеца преди да изтече гаранцията. И на физическо лице да продадеш и buyback към дилър ще ѝ вземеш доста повече отколкото, ако го направиш след изтичане на гаранцията.

TNT написа:Бих взел като ФЛ само, ако е минала поне първият "шамар" - излязла от магазина.


И аз бих, ама пак трябват врътки и връзки. Знам за един бургаски търгаш, който е дупе-гащи със софийските мкар, дару, мару и другите официални. Обаждат му се още като натоварят премиум селекшъните от Германия и той вече знае какво ще вземе. Обира най-яките премиум селекшъни и за простолюдието остават най-калпавите бройки - почти без екстри и винаги с най-големия възможен пробег. Виждал съм коли на по 1г. с 80к км., как се правят за 1г. не знам. Същата схема е и в дасвелт-а. Хубавите бройки заминават веднага при "наши хора" и на сайта им съответно няма нищо интересно. Специално дасвелта имат най-куците оферти за употребявани коли.
Другия проблем с "излязла от магазина" е, че ако наистина е излязла скоро, да кажем 1000-2000км. за 1-2 месеца, цената е или 1:1 с чисто нова или даже по-скъпа от чисто нова, еднакво ниво на оборудване, екстри и т.н. :shock: Не можах да намеря логично обяснение на този феномен. Единствените оферти, които съм намерил и наистина си заслужават или поне така си мисля, са демо колите. Винаги са натоварени на макс или почти на макс със екстри, пробега е 1000-2000км., гаранцията е пълна и са около 10% надолу.
Още един проблем, за който се сещам с "излязла от магазина" е, че доста от колите са взети точно с идеята да се върнат след година-две, от фирми(в дасвелт и рено съм питал изрично и от двете места ми казаха, че абсолютно всичко налично, като употребявана кола е била фирмена/служебна) и съответно липсват екстри(в болшинството от случаите), никой не плаща за удължена гаранция, да, знам, че не е от производителя и е еб@но, ама все пак е по-добре да я имаш. Колите се карат душманската, като за последно, никой не пази. Получава се така, че взимаш кола на 1г. и 20к км. да кажем, която обаче е яко тормозена за тези 20к. км, необслужена(масово се продават, точно преди ТО) и с макс още 1г. гаранция. А цените, поне за мен не са достатъчно ниски, че да си заслужават покупката.

TNT написа:П.П. Ако сериозно ще купуваш, изчакай края на ноември - началото на декември. Тогава ще трябва да оправят годишните таргети за бройки и се раздават отстъпки.


То точно някъде по това време ще се изясни напълно дали ще се наложи да се взима нещо или ще си кютам с 39-ката :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от Dextuar » 14 Авг 2020, 9:55

sub_eleven написа:И отделно е хубаво ако ще е нова, да я пръснеш от каране. Ако няма да я пръскаш, за какво ти е нова?

Например защото не искаш този преди теб да я е пръснал от каране и да е сменял масло на 30к км?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от sub_eleven » 14 Авг 2020, 10:14

Dextuar написа:
sub_eleven написа:И отделно е хубаво ако ще е нова, да я пръснеш от каране. Ако няма да я пръскаш, за какво ти е нова?

Например защото не искаш този преди теб да я е пръснал от каране и да е сменял масло на 30к км?

И затова си готов да пръснеш един куп пари, без да я караш особено и да седи така?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от acho.rs » 14 Авг 2020, 10:28

Точно пък за БМВ избор 2ра ръка от дилър е огромен, работят много хора от клуба там и нещата са супер ясни. Премиум Селекшън е добра и пълна гаранция а дилърите (поне Дару и Ауто Бавария) не се циганят и покриват всичко. Цените понякога са напълно адекватни и си струват. Не вярвам някой да търси кола от там и да не си намери или да му откажат да му внесат от колегите им в Германия/Италия.
Дас Велт са смешни и като избор и като цени и като гаранция (най-тъпата).

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 300
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от TNT » 14 Авг 2020, 10:36

madafaka_donkele написа: Единствените оферти, които съм намерил и наистина си заслужават или поне така си мисля, са демо колите.

Т.е. мислиш, че на кола, на която 10-15к км са раздавани само кикдауни на студен двигател, спирачките са видели много неща, а окачването е тествано по дупките... е добра оферта ? Нали знаеш, че гаранцията не покрива всичко и ако на 20к км ти засвирят накладки... ще си ги платиш като поп ? :mhihi:

От премиумките в България наистина най-оферта е БМВ. Там го има, че има и няколко дилъра, които се конкурират и помежду си. От конкуренцията печелят само клиентите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от Dextuar » 14 Авг 2020, 10:57

sub_eleven написа:
Dextuar написа:
sub_eleven написа:И отделно е хубаво ако ще е нова, да я пръснеш от каране. Ако няма да я пръскаш, за какво ти е нова?

Например защото не искаш този преди теб да я е пръснал от каране и да е сменял масло на 30к км?

И затова си готов да пръснеш един куп пари, без да я караш особено и да седи така?
Ти ако няма да я караш, и за 3к лева да е по-добре не я купувай. Дефинирай какво означава пръскаш от каране, едва ли някой си купува нещо ново под 7-ца, за да прави по 40к+ км на година?


Sent from my iPhone using Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от madafaka_donkele » 14 Авг 2020, 12:27

TNT написа:Т.е. мислиш, че на кола, на която 10-15к км са раздавани само кикдауни на студен двигател, спирачките са видели много неща, а окачването е тествано по дупките... е добра оферта ?


Ми не, ама тва не е демо кола, прочети пак, написал съм какво е демо кола.

TNT написа:От премиумките в България наистина най-оферта е БМВ.


На кантар са с магарцедеските, даже мечовците бяха маааалко по-изгодни, но не претендирам за 100% точност. Просто сравнявах цените на нови и малко карани, тройка с С класа, петица с Е класа и ако да кажем употребявана 3-ка на 1г. и 15-20к. км е 15% по-евтина от нова такава, то С класите бяха да кажем 18-20% по-евтини от новите такива.
Не знаех, че има хора от форума, работещи в представителствата. Ако се познавате със сигурност имаш по-голям шанс да намериш по-изгодна оферта.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от sub_eleven » 14 Авг 2020, 12:29

Dextuar написа:
sub_eleven написа:
Dextuar написа:
sub_eleven написа:И отделно е хубаво ако ще е нова, да я пръснеш от каране. Ако няма да я пръскаш, за какво ти е нова?

Например защото не искаш този преди теб да я е пръснал от каране и да е сменял масло на 30к км?

И затова си готов да пръснеш един куп пари, без да я караш особено и да седи така?
Ти ако няма да я караш, и за 3к лева да е по-добре не я купувай. Дефинирай какво означава пръскаш от каране, едва ли някой си купува нещо ново под 7-ца, за да прави по 40к+ км на година?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Да кажем да я караш активно всеки ден и при подобна експлоатация, при по-стара кола ще се обади това онова. При новата не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от acho.rs » 14 Авг 2020, 12:34

TNT написа:
madafaka_donkele написа: Единствените оферти, които съм намерил и наистина си заслужават или поне така си мисля, са демо колите.

Т.е. мислиш, че на кола, на която 10-15к км са раздавани само кикдауни на студен двигател, спирачките са видели много неща, а окачването е тествано по дупките... е добра оферта ? Нали знаеш, че гаранцията не покрива всичко и ако на 20к км ти засвирят накладки... ще си ги платиш като поп ? :mhihi:

От премиумките в България наистина най-оферта е БМВ. Там го има, че има и няколко дилъра, които се конкурират и помежду си. От конкуренцията печелят само клиентите.

Демо кола не е оферта - дори да е на смешно малък пробег, пак е имало "кръгчета" за по 10-20км и прекъсвачи на студен мотор... И това не само от клиенти, даже потенциалните клиенти най-малко ги карат :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 300
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 911

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от TNT » 14 Авг 2020, 12:57

madafaka_donkele написа:На кантар са с магарцедеските.

Много е далече кантара :mhihi: Пробва ли да питаш какви отстъпки дават едните и какви другите :bchug: Да не се смени кантара с една 5 цифрена сума :mhihi:

Демо автомобил е такъв, който представителите купуват на специална цена, за да е такъв. Автомобила се регистрира за 3-6 месеца, в които се ползва за тест драйв. И няма как да се продаде на третия ден, без схеми и врътки. Като врътката е "даваме я на клиента да я тества 3 месеца, после я купува". Дават се и на клиенти, оставащи без кола в сервиза. Разбира се на тези, оставили бая пари за нови коли - не на всички. Ти представяш ли си как ти се е счупила колата за 200 бона, после ти дават кола, докато висиш в сервиза и ти я жалиш :lol: По всичките събития, където се тестват автомобилите - отново са същите демота. Джиповете се вкарват в гори, на офроуд и т.н. По време на Интер експо не са ли летяли всякакви автомобили покрай теб по Цариградско и района :lol:

П.П. Пробвай ей така, на майтап едно простичко нещо. Звънни в Силвър стар и си запази час за обслужване. После звънни в Мкар, Дару, Аутобавария и т.н. После кажи ква дата са ти дали :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от msi200 » 14 Авг 2020, 13:08

БМВ имали стандарти за Премиум Селекшън и кола под 10000км трябва да няма абсолютно никакви забележки, от 10 до 20х се позволява да има леки забележки и т.н.

Ако се взима кола на лизинг, трябва да се сравняват конкретни оферти за конкретни коли(включително застраховки, цени на обслужване, гаранции), а не да се търси някаква универсална формула за обезценяването.

А по темата - и аз знам, че в България най-изгодно на лизинг излизат Шкодите.
I love the sound of V8 in the morning...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 7.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M62B44

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от anttonev » 14 Авг 2020, 14:40

ukelichko написа:Спомням си, че бях чел някъде един дълъг анализ и заключението беше, че най-малко си на загуба, ако продадеш новата си кола на 4-тата година. Веднъж правих много тънки сметки с калкулатора и установих, че ако си взема нещо на оперативен лизинг за 4 години, загубата ми ще е незначително по-голяма, от тази да взема нещо на нормален лизинг, което след като го изплатя, ще стане мое. Като сложим цена на кредита, каско, застраховки, загуба на стойност, обслужване, планирана смяна на части и какво ли още не, сумата става почти същата, като тази която ще платиш на някоя фирма като Simpl, която ти дава нов автомобил срещу някаква месечна вноска в която е включено всичко. Само им се обаждаша на определено време, за да дойде един тупан от фирмата, да вземе колата, за да я обслужи или да и смени гумите. Следващата ми кола ще е на операивен лизинг.


Ти тия Simpl ползвал ли си ги?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 12.09.2015
Местоположение: София

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от madafaka_donkele » 14 Авг 2020, 15:18

TNT написа:Много е далече кантара :mhihi: Пробва ли да питаш какви отстъпки дават едните и какви другите :bchug: Да не се смени кантара с една 5 цифрена сума :mhihi:


Ама на всеки, който иде и пита ли ги дават тези 5 цифрени отстъпки или трябва преди това да си взел няколко чисто нови М-ки например? Признавам си, не съм ходил да питам, но все ми се струва, че онази 30% отстъпка, за която бях писал в една друга тема няма да я дадат на всеки влязъл през входа :dunno:

TNT написа:П.П. Пробвай ей така, на майтап едно простичко нещо. Звънни в Силвър стар и си запази час за обслужване. После звънни в Мкар, Дару, Аутобавария и т.н. После кажи ква дата са ти дали :mhihi:


В Дару за смяна на масло и филтри - след 1-2 дни. В Аутобавария същото. Как е в Силвър стар?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от u`F`o » 14 Авг 2020, 15:25

madafaka_donkele написа:
alx написа:Кривата на обезценяване има 2 основни момента- първия е като излезе колата нова от дилъра- цената пада веднага едно 5-10%. Следващия момент е като возилото излезе от фабрична гаранция- внезапния пад там е около 15-20%.


Да, точно тези неща ме интересуват, но не мога да намеря някаква дори и калпаво направена статистика, дори и на английски...


Tи пък...

Статистиката е пределно ясна, изключения има само за бутикови коли, които вярвам, че са извън обхвата на този разговор.

Словосъчетанието, което търсиш се казва "car depreciation" с различните му вариации - calculator, chart, graph, etc.;

Навсякъде, където съм чел казват, че на 5-тата година цената на един автомобил е 35-40% от първоначалната му стойност.

Проста проверка за себе си може да направи всеки. Отнема точно 5 минути, за да се види каква е реалността.

Искаш да речем Форд Мондео. Отваряш ford.bg - гледаш колко струва модела. Добавяш още 2-3000 лева на година за Каско и данъци, които са задължителни, тъй като автомобилът не е твое притежание. Можеш да видиш приблизителен размер на каското като отвориш SDI калкулатор примерно. Естествено не най-евтиното, защото от Мото-Пфое ще ти кажат, че работят само с тези, които са с 50% по-скъпи от всички останали. Знаеш при кого отива разликата. Така сметката за притежанието на автомобил от сметнатите за придобиване - 50к, за 5 години набъбва до 60-65к.

В момента ново Мондео можеш да придобиеш за около 55к.

Сега отваряш mobile.bg и виждаш, че 2015-та година Форд Титаниум 2.0 - започва от 18 300. Взимаш цените на първите 5 автомобила и правиш средно. Излиза грубо 20к. 50к ги няма за 5 години.

Обезценяването е 10к на година. Или с други думи, ако е 65к с данъците и обслужването - Форда е на 30% от първоначалната си стойност. По-вероятно е да излезе 60к, а не 65, защото се доближава повече до нормалните стойности и става 33%.

Ако си ОК да вкарваш по 700-800 лева на месец за това - давай. Със сигурност е яко да караш нов автомобил.

Някой ще каже - е, да, ама това е Форд, а Форд никой не ги харесва. За другите коли не важи същото.

Не точно.

Същата сметка важи и за Мерцедес S-class, за всяко БМВ, Шкода или Сузуки. Всеки може да изтегли брошура от сайтовете - независимо дали е за малолитражка или луксозен автомобил.

Ако все пак си решил да взимаш нов автомобил - най-тънко можеш да придобиеш такъв през втората част на Декември - всяка година. Можеш да изцедиш до 10% по-голяма отстъпка, сравнено с всички други месеци.

Причината за това е, че дилърите имат годишни квоти и искат да ги изпълнят или преизпълнят, за да хванат бонуси. И ти отиваш в последния момент и те те гледат като "Дядо Коледа" потърквайки ръчички.

Поздрави,
Ник
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна u`F`o на 14 Авг 2020, 15:30, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 2.11.2009

Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?

Мнение от Petrolhead » 14 Авг 2020, 15:27

абсолютно всичко зависи от конкретната кола.

има такива, които след 2 години струват наполовина, има и такива които стават 2 пъти по-скъпи.

обезценяват се най-бавно тези, които се продават най-много - шкода, тойота, донякъде фв. търсят се много на вторичния пазар, съответно и държат доста високи цени.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Binev_OuT, Jordana

Последни теми
Facebook