Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Модератор: Общи модератори
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
BMW_POWER написа:Бутикова бройка продадена на търг е доказателство за движението на световния автопазар втора употреба. Ти сериозно ли???
Точно колите продадени на търг са показателни за реалната цена, а не кой колко иска да получи из някакви обяви. Със сигурност има и други примери, мързи ме да ровя, за да ти отварям очите


- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
За тези ограничените бройки Поршета и Ферарита, дето поскъпват, има два момента: Първо, за да ви продадат такава кола, преди това трябва да сте потрошили сума ти пари при същия дилър за други модели, на които им е паднала цената. И второ, тези поскъпващите коли стоят заключени в някой гараж и никой не ги кара.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
In_Memoriam написа:BMW_POWER написа:Бутикова бройка продадена на търг е доказателство за движението на световния автопазар втора употреба. Ти сериозно ли???
Точно колите продадени на търг са показателни за реалната цена, а не кой колко иска да получи из някакви обяви. Със сигурност има и други примери, мързи ме да ровя, за да ти отварям очите
https://www.google.ca/amp/s/hypebeast.c ... 00%3famp=1
С тази обява се обезмисля Мобилето, не мислиш ли?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
То е цяло чудо ако намериш обява за Е30 М3 да се продава
Дори най-окаяното е над $30к в щатите, в Европа сигурно са и повече щото имат повече играчки от американската версия.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
steeN написа:То е цяло чудо ако намериш обява за Е30 М3 да се продаваДори най-окаяното е над $30к в щатите, в Европа сигурно са и повече щото имат повече играчки от американската версия.
Така е! Но това не е показател за обезценяването на марки и модели. Още по-малко за оскъпяването им. Такива коли са таргет на нула цяло и нещо от купувачите. Е30 е икона и цената му си има причина. Пак повтарям, бай Боже авторът да може И си купи такава кола.
p.s. Тук във форума шест месеца не може да се купи кола за 3К лева. Дай да не влизаме в областта на фантазиите

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Темата скоро ще се заключи, така че да уточним няколко неща:
1. Лихвите по лизинга на дилъра са горе-долу ОК
2. Можеш да си избираш застрахователя при лизинг!
3. Цените на застраховките които предлагат дилърите са ОК. На мен поне ще, ми дадоха отлична цена за Х6цата
4. Смяната на маслото на БМВ е много евтина, натоварването идва от смяната на филтъра на климатика, който е скромните 200-300лв. Той не е задължителна част за гаранцията и можеш да си го купиш за 50-100лв и да си го смениш за 10 минути. Повчето хора не им пука за 200лв и не се занимават
5. Гаранцията на БМВ покрива наистина всичко.
6. Отстъпки се дават според модела и това доколко адекватно коментираш. Ако влетиш и кажеш - искам 30% на базово Х7, няма да имаш много успех.
7. Колите от официални дилърства са най-надеждният вариант и не случайно държат най-висока цена. При БМВ имаш и 2 години Премиум Селекшън гаранция, която е хубава и покрива почти всичко. Може да се пусне и на сравнително стари коли. Вече там при един дилър имало една въртяна по таван, няма как да промени факта, че "новия внос" е безкрайно по-рисков. Има сега някаква автокъща която предлага 300-400 нови луксозни коли на скандални цени, но е повече от ясно че се върти номер с ДДС а може би и не само
1. Лихвите по лизинга на дилъра са горе-долу ОК
2. Можеш да си избираш застрахователя при лизинг!
3. Цените на застраховките които предлагат дилърите са ОК. На мен поне ще, ми дадоха отлична цена за Х6цата
4. Смяната на маслото на БМВ е много евтина, натоварването идва от смяната на филтъра на климатика, който е скромните 200-300лв. Той не е задължителна част за гаранцията и можеш да си го купиш за 50-100лв и да си го смениш за 10 минути. Повчето хора не им пука за 200лв и не се занимават
5. Гаранцията на БМВ покрива наистина всичко.
6. Отстъпки се дават според модела и това доколко адекватно коментираш. Ако влетиш и кажеш - искам 30% на базово Х7, няма да имаш много успех.
7. Колите от официални дилърства са най-надеждният вариант и не случайно държат най-висока цена. При БМВ имаш и 2 години Премиум Селекшън гаранция, която е хубава и покрива почти всичко. Може да се пусне и на сравнително стари коли. Вече там при един дилър имало една въртяна по таван, няма как да промени факта, че "новия внос" е безкрайно по-рисков. Има сега някаква автокъща която предлага 300-400 нови луксозни коли на скандални цени, но е повече от ясно че се върти номер с ДДС а може би и не само
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Най-добре е взимаш нова и в момента на изтичане на гаранцията я шитваш. Това е повече от задължително при т.н. премиум марки. Съвременните две и четири турбинни духалки ще те вкарат в такъв филм извън гаранция, че свят ще ти се извие.
На втора употреба си е мачка в чувал. Приятелче навъртя на РАВ4 близо 100К за няма и четири години. Но 80% от тях са магистрала. Смени я пак с нова, защото му дадоха добра цена и не му се купуваха гуми и консумативи. Тези километри на магистрала са като 25-30К градско. Когато знаеш историята е ОК.
Няма универсална формула за обезценяване
На втора употреба си е мачка в чувал. Приятелче навъртя на РАВ4 близо 100К за няма и четири години. Но 80% от тях са магистрала. Смени я пак с нова, защото му дадоха добра цена и не му се купуваха гуми и консумативи. Тези километри на магистрала са като 25-30К градско. Когато знаеш историята е ОК.
Няма универсална формула за обезценяване

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
BMW_POWER написа:Най-добре е взимаш нова и в момента на изтичане на гаранцията я шитваш. Това е повече от задължително при т.н. премиум марки. Съвременните две и четири турбинни духалки ще те вкарат в такъв филм извън гаранция, че свят ще ти се извие.
На втора употреба си е мачка в чувал. Приятелче навъртя на РАВ4 близо 100К за няма и четири години. Но 80% от тях са магистрала. Смени я пак с нова, защото му дадоха добра цена и не му се купуваха гуми и консумативи. Тези километри на магистрала са като 25-30К градско. Когато знаеш историята е ОК.
Няма универсална формула за обезценяване
Ти преди колко 500 години последно кара БМВ? И колко често отиват в кофата масови мотори като *20д, *30д, *40и? И колко 1000 долара струва смяна на турбина... То е хубаво да плюваме по-нещо, но хайде без крайности.
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
acho.rs написа:BMW_POWER написа:Най-добре е взимаш нова и в момента на изтичане на гаранцията я шитваш. Това е повече от задължително при т.н. премиум марки. Съвременните две и четири турбинни духалки ще те вкарат в такъв филм извън гаранция, че свят ще ти се извие.
На втора употреба си е мачка в чувал. Приятелче навъртя на РАВ4 близо 100К за няма и четири години. Но 80% от тях са магистрала. Смени я пак с нова, защото му дадоха добра цена и не му се купуваха гуми и консумативи. Тези километри на магистрала са като 25-30К градско. Когато знаеш историята е ОК.
Няма универсална формула за обезценяване
Ти преди колко 500 години последно кара БМВ? И колко често отиват в кофата масови мотори като *20д, *30д, *40и? И колко 1000 долара струва смяна на турбина... То е хубаво да плюваме по-нещо, но хайде без крайности.
Сигурен съм, че всички карани от мен БМВ-та са все още живи и с движение. Стига да не са ги скрапирали. Мислиш ли, че масата съвременни духалки ще доживеят 3-4-500К км, за да влязат като "нов внос" в бг-то? Иди намери вътрешен човек при който и да е дилър и потърси информация. Попитай, колко двигателя седмично сменят по гаранция. Упс, забравих, че пазарът в бг е 1276 нови автомобила БМВ за годината. Попитай за месечно.
И за да не пишем извън темата, нека Донкето да я промени леко, ако иска разбира се. Нещо от сорта на:
"Кои марки се обезценяват оптимално или най-бавно"
Не за друго, а защото Pagani Huayra BC, Aston Martin Valkyrie, Bugatti La Voiture Noire, или дори бусчето от долното видео нямат нищо общо нито с хората в този форум, нито със ситуацията на автопазара в страната.
https://www.youtube.com/watch?v=a05hYEqF_Dw
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Бях тръгнал да ти отговарям, но смисъла е равен на нула...
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
acho.rs написа:Бях тръгнал да ти отговарям, но смисъла е равен на нула...
Прочети малко, преди да влизаш във филми. Ето акциите по ремонти на марката, за които знам само тази година:
Януари
- BMW Recalls 330i and 330i xDrive For Seat Belt Pretensioner Problems
Февруари
- Е46 - проблеми с въздушните възглавници (поне са стари коли да речем)
- Седан М5 и купе М8 - проблеми със скоросни кутии
- BMW Recalls X7 SUVs To Replace Rear Reflectors
Март
- BMW Recalls M6 Gran Coupes For Third Brake Light Problems
- Front Seat Belt Buckle Sensors Cause BMW Recall
- BMW Recalls X3 and X4 Vehicles Over Instrument Panels
Април
- BMW CV Joint Recall Affects 328d xDrives
- MINI Cooper Class Action Lawsuit Certified in Canada
Май
- 8-ма серия, Х3, Х3М, Х4 - проблеми с коланите
- Gran Coupe втора серия, F44 BMW 218i - проблеми с въздушните възглавници
Юни
- G30 и G11 (прозиведени в периода юли 2016 - април 2017) - дефекти на въздушни възглавници
- June 30, 2020 — A BMW tie-rod recall includes 3,800 model year 2019 BMW Z4 sDrive30i, 2019-2020 BMW 330i xDrive, M340i and M340i xDrive, 2020 BMW X3M and X4M.
BMW says rough road surfaces or high temperatures may damage and fracture the steering gear tie rods.
According to BMW, the tie-rod could be damaged in the area of the kink groove due to excessive bending, and it will be the kink groove that will break.
Юли - има нещо интересно:
https://www.carcomplaints.com/news/2020 ... tion.shtml
И още по-интересно от миналата година
BMW M3 LAWSUIT DENIED CLASS ACTION CERTIFICATION
BMW M3 plaintiffs modified their cars and used them for racing purposes.
BMW N63TU engine problems have caused a lawsuit that alleges the following vehicles consume excessive amounts of oil.
2013-2019 BMW 750i / 750Li
2013-2018 BMW 650i
2013-2019 BMW 650i Gran Coupe
2013-2016 BMW 550i GT
2014-2016 BMW 550i
2017-2019 BMW M550i
2018-2019 BMW M850i
2014-2019 BMW X5
2014-2019 BMW X6
2018-2019 BMW X7
The proposed BMW class action lawsuit includes the N63TU engine and any of its variants, engines that are allegedly as defective as the N63 engines, the predecessor of the N63TU.
BMW's N63 engines have already been involved in past class action lawsuits, and the plaintiff in this newest suit claims the automaker still has never fixed the alleged defects.
The N63TU lawsuit alleges owners must spend a lot of money to constantly put oil in the cars and face the prospect and expense of damaged engines.
Plaintiff Thomas Isley says he purchased a 2015 BMW X5 xDrive50i equipped with an N63TU engine in 2015. In early 2018, BMW replaced the engine in the X5 because he had to routinely add 6-8 quarts of oil between oil changes which the plaintiff paid for out-of-pocket.
However, Isley says the new engine didn't fix the oil consumption problem and he still must constantly add oil to the N63TU engine.
According to the lawsuit, BMW introduced a new turbocharged V8 engine in 2008 called the N63 that “was the first to market with a hot-vee configuration and other cutting-edge technology like direct injection working in conjunction with twin turbochargers."
The hot-vee layout has the exhaust manifold and turbochargers mounted between the cylinder banks, allegedly exactly the opposite of previous designs.
The lawsuit says most automakers locate turbochargers outside of this V configuration and away from components that can become damaged from the excessive heat of the turbochargers.
In 2012, BMW released the N63B44O1 (N63TU) engine, an update of the original N63 that still features the hot-vee engine design.
Then in 2016 BMW again updated the N63 with the N63TU2 (N63B44O2) engine with twin-scroll turbochargers taking the place of the conventional units within the N63, along with moving the oil and coolant heat exchangers between the cylinder banks.
The lawsuit also alleges BMW then released the N63TU3 variant in 2018, with allegedly improved thermal shielding on the crankcase and cylinder heads, along with a redesigned ignition system.
But despite the engine updates, the plaintiff claims the vehicles still consume too much oil too quickly.
In support of his claims, the plaintiff references multiple technical service bulletins (TSBs) issued by BMW to dealers concerning the N63 and N63TU engines.
In May 2013, BMW released TSB SI B11 01 13 which applied to both the original N63 engine and later N63TU engines. BMW told dealers that consumers were complaining about excessive oil consumption and instructed technicians to add two quarts of engine oil, even though the driver display in the vehicles tells owners to add only one quart.
In August 2013, BMW issued TSB SI B11 03 13 concerning a new “Oil Consumption Specification” stating that “[a]ll BMW engines (excluding Motorsport) can consume up to 1 quart of engine oil per 750 miles at any time:” BMW then updated TSB SI B11 02 13 in August 2016.
In September 2013, BMW issued TSB SI B11 04 13 titled “N63TU Engine: Engine Oil Consumption” due to complaints the low engine oil message is displayed too frequently.
In February 2017, BMW issued TSB SI B11 01 17, titled “N63T AND S63T ENGINE: VALVE SEAL REPLACEMENT” in order to provide “a new procedure for the N63TU valve seals replacement.”
In August 2017, BMW issued TSB SI B11 11 17 titled “ENGINE LEAK DIAGNOSIS ON TURBOCHARGED V8 ENGINES,” then the automaker issued an updated version in September 2018.
In April 2018, BMW released TSB SI B11 03 18 titled “N63R ENGINE: ENGINE OIL LEAK DIAGNOSIS AT TURBOCHARGER” to diagnose the source of oil leaks in models equipped with variants of N63TU engines.
Finally in October 2018, BMW updated TSB SI B11 01 13 to cover additional models.
According to the lawsuit, BMW also created a customer care package in 2014 due to oil consumption problems, but the plaintiff says the alleged repairs did nothing but mask the N63TU engine problems.
The BMW N63TU engine lawsuit was filed in the U.S. District Court for the District of New Jersey - Isley, et al., v. BMW of North America, LLC, et al.
Една или две екзотики не са показателни за нищо. Такива коли купуват стотина човека в света. Те не доказват нищо. RAV 4 2020 базовата цена е $28К. На десет годишен автомобил от марката му искат над 30% от цената на нов. При това са на и над 200К км
https://www.kijijiautos.ca/cars/toyota/ ... p=16288916
https://www.kijiji.ca/v-cars-trucks/ott ... 1515265798
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Немците откъм качество са трагикомични. Това е отразено и в стръмното им обезценяване защото се чупят редовно, но за сметка това и ремонтите са скъпи 
Но истината е, че като не са счупени са най- хубавите коли на света.
И пак ви моля- темата е хубава- не я забивайте в екзотики защото там нещата са съвсем други.

Но истината е, че като не са счупени са най- хубавите коли на света.
И пак ви моля- темата е хубава- не я забивайте в екзотики защото там нещата са съвсем други.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
alx написа:Немците откъм качество са трагикомични.
А тойота и лексус от последните 5г.?
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Тойота са ок, ама на дали ще ти кеф ако крал до ся бмвmadafaka_donkele написа:alx написа:Немците откъм качество са трагикомични.
А тойота и лексус от последните 5г.?
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
То това е проблем голям. Митсубишитата и те са здрави, ама са много скучни коли 


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: nikola59