Хидротрансформатор (торк)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 19.02.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F10 535d
Мечтае да кара: F90 M5

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от enerdjy » 03 Дек 2020, 11:23

Здравейте, наскоро си взех е90 320д автомат.Сега, като застудя времето забелязвам как, когато включа на задна докато кутията си е още студена, колата се опитва да тръгне на спирачка т.е. ако задържа спирачката, колата се мъчи да тръгне и гасне.Според вас къде да търся проблема.Предполагам, че маслото не е сменяно.Има ли как да проверя нивото му по някакъв начин ?

Благодаря.
"If one day speed kills me don't cry because i was smiling" - Paul Walker

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 13 Яну 2021, 20:50

Здравейте,

Днес получих оферта от българския представител на ЗФ за България за Торк конвертор на цена от около 1500 лв.

Става въпрос за рециклиран от ЗФ. Това е с 15% отстъпка.

Вижда ми се малко скъпо. Някой ползвал ли е услугите на тези хора?

Номера на торка е - 4168024246 като към него има и още един номер 4168024245CORE, което е почти 200 лв.

Може би върви комплект.

Не съм сигурен дали това отговаря на модела ми, но кутията е или 6HP19 или 6HP21.

Предполагам цената е сходна дори и да има разминаване в самия Торк, което малко ме съмнява.

Става дума за ats-world.com - Ул. Андрей Германов в София.

Не бяха уточнили дали при връщане на моя ще има промяна в цената както каква и дали има гаранция.

Поздрави :)
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 14.01.2021
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: 535d+ W450

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от baholino21 » 14 Яну 2021, 19:57

Колега, в офертата включен ли е демонтаж и монтаж на торка?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 21.06.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е91 320Д

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Lyubomir.Rangelov » 18 Яну 2021, 1:02

baholino21 написа:Колега, в офертата включен ли е демонтаж и монтаж на торка?


След като върнах мейл да питам за гаранция и т.н., нямам отговор още и може би ще трябва по телефона да се консултирам.
Също така ми е любопитно дали правят и други неща като ремонт цялостен на кутиите или не.

Ще добавя тези дни повече информация като имам.
BMW 320d 177 к.с. - 2008 година

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 14.01.2009
Кара: E39 530dA Touring, E61 530dA.

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от daniel_gpower » 27 Яну 2021, 22:46

Здравей те. От няколко дена имам следния проблем. Сутрин когато тръгна има едно преритване като сменя от 2 на 3та. И на ръчен и на автоматичен режим. И това го прави само сутрин. Възможно ли е да е от уплътненията на мехатроника?
На заледеното на завоя и мишелин "юпитер" да е се тая
Оставаш само за свидетел зад волана, докато физичните сили,
дето ги учехме при оня олигофрен по механика, си кажат думата

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d - E91 - 2008 (177 к.с.)

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от ivan1212 » 08 Фев 2021, 14:22

daniel_gpower написа:Здравей те. От няколко дена имам следния проблем. Сутрин когато тръгна има едно преритване като сменя от 2 на 3та. И на ръчен и на автоматичен режим. И това го прави само сутрин. Възможно ли е да е от уплътненията на мехатроника?


Здравейте колеги. Аз съм с бмв тройка, но имам почти същите като вашите симптоми и се чудя дали ще се размина само с торк или ще се прави и нещо друго по кутията. Изчел съм цялата тема от-до. Чел съм и английски форуми, но не намирам нищо полезно, дори често не могат да се усетят, че проблемът идва от АСК.

Типичните ми симптоми са:
- играене на оботорите с около 100 при обороти между 1300 и 1700 - при повече газ няма проблеми.
- обикновено това става на градска скорост - 40-50-60 км/ч - ако карам с 90-100 вече няма проблеми.
- ако задържа повече време скоростта и започне игране на оборотите се стига и до леко "пресецване" - колата леко играе напред-назад - не е болка за умиране, дори често пътниците не го усещат, ако ги питам, но аз го усещам.
- при качване на наклон смяната на скоростите иска доста форсаж - това дори на рампата в мола, не само като качвам планини.

Знам че може да се кара така много време, но при мен вече има симтоми от над една година. В началото мислех, че се заглеждам твърде много или че не съм свикнал с АСК, но уви, от поне година си знам, че ме чака ремонт. За момента не съм го направил хем защото все излиза нещо друго, хем защото се чудя дали да наливам 2-3к в кола, която струва 9-10.

Неслучайно съм цитирал мнението на колегата по-горе. Това, което още повече ме притесни е че 7-8-10 пъти се случи нещо като прекъсване (или удар) при смяна от 2ра на 3та. Удар не е точната дума, а прихлъцване. Тръгвам от спряло положение на първа, колата сменя на втора и продължава да набира скорост. Към края на 2ра, решавам че ще спра ускорението и вдигам крака от газта - тогава сменя на 3та с това прихлъцване. Усеща се не като удар, а като празнина. Това не го прави всеки път - усетил съм го 10тина пъти за последната година и е винаги, когато колата се чуди дали да остане с високи обороти във 2ра или да мине на 3та, въпреки че съм спрял процеса на ускорение. Понеже съм лаик по темата ДВГ и АСК, всичко знам само от форума и четене тук-там. Та мислите ли, че освен торк, трябва да се гледа клапанно тяло, пакети, мехатроник или нещо друго, което не знам какво прави :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 637
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Tsureto » 08 Фев 2021, 15:09

Същите симптоми на 99% ги имах и аз. Не ми харесваше, дразнеше ме и по групи, форуми, казват торг.
Питах доста народ и всеки казва, че кутията е един вид вечна на тези коли, много рядко може да строши нещо и т.н. Чупи се торг-а, следователно от него идват всички тези неща.
Закарах я на Gemini4 София. Похвалиха ми ги доста. Шефчето там, направи тест и той каза същото - торг.
Питах кутията дали е ок, той каза, че щом не влиза в авариен решим и нямаш постоянни удари при смяна, едва ли и има нещо на кутията, но е хубаво торг-а да се оправи, защото от стружки и т.н., задръстваш филтъра и от там става по зле.
Следователно се навих да го правим.
е60 530д, смяна на масло, смяна на филтър картер и рециклиране #поправяне на торг - 1800лв.
Оставих я мин вторник, уж утре да си я взема. Мен ми се вижда бая време, пет пълни работни дни, но явно си е работа.
Надявам се след тази интервенция, скоростите да са ок. Дават 1 година гаранция. Не правя реклама, просто казвам какво са обявили, за да си направиш преценка.
Мен ме притеснява единствено след тази интервенция да не стане като консуматив.....Дет се вика след 1 година айде още 2к, щото примерно пак да замине.... :confused: :dunno:
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от ///M Power » 08 Фев 2021, 21:20

ivan1212 написа:
daniel_gpower написа:Здравей те. От няколко дена имам следния проблем. Сутрин когато тръгна има едно преритване като сменя от 2 на 3та. И на ръчен и на автоматичен режим. И това го прави само сутрин. Възможно ли е да е от уплътненията на мехатроника?


Здравейте колеги. Аз съм с бмв тройка, но имам почти същите като вашите симптоми и се чудя дали ще се размина само с торк или ще се прави и нещо друго по кутията. Изчел съм цялата тема от-до. Чел съм и английски форуми, но не намирам нищо полезно, дори често не могат да се усетят, че проблемът идва от АСК.

Типичните ми симптоми са:
- играене на оботорите с около 100 при обороти между 1300 и 1700 - при повече газ няма проблеми.
- обикновено това става на градска скорост - 40-50-60 км/ч - ако карам с 90-100 вече няма проблеми.
- ако задържа повече време скоростта и започне игране на оборотите се стига и до леко "пресецване" - колата леко играе напред-назад - не е болка за умиране, дори често пътниците не го усещат, ако ги питам, но аз го усещам.
- при качване на наклон смяната на скоростите иска доста форсаж - това дори на рампата в мола, не само като качвам планини.



Само да кажа, че има много симптоми, тез горе ако ги има значи торк-а 100% е заминал. При мен нямаше нито един от тези, а торка беше чао.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d - E91 - 2008 (177 к.с.)

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от ivan1212 » 09 Фев 2021, 11:58

///M Power написа:Само да кажа, че има много симптоми, тез горе ако ги има значи торк-а 100% е заминал. При мен нямаше нито един от тези, а торка беше чао.


Торкът е ясен, притеснителното е ако още нещо е тръгнало покрай него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 637
Регистриран на: 30.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e87 1.8d / e60 530d LCI
Мечтае да кара: BMW M6 F13

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от Tsureto » 09 Фев 2021, 14:06

Добре а след рециклиране, поправяне, или както искате му викайте. Каква е гаранцията, че няма да се прецака след година-две, отново...
Само при е60 ли са толкова калпави, или на всички БМВ кутий? От е39 не съм чул да се реве толкова за торг ... :dunno:
Who needs antidepressants when you can drive an BMW.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 25.11.2007
Пол: Мъж
Кара: и БМВ кара
Мечтае да кара: по А-8

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от toncho83 » 09 Фев 2021, 16:02

https://www.youtube.com/watch?v=bRcDvCj_JPs

"Torque Converter" на жаргон му казват "торк"

Консуматив е, както и съединителя

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 17.06.2018
Пол: Мъж
Кара: BMW 320d - E91 - 2008 (177 к.с.)

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от ivan1212 » 09 Фев 2021, 16:50

Cvetun написа:Добре а след рециклиране, поправяне, или както искате му викайте. Каква е гаранцията, че няма да се прецака след година-две, отново...
Само при е60 ли са толкова калпави, или на всички БМВ кутий? От е39 не съм чул да се реве толкова за торг ... :dunno:


Гаранцията рядко е повече от 1 година, даже много от сервизите и толкова не дават, освен ако не си готов да го пращаш сам до Прибалтийските републики или ако не ти се разхожда до МиД Авто. Дори не знам дали МиД Авто София могат да пратят цялата кутия или трябва да идеш до Варна и да оставиш поне 2500 лв. за да ти е спокойно. Според мненията тук, ако няма други дефекти по кутията, торкът след това си работи години наред. При коли на 10-15 години гаранции няма ...

Аз съм с Е91 - кутията ми сигурно е друга, но пак е ZF и предполагам работи на същия принцип. Имай предвид, че тези кутии ги дават като едни от най-здравите на пазара, все пак държат без проблем към четвърт милион километра, често без никакво обслужване. Може би новият 8-степенен ZF е по-здрав, такива коментари вървят. Човек често започва да забелязва нещо след като се сблъска с него - като не четем форума на Мерцедес, не означава, че техните кутии не се чупят, просто не ни интересува.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от ///M Power » 09 Фев 2021, 20:02

ivan1212 написа:
///M Power написа:Само да кажа, че има много симптоми, тез горе ако ги има значи торк-а 100% е заминал. При мен нямаше нито един от тези, а торка беше чао.


Торкът е ясен, притеснителното е ако още нещо е тръгнало покрай него.


Ако няма симптоми, няма как да знаеш, аз затова си смених и уплътненията на мехатроника (така или иначе кутията е долу).
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 14.01.2009
Кара: E39 530dA Touring, E61 530dA.

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от daniel_gpower » 21 Фев 2021, 22:11

(h)aman написа:
vld написа:
pepi_sky написа:Да имат масло. Следващата седмица ще влиза колата в сервиз за скоростите.

С това което си описал в по предишния си пост едва ли ще минеш само с торк.
При влизане на кутията в авариен режим при кик даун на 6та обикновенно записва грешка за пакета на съединител "Е", чел ли си я?
Ако това е така както предполагам, отиваш на пълен ребилд на кутията.
Напрактика проблема е в износени неправилно съединители на този пакет, поради износена втулка на вала, но никой няма да ти даде гаранция на ремонта ако поправи само това в кутията.
Затова ти дават оферта около 2400+лв. защото за тои пари ще ти смнят всички пакети, ще ти направят ревизия на клапанното тяло и ще ти рецикират торка, дори и на него нищо да му няма.
Елементите са свързнаи и от здравината на всички зависи работата на кутията.
Тоест ако не ти оправят торка и клапанното тяло и кутията не държи правилните налягания в нея, то съединителите бързо ще дадът фира отново.
Към горе описаната цена прибавяш и поне 200лв за сваляне и качване, + масло картер с филтър и букса и ето ти ги приблизително 3000лв.


Само да кажа, че проблемът с пакет Е се решава относитело евтино, стига да си го правиш сам, а не при "специалисти".. На предишната ми кола имах проблем с кутията и по-конкретно с торка. Рециклирах го, ново масло, картер, както си трябва, но се оказа, че едновременно с това е имала и друг проблем, защото след рециклирането на 5-та буксуваше и влизаше в авариен режим. Записваше грешка за мониторинг на пакет Е и корекциите на този пакет бяха извън норма. Поръчах си втулки, свалих кутията, отворих пакетите - всички пакети изглеждаха добре, нямаше запалени дискове. Смених всички втулки+ няколко сегмента отпред на помпата. Сглобих, монтирах я, ново масло, изтриване на адаптации + корекции и проблемът с буксуването изчезна. Трудът от мен, втулките и сегментите около 150-200лв. Това е детска болест на тези кутии, а втулките не са скъпи, затова препоръчвам на всички, които ще рециклират торк, да си сменят и втулките, за да не свалят втори път кутията като мен.

Колега за смяна на втулките кутията цялата ли се пръска?
На заледеното на завоя и мишелин "юпитер" да е се тая
Оставаш само за свидетел зад волана, докато физичните сили,
дето ги учехме при оня олигофрен по механика, си кажат думата

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 21.12.2019
Местоположение: Ърманли
Мечтае да кара: М8,alpina D5 S 2020

Re: Хидротрансформатор (торк)

Мнение от evgeni99 » 27 Фев 2021, 1:20

FaceOff написа:
evgeni99 написа:Информативно да допълня, че хидрото след рециклажа изкара точно 17000км и започна да се е.... :banghead: отново. Вчера както си карах по магистралата забелязах че стрелката на оборотомера ми играе много слабо, което ме навежда на мисълта, че ще имам пак ядове с торка.
Нали има 50 хиляди гаранция в Софтелектроникс?


50000км или 6 месеца,което настъпи първо

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook