Как да смъкнем работната температура на N46b20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Съвсем, съвсем нормално:)
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Ок, колега
Благодаря
Благодаря
- lacho_lazarov
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 10.06.2021
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте колеги,
имам едно питане във връзка с темата. Имам е90 н46б20 и имам проблем. Светва ми жълта лампа с вълнички и термометър (за прегряване на двигателя). След няколко майстора и диагностики и сменени датчик за нивото и за налягането на маслото ... ефект никакъв. Продължава да си свети и веднага като светне пуска перката. Случва се дори при седяла цяла нощ (студена) кола, веднага след запалване се пуска понякога. От скритото меню не качва над 105-106 градуса пък и тогава се пуска перката и охлажда бързо. Най-вероятно е температурен датчик за маслото, но майстор ми иска за него 400 лв и предполагам още стотина за работата. Всичко това се случи след една смяна на масло. Възможно ли е да съм сложил кофти масло? и другото питане е мога ли да изключа лампата за прегряване от скритото меню или по някакъв начин, или единствената оправия е да сменя датчика. ПС страх ме е ,че както с предните датчици ако го сменя и пак ще си се показва лампата. А е дразнеща освен лампа има и звуков сигнал. Дайте съвети. Благодаря!
имам едно питане във връзка с темата. Имам е90 н46б20 и имам проблем. Светва ми жълта лампа с вълнички и термометър (за прегряване на двигателя). След няколко майстора и диагностики и сменени датчик за нивото и за налягането на маслото ... ефект никакъв. Продължава да си свети и веднага като светне пуска перката. Случва се дори при седяла цяла нощ (студена) кола, веднага след запалване се пуска понякога. От скритото меню не качва над 105-106 градуса пък и тогава се пуска перката и охлажда бързо. Най-вероятно е температурен датчик за маслото, но майстор ми иска за него 400 лв и предполагам още стотина за работата. Всичко това се случи след една смяна на масло. Възможно ли е да съм сложил кофти масло? и другото питане е мога ли да изключа лампата за прегряване от скритото меню или по някакъв начин, или единствената оправия е да сменя датчика. ПС страх ме е ,че както с предните датчици ако го сменя и пак ще си се показва лампата. А е дразнеща освен лампа има и звуков сигнал. Дайте съвети. Благодаря!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Колега, датчиците за темп. маслото и охлаждащата течност струват от порядъка на 20тина лв за брой. Ако този майстор в действително ти иска 400лв за такъв, бягай далече от него.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Колегата е прав, за тези пари дето ти искат, сменяш датчик барабар с двигателя : Щом си на 105-106° гр. в скритото меню, отпадат двигател, термостат, система и темп. датчик на блока, т.е остава този на радиатора да не е наред. Не е от маслото, но по принцип внимавай с качеството на маслата , които наливаш.
Ще те посъветвам и аз , а със сигурност и автора на темата, колегата Губерков, да свалиш работната температура на мотора , за да избегнеш смяна и на други датчици, доста скъпи, а така също течове , горене на масло и др.
Поздрави
Ще те посъветвам и аз , а със сигурност и автора на темата, колегата Губерков, да свалиш работната температура на мотора , за да избегнеш смяна и на други датчици, доста скъпи, а така също течове , горене на масло и др.
Поздрави
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Пак съм аз.
Имам новини във връзка с охлаждането, но на другата ми кола, е46-цата с м43 мотора. По този повод първо да поздравя колегата Ivoaudi , благодарение на него ми дойде тази идея. Както бях споменал по- назад в темата , смятах да свалям газовата и да я пускам колата за продажба, като преди това за последно да сложа нов, модифициран термостат( по същия начин , както направих с е91- цата) . Речено- сторено и резултата е едни 10- тина коня обратно във впряга и осезаемо по-нисък разход. По приятна е за каране сега, та чак ме загриза съвестта, дали да я продавам
Поздрави
Имам новини във връзка с охлаждането, но на другата ми кола, е46-цата с м43 мотора. По този повод първо да поздравя колегата Ivoaudi , благодарение на него ми дойде тази идея. Както бях споменал по- назад в темата , смятах да свалям газовата и да я пускам колата за продажба, като преди това за последно да сложа нов, модифициран термостат( по същия начин , както направих с е91- цата) . Речено- сторено и резултата е едни 10- тина коня обратно във впряга и осезаемо по-нисък разход. По приятна е за каране сега, та чак ме загриза съвестта, дали да я продавам
Поздрави
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте! Въпроса ми е към Огнян. Восъка в отвора на термостата, където влиза пръчката на нагревателя ли го слагаш? Мерси предварително.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
krasig_k написа:Здравейте! Въпроса ми е към Огнян. Восъка в отвора на термостата, където влиза пръчката на нагревателя ли го слагаш? Мерси предварително.
Да, колега, там се добавя восък, колкото 3 кибритени главички. След това задължително пробване в тенджера с вода на котлона , да се намести новия восък и ако трябва да добавиш още или да отнемеш , ако си го предобрил. По-назад в темата има писано.
Поздрави
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте Колеги,
ще възкреся малко темата. Искам да намаля температурата на моята Е46 с двигател N46B20, чрез смяна на термостат от двегател N42. Изчетох темата, но не ими станаха ясни някой неща :
1. Трябва ли някаква допълнителна доработка на термостата от N42 или е plug&play ?
2. Тъй като съм с Автоматична скоростна кутия и с още един термостат, ще окаже ли някакво негативно отношение, термостата от N42 и това че няма да се оправлява от компа.
3. Който е изминал няколко хиляди километра, нека да сподели как се държи колата в дългосрочен план. Продължавате ли да сменяте маркучи и разшерителни съдове ?
ще възкреся малко темата. Искам да намаля температурата на моята Е46 с двигател N46B20, чрез смяна на термостат от двегател N42. Изчетох темата, но не ими станаха ясни някой неща :
1. Трябва ли някаква допълнителна доработка на термостата от N42 или е plug&play ?
2. Тъй като съм с Автоматична скоростна кутия и с още един термостат, ще окаже ли някакво негативно отношение, термостата от N42 и това че няма да се оправлява от компа.
3. Който е изминал няколко хиляди километра, нека да сподели как се държи колата в дългосрочен план. Продължавате ли да сменяте маркучи и разшерителни съдове ?
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
BMW_TO написа:Здравейте Колеги,
ще възкреся малко темата. Искам да намаля температурата на моята Е46 с двигател N46B20, чрез смяна на термостат от двегател N42. Изчетох темата, но не ими станаха ясни някой неща :
1. Трябва ли някаква допълнителна доработка на термостата от N42 или е plug&play ?
2. Тъй като съм с Автоматична скоростна кутия и с още един термостат, ще окаже ли някакво негативно отношение, термостата от N42 и това че няма да се оправлява от компа.
3. Който е изминал няколко хиляди километра, нека да сподели как се държи колата в дългосрочен план. Продължавате ли да сменяте маркучи и разшерителни съдове ?
1. Не точно. Термостатът е 1 към 1 като захват на фланеца, но има "чопче" (водач) към маркуча който не съвпада като позиция спрямо 105 градусовия. Ако се сложи така маркуча седи много усукан, което намаля фрапантно дебита. За целта се реже капсулованата скоба /мнооого внимателно за да не се нарани самия маркуч!/, щуцера се завърта спрямо "чопчето" на новия термостат и се слага обикновена стягаща скоба.
2. Не.
3. Ако всичко останало по системата е в ред, не би трябвало да вдигаш повече от 102 гр., перката ще тръгва по-рано.
П.С. Поръчай термостата по номера му - 11517500597 . Този термостат се слага в N42 само първите месеци на производство, после минават на управляемия 105 гр. С други думи - ако не поръчаш по номер, най-вероятно ще ти доставят същото което имаш в колата си.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Благодаря за бързият и изчерпателен отговор на колегата The Heartlistener !
- antoanidis
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 27.07.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E87 N46B20B
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Този от N42 няма букса, а този от N46-Има?.Как се прескача това ?
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
antoanidis написа:Този от N42 няма букса, а този от N46-Има?.Как се прескача това ?
Много-просто :
Изолираш я с ПБЦ и не я включваш в нищо буксата
ECU-то това не го търси и не го отчита като грешки на бодра, просто защото е напрежение за нагревател, а не датчик
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани