.
Модератор: Общи модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Умряла автоматична скоростна кутия или ?
Вуйчо написа:Има следният казус: автомобилът НЕ е БМВ (хонда леджънд е с 4 скоростен автоматик). Има проблем с автоматичната скоростна кутия, а именно проблемът се изрязява в следното: не може да се движи, в момента стои на N (на неутрална скорост), като се превключва на някои от режимите D (понеже са няколко, има и за D2 и D3 и D4 т.н.) или R - нищо не се случва, не се движи колата. Като рече човек да включи на Р и почва да хърка и не може да се включи на паркинг. Хъркането е същото, каквото на кола с ръчни скорости без синхронизратор за задната, някой се опитва да включи на задна без да е напълно спрял.
Предистория: никой не може да каже при каква ситуация се е получил този проблем, защото колата е нов внос. Единственото което се има като информация от продавача е, че проблемът се е получил, като по време на движение с ниска скорост, както се е движил автомобилът на D и шофьорът объркал и e превключил на Р. Но колко е истина този разказ...![]()
Ясно ми е, че по това описание е трудно да се вземе решение, но питането е дали проблема е в скоростната кутия или в турбината (хидротрансформатора)? Все още не е сваляна кутията за да се види какво и що, просто собственикът се чуди дали да губи време със сваляне и търсене на проблема или направо да търси друга кутия или друг хидротрансформатор или направо и двете заедно.
Колега, принципно за смяната от D на P в движение - кутиите имат защита, която просто не го позволява.
Ако се е случило, според мен най-лесният вариант е диагностика при дилър и базирано на резултата - търсене на читава кутия в най-лошия случай или друг, по-евтин ремонт.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Умряла автоматична скоростна кутия или ?
Ей, не се отказа от тия хонди...
За защитата срещу включване "P" в движение - наистина има такава. Трябва да си натиснал спирачката и същевременно да стиснеш ключалката на скоростния лост - иначе лостът не влиза на Р. За мое учудване, жена ми веднъж успя да я преодолее и все пак включи на Р в движение. Кутията изщрака словещо и нададе предсмъртен вой, но сякаш се размина без последствия...
За другите кутии не знам, но 5-степенната GM съм я разглобявал и помня, че имаше едно стоманено палче, което влизаше в шайба с правоъгълни шлици и така заклюва изходния вал (всъщност това е паркинг - спирачката). Та това палче е на пружина и при голямо натоварване "изпуска" шайбата - тогава се чува характерно щракане.
Така и така ще сваляш кутията, според мен не е грещшка да се разглоби и да я погледне някой, който разбира. Може да е нещо дребно, което да се отстрани лесно и да не е нужно да купуваш нова кутия. Успех!


За защитата срещу включване "P" в движение - наистина има такава. Трябва да си натиснал спирачката и същевременно да стиснеш ключалката на скоростния лост - иначе лостът не влиза на Р. За мое учудване, жена ми веднъж успя да я преодолее и все пак включи на Р в движение. Кутията изщрака словещо и нададе предсмъртен вой, но сякаш се размина без последствия...


За другите кутии не знам, но 5-степенната GM съм я разглобявал и помня, че имаше едно стоманено палче, което влизаше в шайба с правоъгълни шлици и така заклюва изходния вал (всъщност това е паркинг - спирачката). Та това палче е на пружина и при голямо натоварване "изпуска" шайбата - тогава се чува характерно щракане.
Така и така ще сваляш кутията, според мен не е грещшка да се разглоби и да я погледне някой, който разбира. Може да е нещо дребно, което да се отстрани лесно и да не е нужно да купуваш нова кутия. Успех!
Excellent! Steven is my name!
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани