Честит рожден ден на една легенда
Модератор: Общи модератори
74 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Честит рожден ден на една легенда
ildivvy написа:От друга страна пък, горивата бяха евтини, т.е. разхода не беше такова перо, нямаше много коли по пътищата и скоростите бяха по-ниски, т.е. нямаше толкова катастрофи или бяха с по-ниска скорост, много от пътищата бяха с павета, та комфорта и с друга кола не е бил чак толкова добър... Не ги защитавам (соц.колите)! Просто за онова време нямаше друго, ако не си бил от 'аристокрацията' и да си бачкал в Либия или Ирак и да караш 'западна' кола!
Бензина беше скъп спрямо заплатите! Имаше не малко катастрофи спрямо броя автомобили.

- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Честит рожден ден на една легенда
Borymeckata написа:... Но можеше да изтеглиш и късата клечка и да правиш основен ремонт още преди първата смяна на маслото. Вярно е, че бяха прости, непретенциозни и лесни за обслужване и ремонт. И с това предимствата им се изчерпват. Надеждност, икономичност, сигурност, комфорт... не. Нямаха.
Далечната '91-92г. майка ми имаше Таврия. С 5 скорости, май беше !!!

Тоо боклук, прегряваше и хвърляше водите на 3тия опит за френски гараж, докато се учех на полигона.
Редовно се давеше и не искаше да пали - научих се как се пали със задавен карбуратор

А беше на под 10к км.
Парното зимата беше мираж, а лятото не се живееше вътре от жега.
Отделно баща ми редовно събота и неделя, оправяше нещо - я карбуратор, че гореше 12-13, я счупени седалки, паднало огледало и не знам си кво.

- Vasko_G
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 18.11.2014
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Compact M43B16
- Детайли за колата: BMW Compact, 1994/10, автоматик, М43B16
Re: Честит рожден ден на една легенда
Най-яката екстра, която според Джеръми Кларксън я няма дори в ролс ройс, е дупката в краката на пасажера, от която можеш да ловиш риба риба върху леда, а отзад да бумти бензиновата печка. Иначе да, ремонтопригодни бяха съветските автомобилни зверове, ама не за друго, а защото се разваляха често.
Re: Честит рожден ден на една легенда
hell's angel написа:Пак нищо не каза фазa ...
Каква фаза, каква маса, какви 220V??? Ти да не познаваш дилъра на Стинката!
carmanf1 написа:Borymeckata написа:... Но можеше да изтеглиш и късата клечка и да правиш основен ремонт още преди първата смяна на маслото. Вярно е, че бяха прости, непретенциозни и лесни за обслужване и ремонт. И с това предимствата им се изчерпват. Надеждност, икономичност, сигурност, комфорт... не. Нямаха.
Далечната '91-92г. майка ми имаше Таврия. С 5 скорости, май беше !!!![]()
Тоо боклук, прегряваше и хвърляше водите на 3тия опит за френски гараж, докато се учех на полигона.
Редовно се давеше и не искаше да пали - научих се как се пали със задавен карбуратор![]()
А беше на под 10к км.
Парното зимата беше мираж, а лятото не се живееше вътре от жега.
Отделно баща ми редовно събота и неделя, оправяше нещо - я карбуратор, че гореше 12-13, я счупени седалки, паднало огледало и не знам си кво.
Руските коли си бяха боклуци. Това е факт. 100К км и основен ремонт на двигателя. За сметка на това си бяха железни. В буквалния смисъл на думата. Чук, тел и клещи и 90% от проблемите се решаваха на пътя. Отделно се бъзикаме, че 30 години не са се променили. Но това дава взаимозаменяемост на почти всички възли и агрегати. Даваха огромни възможности за тунинг. Може да смениш практически всичко. Двигател, скоростна кутия, окачване, спирачки.... Това днес е немислимо, освен ако не е произведено от специализирана фирма и струва майка си и баща си ...
Аз не мисля, че някой би се срамувал от ЗАЗ като долните



- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Честит рожден ден на една легенда

Е такава, от разред кокошкоподобни :

Светна ли ти или да пишЕМ инструкциЙ ?

Ubi dubium, ibi libertas
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Честит рожден ден на една легенда
BMW_POWER написа:Руските коли си бяха боклуци. Това е факт. 100К км и основен ремонт на двигателя. За сметка на това си бяха железни. В буквалния смисъл на думата. Чук, тел и клещи и 90% от проблемите се решаваха на пътя. Отделно се бъзикаме, че 30 години не са се променили. Но това дава взаимозаменяемост на почти всички възли и агрегати. Даваха огромни възможности за тунинг. Може да смениш практически всичко. Двигател, скоростна кутия, окачване, спирачки.... Това днес е немислимо, освен ако не е произведено от специализирана фирма и струва майка си и баща си ...Аз не мисля, че някой би се срамувал от ЗАЗ като долните
Толкова глупости в един пост даже и от теб не бях чел , честно

Искаш ли да си прочетеш пак поста и да осъзнаеш колко е нелепо всичко написано ?

Тотално си извън темата, но имаш мнение базирано на реалностите от 1985
пп. в тия зазки нема много останало от зазка


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Честит рожден ден на една легенда
K_Ilkov написа:BMW_POWER написа:Руските коли си бяха боклуци. Това е факт. 100К км и основен ремонт на двигателя. За сметка на това си бяха железни. В буквалния смисъл на думата. Чук, тел и клещи и 90% от проблемите се решаваха на пътя. Отделно се бъзикаме, че 30 години не са се променили. Но това дава взаимозаменяемост на почти всички възли и агрегати. Даваха огромни възможности за тунинг. Може да смениш практически всичко. Двигател, скоростна кутия, окачване, спирачки.... Това днес е немислимо, освен ако не е произведено от специализирана фирма и струва майка си и баща си ...Аз не мисля, че някой би се срамувал от ЗАЗ като долните
Толкова глупости в един пост даже и от теб не бях чел , честно![]()
Искаш ли да си прочетеш пак поста и да осъзнаеш колко е нелепо всичко написано ?![]()
Тотално си извън темата, но имаш мнение базирано на реалностите от 1985
пп. в тия зазки нема много останало от зазка
Колега Илков, кое е нелепо? Кое не е вярно? Говорим за марки и модели, създадени преди 89-та. Това е факт. Какво не може да се тунингова на един ЗАЗ? Виждал съм дори наврян двигател от Шкода вътре.
За тунинг на Лада изобщо няма да говорим, защото ще се наложи да си изтриеш мнението

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Не, това че частите на съветските коли бяха заменяеми, е вярно в голяма степен. Даже майсторите си знаеха кое на кое става - това не заради "тунинг", а поради постоянния дефицит на резервни части. И в момента имам един приятел, който се е вманиачил по такива конверсии. Постоянно ми обяснява, как на някаква издъхнала УАЗ-ка щял да сложи по-мощен двигател от Латвия и "бързи" диференциали от Волга... В резултат УАЗ-ката щяла да развие някакви фантастични скорости, говореше се 75, че даже и 80 км/час!
Excellent! Steven is my name!
Re: Честит рожден ден на една легенда
Мечо, отделно някои части на Лада и Фиат бяха 1:1. Не помня от кой модел на Фиат 5-степенната кутия пасваше на Лада. Баси връзките с тираджии трябваха, за да се сдобиеш. Слагали сме двигател и скоростна кутия от 1500 на 1300. Но без да пипаме диференциала. Въртеше гуми на трета... но имаше максимална скорост около 110км/ч....
Колега Илков, и ние сме били млади и сме си имали играчки за времето си
Сетих се още нещо. Датчик за температурата на Лада пасва без проблеми на Фиат Панда 1989. Само си купих и ладов "часовник" и показваше перфектно. За карбуратори, бутала и т.н. няма да говорим, че става много дълго. Потърси някой от старите рали пилоти да ти кажат, какви магии са творили.
Колега Илков, и ние сме били млади и сме си имали играчки за времето си

Сетих се още нещо. Датчик за температурата на Лада пасва без проблеми на Фиат Панда 1989. Само си купих и ладов "часовник" и показваше перфектно. За карбуратори, бутала и т.н. няма да говорим, че става много дълго. Потърси някой от старите рали пилоти да ти кажат, какви магии са творили.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Да , ама двигател от зазка не пасва на нищо друго 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Честит рожден ден на една легенда
Jordana написа:Да , ама двигател от зазка не пасва на нищо друго
Оня ден фейса, днес Гугъл ...

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Честит рожден ден на една легенда
BMW_POWER написа:Колега Илков, кое е нелепо? Кое не е вярно? Говорим за марки и модели, създадени преди 89-та. Това е факт. Какво не може да се тунингова на един ЗАЗ? Виждал съм дори наврян двигател от Шкода вътре.
Колега, ЗАЗ_СИЛА,
Моя е грешката, че се заблудих, че може да помислиш върху написаното от теб, то щом си го написал ...
BMW_POWER написа:Потърси някой от старите рали пилоти да ти кажат, какви магии са творили.
Нема кво да търся , аз познавам един дето е карал 2002 и е21 323 на рали преди 89г

Моля те недей за магии да ми говориш щото знам какво се е магерело по ладите едно време, но ти изобщо не си наясно днес какви магии се правят по днешните коли.
Голямо чудо , че кутия от Фиат става на лада при положение, че ладата е Фиат


Това е най-нелепата част

BMW_POWER написа:Но това дава взаимозаменяемост на почти всички възли и агрегати. Даваха огромни възможности за тунинг. Може да смениш практически всичко. Двигател, скоростна кутия, окачване, спирачки.... Това днес е немислимо, освен ако не е произведено от специализирана фирма и струва майка си и баща си ...
Само ще ти дам пример за БМВтата преди 89г щото де да знам, в БМВ форума да обясняваш за огромни възможности за тунек

Та няколко примера
е30 и е34 споделят един диф тип 188 , който се сменя само със смяна на капака и има сигурно 13-14 различни предавателни числа в диапазона - 2,65-4,45
Отделно тия 188 касети имат шпер вариант, които се монтира на е30, е32, е34, е36 … може и да пропускам
Има един БГ проект е30 комби дето човека сложи V12 от е38 с кутия от е31, заден мост от е34 м5, спирачки от е46 м3 цсл …
Темата за мотори в е30 … де да знам тя е необятна и едва ли има мотор от БМВ гамата дето да не е слаган


30ката ми е с маховик от ранна м20 е30, кутия от ТД, радиатор от ТД, предни главини е36, задни главини з4 е85, спирачки е46 325, двойно серво от Алфа 156, джанти предни от е39 задни от е38 заради различни параметри при една визия и тн и тн
46цата ми е с маховик от ранна м20 е30 (не е копи-пейст

Да не говорим за строукъри където се ползват части от дизел на бензин , от 4 цил на 6 цил , с вал от 2,8 на 2,0 се прави 2,5, блокове се стържат от 80мм на 84мм и тн, 3 литра м20 с вал и биели от м54б30 и бутала от м54б25, м42б18 с вал от м47 става кубатура 2.1, турбо проектите ползват VAG бобини и тн и тн
Още по-новите разни дизелови космоси 335д, 535д само с лаптопчето идва някой голобрад младеж и започва да ги гласи колко да пуши и колко да върви …
Там честно казано не им знам взаимозаменяемите части в конкретика , но историята е същата

Но извинявай, моля те разкажи ни за огромните тунинг възможности при ЗАЗ и как
BMW_POWER написа:Това днес е немислимо, освен ако не е произведено от специализирана фирма и струва майка си и баща си ...


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Те зазаките имат два мотора единя 1000сс дргуия 1200 ако не се лъжа , и двата частите не са съвместими тука ми говорите за някакъв тунек
Тоя мотор маховика е хванат на вала централно с една гайка м40 на шпонка . Дигни и малко конете на зазката и това нещо е превъртяло гарантирано . Това е мотор сделан с брадвата , има такива хлабини и луфтове най вероятно да не блокира като прегрява . Мерил съм 5мм аксиален луфт на коляновия вал . Това е неспасяемо добитче , технология от времето на WW2 възскръснала във зазката

Тоя мотор маховика е хванат на вала централно с една гайка м40 на шпонка . Дигни и малко конете на зазката и това нещо е превъртяло гарантирано . Това е мотор сделан с брадвата , има такива хлабини и луфтове най вероятно да не блокира като прегрява . Мерил съм 5мм аксиален луфт на коляновия вал . Това е неспасяемо добитче , технология от времето на WW2 възскръснала във зазката

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Честит рожден ден на една легенда
700, 900 и 1200. Маховика е на болт и 4 щифта, нЕма шпонка там. Не превърта нищо - директно троши коляновия вал
Превърта втулката за шпонката на колелото на разпределителния вал, оти е набита в текстолит
Тя е дъъъълга и широка - само като ни видеше шлайфиста и почваше да бЕга 



Ubi dubium, ibi libertas
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Може да има различни варианти на зацепване , а тези мотори които съм правил са на една шпонка като полумесец . Гайката е лепена на резбата и зашплентована с една ламарина . На единия мотор който съм отварял тази шпонка беше срязана и маховика превъртял . Валовете им са като на иже малки и леки , вероятно и кекави .
На такъв маховик за първи път се учих да свалям венеца щото намерих маховик без венец и трябваше да го прехвърля . Опъваш канап по периферията и заливаш с газ , палиш канапа и като изгори чукаш и пада . Цялата постановка я слагаш на 4 подложки да подпре венеца и удряш в средата .
На такъв маховик за първи път се учих да свалям венеца щото намерих маховик без венец и трябваше да го прехвърля . Опъваш канап по периферията и заливаш с газ , палиш канапа и като изгори чукаш и пада . Цялата постановка я слагаш на 4 подложки да подпре венеца и удряш в средата .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
74 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани