Честит рожден ден на една легенда
Модератор: Общи модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Jordana написа: ... Валовете им са като на иже малки и леки , вероятно и кекави.
Аз пък се зарадвах да прочета, че в ИЖ-ето е имало нещо малко и леко. То пък какво недоразумение беше... огромно и тежко желязо, бавно и тромаво, с едноцилиндров тракащ двигател - всичко, което НЕ ИСКАШ в един мотоциклет. Май било копирано от някакво DKW от войната, така се говореше...


Excellent! Steven is my name!
Re: Честит рожден ден на една легенда
K_Ilkov написа:...
Kолега Илков,
аз започвам с думите "Руските коли" и говоря за Лада, ти вадиш някакво своя умозключение за Жожо и влизащ в обяснителен режим. Ма как било при другите марки в другите страни. Разбирам, че не си в настроение, но какво да се прави? Такива бяха годините и това беше налично. Май не си прочел долното мнение в темата
немо написа:Първата кола, която редовно карах беше ЗАЗ 968М, но с присаден мотор от Вартбург. Баща ми купи после още едно купе (тогава в Мототехника можеше да купиш т.нар. оборудвано купе, тоест всичко без ходова част, двигател и трансмисия ). Този първият го боядиса, той беше едно червено, което при прясна боя изглежда страхотно, и случайно мина един, влюби се в ЗАЗ-а и баща ми му го продаде, а трябваше да е само за мен тая кола.![]()
После следващото купе бе направено със ДВГ от ВАЗ 1200 см.куб. и жигулски спирачки отпред и отзад. Беше резедаво-зелен ,това нещо имаше ебаси дългата трета. Предизвиквал е доста учудване![]()
![]()
Баща ми го тотализира обаче през 1995.
Колегата не е споменал, че Жожо чупеше полуоски при опит за дрифт с Вартбургов двигател. Просто не издържаха. В онези тъмни години за 90% от ремонтите можеше да помогне някой комшия. Днес съм убеден, че ти няка за си закараш колата в поне 90% от сервизите ...
Взаимозаменяемост на части. Виждал ли си, как от кутия вафли Боровец се "изчуква" гарнитура? Мажеш малко графитна грес от двете страни и заспива. Къде и коя гарнитура днес би направил така на твоята кола?
Никой не казва, че тези коли са топ оф дъ топ. Просто друго нямаше

Сега се сетих. В Перник през 2005 имаше един шемет, дето караше Вартбург с двигател от Алфа и Трабант с двигател от Уно.
Защо ми даваш за пример коли отпреди 30 години? Това, че днес някой с лаптопа бъзика софруера няма нищо общо с това, да седнеш да сменяш бутала, да шлайфаш блок, глава, да сменяш карбуратори и т.н. Примерът те е меко казано смешен. И не на последно място, ако искаш да побеседваш с човек, който ще ти даде идеи (не казвам акъл) за днешните коли, ето го:
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... 164-645CSi
Пак ти повтарям. Никой и никъде не пише, за ЗАЗ е сила, незаменим, единствен и неповторим. Ти помниш ли първата си кола? За много хора това е бил точно гърбатия и си го спомнят с умиление. Какво лошо има в това? Говорим за период, отпреди 60 години. След още 60 години на всички ще им е смешно за тия с "лаптопчето", дето оправяли "пушенето"....
Да сме живи и здрави, да го видим

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Честит рожден ден на една легенда
Аз ти написах конкретно какво се прави днес, ти си аргументираш невярната теза с някакви гарнитури от вафли и тн
Знам ги всички такива "тунинг" методи, и как главата се "шлайфа" на гладък бордюр и разни други такива
Явно си мислиш, че днес вече никой не знае, че в мотора има бутала
и тунинга е свършил 89г когато са сменили картона на кутиите вафли и вече не са ставали за гарнитури
Никой не пипа днес карбуратори щото нема, има инжекцион и колите след 2000г има хора дето доста успешно си играят с настройките и като смениш буталата дето само ти знаеш, че ги има и и разпределителни валове, недай боже, и се наложи промяна на гориво-въздушна смес се бара електрониката, което е не по-малко сложно и инженерно начинание от смяната на карбуратор
Признай си, че не си наясно какво се прави днес и се стегни малко
, че немам време да споря с радиото 
Знам ги всички такива "тунинг" методи, и как главата се "шлайфа" на гладък бордюр и разни други такива

Явно си мислиш, че днес вече никой не знае, че в мотора има бутала

и тунинга е свършил 89г когато са сменили картона на кутиите вафли и вече не са ставали за гарнитури

Никой не пипа днес карбуратори щото нема, има инжекцион и колите след 2000г има хора дето доста успешно си играят с настройките и като смениш буталата дето само ти знаеш, че ги има и и разпределителни валове, недай боже, и се наложи промяна на гориво-въздушна смес се бара електрониката, което е не по-малко сложно и инженерно начинание от смяната на карбуратор

Признай си, че не си наясно какво се прави днес и се стегни малко



Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Главата се търка не на бордюр а със голям диск от флекс 300мм .
Между другото знам един за един опел който му слагаха бутала от волга , това точно 90те години . Нямаше части и от волгата паснаха точно обаче какви що е било вече не помня . Тука имаше един правеше бутала по поръчка , цепи ги после се прави форма и ги даваше някъде да ги леят . После на струга ги докарваше 1:1 , даже и сегменти правеше . Аз съм поръчвал такова бутало за една 100сс хонда ендуро и го направи . А най добри сегменти стават от ок на каруца , това е чугун и повечето са много стари а това е важно за чугуна понеже се подобрява структурата на метала с времето
За ладите нямаше никакви части и само с връзки , а там разпределителните валове заминават много бързо . Или калпаво закаляване или кофти конструкция нямам идея . И тука имаше един си направи копир машина , слага един нов вал и стърже стария , стана милионер по него време още . Там да ти свърши работа се чакаше с месеци .

Между другото знам един за един опел който му слагаха бутала от волга , това точно 90те години . Нямаше части и от волгата паснаха точно обаче какви що е било вече не помня . Тука имаше един правеше бутала по поръчка , цепи ги после се прави форма и ги даваше някъде да ги леят . После на струга ги докарваше 1:1 , даже и сегменти правеше . Аз съм поръчвал такова бутало за една 100сс хонда ендуро и го направи . А най добри сегменти стават от ок на каруца , това е чугун и повечето са много стари а това е важно за чугуна понеже се подобрява структурата на метала с времето

За ладите нямаше никакви части и само с връзки , а там разпределителните валове заминават много бързо . Или калпаво закаляване или кофти конструкция нямам идея . И тука имаше един си направи копир машина , слага един нов вал и стърже стария , стана милионер по него време още . Там да ти свърши работа се чакаше с месеци .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Честит рожден ден на една легенда
K_Ilkov написа:Аз ти написах конкретно какво се прави днес
Точно така. Сравняваш коли отпреди 50-60 години с тези днес и спориш с радио. Сравняваш БМВ и ЗАЗ ...
Това е меко казано гротеска

Но ти продължавай. Спомени, че мобилния ти не намира блутута в някой модел на ЗАЗ, докато с БМВ го няма този проблем

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Честит рожден ден на една легенда
Някаква носталгия е всичко, но реалността е малко по-различна.
В нашето семейство заз не сме имали, само ладички и тогава си мислех, че е баси колата, докато не дойде "демокрацията".
Единствените ладички, на които двигателя им издържаше (според таксиджиите) над 200-300-400к километра бяха такситата, защото е ги гасели.
Иначе ремонтите на тези коли почваха от 60-70к километра с разпределителни валове, основни и биелни лагери и сегменти.
И като дойде демокрацията и почнахме да виждаме западни автомобили на по 200-300к километра без някакви драми по мотора, ходова част и разход, тогава разбрахме , че сме яли жаби. Не , че не знаехме, ама съдехме по външен вид на западните коли. А те се оказаха не само външно красиви, но и изключително здрави.
Но за конкретният ЗАЗ, през 1989 година няколко приятели събрахме пари и си купихме една такава обща.
Беше изключително забавна кола за каране и тая само хубави спомени...щото бяхме млади , без книжки, тоест само един имаше книжка, всички останали бяхме на под 18 години.
В нашето семейство заз не сме имали, само ладички и тогава си мислех, че е баси колата, докато не дойде "демокрацията".
Единствените ладички, на които двигателя им издържаше (според таксиджиите) над 200-300-400к километра бяха такситата, защото е ги гасели.
Иначе ремонтите на тези коли почваха от 60-70к километра с разпределителни валове, основни и биелни лагери и сегменти.
И като дойде демокрацията и почнахме да виждаме западни автомобили на по 200-300к километра без някакви драми по мотора, ходова част и разход, тогава разбрахме , че сме яли жаби. Не , че не знаехме, ама съдехме по външен вид на западните коли. А те се оказаха не само външно красиви, но и изключително здрави.
Но за конкретният ЗАЗ, през 1989 година няколко приятели събрахме пари и си купихме една такава обща.
Беше изключително забавна кола за каране и тая само хубави спомени...щото бяхме млади , без книжки, тоест само един имаше книжка, всички останали бяхме на под 18 години.
- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Честит рожден ден на една легенда
Ладите и те леш.
Баща ми си купи мечтаната Лада 2103 някъде 86-87, много лошо ударена, лайняно кафява,
щото не му излизала около 10г. "вноската" за нова
Месеци нерви, разправии, връзки и "почерпки" да му я оправят в сервиз Тракия (пълен с "майстори" пияници)
Оправи я, и изненада, мотора леш, за пълен основен ремонт на под 70к км.
Аре пак връзки за части от корекома. Щот не всички части ги имаше
След 2-3 г. се оказа, че е напълно изгнила от долу - кърпене с оксижена и пак цялостно боядисване
Смяняше масло м10Д на 5к км, за да си я пази.
След около 40к км, се оказа че мотора е отново пълен леш - нов ремонт и т.н.
И до тук с "легендите"
Баща ми си купи мечтаната Лада 2103 някъде 86-87, много лошо ударена, лайняно кафява,
щото не му излизала около 10г. "вноската" за нова

Месеци нерви, разправии, връзки и "почерпки" да му я оправят в сервиз Тракия (пълен с "майстори" пияници)
Оправи я, и изненада, мотора леш, за пълен основен ремонт на под 70к км.
Аре пак връзки за части от корекома. Щот не всички части ги имаше
След 2-3 г. се оказа, че е напълно изгнила от долу - кърпене с оксижена и пак цялостно боядисване
Смяняше масло м10Д на 5к км, за да си я пази.
След около 40к км, се оказа че мотора е отново пълен леш - нов ремонт и т.н.
И до тук с "легендите"
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Честит рожден ден на една легенда
carmanf1 написа:пълен основен ремонт на под 70к км
На баща ми жигулата и тя за 120К км беше преживяла 2 основни ремонта. На другия полюс - 2007ма си купи Нисан X-trail, изкара го от магазина, до сега за 14 години не е сменил 1 болтче извън консумативите - масла, филтри, спирачки. Ако го питаш обаче жигулката е била желязна машина докато нисана е дръгел и за нищо не става. Е кажи ми как да спориш с някой дето живее 83та и отказва да мръдне от там

- carmanf1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 687
- Регистриран на: 8.08.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Честит рожден ден на една легенда
И моя е същия, вика ми с тия всички дисплеи и копчелъци вътре, ако нещо се развали, как ще се прибереш,
щот аз винаги си носех чукче, жигльор и не знам си кво още, оправях и продължавах.
Казах му, викам пътна помощ, кофти ама това е.
Ама за да не ми се сърди, не му напомням как се строши перката на водния радиатор на ладата и прегря и чакахме най-добрия му приятел да дойде да ни дърпа с въже
щот аз винаги си носех чукче, жигльор и не знам си кво още, оправях и продължавах.
Казах му, викам пътна помощ, кофти ама това е.
Ама за да не ми се сърди, не му напомням как се строши перката на водния радиатор на ладата и прегря и чакахме най-добрия му приятел да дойде да ни дърпа с въже

Re: Честит рожден ден на една легенда
b_u_b_o написа:carmanf1 написа:пълен основен ремонт на под 70к км
На баща ми жигулата и тя за 120К км беше преживяла 2 основни ремонта. На другия полюс - 2007ма си купи Нисан X-trail, изкара го от магазина, до сега за 14 години не е сменил 1 болтче извън консумативите - масла, филтри, спирачки. Ако го питаш обаче жигулката е била желязна машина докато нисана е дръгел и за нищо не става. Е кажи ми как да спориш с някой дето живее 83та и отказва да мръдне от там
Както казва дядо ми: Хубаво беше по комунизЪма, кога презервативите бяха твърди

Затова жигулата и москвича за тях са повече коли от сегашните - живели са пълноценно тогава.
Представете си след 40 гонини (живот и здраве), вашите внуци как ще ви хвалят някоя автономна карета без кормило, а вие с умиление ще си спомняте трепета как сте минавали ГТП с изрязан ДПФ. И ще си мислите - Какво знаят сега тези ге*човци

- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Честит рожден ден на една легенда
Kaк се е разбирало, че е за основен, по разхода на масло ли?
Ние бяхме от низвергнатите с непрестижна Шкода 105L(aino)
Баш по календара ускорение, мисля около 20+ секунди беше по книжка, а и там и беше в-макса
Инак и тя на задно, че и двг-то отзад... Инак радиаторът отпред и с две тръби отдоле и 10на кила антифриз..
Ако е празен багажника, над 90 поваше да "сее"... Баща ми не е поддържаше много и заради това и заради прекрасната изработка, често закъсвахме на пътя и се носеха псувни безброй..
Но като плюс пред руските талиги, за разлика от мускалите, не се вмирисваше яко на бензин вътре 
Ние бяхме от низвергнатите с непрестижна Шкода 105L(aino)

Баш по календара ускорение, мисля около 20+ секунди беше по книжка, а и там и беше в-макса

Инак и тя на задно, че и двг-то отзад... Инак радиаторът отпред и с две тръби отдоле и 10на кила антифриз..
Ако е празен багажника, над 90 поваше да "сее"... Баща ми не е поддържаше много и заради това и заради прекрасната изработка, често закъсвахме на пътя и се носеха псувни безброй..


"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Честит рожден ден на една легенда
Това за валовете и основните ремонти на двигателите на ладите за пръв път го чувам. Вярно, само една сме имали, ама беше бивше такси, баща ми я направи учебна и ѝ врътнахме 200 000 км за 5 години. Масло не пипаше, ама и не се караше с М10Д де. Само шарнирите бяха консуматив, всеки месец имаше някой за смяна. Двигателя скъса ангренаж (1300 бяха с ремък) - никакви ядове, дръпнахме я до вкъщи, един нов ремък, посъбраха се 2-3 комшии и до вечерта беше зацепена и работеща.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Честит рожден ден на една легенда
Я да сипем сол
)
Москве 2140, осмак - ремонти = 0. Поне аз не знам. да речем бил съм малък и не помня.
Вартбург - ремонти , 1 полуоска, нов скоростен лост /на волана/, 3 бобини. Пробег около 180 000 и след продажбата изкара докъм 300 000 без особени драми.
Лада 2107 - ремонти=0, пробег към 150 000.
Лада 2109 - ремонти=0 , пробег към 200 000 км.
Като под ремонти разбирам нещо по-сериозно. А не да смениш шарнирче да речем или нещо такова. А нямам спомен даже и такива работи да е имало.
Бах тоя късмет, се на нас да са се падали здравите па на всички останали боклуците
)
Еле па Самарата...що зор е видяла и нищо.

Москве 2140, осмак - ремонти = 0. Поне аз не знам. да речем бил съм малък и не помня.
Вартбург - ремонти , 1 полуоска, нов скоростен лост /на волана/, 3 бобини. Пробег около 180 000 и след продажбата изкара докъм 300 000 без особени драми.
Лада 2107 - ремонти=0, пробег към 150 000.
Лада 2109 - ремонти=0 , пробег към 200 000 км.
Като под ремонти разбирам нещо по-сериозно. А не да смениш шарнирче да речем или нещо такова. А нямам спомен даже и такива работи да е имало.
Бах тоя късмет, се на нас да са се падали здравите па на всички останали боклуците

Еле па Самарата...що зор е видяла и нищо.
Хм,хм...
Re: Честит рожден ден на една легенда
Жожо е легенда, защото това е първият народен автомобил. БМВ след войната ги спасява Изета. До колко е кола, това е друга история и за друга тема...
Моят дъртият изкара книжка много късно. Той купи кола, когато беше на 35-36г Москвич 408 с 4 фара. Имаше две скоростни кутии и три двигателя. Един на колата, един ЗА и един ОТ ремонт. За 13-14 години какво видя горката, друга трудно би го преживяла...
ЗАЗ съм карал само веднъж. Загря и го чакахме 45мин да изстине, за да запали пак. Спомени
Моят дъртият изкара книжка много късно. Той купи кола, когато беше на 35-36г Москвич 408 с 4 фара. Имаше две скоростни кутии и три двигателя. Един на колата, един ЗА и един ОТ ремонт. За 13-14 години какво видя горката, друга трудно би го преживяла...
ЗАЗ съм карал само веднъж. Загря и го чакахме 45мин да изстине, за да запали пак. Спомени

74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани