Масло за Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Масло за Е46
След инцидент по черен път, наскоро ми се строши нещо в катализатора и от тогава чека не гасне за грешка катализатор, логично. Та днес по погрешка в един сервиз момчетата са ми сипали Fuch 5w40 LL98 някакво. Според мен дори е плюс при тези условия, някой ще потвърди ли? Аз поне не се сещам за недостатък в схемата.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Масло за Е46
Аз ползвам https://play.google.com/store/apps/deta ... w_deep_obd на телефона. За да работи трябва да се закупи и съответния d-can/k-line адаптер, също и преходници 7пинов и micro USB към него. Недостатъците са, че за по старите модели двигатели трябва да се ползва кабел(при по-новите може ELM327 WiFi и Bluetooth), заради което се изтощава телефона, особено ако се ползва навигация на него, докато се кара колата. Другото неще е конфигурацията, човек трябва сам да ходи и да си избира кои параметри иска да се изобразяват на екрана. Из интернет по немските сайтове мисля имаше и готови конфигурации за различните двигатели, но общо взето изисква време и занимание да се конфигурира програмата и те да могат да се ползват. Документация как става това няма, поне по времето когато се опитвах да издиря таква преди три-четири години.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Масло за Е46
Някой с отзиви за Shell Ultra 0W40 в е46, 320 дизел 150 коня?
Гледам, че няма допуск LL01 или 04?
Цената му е много добре.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Гледам, че няма допуск LL01 или 04?
Цената му е много добре.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Масло за Е46
Купих го. Произход Germany, A3/B4, няма допуск LL. Надявам се, че няма да строши матора:)vvasilev1 написа:Някой с отзиви за Shell Ultra 0W40 в е46, 320 дизел 150 коня?
Гледам, че няма допуск LL01 или 04?
Цената му е много добре.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Масло за Е46
Това ,че няма определен допуск нищо не означава .......95% от маслата на пазара ,които се водят синтетични са 3 та група хидрокрекинг ,а GTL на Shell е някаква 3+ група .Обикновенно такива масла дори и най-скъпите след 5-6000 км градска езда започват да деградират .Нормална смяна при такъв стил на шофиране е до 7-8000 за високия клас марки и 5-6000 за средния клас .При положение ,че 1 туба 5 литра е до 70-80 за скъпо и 40-50 лева за средна хубост не виждам смисъл да се мъчи ДВГ с указания пробег .Маслото губи вискозитет ,изпарява се и хората се шашкат ,че колата гори и става маслояд ,а то просто вече не е масло .Премиалните марки с 4 и 5 та група не ги коментирам защото е въпрос вече на финансова възможност ,дали да дадеш 100-150 лева за туба масло дето ще изкара 10-12 хил или да направиш две смени на по 5-6000 със среден клас .
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Масло за Е46
Ивайло Димов написа:Това ,че няма определен допуск нищо не означава .......95% от маслата на пазара ,които се водят синтетични са 3 та група хидрокрекинг ,а GTL на Shell е някаква 3+ група .Обикновенно такива масла дори и най-скъпите след 5-6000 км градска езда започват да деградират .Нормална смяна при такъв стил на шофиране е до 7-8000 за високия клас марки и 5-6000 за средния клас .При положение ,че 1 туба 5 литра е до 70-80 за скъпо и 40-50 лева за средна хубост не виждам смисъл да се мъчи ДВГ с указания пробег .Маслото губи вискозитет ,изпарява се и хората се шашкат ,че колата гори и става маслояд ,а то просто вече не е масло .Премиалните марки с 4 и 5 та група не ги коментирам защото е въпрос вече на финансова възможност ,дали да дадеш 100-150 лева за туба масло дето ще изкара 10-12 хил или да направиш две смени на по 5-6000 със среден клас .
Много точно и полезно синтезирано мнение. Браво колега! За хидрокрекинга много малко хора знаят и повечето си мислят, че слагат синтетика, пък то си е просто минерално масло с добавки. Тази класификация на маслата е приета преди години под натиска на големите производители. Естерните вече са друга бира...
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Масло за Е46
Alexch
Всъщност казуса е много интересен ,реално делото се гледа от някаква американска комисия не е точно съд .До 1997 г големите компании използват масово PAO и естери в някои от маслата си и наистина са синтетични,но Кастрол изкарват на пазара продукт на чийто етикет пише бля-бля-бля /реално Кастрол до тва време ползват базовите масла на Шел -GTL/ които даже ги няма класифицарани като 3+ група.Та по време на арбитража Ексон Мобил -ищеца и Кастрол канят като вещи лица водещи професори в областта на химията .Комисия отсъжда ,че въпросния продукт може да се смята за напълносинтетично масло ,Кастрол печели ..............от тогава всички производители започват масово да залагат на хидрокрекинг или 3 та група до 2017 в Германия и друг арбитраж ,който постановява ,че 100 % напълно синтетично масло може да се нарича само масло ,в което има поне 70% PAO + естери .Така ,че всеки който иска хубаво синтетично масло нека отвори германския сайт на производителя X и там да гледа кои масла са vollsynthetisches там правилата са много стриктни .
Колкото до естерите в маслата ,здравословния максимум е 10-12% от състава ,агресивни са към гумени уплътнения ,семеринги ,гарнитури и ДВГ може да протече като лейка .Истинско хубаво масло пълна синтетика струва над 120 лева за 4-5 лт туба взависимост от вискозитета разбира се .
Лично на мен тази тематика ми е интересна и чета различни източници просто с цел обща култура и обогатяване на знанията .
Всъщност казуса е много интересен ,реално делото се гледа от някаква американска комисия не е точно съд .До 1997 г големите компании използват масово PAO и естери в някои от маслата си и наистина са синтетични,но Кастрол изкарват на пазара продукт на чийто етикет пише бля-бля-бля /реално Кастрол до тва време ползват базовите масла на Шел -GTL/ които даже ги няма класифицарани като 3+ група.Та по време на арбитража Ексон Мобил -ищеца и Кастрол канят като вещи лица водещи професори в областта на химията .Комисия отсъжда ,че въпросния продукт може да се смята за напълносинтетично масло ,Кастрол печели ..............от тогава всички производители започват масово да залагат на хидрокрекинг или 3 та група до 2017 в Германия и друг арбитраж ,който постановява ,че 100 % напълно синтетично масло може да се нарича само масло ,в което има поне 70% PAO + естери .Така ,че всеки който иска хубаво синтетично масло нека отвори германския сайт на производителя X и там да гледа кои масла са vollsynthetisches там правилата са много стриктни .
Колкото до естерите в маслата ,здравословния максимум е 10-12% от състава ,агресивни са към гумени уплътнения ,семеринги ,гарнитури и ДВГ може да протече като лейка .Истинско хубаво масло пълна синтетика струва над 120 лева за 4-5 лт туба взависимост от вискозитета разбира се .
Лично на мен тази тематика ми е интересна и чета различни източници просто с цел обща култура и обогатяване на знанията .
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Масло за Е46
Ивайло Димов написа:Това ,че няма определен допуск нищо не означава .......95% от маслата на пазара ,които се водят синтетични са 3 та група хидрокрекинг ,а GTL на Shell е някаква 3+ група .Обикновенно такива масла дори и най-скъпите след 5-6000 км градска езда започват да деградират .Нормална смяна при такъв стил на шофиране е до 7-8000 за високия клас марки и 5-6000 за средния клас .При положение ,че 1 туба 5 литра е до 70-80 за скъпо и 40-50 лева за средна хубост не виждам смисъл да се мъчи ДВГ с указания пробег .Маслото губи вискозитет ,изпарява се и хората се шашкат ,че колата гори и става маслояд ,а то просто вече не е масло .Премиалните марки с 4 и 5 та група не ги коментирам защото е въпрос вече на финансова възможност ,дали да дадеш 100-150 лева за туба масло дето ще изкара 10-12 хил или да направиш две смени на по 5-6000 със среден клас .
само едно допълнение, в държава като България смяната на 5-6хил вместо на 10-12хил има още един бонус, поддръжане на мотора по-чист и по-добро филтриране на маслото поради честата смяна на масления филтър ( освен ако не се кара 12хил , но се сменя филтъра на 6хил , познавам такива хора )
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
- Мнения: 253
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Масло за Е46
host ...........Много малко го правят или поне тези ,които аз познавам ,лично аз понеже карам с масла към50-60 лева за тубата го сменям на 5000 х км ,това прави две смени годишно .А за чистотата на ДВГ много е важно и самото масло ,да има добри миещи свойства но там вече се отива и малко по-високия клас масла но пък според мен си струва ,за да се пази ДВГ чист .
Re: Масло за Е46
vvasilev1 написа:Купих го. Произход Germany, A3/B4, няма допуск LL. Надявам се, че няма да строши матора:)vvasilev1 написа:Някой с отзиви за Shell Ultra 0W40 в е46, 320 дизел 150 коня?
Гледам, че няма допуск LL01 или 04?
Цената му е много добре.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Колега, ако ти трябва LL1, ти е достатъчен A3/B4 и нямаш никакви грижи и притеснения. БМВ направиха промени мисля още 2018г в допуска LL01 за да може той да се използва с по-новите им двигатели, при което една част от тестовете към него вече са за тях. Затова последните няколко години много масла го загубиха, т.к. производителите им не са пожелали да дават пари за нови тестове с които да го получат или пък защото просто самото масло може и да не издържи някой от тях, тъй като те вече са със завишени изисквания. За старите двигатели той си важи с пълна сила. При това някои производители като Мотул да речем, са посочили горното(допуска важи за по-стари двигатели) в документацията на продукта.
Иначе за самото масло - като всички масла на Шел от премиум линията, то трябва да е с много високо качество. Самият Шел го смятат за номер 2 сред производителите на масла и се нарежда в класацията веднага след Мобил.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Масло за Е46
От месец карам вече с Shell Ultra 0W40.
Със сигурност една идея по-тихо работи и мисля, че и вибрациите са намалели.
Made in Germany.
Кво да го мисля, а и го купих на 13.50 за литър.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Със сигурност една идея по-тихо работи и мисля, че и вибрациите са намалели.
Made in Germany.
Кво да го мисля, а и го купих на 13.50 за литър.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- InTheAir
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.02.2020
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 2.2i E46
- Детайли за колата: В процес на търсене
Re: Масло за Е46
Благодаря Ви за изчерпателните мнения колеги доста по ясно ми стана от началото на темата до тук!
Някой може ли да даде мнение какъв вискозитет и какъв модел да взема на Shell (от там зареждам само горива по принцип и съм супер доволен, но това е друга тема.) дали да бъде от бензиностанция или да го взема от някой оторизиран магазин за малса (става въпрос за Бургас).
Благодаря за отговора предварително!
Някой може ли да даде мнение какъв вискозитет и какъв модел да взема на Shell (от там зареждам само горива по принцип и съм супер доволен, но това е друга тема.) дали да бъде от бензиностанция или да го взема от някой оторизиран магазин за малса (става въпрос за Бургас).
Благодаря за отговора предварително!
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Масло за Е46
Shell Ultra 5W30, 5W40InTheAir написа:Благодаря Ви за изчерпателните мнения колеги доста по ясно ми стана от началото на темата до тук!
Някой може ли да даде мнение какъв вискозитет и какъв модел да взема на Shell (от там зареждам само горива по принцип и съм супер доволен, но това е друга тема.) дали да бъде от бензиностанция или да го взема от някой оторизиран магазин за малса (става въпрос за Бургас).
Благодаря за отговора предварително!
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Re: Масло за Е46
Здравейте ,
Има ли съществена разлика между тези 2масла,тъй като до последната смяна карах с това fuchs gt 1 pro c3 ,но гледам ,че новата туба е различна (fuchs gt1 flex23 "Dexos" ,като дори на една от тубите това "Dexos" липсва ...?
И като цяло,посочените масла (flex23 /c3 pro) качествени ли са (на тубата пише Made in Germany ..)
Става дума за е46ца с м54б22 ...
Има ли съществена разлика между тези 2масла,тъй като до последната смяна карах с това fuchs gt 1 pro c3 ,но гледам ,че новата туба е различна (fuchs gt1 flex23 "Dexos" ,като дори на една от тубите това "Dexos" липсва ...?
И като цяло,посочените масла (flex23 /c3 pro) качествени ли са (на тубата пише Made in Germany ..)
Става дума за е46ца с м54б22 ...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна RaiN на 31 Авг 2022, 19:21, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани