България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Честно казано ми се струва направо самоубийство да спре така. А самият автобус дори ми се струва, че ускорява или е от записа.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Както се каза - последна опция им е било. Помислили са, че ще започне да спира щом го затапват отпред, но не би...дано го намерят и понесе възможно най-тежкото възможно наказание без право на помилване и замяна
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
типичен случай, в който липсата на професионализъм и некомпетентността убива.
тоя автобус и да искаше да спре, резултатът щеше да е същия.
тоя автобус и да искаше да спре, резултатът щеше да е същия.
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Бааааах ма'а му, автобусът действително ускори секунда след като влезе в кадър?!?!

За действията на полицаите казахме достатъчно по-назад. Лека им пръст!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Този боклук, който кара автобуса не трябва да излиза от затвора никога. Дано жертвата им не е напразна и има някакви законодателни промени следствие от цялата работа.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това е ебаси тъжната и абсурдна ситуация. Светла им памет на хората.
По повод заглавието на темата и последните коментари за полицията, две случки мога да споделя:
- Като още млад шофьор и невероятно кофти тогава характер, все в някакви проблеми се набивах и освен това карах след като съм пил. Една нощ ме спряха и ми взеха книжката. Отказаха да вземат 900лв., което на практика си ми беше почти цялата заплата и за тогава не беше изобщо малко. Това е, може би, най-доборото, което някой е правил за мен. Ама тогава не го осъзнавах и бях много ядосан, кви са тия дето не взимат толкова пари... Такива тъпотии, дето ме е срам от тях. Срамът пред баща ми, цял живот полицай, след това следовател, след това адвокат, беше много по-лош от 3 месеца без книжка и 600лв глоба. Това ме отказа да си помислям повече да правя такава тъпотия. Но това беше благодарение на полицаите.
- Приятел с който съм израстнал стана полицай. Много точно момче, но отдавна не поддържаме контакти. В едни от последните моменти, в които сме излизали заедно, подпийна повече и му се развърза езика. Каза, че няма как да не взима рушвети, защото другите го топят пред началника и си измислят причини да не искат да са на смяна с него. Тъкмо си беше купил апартамент и каза, че е изцяло с пари от пияни шофьори. Изпусна се и да каже, че се е прибирал с над 4000лв от нощна смяна.
По повод заглавието на темата и последните коментари за полицията, две случки мога да споделя:
- Като още млад шофьор и невероятно кофти тогава характер, все в някакви проблеми се набивах и освен това карах след като съм пил. Една нощ ме спряха и ми взеха книжката. Отказаха да вземат 900лв., което на практика си ми беше почти цялата заплата и за тогава не беше изобщо малко. Това е, може би, най-доборото, което някой е правил за мен. Ама тогава не го осъзнавах и бях много ядосан, кви са тия дето не взимат толкова пари... Такива тъпотии, дето ме е срам от тях. Срамът пред баща ми, цял живот полицай, след това следовател, след това адвокат, беше много по-лош от 3 месеца без книжка и 600лв глоба. Това ме отказа да си помислям повече да правя такава тъпотия. Но това беше благодарение на полицаите.
- Приятел с който съм израстнал стана полицай. Много точно момче, но отдавна не поддържаме контакти. В едни от последните моменти, в които сме излизали заедно, подпийна повече и му се развърза езика. Каза, че няма как да не взима рушвети, защото другите го топят пред началника и си измислят причини да не искат да са на смяна с него. Тъкмо си беше купил апартамент и каза, че е изцяло с пари от пияни шофьори. Изпусна се и да каже, че се е прибирал с над 4000лв от нощна смяна.

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vixx написа:
- Приятел с който съм израстнал стана полицай. Много точно момче, но отдавна не поддържаме контакти. В едни от последните моменти, в които сме излизали заедно, подпийна повече и му се развърза езика. Каза, че няма как да не взима рушвети, защото другите го топят пред началника и си измислят причини да не искат да са на смяна с него. Тъкмо си беше купил апартамент и каза, че е изцяло с пари от пияни шофьори. Изпусна се и да каже, че се е прибирал с над 4000лв от нощна смяна.
Въобще не вярвай на такива неща. Реалността в момента няма нищо общо с написаното. Може би преди 10-15 години е можело, но сега няма начин това да стане. Още на втората смяна в която прибере нещо, ще го приберат него. Вече дори и колегите се топят един друг само и само евентуално някой да го турат на по-високо. Отделно РУ-тата вече нямат възможност да работят и по КАТ, а самите КАТ са с камери и микрофони и на оная работа.
Последна промяна BaDxBoY на 25 Авг 2022, 17:51, променена общо 1 път
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
empar написа:
Бааааах ма'а му, автобусът действително ускори секунда след като влезе в кадър?!?!
За действията на полицаите казахме достатъчно по-назад. Лека им пръст!
Честно казано гледайки клипа отивам на твоята версия вече. Тука не играят никакви екипировки, нареждания и не знам си какво. Това спиране така пред рейса си е самоубийство и нищо повече. В смисъл законово си е убийство на тоя боклук с рейса защото лети като Киану Рийвс в "Скорост". Обаче иначе така ли се спира 20 тона желязо бе човек, язък за младостта ти ако младия е карал, но другия сигурно семейство пък има. Дори да ти кажат спираш го, ами отиваш минута по-рано там и паркираш колата като излизаш от нея. Какво е това нещо, което направи той? Най-лошо ще е да има кадърен адвокат, който гледайки записа да намери някоя вратичка в уставите на МВР за подобни случаи.
Не знам на колегите какви ускорения на рейса им се привиждат, той се движеше като снаряд и преди това, а там просто взе да свети на патрулката да се маха, каквото се опита и тя да направи в крайна сметка, но нямаше как вече. Жалко, некомпетентност и един летящ боклук в едно правят това.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
BaDxBoY написа:Може би преди 10-15 години е можело, но сега няма начин това да стане.
Намерих си една снимка в телефона от оная въпросна вечер. От 2015г. е снимката. Не знам до колко е вярна историята, а пък ако е измислица, ще е даже по-добре.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Няма човек вече, Марко умря. Инцидентно може и да се прибере някой път със 100-200 лв. но забрави за друго. А самите полицаи да пуснат пиян...абсурд. Това е много рисковано защото тоя пияния ако удари нещо след като са го спрели и каже, жална им майка. Тук там някой взема рушвет ако много им се молиш и не си от града. Виж в София на някои смени го карат ПОЧТИ както едно време, ама тия баснословните по 4000 лв. ...няма пост в който да те оставят цял ден да спираш коли. Както викаше един тука едно време "искам да има длъжност радарчик, ама няма". Сега за една пица или шоколадче с кола може да си затворят очите за нещо дребно, което така или иначе ПО ЗАКОН могат да ти простят и да те пуснат с устна забележка. Обаче като те щракне в таблета, че нямаш гражданска и папата да му звънне на ченгето, все тая.
П.п: Ченгетата не прощават дори на колеги в повечето случаи когато ги спрат пияни. А началниците ако не са в кюпа и те усетят, че вземаш, моментално ти забраняват да стоиш там където вземаш. Да не говорим, че повечето са завистници и злобари, не търпят някой под тях да взема, а дори да им снасяш трябва доста да ти имат доверие, че се отчиташ правилно, а не вземаш всичко за себе си. Отделно е пълно с натегачи да топят, отделно обикалят всякакви и един гледа да се измъкне, друг да ти го нахака, отделно всеки втори е репортер, отделно пък вътрешна ако имат някаква акция пускат случайна кола, абе още много примери има.
П.п: Ченгетата не прощават дори на колеги в повечето случаи когато ги спрат пияни. А началниците ако не са в кюпа и те усетят, че вземаш, моментално ти забраняват да стоиш там където вземаш. Да не говорим, че повечето са завистници и злобари, не търпят някой под тях да взема, а дори да им снасяш трябва доста да ти имат доверие, че се отчиташ правилно, а не вземаш всичко за себе си. Отделно е пълно с натегачи да топят, отделно обикалят всякакви и един гледа да се измъкне, друг да ти го нахака, отделно всеки втори е репортер, отделно пък вътрешна ако имат някаква акция пускат случайна кола, абе още много примери има.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- empar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 30.10.2013
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 2018 G30 540ix
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
BaDxBoY, можеш ли като човек от системата да кажеш какво наистина се прави по устав в такава ситуация?
Абстрахираме се от това, че е трябвало много преди града да е бил спрян ФИЗИЧЕСКИ! Пито и платено.
В града е, нощ е, 20 тона е и лети като чук без дръжка, шипове нямаме, както каза...Какво следва?
Друг въпрос - Къде свършват машиналните действия по устав и къде влиза лична/субективна преценка на място?
Абстрахираме се от това, че е трябвало много преди града да е бил спрян ФИЗИЧЕСКИ! Пито и платено.
В града е, нощ е, 20 тона е и лети като чук без дръжка, шипове нямаме, както каза...Какво следва?
Друг въпрос - Къде свършват машиналните действия по устав и къде влиза лична/субективна преценка на място?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Този автобус въобще имал ли е изправни спирачки.Някъде по новините казаха ,че е бил бракуван в някяква морга.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
empar написа:BaDxBoY, можеш ли като човек от системата да кажеш какво наистина се прави по устав в такава ситуация?
Абстрахираме се от това, че е трябвало много преди града да е бил спрян ФИЗИЧЕСКИ! Пито и платено.
В града е, нощ е, 20 тона е и лети като чук без дръжка, шипове нямаме, както каза...Какво следва?
Друг въпрос - Къде свършват машиналните действия по устав и къде влиза лична/субективна преценка на място?
Няма устав.Най-елементарно и директно казано. Уча право и ще се опитам да ти обясня на теория как трябва да е с последователността на конкретния казус.
Спирането на ППС в основата си е регламентирано в чл.64 от ЗМВР. След това отиваме на чл.72 ал.1,2 и 3 от ЗМВР. След това отиваме на чл.85 почти всички точки от ЗМВР (не ми се рови точно да проверя кои бяха, че съм ги забравил ..) Накратко - трябва да се използва ФСПС демек физическа сила и помощни средства. И тук вече идват поднормативните актове, които са безброй. В нашия случай се гледа наредбата за използване на тия шипове. Тоест трябва 2 пъти последователно през 1км пеша от различни полицаи да бъде подадена стоп палка. След това ако продължи лицето трябва да се намери преносим знак СТОП. Ако лицето отново го игнорира, същия знак се взема, изпреварва се бягащото ППС, поставя се отново на поне 150м. пред него и на точно 150м. зад него може да бъде поставена тая лента с шипове. Ако е поставена на 140м гори полицая. Тия заповеди може да ги дава само комисар, който по това време спи 5ти сън.
На теория това е. Устав няма. Всичко е импровизация.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мда, както беше случая с онзи наркоман тука. Моят приятел, който беше на смяна каза на дежурния "не ми пука за устава, слагам му шиповете", ама това след бая време преследване. След това някак по гуми успя да измине още 800 метра и го заковаха тогава като гърмяха по гумите или каквото е останало от тях.
Та тия шипове щом тука в село Казанлък ги имаме, едва ли са чак толкова рядко срещани. Друг е въпросът, че ги опъват на не знам колко години веднъж и даже като ги опъва в конкретния случай ми викаше, че не бил сигурен доколко са спукали гумите на оная Тигра.
Та тия шипове щом тука в село Казанлък ги имаме, едва ли са чак толкова рядко срещани. Друг е въпросът, че ги опъват на не знам колко години веднъж и даже като ги опъва в конкретния случай ми викаше, че не бил сигурен доколко са спукали гумите на оная Тигра.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Понеже се глася за дежурен аз, с онзи казус там в Казанлък,определено не бих разпоредил преследване, камо ли пом.средства. Прави се справка по номера и директно изпращам патрул пред тях, а ако имам още един патрул, ще го препратя към адрес на родител и/или постоянния такъв ако има.
Много е сложна ситуацията с шиповете. Използват ли се, всеки нарушител после ще осъди МВР.
Много е сложна ситуацията с шиповете. Използват ли се, всеки нарушител после ще осъди МВР.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx