България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1896
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това са абсолютни глупости , 15 минути не знам на колко км са обаче София Варна разликата е минимум 2 часа между каране с ограничения по буквата на закона и гонене .
Като пътуваш всеки ден едни 50 км тия 15 минути в посока са 30 минути на ден Х22 работни дни са 11 часа престой в колата за тоя дето духа . За тези дето гонят пък километри също са по малко изминати километри съответно по малко пари . Аз им предлагам на такива дето 15 минути са нищо , изобщо да не се качват на магистралата , навсякъде има пътища които дублират магистралата ялаш ялаш ако искат с 40 км да карат .
Като пътуваш всеки ден едни 50 км тия 15 минути в посока са 30 минути на ден Х22 работни дни са 11 часа престой в колата за тоя дето духа . За тези дето гонят пък километри също са по малко изминати километри съответно по малко пари . Аз им предлагам на такива дето 15 минути са нищо , изобщо да не се качват на магистралата , навсякъде има пътища които дублират магистралата ялаш ялаш ако искат с 40 км да карат .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Толкова са, ползваш формулката S = V.t и стигаш до прозрението:
За магистрала 200 км - 200/120 = 100 min и съответно - 200/140 = 85 min.
И за другите неща е прав, особено за трите ленти и качеството на настилката.
Както беше казал Кларксън в едно интервю:
Леля Дорис с Микрата, иска да отиде до съседното градче на гости, да пие чай с нейната приятелка. Плаща 100 паунда и ползва първа лента. Тези със среден клас автомобили, плащат 300 паунда за първа и втора лента и за останалите с Мазератита 1000 за втора и трета.
Не е идеално решение, но е по-добрo от текущото.
За магистрала 200 км - 200/120 = 100 min и съответно - 200/140 = 85 min.
И за другите неща е прав, особено за трите ленти и качеството на настилката.
Както беше казал Кларксън в едно интервю:
Леля Дорис с Микрата, иска да отиде до съседното градче на гости, да пие чай с нейната приятелка. Плаща 100 паунда и ползва първа лента. Тези със среден клас автомобили, плащат 300 паунда за първа и втора лента и за останалите с Мазератита 1000 за втора и трета.
Не е идеално решение, но е по-добрo от текущото.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз пък съм съгласен със всичко от статията. Туй бързане, което е по магистралата не е толкова бързане, колкото комплекси. Поне в голяма част от случаите. Ясно е, че има и действително бързащи. Иначе едно е да караш спокойно и не пречиш на никой, друго е да се влачиш с колони зад теб, но това е друга тема.
За мен автора е прав от горе до долу.
За мен автора е прав от горе до долу.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
От статията :
В Германия карат с 200 на 2 ленти и не са им тесни магистралите . Просто има някои негласни правила за поведение които са със сила на закон , карачите с точилките се пропускат , не се лепиш на гъза на предния , не пускаш дълги и не пипаш клаксона за глупости , не се влачиш със 100 във лява лента и т.н . Булгар пак ще открива топлата вода , и 15 ленти да има все тая е за територията . Тогава ще шарят по лентите като изоглавени и пак ще има неразбрали кво става щото всеки сам ще си преценя в коя лента с колко да кара .
Виждам няколко слаби места в нашите т.нар. магистрали - 2 ленти са малко, трябват поне 3, за да може всеки сам да избере подходящата скорост за себе си без да пречи на останалите.
В Германия карат с 200 на 2 ленти и не са им тесни магистралите . Просто има някои негласни правила за поведение които са със сила на закон , карачите с точилките се пропускат , не се лепиш на гъза на предния , не пускаш дълги и не пипаш клаксона за глупости , не се влачиш със 100 във лява лента и т.н . Булгар пак ще открива топлата вода , и 15 ленти да има все тая е за територията . Тогава ще шарят по лентите като изоглавени и пак ще има неразбрали кво става щото всеки сам ще си преценя в коя лента с колко да кара .

Последна промяна Jordana на 28 Авг 2022, 15:06, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Първите няколко км на Тракия нали са с 3 ленти - дясната винаги е празна. 

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:От статията :Виждам няколко слаби места в нашите т.нар. магистрали - 2 ленти са малко, трябват поне 3, за да може всеки сам да избере подходящата скорост за себе си без да пречи на останалите.
В Германия карат с 200 на 2 ленти и не са им тесни магистралите . Просто има някои негласни правила за поведение които са със сила на закон , карачите с точилките се пропускат , не се лепиш на гъза на предния , не пускаш дълги и не пипаш клаксона за глупости , не се влачиш със 100 във лява лента и т.н . Булгар пак ще открива топлата вода , и 15 ленти да има все тая е за територията . Тогава ще шарят по лентите като изоглавени и пак ще има неразбрали кво става щото всеки сам ще си преценя в коя лента с колко да кара .
Така е, 6 милиона смешка сме, ама 3 ленти да имало...даже 4 около центъра на света- София.
А извън лятото, колко са натоварени великите магистрали виждали ли сте?
Бонус малус, камери не знам кво, ама разлика няма..който е нагъл и не спазващ нищо, пак си кара така, те са недосегаеми както се вижда.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:В Германия карат с 200 на 2 ленти и не са им тесни магистралите . Просто има някои негласни правила за поведение които са със сила на закон...
Да, добре. Карат с 200 и не им е тясно: https://www.youtube.com/watch?v=3yis1lJDOtk&t=18s
И за негласните правила съм съгласен. Нищо че приличат малко на тукашните: https://www.youtube.com/watch?v=aVvnoTrdMUs
alekangg написа:Така е, 6 милиона смешка сме, ама 3 ленти да имало...даже 4 около центъра на света- София.
Датчаните нямат и толкоз, ама питай ги и тях за к'во са им не 3, ами 4 ленти.
https://www.google.com/maps/@55.5251835 ... 384!8i8192
Малко ми е странно... Като се каже, че нямаме нещо - автоматично ставаме ганьовци, пробити, бананова държава и т.н. Като се предложи да имаме - за к'во ни е?
И наистина, за кво ви е? По-добре ставайте в 4 да избегнете трафика, стойте в задръствания, псувайте изпреварващите в аварийната и после елате в темата да ни осведомите какви скъсаняци и каква 6 милионна смешка сме.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Трета лента освен много пари да се похарчат нищо няма да промени или ще промени малко.
Кога последно сте видели в задръстване на магистралата? Ама не щото нещо станало напред ами поради липса на капацитет. Аз никога, само в Гърция, обяснимо поради големия брой коли. В България Никога, а не е кат да не карам. Само при катастрофа напред или ремонт или нещо такова. Което пък при три ленти значи само да се задръстят и трите.
Кога последно сте видели в задръстване на магистралата? Ама не щото нещо станало напред ами поради липса на капацитет. Аз никога, само в Гърция, обяснимо поради големия брой коли. В България Никога, а не е кат да не карам. Само при катастрофа напред или ремонт или нещо такова. Което пък при три ленти значи само да се задръстят и трите.
Хм,хм...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Трета лента освен много пари да се похарчат нищо няма да промени или ще промени малко.
Кога последно сте видели в задръстване на магистралата? Ама не щото нещо станало напред ами поради липса на капацитет. Аз никога, само в Гърция, обяснимо поради големия брой коли. В България Никога, а не е кат да не карам. Само при катастрофа напред или ремонт или нещо такова. Което пък при три ленти значи само да се задръстят и трите.
София-Пловдив има нужда от 3 ленти. Виждал задръстване по тракия особенно до Пловдив, без да е имало причина.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа: Ама не щото нещо станало напред ами поради липса на капацитет.
Щом се образуват тапи ден през ден, значи няма капацитет, независимо от какво.
Моджо написа: Което пък при три ленти значи само да се задръстят и трите.
По коя логика трябва да значи това? По твоята може, по моята - не.
Ето един пресен случай: https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/12387527
Движението е ограничено в изпреварващата лента, което е причина за образуването на колони от автомобили.
Тоест, искаш да кажеш, че дали е една или са две ленти в посока, все ще има задръстване? Даже по-лошо, защото си противоречиш - хем нямало липса на капацитет с две ленти, хем ако били три и трите ленти щели да се задръстят.
Ето ти и една по-стара новина: https://www.flagman.bg/article/248592
Придвижването към столицата в района става само в една лента.
Тук нямаш катастрофа, нямаш ремонти, имаш един аварирал, дет трябва да го заобиколиш за 200 метра. Виждаш ли всички последствия от това?
Скъпо било трета лента? Тук е и мястото да попитам - стотици километри аварийна лента, която в случая не е помогнала с нищо, и която в 99 % от времето е неизползваема, защото и за нормална отбивка не може да се ползва - тя не е ли скъпа?
Нали оня кокорчо беше казал, че всяка година имало пари за 40 моста над Дунав или за 2 магистрали, като 'Тракия"? Никой не им иска втора магистрала, а поне да пуснат трета лента, където позволява. Или да оправят онова недоразумение с гръмкото заглавие "Проходът на Републиката". Сигурен съм, че изнервените шофьори ще намалеят, а оттам и катастрофите, както и задръстванията. Това е моето мнение.
- vixx
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 320d
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз съм си смятал София-вилата (25км в планината до Севлиево) и обратно. 15 минути спестявам при бързо каране в което въпреки това не изпреварвам на непозволено и всячески се старя да не създавам ситуации. 15 минути е и наопаки. Тоя маршрут и обратно ми се наложи да го взимам на грубо 2 седмици по два пъти миналата година. Резултат = над 2 дни прекарани в седалката при "оптимизираното" ми каране, близо 4 дни в седалката при нормалното каране. Та, има си значение, просто разликата става значима когато и километрите станат много. Иначе аз за едното ходене до морето все си карам с трафика в лява лента, то те и без това хвъчат с горе-долу максималната скорост, с която съм склонен да карам.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
stean написа:. Или да оправят онова недоразумение с гръмкото заглавие "Проходът на Републиката".
Стана ми интересно, защо недуразумение? Не се заяждам, любопитно ми стана, защото аз този проход все съм го имал за най-удобния, че е широк и с плавни виражи?

Иначе онзиден минах Тракия, сега идвам пък от Варна. Никой никога не ми святка, при все, че карам супер бавно. Аз си мисля, че е възможно да караш бавно ако съобразяваш и наистина да не пречиш. В цялата страна обаче предполагам има десетина коли с регулирани, хубави фарове и аз все не успявам да се падна стещу някоя от тях

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И кое бре Stean от тия новини е нормално ползвана магистрала без да има ситуация ? Четеш ли какво съм написал ?
И , да и при три ленти във всеки един от случаите дето си ги пуснал щеше да има тапа. Даже и да не ти се вярва.
Сигурно по-кратка като време и големина, но щеше да има.
В месеца поне веднъж, често и по 2 пъти ходя до Сливен или Нова Загора или Пловдив /от поне 10 години/ и никога не е имало тапи просто е така си, щото имало просто много коли.
Винаги е имало причина , която щеше да направи тапа и при 4 ленти даже.
Всяко едно градско/извънградско при което пътя от двулентов става еднолентов или от трилентов-двулентов прави тапа без да има нищо станало. Та кат има 3 ленти и аварирал автомобил е достатъчно при много коли просто да се забави /а той ше се забави неминуемо/ с малко потока и назад стана тапата и ххх ленти с нищо няма помогнат.
Никой няма да седне да ти прави трета лента за инцидентни случаи.
Да не казвам, че такива "тапи" за стотиците пъти, които съм минавал ся си спомням само за 2-3 да е имало.
И , да и при три ленти във всеки един от случаите дето си ги пуснал щеше да има тапа. Даже и да не ти се вярва.
Сигурно по-кратка като време и големина, но щеше да има.
В месеца поне веднъж, често и по 2 пъти ходя до Сливен или Нова Загора или Пловдив /от поне 10 години/ и никога не е имало тапи просто е така си, щото имало просто много коли.
Винаги е имало причина , която щеше да направи тапа и при 4 ленти даже.
Всяко едно градско/извънградско при което пътя от двулентов става еднолентов или от трилентов-двулентов прави тапа без да има нищо станало. Та кат има 3 ленти и аварирал автомобил е достатъчно при много коли просто да се забави /а той ше се забави неминуемо/ с малко потока и назад стана тапата и ххх ленти с нищо няма помогнат.
Никой няма да седне да ти прави трета лента за инцидентни случаи.
Да не казвам, че такива "тапи" за стотиците пъти, които съм минавал ся си спомням само за 2-3 да е имало.
Хм,хм...
- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз също мисля че Тракия има нужда от трета лента: една за камионите, една за каращите със 100-120км/ч и трета за тези с над 120, разбирайте 150-200км/ч
Да, забранено е да се кара с 140+ но практиката показва друго

Да, забранено е да се кара с 140+ но практиката показва друго


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx