България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Top Gun Maverick написа:Защо ганЦо като иде в Германия и спазва?Променя си манталитета ли?
Едва ли има друг народ, който сам да се нарича с най-обидното нарицателно за всичко лошо на всяка дума. Но както и да е..
Да, българите в чужбина си променят манталитета. И не толкова заради глобите.
Глобите да речем в Германия са по-високи като абсолютна стойност (но май са по-ниски сравнено с МРЗ), но ако караш с 20км отгоре в населено място ти е 70 евра, не е нещо невиждано, че да те стресне чак пък толкова.
Но в Германия виждаш как всичко е подредено, чисто, поддържано, обмислено и приветливо. И ти става неудобно да бъдеш джигит, да си хвърлиш боклука на улицата или да направиш каквато и е да било друга противообществена проява.
Oт друга страна в Индия при средна заплата от около 700лв глобата ти е 40-80лв, което е 5-10% от заплатата, при второ нарушение в някакъв там период ти взимат книжката. Ако те хванат без книжка- 200+, т.е. 1/3 от заплатата. За гонки пак е толкова. Фашива книжка е двойно. (Това по данни от един форум за мотористи, но вярвам е актуално). Ако не си плащаш глобите директно отиваш на съд и може да те вкарат за някакви 50лв.
И като резултат какво? Пусни си един клип и виж дали дори в България културата ни на движение не е цветуща пред това, което става там.
Същото можеш да го видиш и при разните майстори. Ако му закараш една кочина ще влезе вътре с мазния гащеризон и ще опипа всичко с омаслените ръце. Ако му закараш нова, спретната и лъскава кола ще бъде далеч по-внимателен. А и сами ремонт има шанс да бъде извършен далеч по-качествено. Тия строителите са същите. Ако живееш в кочина ще влезе с калните обувки, без изобщо да му пука. В другия случай ще се събуе по чорапки.
Та да, манталитета се променя в зависимост от средата.
Колега - единствената причина манталитета на българина в чужбина да се променя е черно на бяло знанието, че ако нарушиш закона и те хванат (а шанса е голям да те хванат), ще ти отрежат главата до кръста по една или друга схема. Няма нищо общо с това, че е чисто и подредено и всички ти се усмихват. Единственият друг момент е ако не го хванат но го види някои (сънародник) какво би си помислил- щото сме такива- много е важно другите какво мислят за нас. Други причини - няма. Няма.
Средно статистическия българин в чужбина си е ганьо и понякога е доста по- ганьо от този в родината.
Това твоето е все едно да пуснеш едни цигани в готин имот и да очакваш да се държат адекватно а не ако остане безнаказано да го изкормят изоснови…
За примера ти с Индия- недей. Шофирането в Азия като цяло еле пък в по- населените й части е друг вид спорт които няма общо с темата тука.
Като цяло исторически българина е в режим на оцеляване за последните 750 години. Не можеш от човек с такъв манталитет да очакваш поведението на което се надяваш. Кучето скача според тоягата-“тоягата”- не според “лакомството”.
Последна промяна alx на 07 Яну 2023, 17:30, променена общо 1 път
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ето ви пример за мангалите. Тука в квартал Кармен едно време им сложиха паркети и т.н. из апартаментите, ония изкормиха настилката да я изгорят!
Човекът има нужда от контрол по дефоулт, а не да се тества доколко е толерантен, тоест добър преценяч. Значи тука им викате преценячи и че не трябва да ги има, а там един вид трябва да ги има и ще са по-добри преценячи? 


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ефекта от тези глоби има еластичност. Наказанието първоначално има възпитателен ефект. Който намалява с всяко последващо увеличение. Накрая колкото и да увеличаваш наказанието, ефекта е минимален.
Всеки може да сравни данните назад в годините и да го види.
Същото е и със заплатата. До един момент тя е мотивационен фактор, но идва време в което всяко следващо увеличение ще е без особено значение за производителността.
Сигурен съм, че тук има достатъчно хора, които са сменили работата си с по-ниско платена в името на нещо друго.
Не съм в никой случай против глобите. Но на фона на заплатите ни не са в никой случай ниски.
Просто липсва другото.
Има един клип в тубата, където журналисти карат след депутати. И то такива в някаква си комисия за пътна безопасност. При това, което видя от тях как да карам аз?
При положение, че камери, акции, пътища, знаци, маркировка, прегледи, абсолютно всичко се прави за да се вземат едни пари как да бъда аз мотивиран съвестен водач?
Поставени сме в среда от третия свят и с глоби искат да ни направят европейци. Как да стане?
Ето тук един пример. Така изглежда съблекалнята във фитнеса.

Половината врати на шкафчетата са отворени. Поради някаква причина голема част от хората смятат, че някой трябва да ходи след тях да им бърше гъзовете. Виждат се и две бутилки от вода. Там, където ти свърши водата, там я зарязваш.
От известни време като вляза първо затварям всички врати на свободните шкафчета. После обирам и изхвърлям празните бутилки, опаковки от разни химии и т.н.. Не щото съм много подреден, а за да дам някакъв пример. Вероятно 90% от хората ме мислят за луд. Обаче има ефект. Дали защото съм там или са си взели някаква поука, но хора, които съм ги забелязвал да не си оправят нещата след тях вече го правят. Ето ви положителна промяна без нито една глоба
Всеки може да сравни данните назад в годините и да го види.
Същото е и със заплатата. До един момент тя е мотивационен фактор, но идва време в което всяко следващо увеличение ще е без особено значение за производителността.
Сигурен съм, че тук има достатъчно хора, които са сменили работата си с по-ниско платена в името на нещо друго.
Не съм в никой случай против глобите. Но на фона на заплатите ни не са в никой случай ниски.
Просто липсва другото.
Има един клип в тубата, където журналисти карат след депутати. И то такива в някаква си комисия за пътна безопасност. При това, което видя от тях как да карам аз?
При положение, че камери, акции, пътища, знаци, маркировка, прегледи, абсолютно всичко се прави за да се вземат едни пари как да бъда аз мотивиран съвестен водач?
Поставени сме в среда от третия свят и с глоби искат да ни направят европейци. Как да стане?
Ето тук един пример. Така изглежда съблекалнята във фитнеса.

Половината врати на шкафчетата са отворени. Поради някаква причина голема част от хората смятат, че някой трябва да ходи след тях да им бърше гъзовете. Виждат се и две бутилки от вода. Там, където ти свърши водата, там я зарязваш.
От известни време като вляза първо затварям всички врати на свободните шкафчета. После обирам и изхвърлям празните бутилки, опаковки от разни химии и т.н.. Не щото съм много подреден, а за да дам някакъв пример. Вероятно 90% от хората ме мислят за луд. Обаче има ефект. Дали защото съм там или са си взели някаква поука, но хора, които съм ги забелязвал да не си оправят нещата след тях вече го правят. Ето ви положителна промяна без нито една глоба

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колега бум бум- ефекта е еластичен ама в смисъл, че правилно приложен ластика се разтяга и накрая се олабва от едната страна и ти зашива един звучен шамар а ла “всяка глоба е х точки и всеки у точки са ти +500 го… нали знаеш какъв ефект ще има ако го-то ти е 5000 лева и знаеш че ако те хванат без го е примерно още 7500 със запориране ако не можеш ги събереш?
Аз кола в момента под 580 коня нямам. Знаеш ли колко глоби имам в САЩ за последните 20 години примерно? Нула. Знаеш ли колко глоби имам в родината? Нула. Знаеш ли колко пари съм бутнал по пътищата в родината? Нула. Значи можело. ОЧаквам същото и от другите а ако не могат да се впишат в норматива очаквам шофирането им в един момент да се окаже невъзможно по финансови причини.
Аз кола в момента под 580 коня нямам. Знаеш ли колко глоби имам в САЩ за последните 20 години примерно? Нула. Знаеш ли колко глоби имам в родината? Нула. Знаеш ли колко пари съм бутнал по пътищата в родината? Нула. Значи можело. ОЧаквам същото и от другите а ако не могат да се впишат в норматива очаквам шофирането им в един момент да се окаже невъзможно по финансови причини.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Колега бум бум- ефекта е еластичен ама в смисъл, че правилно приложен ластика се разтяга и накрая се олабва от едната страна и ти зашива един звучен шамар а ла “всяка глоба е х точки и всеки у точки са ти +500 го… нали знаеш какъв ефект ще има ако го-то ти е 5000 лева и знаеш че ако те хванат без го е примерно още 7500 със запориране ако не можеш ги събереш?
Аз кола в момента под 580 коня нямам. Знаеш ли колко глоби имам в САЩ за последните 20 години примерно? Нула. Знаеш ли колко глоби имам в родината? Нула. Знаеш ли колко пари съм бутнал по пътищата в родината? Нула. Значи можело. ОЧаквам същото и от другите а ако не могат да се впишат в норматива очаквам шофирането им в един момент да се окаже невъзможно по финансови причини.
Ще си позволя да те поправя нещо. Съгласен съм с първите три реда. Да добавим обаче, че гепят ли те с алкохол или дрога, застраховката ти стига до 5-6К годишно. И това за дълго време. За ГО говоря, каското е отделно. С точките ти гори и шофьорската книжка за дълги години. Тенденцията при неспазване е затвор. На мен максимално развитата скорост в Канада по GPS е 126км/ч. За 15 години. Имам два тикета за паркинг и един, че карам колело и слушам музика със слушалки. Това преди повече от 10 години. Забравих, при превишение с +50км на ограничението ти взимат колата. В някои провинции завинаги.
Не ми казвай, че Болта е над 580кс

Има една група Police Action във фейса. Там можете да видите, какво се случва с тези, дето имат големи глоби във Франция. Едни румънски цигани с +4К са класика. Защо там може, а на други места не?
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
У нас си е у нас и не трябва да се правят аналози с други места.
Тук основния проблем е, че има хора, за които е все едно колко ще е глобата, същите правят ежеминутно нарушения и не защото не могат или по погрешка, ами за да покажат на овцете, че те са над тях! Точно така, да ги видят и да ги знаят.
След като овцете гледат по цял ден такива, започват малко или много и те да искат да са такива и започват да ги имитират.
Тук за две бивпания се стига до засичания и дори по-тежки неща. Наскоро се возих с приятел 1км, ами той нареди поне 10 шофьора, всичко му пречат и не спря да нарежда.
българина е супер изнервен и много агресивен, като се добави, че иска да подражава на ония извън закона и ето защо положението е такова.
Тук основния проблем е, че има хора, за които е все едно колко ще е глобата, същите правят ежеминутно нарушения и не защото не могат или по погрешка, ами за да покажат на овцете, че те са над тях! Точно така, да ги видят и да ги знаят.
След като овцете гледат по цял ден такива, започват малко или много и те да искат да са такива и започват да ги имитират.
Тук за две бивпания се стига до засичания и дори по-тежки неща. Наскоро се возих с приятел 1км, ами той нареди поне 10 шофьора, всичко му пречат и не спря да нарежда.
българина е супер изнервен и много агресивен, като се добави, че иска да подражава на ония извън закона и ето защо положението е такова.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Болтовете си свършиха работата и заминаха…. Мисля да си купя още един но ще е лятото…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:У нас си е у нас и не трябва да се правят аналози с други места.
Тук основния проблем е, че има хора, за които е все едно колко ще е глобата, същите правят ежеминутно нарушения и не защото не могат или по погрешка, ами за да покажат на овцете, че те са над тях! Точно така, да ги видят и да ги знаят.
След като овцете гледат по цял ден такива, започват малко или много и те да искат да са такива и започват да ги имитират.
Тук за две бивпания се стига до засичания и дори по-тежки неща. Наскоро се возих с приятел 1км, ами той нареди поне 10 шофьора, всичко му пречат и не спря да нарежда.
българина е супер изнервен и много агресивен, като се добави, че иска да подражава на ония извън закона и ето защо положението е такова.
Защо мислиш, че в бг-то е най-зле? Нека ви докарат 30% по пътищата, израснали в пустинята и със съответния манталитет. Хора, които освен на колело, на друго не са се придвижвали. И всичката тая сган се качва в коли +300кс и често тежащи +3тона. Нека вкарат американските закони и нещата ще се нормализират за броени седмици. Тук алкохолът и тревата се третират еднакво. И всички пият, пушат и карат. Тук направиха анонимно изследване миналата година, над 660 000 са си признали, че карат и пушат трева. И това са тия, дето не са хванати и тия, дето си признаха. Знаеш какво те чака и поемаш риска. В бг-то липсва наказуемост. Глоба на пътя, полицая ти дава пост терминала и плащаш. Ако нямаш пари, или някой плаща вместо теб, или колата ти отива на специализиран паркинг. Дадох линка за Франция. Плащаш, прибират ти книжката и ти казват да се обадиш на някого, да дойде да те прибере. "Ама не съм получил акта" ... това ще трябва да го обясниш на съдията. А той, ако прецени, че му губиш времето, може да ти увеличи наказанието. Цялото "дело" отнема около 2-3 минути и на ден гледат над 200 дела. Бил съм там и съм виждал, как работи системата. А тя работи. ПовЕрвай ми.
Но няма желание

alx, не знаех. На коя кола са ти гепили тогава капачките? Да не е оная с Пирелите? Пазиш лия още?
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:
Аз кола в момента под 580 коня нямам.
Единственото, което се сещам е за чий грездей са ти тия коли тогава?
Имаш коли по 1000 коня и нямаш ни едно нарушение. Фройд би го обяснил единствено само с малка пишка. Ако ги караш на писта, предполагам и една ти стига.
Еластичността е икономически термин и предполагам го знаеш. И не работи по начина по който го описваш. А и тук на този етап и 15к глоба да ти сложат винаги ще намериш човек да те оправи за в пъти по-ниска сума.
За извънземните глоби разбрах. Но ще ти обясня пак нещата от моята гледна точка за да ме посъветваш как да възпитам в себе си едно цивилизовано европейско поведение на пътя.
Гледам оня ден една дебела пача (която със съдействието на форума пробра едни европари за “пътна безопасност”. Писах там в темата и казах, че това е грозно, лошо и неправилно ама ми изтриха мненията) как говори, че шофьорите не си чистели стъклата, фаровете и крали със стари гуми и затова имало много катастрофи.
Замислих се за моята кола. 17 годишен кош. Стъклото ми го спука снегорин. Отказаха ми ГО. Новото се надра на гъз вече, заради прахоляка, а и има нова пукнатина от камък. Гумите ми са премиум, нови. Спирачките от бенве. Фаровете рециклирани с крушки от тия по 250лв. Светят вероятно по-добре от нови.
Всичко това струва над 60% от пазарната стойност на колата.
Е и що го правя?
Гадния асфалт не осигурява сигурно и 40% от необходимото сцепление, още повече пък на 2+ тона кола. Гумите и спирачките стават вече неефективни. Надраното стъкло вечер пречупва светлината и вечно си заслепен. Новите фарове много ме радваха, но бързо се оказа, че на тъмно и мокро, когато са ти най-нужни след само 500 метра се покриват със слой мръсотия и вече не осветяват.
Е кажи ми, как да бъда европеец? Много ми се иска ама нямам желание

Затова казах, че отвъд океана не е много редно да даваш съвети. За 15-те К, които минаваш годишно в България, прости ми, но съм малко скептичен.
Не за друго, но просто не виждам как ти остава време да ръководиш мултинационални компании, да инсталираш гигавати волтаици, да командваш милиони индийци, да се срещаш с генерали от Пентагона за да ти подаряват енигми, да ходиш да ти подаряват новите айфони, да те питат какви качества очакваш от новото М5 и т.н..
А ЕТО ТОЗИ ТЕКСТ Е СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН ЗА ВСИЧКИ С РОЗОВИТЕ ОЧИЛА И МЕЧТИ ЗА ГЛОБИ ОТ ПО 10 ХИЛЯДИ!
https://bntnews.bg/news/dimitar-iliev-n ... 6news.html
В един момент реших, че ставам част от едно общо безхаберие и безотговорност, а това не мога да си го позволя. Ако в другите сектори проблемите се измерват в пропуснати ползи или загуба на пари, то тук ние броим жертвите. Аз ги преживявам лично", допълни Димитър Илиев.
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мойте 5 стинки по въпроса с глоби и тн, глобите са си доволно големи, но подкрепям на 10000% бум бум няма сцепление. В Англия на буса ми се наложи да го карам с гуми на конци около 100-150км при скорост 100-110 скочих на спирачките с всичка сила и абс не включи залепи ме за прозореца. Друг случай е класа w212 2.2cdi нищо сериозно като двигател с чисто нови дънлопки там тракшън не можеше да се включи, тука по Малинов тракшъна не гаснеше до 70-80км в час.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мисля, че на повечето е ясно, че у нас сцеплението е около 30% спрямо белите страни, но какво от това ще кажат други?
Нали знаете какво се пише, несъобразена скорост и всичко е точно.
Да слагат глоби и това, да пълнят хазната колкото могат и да усвояват пари от пътищата
Нали знаете какво се пише, несъобразена скорост и всичко е точно.
Да слагат глоби и това, да пълнят хазната колкото могат и да усвояват пари от пътищата
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По Малинов не знам да е разрешено 80 или 70.
Кат ви е лъзгаво карайте с 20. Просто е.
Па фаровете не светили , гаден бил асфалпа, па не знам ко си. Аман от глупости.
Освен, че според тнт карам в друга държава, явно карам и други коли щото фаровете ми светят, не се лъзгам, не ми се включват тракшъни, стъклата са ми чисти и си светят нормално светлините и асфалта си е нормален. Бе изобщо... Други коли, друга държава, други пътища. Извънземно съм. Па да речеш да не съм бил по други страни, ми то... Явно треа тествам следващия път колко треа да дигна и да влезна в завой с 200, че да загуба сцепление. Че нещо не ми се е случвало ни тука ни там. И зиме и лете.
Кат ви е лъзгаво карайте с 20. Просто е.
Па фаровете не светили , гаден бил асфалпа, па не знам ко си. Аман от глупости.
Освен, че според тнт карам в друга държава, явно карам и други коли щото фаровете ми светят, не се лъзгам, не ми се включват тракшъни, стъклата са ми чисти и си светят нормално светлините и асфалта си е нормален. Бе изобщо... Други коли, друга държава, други пътища. Извънземно съм. Па да речеш да не съм бил по други страни, ми то... Явно треа тествам следващия път колко треа да дигна и да влезна в завой с 200, че да загуба сцепление. Че нещо не ми се е случвало ни тука ни там. И зиме и лете.
Последна промяна Моджо на 07 Яну 2023, 20:40, променена общо 1 път
Хм,хм...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не бе човек, те на по-малко хлъзгав асфалт ще карат по-бавно, сега бързат щото е хлъзгаво
Всичките карат сърца и черни дробове за трансплантация и всяка минута е важна

Всичките карат сърца и черни дробове за трансплантация и всяка минута е важна

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1337
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моджо написа:Кат ви е лъзгаво карайте с 20. Просто е.
Караш ли с 20 и по старите отсечки на околовръстното, бул България, Симеоновско? Щото там е по-хлъзгаво и от Малинов. Едни 70% от града не стават за нищо, ако ще да си с гуми от НАСА, когато ти се наложи да спреш по-рязко. Не е просто, тъжно е.

- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И това е така, камери и всичко останало е само за пълнене на хазната дреме им на шапката за безопасността, последните няколко седмици пътувам Самоков Железница всеки ден общо взето, след Ковачевци всяка сутрин има поне на 2-3 завоя по някой леко излетял и поне по еднс по-тежка катастрофа. Преди празниците ново Сувче се беше завъртяло и изкривило мантинелата по-сериозно вчера на почти обратния завой след конната база някой беше изтървал с много висока скорост половината мантинела беше отсечена на моста, мой приятел там се удари със 80-90 и само се плъзна по нея. В крайна сметка какво да пишат в тази ситуация? Завой който е за около 40-50 без значение какво е сцеплението се опитват да го вземат с над 100 при температури около 0та, ами несъобразена скорост си е.alekangg написа:Мисля, че на повечето е ясно, че у нас сцеплението е около 30% спрямо белите страни, но какво от това ще кажат други?
Нали знаете какво се пише, несъобразена скорост и всичко е точно.
Да слагат глоби и това, да пълнят хазната колкото могат и да усвояват пари от пътищата
Sent from my iPhone using Tapatalk
Последна промяна shlosera на 07 Яну 2023, 20:43, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани