България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Ем...бърза човека, какво да го правиш. Бързането е в основата на всички тъпотии. Под бърза нямам предвид, че кара с висока скорост и много хора това не го разбират. Бърза в главата си и това дава отражение на всичко.
Съгласен на 100%.
Иначе да, супер тъпо го направиха. Значи на това кръстовище в посока нагоре реално са две ленти както се вижда на клипа, обаче на самия светофар едната е за ляв завой към складовете, а след светофара пак са две ленти и реално трябва да се набиеш в дясна само за светофара... От другата страна, където колите се спускат, е една лента и след светофара стават две. Вероятно можеха да изнесат трета лента за ляв завой в посока нагоре, че да не се налага всички да се набиват в дясната преди светофара.

- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://youtu.be/3FG1IBTYXWs
Интересно решение от Швеция. Тук механизмът на плочата няма да издържи непрекъснатото сработване.
Интересно решение от Швеция. Тук механизмът на плочата няма да издържи непрекъснатото сработване.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И ако мине някой прекалено бързо... и стане катастрофа заради тази смарт-дупка ? Сигурно работи в общия случай, но е потенциален създател на катастрофи.

- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ние тази технология сме я патентовали отдавна 


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
След Божурище, приключи и съществуването на Кондофрей. Доколкото разбирам е свързано с концесията на летище София. В крайна сметка пистата става соларен парк или нещо такова.
Сепарева баня също "понесе удари" преди време.
В крайна сметка оставаме без място за официални Драг състезания в Западна България. Това гарантирано ще се отрази върху ситуацията по пътищата.
Сепарева баня също "понесе удари" преди време.
В крайна сметка оставаме без място за официални Драг състезания в Западна България. Това гарантирано ще се отрази върху ситуацията по пътищата.

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тука има идеална драг отсечка, даже първите национални БМВ събори бяха тука и в двете години си имаше хубав драг.
Те бяха легални, след това нелегално се събирахме много коли на това място всеки четвъртък, ех какви времена бяха, Бързи и яростни пасти да ядат. 


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:След Божурище, приключи и съществуването на Кондофрей. Доколкото разбирам е свързано с концесията на летище София. В крайна сметка пистата става соларен парк или нещо такова.
Сепарева баня също "понесе удари" преди време.
В крайна сметка оставаме без място за официални Драг състезания в Западна България. Това гарантирано ще се отрази върху ситуацията по пътищата.
https://bfm.bg/news/791
явно ще има решение щом федерацията започва да се занимава
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има крещяща нужда от някакво съоръжение в Западната част на страната, да си го кажа направо до София.
Кондофрей и Сепарева Баня покриваха част от "търсенето", но и до момента не бяха достатъчни. Сега нещата стават крайно зле. Писта/отсечка в Казанлък, Плевен и т.н. не са вариант. Дори "летището" в Долна Баня(което си се ползва за други цели) не е удобна локация, макар че е близо чисто географски.
Това доколкото разбирам са мотористите, които до сега караха редувайки се с колите на "състезанията" организирани от Drag Racing Bulgaria. Ще си правят собствена организация явно.
По принцип и в автомобилната федерация(която и да е тя в момента) има Драг рейсинг купа, но там никой не кара. Общността е зад Bat Gogo(Drag Racing Bulgaria). Подкрепата му за АФБ в онзи момент на спречкване с БФАС също не се отрази добре на Драг рейсинга. Миналата година нямаше състезания, а "тестове". Като цяло не очаквам нещо да дойде от федерацията освен проблеми.
Кондофрей и Сепарева Баня покриваха част от "търсенето", но и до момента не бяха достатъчни. Сега нещата стават крайно зле. Писта/отсечка в Казанлък, Плевен и т.н. не са вариант. Дори "летището" в Долна Баня(което си се ползва за други цели) не е удобна локация, макар че е близо чисто географски.
andy написа:https://bfm.bg/news/791
явно ще има решение щом федерацията започва да се занимава
Това доколкото разбирам са мотористите, които до сега караха редувайки се с колите на "състезанията" организирани от Drag Racing Bulgaria. Ще си правят собствена организация явно.
По принцип и в автомобилната федерация(която и да е тя в момента) има Драг рейсинг купа, но там никой не кара. Общността е зад Bat Gogo(Drag Racing Bulgaria). Подкрепата му за АФБ в онзи момент на спречкване с БФАС също не се отрази добре на Драг рейсинга. Миналата година нямаше състезания, а "тестове". Като цяло не очаквам нещо да дойде от федерацията освен проблеми.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Е аз се шегувах за такива мащаби, тя си е за...нас.
И още една, но там вече трябва да дебнеш трафик да няма.
Иначе летището в Стара Загора би било идеален вариант като големина след едно хубаво полагане на асфалт, тогава би се разбрало защо не е крайно необходимо да е само западна, а точно в централна България с бърз и лесен достъп посредством магистрала свързваща цяла Южна България.

Иначе летището в Стара Загора би било идеален вариант като големина след едно хубаво полагане на асфалт, тогава би се разбрало защо не е крайно необходимо да е само западна, а точно в централна България с бърз и лесен достъп посредством магистрала свързваща цяла Южна България.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Местните олигарси не считат за добра идея да инвестират в писта явно. В Европа всеки по-голям град има, ние нямаме дори подобие от старо летище…
Кофти, но това е положението.
Май само Дракон остава
Кофти, но това е положението.
Май само Дракон остава
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз изхождам от гледната точка на пътната безопасност. Хора като мен писта в Централна България(Калояново) ги устройва, а липса на писта близо до мен няма да ме върне на улицата.
Само че такива като мен са малцинството. Ако отвориш коментарите под публикацията, която пуснах ще видиш, че се мрънка за цената на входа
Идеята на пистата близо до София е да дръпне някаква бройка хора от улицата като им предостави "достъпна алтернатива". Пътуването 250км до писта пък било то и по магистралата е ужасно скъпо( и тук не говоря за пари за гориво).
Кондофрей събираше една огромна маса участници от Софийско; Пернишко; Кюстендилско и Благоевградско. Участниците в Сливен са съвсем други. Припокриването между двете групи не е особвно голямо. Хората от "западната група" правят един старт в Сливен, другите ги пропускат и си карат на Кондофрей.
Аз и хората около мен сме дръпнали една шепа хора от улицата на пистата точно благодарение на Кондофрей(и Калояново). Тия 18-24 годишни хлапаци щяха да са на улицата, ако трябваше да ги убеждаваме да пътуват с нас до Стара Загора или Сливен.
За тези от нас които карат Тайм атак/ Писта нещата са горе долу закърпени между Калояново, Серес и Румъния. А и смея да твърдя, че ние сме по-малко рисковите.
Мнозинството "състезатели" по улиците обаче са в драг групата, която доскоро имаше по-добри условия и съответно "разцъфтя". Сега всичката тази техника ще се кара по улиците, защото мнозинството не са пистови драгстери, а са "чипосани" шосейни автомобили.
Само че такива като мен са малцинството. Ако отвориш коментарите под публикацията, която пуснах ще видиш, че се мрънка за цената на входа

Идеята на пистата близо до София е да дръпне някаква бройка хора от улицата като им предостави "достъпна алтернатива". Пътуването 250км до писта пък било то и по магистралата е ужасно скъпо( и тук не говоря за пари за гориво).
Кондофрей събираше една огромна маса участници от Софийско; Пернишко; Кюстендилско и Благоевградско. Участниците в Сливен са съвсем други. Припокриването между двете групи не е особвно голямо. Хората от "западната група" правят един старт в Сливен, другите ги пропускат и си карат на Кондофрей.
Аз и хората около мен сме дръпнали една шепа хора от улицата на пистата точно благодарение на Кондофрей(и Калояново). Тия 18-24 годишни хлапаци щяха да са на улицата, ако трябваше да ги убеждаваме да пътуват с нас до Стара Загора или Сливен.
alekangg написа:Местните олигарси не считат за добра идея да инвестират в писта явно. В Европа всеки по-голям град има, ние нямаме дори подобие от старо летище…
Кофти, но това е положението.
Май само Дракон остава
За тези от нас които карат Тайм атак/ Писта нещата са горе долу закърпени между Калояново, Серес и Румъния. А и смея да твърдя, че ние сме по-малко рисковите.
Мнозинството "състезатели" по улиците обаче са в драг групата, която доскоро имаше по-добри условия и съответно "разцъфтя". Сега всичката тази техника ще се кара по улиците, защото мнозинството не са пистови драгстери, а са "чипосани" шосейни автомобили.
Последна промяна TheDriver на 14 Фев 2023, 12:57, променена общо 1 път
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alekangg написа:Местните олигарси не считат за добра идея да инвестират в писта явно. В Европа всеки по-голям град има, ние нямаме дори подобие от старо летище…
Кофти, но това е положението.
Май само Дракон остава
Много е къса за драг. Има няма е 500м. Трудно се спира с 200+ за няма и 100м.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8391
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Освен това драг пистата се покрива с "лепило" и не е много умно да го направиш на автомобилна писта...
Проблемът е, че не се избиват парите, по-лесно е да построиш един блок за няколко милиона и да разпродадеш апартаментите още на зелено, прибрал си парата в джЕба, вместо да "избиваш" от драг писта 10-15-20 години и я избил, я не
Има достатъчно хора за които 2-3-5 милиона за 1 км асфалт, малко трибуни и няколко бараки не са проблем, но явно са сметнали, че няма смисъл! Разбирам ги!
Трябва държавата да се намеси, а държава - НЯ-МА!!! Няма и да има... и те така!
Само дъвка си правим

Проблемът е, че не се избиват парите, по-лесно е да построиш един блок за няколко милиона и да разпродадеш апартаментите още на зелено, прибрал си парата в джЕба, вместо да "избиваш" от драг писта 10-15-20 години и я избил, я не

Има достатъчно хора за които 2-3-5 милиона за 1 км асфалт, малко трибуни и няколко бараки не са проблем, но явно са сметнали, че няма смисъл! Разбирам ги!
Трябва държавата да се намеси, а държава - НЯ-МА!!! Няма и да има... и те така!
Само дъвка си правим


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
След като земята си е тяхна /на тия дет ще правят летището/ не виждам държавата къде пак я месите. Ако е моя земята ще си строя каквото искам и е разрешено и копче не може да ми каже никой.
Хм,хм...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако ситуацията е такава както слуховете говорят, дори не е било нужно държавата да дава пари(нещо за което съм твърдо против).
Ако наистина причиниата е клаузата от договора за концесията на летище София, според която, грубо казано не може да има конкурентно летище в радиус от 100км. Тогава е била нужна просто малко делновидност. Това между другото е една от точките заради която БСП опитa да иницира проверка на ЕК по договора.
Явно настоящите собственици/концесионери на Sofia West Airport не им се чака изхода от проверката или са разбрали накъде духа вятъра и използват земята си за друг бизнес(соларен парк). Те са напълно в правото си между другото и се дразня, че хората по тях плюят.
Никой няма да прави летище, а ще го разрушава. До момента надпреварите се провеждаха на територията на Sofia West Airport, в определен времеви интервал и с прекъсвания, за да не пречат на нормалната работа на летището. Така летището получаваше допълнителни приходи, а организаторите на надпреварите можеха да ползват инфраструктура "почасово" без да се налага да поддържат писта/летище целогодишно.
Ако наистина причиниата е клаузата от договора за концесията на летище София, според която, грубо казано не може да има конкурентно летище в радиус от 100км. Тогава е била нужна просто малко делновидност. Това между другото е една от точките заради която БСП опитa да иницира проверка на ЕК по договора.
Явно настоящите собственици/концесионери на Sofia West Airport не им се чака изхода от проверката или са разбрали накъде духа вятъра и използват земята си за друг бизнес(соларен парк). Те са напълно в правото си между другото и се дразня, че хората по тях плюят.
Моджо написа:След като земята си е тяхна /на тия дет ще правят летището/ не виждам държавата къде пак я месите. Ако е моя земята ще си строя каквото искам и е разрешено и копче не може да ми каже никой.
Никой няма да прави летище, а ще го разрушава. До момента надпреварите се провеждаха на територията на Sofia West Airport, в определен времеви интервал и с прекъсвания, за да не пречат на нормалната работа на летището. Така летището получаваше допълнителни приходи, а организаторите на надпреварите можеха да ползват инфраструктура "почасово" без да се налага да поддържат писта/летище целогодишно.
Последна промяна TheDriver на 14 Фев 2023, 14:55, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани