България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8388
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
zAcK написа:Имало е Бързи и яростни 46 на Ботевградско...![]()
Само не мога да разбера тоя точно какви пируети е направил![]()
Прескочил е мантинелата и е в насрещното... тръгнала му е със 120-130 (ако е включил само на задно) и резултата е ясен!
Много палър!

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3929
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
vicho написа:zAcK написа:Имало е Бързи и яростни 46 на Ботевградско...![]()
Само не мога да разбера тоя точно какви пируети е направил![]()
Прескочил е мантинелата и е в насрещното... тръгнала му е със 120-130 (ако е включил само на задно) и резултата е ясен!
Много палър!
Много, особено като му гледам траекторията



Добре, че не е нацелил някой челно






Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Но си ги правят бая здравички за удари тия М-ки.
И да не е само на задно, лошо е, че тия модели от раз минават 150 без да усетиш точно с това 4х4. А някой ако мисли, че с него е много по-залепен на асфалта...не е вярно. По-бързо ускоряваш и даваш газ с излизането от завоя, но пък както имаш сцепление и изведнъж нямаш. Ако със задното има леки индикации като ранно мятане на дупето, тука няма и директно дупето се плъзга.
И да не е само на задно, лошо е, че тия модели от раз минават 150 без да усетиш точно с това 4х4. А някой ако мисли, че с него е много по-залепен на асфалта...не е вярно. По-бързо ускоряваш и даваш газ с излизането от завоя, но пък както имаш сцепление и изведнъж нямаш. Ако със задното има леки индикации като ранно мятане на дупето, тука няма и директно дупето се плъзга.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако си лайно и със 100 коня и с 500 коня резултата ще е един и същ. Колата била виновна пък сега 
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тя колата не е виновна ма са виновни хората дет от ситроена на майка си се качват на М-ка щот е гъзарско и се чудят как се държи волана.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Ако си лайно и със 100 коня и с 500 коня резултата ще е един и същ. Колата била виновна пък сега
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Това е като да дадеш на една маймуна граната. Дали на 5-та или 30-та минута рано или късно маймуната ще издърпа шплента. Практически проблемът е заложен още като се даде на маймуната гранатата. Същото е и с колите
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като гледах пораженията по форда и факта, че двете жертви са намерени на разстояния 300+ метра една от друга, наистина звучи правдоподобна версията на колегата:
Струва ми се също така, че в цялата случка става дума за най-обикновен келешлък - младеж с книжка от 2 месеца, решава да настъпи докрай на прав и празен път късно вечер. Като гледах записа от камерите, минава бая бързо, може би 140-150км/ч, сигурно 2-3км само се е засилвал с тоя Форд Ка 80 коня
. Над 300м се е движил с тяло върху предния капак, едва ли някой знае какво му е било в главата точно в тоя момент. Да не забравяме, че в крайна сметка спирането на кръстовището с Константин Величков е просто случайност, той най-вероятно не е имал намерение да спира изобщо. Отвратително тъжно и безумно стечение на обстоятелства, а още по-тъжното е друго - че при адекватно изградена и обезопасена инфраструктира, подобен инцидент (включително и случая със Семерджиев) просто не би се случил. Направих си труда да направя елементарна проверка в гугъл мапс - от Константин Величков до Шел преди северната тангента, бул. Сливница е постояненн 4 лентов път с дължина около 5км, без никакви мантинели никъде, освен за кратко в района на ОМВ. По цялото протежение на булеварда навсякъде има преки, локални, магазини, блокове, тротоари, гумаджийници, пешеходни пътеки и какво ли още не, непосредствено или много близо до основния булевард. Плюс един куп светофари, които като изгаснат в 00:00ч, превръщат булеварда в 5км права писта. Та, подобни инциденти на такива места са въпрос на време, не на случайност. Изключително брутално е, че основно заради една ш*бана инфраструктура загиват хора и то при такива брутални обстоятелства. 
sme666ko написа:Ударът на Форда с другата кола и стълба е на повече от 300 метра от мястото, на което Форда помита момичето и момчето.
Фордът блъска хората на пешеходната на бул. Сливница и ул. Русе. Тялото на момичето е намерено в района на това кръстовище. Фордът продължава да се движи в посока бул. Константин Величков. Спира движението си непосредствено преди кръстовището на Сливница и Константин Величков. Твърди се, че се е ударил в друга кола и след това в стълб. Тялото на момчето е намерено на това място, вероятно е било качено върху капака на Форда. Разстоянието между двете кръстовища е 350 метра.
Струва ми се също така, че в цялата случка става дума за най-обикновен келешлък - младеж с книжка от 2 месеца, решава да настъпи докрай на прав и празен път късно вечер. Като гледах записа от камерите, минава бая бързо, може би 140-150км/ч, сигурно 2-3км само се е засилвал с тоя Форд Ка 80 коня


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не съм съгласен за това ОСНОВНО. Основно загиват заради идиотизъм и безотговорност. Аз също съм бил на 18 и съм карал кола от 16 годишен в ония времена!
Въртял съм гуми, карал съм бързо и каквото там се сетиш, ама съм преценял някакви неща. Преценяч от класа където се казва, ама не съм бил дори близо със 100 да кача някакви пешеходци, просто защото дори да видех празен път гледах някой да не изскочи и съм се съобразявал, че идва пешеходна примерно, то си се вижда има ли някой или не в близост. Чак толкова внезапно не са му скочили на капака, а тая кола не е супер тежка, че да спира 300 метра.
Но те подкрепям, че е безумие това в София. Аз съм тръгвал пеш там да ходя като не съм знаел пътищата и от където ме прекара навигацията. Честно казано не е хващало страх минавайки по някакви булеварди уж с тротоари за пешеходци, а няма една мантинелчица и съм гледал как летят колите. Ами ако имаш 40 ок, ама на булевард с 80 където масово карат 100+ си е тъпо да няма.

Но те подкрепям, че е безумие това в София. Аз съм тръгвал пеш там да ходя като не съм знаел пътищата и от където ме прекара навигацията. Честно казано не е хващало страх минавайки по някакви булеварди уж с тротоари за пешеходци, а няма една мантинелчица и съм гледал как летят колите. Ами ако имаш 40 ок, ама на булевард с 80 където масово карат 100+ си е тъпо да няма.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тука има и един друг въпрос, че доста хора на последък (основно млади) като видят пешеходна пътека вобще не се оглеждат ами директно тръгват да пресичат. Което не е правилно - по принцип трябва да застанеш на пътеката, да се огледаш и изчакаш колите да спрат (ако има такива) и чак тогава да тръгнеш да пресичаш. Не казвам че тук случая е такъв, или че двойката има каквато и да е вина, просто казвам че това ми е направило впечатление.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Аз също съм бил на 18 и съм карал кола от 16 годишен в ония времена!Въртял съм гуми, карал съм бързо и каквото там се сетиш, ама съм преценял някакви неща.
Съгласен съм, обаче такива хора са сигурно 4-5 от 100. Останалите преценяват само дали газта може да пробие ламарината на колата, нищо друго. За тези случаи говоря - че адекватно изградената и обезопасена инфраструктура, дава решаваща разлика при евентуален инцидент, който по правило обикновено е тежък, заради несъобразена скорост и липса на адекватна преценка. Това, което можеше да са материални щети основно по колата на келеша, в момента го гледаме по новините като репортаж от военна зона.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вината в повечето случаи е двустранна. Не защитавам водача на колата и не нападам пешеходците в тази ситуация, виновния се зане кой е, но съм се нагледал на нехайно преминаващи пешеходци, изобщо не поглеждащи настрани дори и като се движат по пешеходната пътека. Гледат си телефоните или си блеят баирите и си мислят че като са на пеш. пътека са над всички.
На този прав участък в този час без движение, така ли не чуха/видяха че идва нещо ревящо/бръмчащо....едва ли ако бяха гледали докато пресичат.
Човек ако не пази сам себе си, няма как да очаква да бъде пазен от друг.
На този прав участък в този час без движение, така ли не чуха/видяха че идва нещо ревящо/бръмчащо....едва ли ако бяха гледали докато пресичат.
Човек ако не пази сам себе си, няма как да очаква да бъде пазен от друг.
Последна промяна andy на 09 Май 2023, 15:47, променена общо 1 път
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Каква инфраструктура би спасила двамата пешеходци? Какви 140-150 на кола на 20+ години с мотор 60 коня (айде 55, че 5 са избягали вече)? Не мисля че е бил с повече от 80-100.
Момчето щом е било неадекватно и не е било пияно или дрогирано (вече и пробите излезли, мернах някъде) е било в шок от удара. Липсват му рефлексите да се изправи на спирачката веднага след катастрофата и както отбеляза никой колега по-горе, продължил е по-инерция. Вероятно и тялото при удара, ако е останало на стъклото го е вцепенило допълнително.
Говори се за война по пътищата, кои са хората по пътищата? Само шофьорът на тази въшка ли? Аз лично вече почти не виждам пешеходци да спрат и да изчакат колата да спре в покой и тогава да пресекат. Масово се извъртат на пети и тръгват смело по пътеките. Виждал съм кола с блокирали колела да се носи към пешеходна пътека и мъж да пресича и да гледа надменно. Ами хубаво, с предимство е. Но единоборство с тон ламарина, няма да завърши в негова полза.
Да се промени законът и да се върне старото положение, което беше променено точно под натиска на майка, загубила дъщеря на пешеходна пътека, че водачът е винаги виновен.
Момчето щом е било неадекватно и не е било пияно или дрогирано (вече и пробите излезли, мернах някъде) е било в шок от удара. Липсват му рефлексите да се изправи на спирачката веднага след катастрофата и както отбеляза никой колега по-горе, продължил е по-инерция. Вероятно и тялото при удара, ако е останало на стъклото го е вцепенило допълнително.
Говори се за война по пътищата, кои са хората по пътищата? Само шофьорът на тази въшка ли? Аз лично вече почти не виждам пешеходци да спрат и да изчакат колата да спре в покой и тогава да пресекат. Масово се извъртат на пети и тръгват смело по пътеките. Виждал съм кола с блокирали колела да се носи към пешеходна пътека и мъж да пресича и да гледа надменно. Ами хубаво, с предимство е. Но единоборство с тон ламарина, няма да завърши в негова полза.
Да се промени законът и да се върне старото положение, което беше променено точно под натиска на майка, загубила дъщеря на пешеходна пътека, че водачът е винаги виновен.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:Каква инфраструктура би спасила двамата пешеходци? Какви 140-150 на кола на 20+ години с мотор 60 коня (айде 55, че 5 са избягали вече)? Не мисля че е бил с повече от 80-100.
Такава, каквато не допуска да има каквато и да е конфликтна точка между (в случая) пешеходец и трафик по 4 лентов булевард. За скоростта не знам, изглежда ми повече от 100. Не е невъзможно дори с тая кола да вдигнеш 120-130, въпроса е да имаш достатъчно права отсечка, за да се засилиш. Не знаем от къде е почнал да дава газ и през колко светофара е минал на магия.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ако ни бомбандират като Белград, тогава ще се оправи инфраструктората.
Там по главния път не пешеходни пътеки ами няма и пресичане на пътища на едно ниво, за разлика от преди войната.
Там по главния път не пешеходни пътеки ами няма и пресичане на пътища на едно ниво, за разлика от преди войната.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не можела да вдигне 100...
Няколко дни се возя с 8цата (кола дето има сила и сравнително бързо ускорява дори като не я натискаш) из София, на всеки светофар ме правят смешен разни въшки.
Вчера на Борис 3ти, от Красно село посока Владая един го следвах до 80 и върнах газта, той продължи да натиска с първия Ситроен Ц3
, кажи речи същия сандък като Форд КА.

Няколко дни се возя с 8цата (кола дето има сила и сравнително бързо ускорява дори като не я натискаш) из София, на всеки светофар ме правят смешен разни въшки.
Вчера на Борис 3ти, от Красно село посока Владая един го следвах до 80 и върнах газта, той продължи да натиска с първия Ситроен Ц3

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana