България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Какъв чакъл бе човек, тоя си е карал защото е решил, че няма движение по тая улица. Като гледам си има идеален асфалт, то трябва да си много малоумен да минаваш по малка улица и да не очакваш някъде да има пясък и т.н.
Говорим малоумен за шофьор със стаж, а не някой неделна шофьор. Този щом си е купил такъв мотор едва ли за пръв път сяда да кара. Или се е разсеял, или е бил пиян или си е раздавал газ.
Като гледам баш си е така с оглед вече и снимката на колегата. Доста, ама доста преди да излиза от пътя е натиснал зверски спирачка. На завоят нищо му няма, идеален е, пясък чак да пречи видимо няма, тоест преценил си е, че може да го изправи този завой, жалко за Зафирата, това се оправя зор.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Няма вече спокойни улици, това което помниш като си израснал, колите са били 3 ли 5 пъти по-малко (забравих вече, форумните статистици ще ме коригират) да не говорим за моторите.
Прескачаме се от коли, като тръгнеш пеш, в който и да е град не може да минеш 10 крачки без да трябва да чакаш коли да заобикаляш коли да се чудиш как да ги прескачаш.
Самото градоустройство е такова, че всички улици в жилищните квартали са проходни и през тях минават огромно количество хора, които нито живеят там, нито отиват при някой в квартала.
Смесването на магазини, ресторанти и офиси с жилища само допълнително влошава нещата. Докато не се спре безконтролното увеличение на колите, само ще става по-зле...
няма никакво значение на село ли си или в града... освен да се криеш в някой затворен комплекс няма друг вариант, но там ще се набиеш на проблеми от друго естество
Това е едно от нещата, за които не съм оптимистичен изобщо, че някога ще има решение... само някакво стабилизиране на мизерията в някакъв момент като стане много скъпо да имаш
втора кола и изобщо кола като цяло.
Прескачаме се от коли, като тръгнеш пеш, в който и да е град не може да минеш 10 крачки без да трябва да чакаш коли да заобикаляш коли да се чудиш как да ги прескачаш.
Самото градоустройство е такова, че всички улици в жилищните квартали са проходни и през тях минават огромно количество хора, които нито живеят там, нито отиват при някой в квартала.
Смесването на магазини, ресторанти и офиси с жилища само допълнително влошава нещата. Докато не се спре безконтролното увеличение на колите, само ще става по-зле...
няма никакво значение на село ли си или в града... освен да се криеш в някой затворен комплекс няма друг вариант, но там ще се набиеш на проблеми от друго естество

Това е едно от нещата, за които не съм оптимистичен изобщо, че някога ще има решение... само някакво стабилизиране на мизерията в някакъв момент като стане много скъпо да имаш
втора кола и изобщо кола като цяло.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам бе човек, тука левче им е градския транспорт, ама много малко народ го чака. Основно бели. Негрите са патрони и за същото разстояние от 1 километър или малко отгоре дори, може да даде 4 лв за такси, но няма да се качи на рейс, унизително им изглежда някак.
Всеки взел кола и разправя колко му е удобно.
Шокиран съм понеже тука разстоянията масово са километър и половина, максимум, маааксимум два когато си вършиш някаква обикновена работа. От всяка част на града максимум на разстояние километър имаш Кауфланд, Била, Лидъл, Т маркет или си би ес. Пак на толкова имаш някакъв за строителство или за дрехи някакъв евтин, ужас е просто. Хайде ние имаме голям брой села и от там слизат бая с коли освен с автобуси или таксита, ама пак тия в града не ползват...акъла си всъщност не ползват. Дефакто в центъра не можеше да спреш никъде от коли, сега всичко е платено и в началото имаше ефект, но сега, просто свикнаха да дават 50 стотинки или левче и им прави кеф, че има къде да спират. Скобата е символичната сума от 10 лева ако просрочиш и на никой не му дреме. Единствено паяка дере кожи по 50 кинта ако те вдигнат, ако си там 25 и те оставят.
Не знам какво визираш под скъпо да имаш кола, но не виждам какво ще е това нещо. Убеден съм, напълно съм убеден, че гражданската ако скочи двойно ей сега от утре, броя намалели коли по пътя ще бъде точно 0. Друго какво да вдигат, данъците?
Това, което аз пък помня беше как играем народна топка по улиците извън центъра и всякакви такива. Сега няма мераклии да играят, но идеята е, че и да имаше, то няма място. Ударена котка едно време можеше да видиш мноооого рядко, сега виждаш таралежи, кучета, котки, гълъби...как се блъска гълъб в жилищна част бе?
И по тия улици малките никой не ние или чисти освен живущите, но ако се случи мърляч дето срам не му дреме се събира прах. Колите минавайки бавно не правят проблеми, но като се случи някой Марио Андрети и се вдига пушилка до покривите.
Затова изчезнах аз на село, поне колите са невъобразимо по-малко и има място да спреш, котките си ходят свободно и много рядко има блъсната по селата освен по някакви главни улици.

Всеки взел кола и разправя колко му е удобно.

Не знам какво визираш под скъпо да имаш кола, но не виждам какво ще е това нещо. Убеден съм, напълно съм убеден, че гражданската ако скочи двойно ей сега от утре, броя намалели коли по пътя ще бъде точно 0. Друго какво да вдигат, данъците?
Това, което аз пък помня беше как играем народна топка по улиците извън центъра и всякакви такива. Сега няма мераклии да играят, но идеята е, че и да имаше, то няма място. Ударена котка едно време можеше да видиш мноооого рядко, сега виждаш таралежи, кучета, котки, гълъби...как се блъска гълъб в жилищна част бе?


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Така си е , на село може да забъркаш половин кубик бетон на улицата и никой копче не може да ти кажеЗатова изчезнах аз на село, поне колите са невъобразимо по-малко и има място да спреш, котките си ходят свободно и много рядко има блъсната по селата освен по някакви главни улици.

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
@steeN Айде ся, точно американското зониране със строго определени жилищни и бизнес квартали не ни трябва. За градоустройството също не си прав. В София цели квартали имат по една две или няколко точки за влизане/излизане. Масово има запушени улици, които пречат да се използват, като алтернативи на главните булеварди. И винаги съм се чудил това да не е за блокиране на квартали при безредици.
Проблемът е страшно многото коли на семейство. За пример, покрай боянската река в Бъкстон, улицата се казва Стефан Тошев между Т. Каблешков и Вихрен, периода 1994-2006 разхождах немската си овчарка по улицата. Нямаше спряла кола покрай реката и много рядко на паркингите към реката. От 2017 е невъзможно там да разхождам сегашната немска овчарка. Първо страшно много трафик и буквално кола след кола успоредно паркирала на реката.
При офиса, докато не отвориха Фантастико, нямах нужда от служебни места. Сега паркирането е мисията невъзможна, освен ако не стигаш преди 8, а на мен ми се налага и да мърдам насам натам през деня.
Проблемът е страшно многото коли на семейство. За пример, покрай боянската река в Бъкстон, улицата се казва Стефан Тошев между Т. Каблешков и Вихрен, периода 1994-2006 разхождах немската си овчарка по улицата. Нямаше спряла кола покрай реката и много рядко на паркингите към реката. От 2017 е невъзможно там да разхождам сегашната немска овчарка. Първо страшно много трафик и буквално кола след кола успоредно паркирала на реката.
При офиса, докато не отвориха Фантастико, нямах нужда от служебни места. Сега паркирането е мисията невъзможна, освен ако не стигаш преди 8, а на мен ми се налага и да мърдам насам натам през деня.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Как си казал нещо по-различно? Какви блокирани квартали, някои хора имам чувството, че не сте излизали навън. И защо да е американско зониране? По бай тошево време, какво повече от супермаркети, училища и детски градини имаше в жилищните квартали? Тук там някое дюкянче и то в старите квартали заварено положение... Може ли във всяка тема да се намесват американците не мога да разбера... особено от хора, които идея си нямат как са нещата там... тва е патология. Ню Йорк е смесено зониране като нас, Лос Анджелис е силно ограничено примерно.
Тия дето живеят "на село"... достатъчно е един "автосервиз" да ви цъфне в някой от съседните имоти и идилията приключва рязко. Да не говорим за по груби варианти, като някой млад предприемач да почне да мели смески за добитък.
Това го приемате за нещо нормално???
Това и затягане на прегледите, сини и зелени зони и т.н. Малко ли ти се струва, ако ти вдигнат примерно 3 пъти данъка на колата и гражданската дали няма да се замислиш, кои от 5те ти коли които държиш като паметници са излишни?
Тия дето живеят "на село"... достатъчно е един "автосервиз" да ви цъфне в някой от съседните имоти и идилията приключва рязко. Да не говорим за по груби варианти, като някой млад предприемач да почне да мели смески за добитък.
Това го приемате за нещо нормално???
Top Gun Maverick написа:Не знам какво визираш под скъпо да имаш кола, но не виждам какво ще е това нещо. Убеден съм, напълно съм убеден, че гражданската ако скочи двойно ей сега от утре, броя намалели коли по пътя ще бъде точно 0. Друго какво да вдигат, данъците?
Това и затягане на прегледите, сини и зелени зони и т.н. Малко ли ти се струва, ако ти вдигнат примерно 3 пъти данъка на колата и гражданската дали няма да се замислиш, кои от 5те ти коли които държиш като паметници са излишни?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз нямам такива на този етап, но доста други хора имат и да, прав си. Ама те и сега някои ги държат и правят гражданска някакви месеци ако ще ги карат. Отделно кат предлагат бракуване от типа само за да спреш данъците и застраховките и във всеки един момент можеш да ги подновиш и колата пак да стои паметник.
После решаваш и я пускаш обратно.
Разбира се има и нормално бракуване и там вече нямаш право да регистрираш пак.

Разбира се има и нормално бракуване и там вече нямаш право да регистрираш пак.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
+steeN написа:Как си казал нещо по-различно? Какви блокирани квартали, някои хора имам чувството, че не сте излизали навън. И защо да е американско зониране? По бай тошево време, какво повече от супермаркети, училища и детски градини имаше в жилищните квартали? Тук там някое дюкянче и то в старите квартали заварено положение... Може ли във всяка тема да се намесват американците не мога да разбера... особено от хора, които идея си нямат как са нещата там... тва е патология. Ню Йорк е смесено зониране като нас, Лос Анджелис е силно ограничено примерно.
Тия дето живеят "на село"... достатъчно е един "автосервиз" да ви цъфне в някой от съседните имоти и идилията приключва рязко. Да не говорим за по груби варианти, като някой млад предприемач да почне да мели смески за добитък.
Това го приемате за нещо нормално???Top Gun Maverick написа:Не знам какво визираш под скъпо да имаш кола, но не виждам какво ще е това нещо. Убеден съм, напълно съм убеден, че гражданската ако скочи двойно ей сега от утре, броя намалели коли по пътя ще бъде точно 0. Друго какво да вдигат, данъците?
Това и затягане на прегледите, сини и зелени зони и т.н. Малко ли ти се струва, ако ти вдигнат примерно 3 пъти данъка на колата и гражданската дали няма да се замислиш, кои от 5те ти коли които държиш като паметници са излишни?
също и да спрат да намаляват размера на тротоарите за сметка на пътното платно, цялостно да се мисли за пешеходците повече, а за автомобили
Изпратено от моят 22126RN91Y с помощта на Tapatalk
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:Отделно кат предлагат бракуване от типа само за да спреш данъците и застраховките
Да, толкова е във всеки един момент, че трябва да минеш през каналите на КАТ на ново, нито може да я държиш някъде освен на частна собственост.
Сигурен съм, че е практично и евтино да го правиш 2 пъти в годината. Спориш за да спориш май и ти.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има още време до края на деня, продължава да вали…колко още тежки ПТП-та ще се случат?
Хората са масово малоумни да карат бързо в лошо време
Хората са масово малоумни да карат бързо в лошо време

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Don_Diego написа:Има още време до края на деня, продължава да вали…колко още тежки ПТП-та ще се случат?
Хората са масово малоумни да карат бързо в лошо време
Още някое и друго.Тепърва се прибират гражданите от където са...а таковата от вилите си.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Доста пируети е имало, ще направим класация
На Горнобански път в София са бутнали един мексиканец, прескочил мантинелата и между колите се опитал да мине…

На Горнобански път в София са бутнали един мексиканец, прескочил мантинелата и между колите се опитал да мине…
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Top Gun Maverick написа:Отделно кат предлагат бракуване от типа само за да спреш данъците и застраховките
Да, толкова е във всеки един момент, че трябва да минеш през каналите на КАТ на ново, нито може да я държиш някъде освен на частна собственост.
Сигурен съм, че е практично и евтино да го правиш 2 пъти в годината. Спориш за да спориш май и ти.
Потвърждавам, че няма вариант да се спре от движение само документално. Сваляш номера, връщаш талони и после трябва пак канали. Някога имаше улеснен регламент, но вече не.
Иначе и при мен проблемът с трафика в малка улица на малък град го има и е ужасно за децата.



- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сега слушам по Фокус някаква жена експерт по ПТП-та и работи не със статистики, а със случаи на телесни повреди. Каза на първо място несъобразената скорост, но за съжаление Българина не разбира това понятие. Тя не се класифицира нито като минимална, нито като максимална и в някакъв сборник ли какво там издала описала решения на ВКС, как я класифицират като максималната скорост с която можем да караме в идеални условия, тоест според условията. В своята арогантност Българина мисли, че всички от кат до апи са му длъжни да му осигурят максимално добри условия да кара с максималната и ако може с 10 отгоре на нея във всички условия. Каза, че повредите идват много с пешеходците и съобщиха за ПТП с пешеходец от преди малко на Никола Петков в София близо до кръстовището с Цар Борис.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Глупости на търкалета! И как определяш тази скорост, като седиш в кола? Идва от ЗДвП, водачът е длъжен да кара със съобразена скорост, така че винаги да може да спре при опасност или препятствие. И оттам го извъртат, има ли птп, значи е несъобразена скоростта.
Работа на държавата в лицето на КАТ, АПИ и/или местната власт е да определи максимална скорост на движение. Например в Италия в район с мъгли използваха отражателите на мантинелите за определяне на скоростта. Виждаш един отражател 40, два 60, повече макс разрешената скорост. Тук поради калпаци проекти, едни потоци минават през платното или поради пропадане се събира дълбока локва и вместо да си оправят бакиите, те обвиняват водачите, че е най-лесно.
Работа на държавата в лицето на КАТ, АПИ и/или местната власт е да определи максимална скорост на движение. Например в Италия в район с мъгли използваха отражателите на мантинелите за определяне на скоростта. Виждаш един отражател 40, два 60, повече макс разрешената скорост. Тук поради калпаци проекти, едни потоци минават през платното или поради пропадане се събира дълбока локва и вместо да си оправят бакиите, те обвиняват водачите, че е най-лесно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани