България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
аз кат се замисля, като седна в една кола първата ми раота е да изключа всички предпазители дето могат да се изключат , че само пречат...
... ама на мокро и на сухо карам бавно - явно не съм шОфер и определено не съм карач- ниджа според безсмъртните...
... ама на мокро и на сухо карам бавно - явно не съм шОфер и определено не съм карач- ниджа според безсмъртните...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа: да изключа всички предпазители дето могат да се изключат , че само пречат...
Пречат ако не знаеш как сработват и какво точно правят


Много хора се стряскат от сработването на някоя система и започват да "реагират" и на нея, с което само влошават нещата. При поднасяне например е много по-лесно да направиш "камшик" с включена система, отколкото с изключена. Едно от хубавите неща, които научих в старата работа беше - когато си взимам нова кола, да си намеря голям плац, на който да си "поиграя" с колата и да видя кога как реагира, коя система как сработва и тн за да не съм изненадан когато нещо сработи

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:steeN написа:https://news.bg/regions/zhertva-i-petima-raneni-pri-chelna-katastrofa-kray-kiten.htmlМладият водач предприел рисково изпреварване на колона от автомобили. Заради мократа настилка обаче колата му поднася и се удря челно в насрещно движещ се автомобил.
Поредната ненужна катастрофа и отнет живот, и съсипани други. Поредното "перфектно" "поддържано" старо BMW, за което физиката не важи.
Ми тука пак опираме до простия манталитет на българина че за 5 бона по-добре да вземе 25 годишно БМВ, вместо 10 годишно Пежо примерно... Като дадеш старо БМВ на задно, без системи за сигурност и нищо на детето дето току що си е взело книжката, си за затвора направо. Сигурно и едни гуми от Илиенци за 40 лева бройката му е турил и айде тръгвай на морето.
Винаги винаги ама винаги бих си взел 25 годишно Бенве пред 10 годишен пластмасник като Пежо . Просто защото зад еднат акола колкоот и да я мразят всички има доста разработни в насока теглово разпределение, докато Пежото например е просто евтино . И не, няма смисъл да се опитваш д ами обясниш колко е надежно - предпочитам да не влизам в ситуация, отколкото да чакам на системите да ме измъкнат защото тоалетната с теглово разпределение 90/10 е поднесла . Имах преди години Лагуна 2, която фабрично идва с доста safety системи ... Заклеам се че с нея съм се въртял повече отколкото с 34-ката . Сега карам една кекава А4-ка Б5, която въпреки че е комби пак си е крива откъм тегло .
Тааааа, винаги бих си взел нещо което е мислено да не ходи накъдето иска само и после да чакам ESP да ме хване . Всъщност, един единствен път това ESP ме измъкна на един лед .
И ще обяснявам нещо, което в акъла на това "дете" не е дошло (няма и да дойде за съжаление) - мокро и "задно" трябва много да се внимава . Точно заради тия неща . Гледайки снимки е било завой, какво е изпреварвал да го прави баш там - нямам идея . Фактори много, основните са два - годините/опит зад волана ииии колата .
Лека му пръст !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Don_Diego написа:alx написа: да изключа всички предпазители дето могат да се изключат , че само пречат...
Пречат ако не знаеш как сработват и какво точно правят(разбира се има го и варианта да са настроени прекалено 'safe", да се наместват много агресивно дори при малко своеволие и тогава наистина пречат
)
Много хора се стряскат от сработването на някоя система и започват да "реагират" и на нея, с което само влошават нещата. При поднасяне например е много по-лесно да направиш "камшик" с включена система, отколкото с изключена. Едно от хубавите неща, които научих в старата работа беше - когато си взимам нова кола, да си намеря голям плац, на който да си "поиграя" с колата и да видя кога как реагира, коя система как сработва и тн за да не съм изненадан когато нещо сработи
жокер - всеки които може да кара добре състезателно първото нещо което прави е да ги изключи системите. това е заучено положение изключват се че като се занесе или недозавие да няма много мамуни на клона да се опитват да го оправят

едно бързо търсене...
By switching off the traction control, racing drivers will use their intuition on the throttle and wheel to help push the car, rather than potentially being held back by the car's ECU. This is because traction control can limit the power and torque that can be applied to the wheels, which can ultimately affect the car's performance.
https://www.trackdays.co.uk/news/what-i ... n-control/
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като цяло, ако в ежедневието се включва някоя система... нещо не правиш както трябва. Примера с летенето в дъжд е показателен. Ако чакаш да те спаси системата, а ти си в аквапланинг със 180... успех.
Някои системи само леко пречат в България. Като тази за лентата. Заобикаляш дупка и те връща в нея
Някои системи само леко пречат в България. Като тази за лентата. Заобикаляш дупка и те връща в нея


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 816
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Don_Diego написа:alx написа: да изключа всички предпазители дето могат да се изключат , че само пречат...
Пречат ако не знаеш как сработват и какво точно правят(разбира се има го и варианта да са настроени прекалено 'safe", да се наместват много агресивно дори при малко своеволие и тогава наистина пречат
)
Много хора се стряскат от сработването на някоя система и започват да "реагират" и на нея, с което само влошават нещата. При поднасяне например е много по-лесно да направиш "камшик" с включена система, отколкото с изключена. Едно от хубавите неща, които научих в старата работа беше - когато си взимам нова кола, да си намеря голям плац, на който да си "поиграя" с колата и да видя кога как реагира, коя система как сработва и тн за да не съм изненадан когато нещо сработи
жокер - всеки които може да кара добре състезателно първото нещо което прави е да ги изключи системите. това е заучено положение изключват се че като се занесе или недозавие да няма много мамуни на клона да се опитват да го оправят![]()
едно бързо търсене...By switching off the traction control, racing drivers will use their intuition on the throttle and wheel to help push the car, rather than potentially being held back by the car's ECU. This is because traction control can limit the power and torque that can be applied to the wheels, which can ultimately affect the car's performance.
https://www.trackdays.co.uk/news/what-i ... n-control/
Toчно "онагледяване" на каквото казах аз - състезателите знаят коя система как реагира и какво прави, съответно я изключват за да са по-бързи имайки пълен контрол над колата.
Болшинството от шофьорите обаче се "борят" и със системата когато сработи защото се панират и не знаят какво се случва

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Алекс пусни го целия цитат. Така поднесен е крайно подвеждащ!
Вероятно нямам твоят опит и вероятно не карам добре състезателно, но според мен всички които твърдите, че сте по-добри от системите на улицата(а в определени случаи и на пистата) говорите пълни глупости.
За масовия тракшън разбирам защо се гаси на пистата, просто е настроен супер консервативно, което е напълно нормално имайки предвид каква е целта му.
Убеден съм обаче, че никой не може да победи 4 канален ABS в кола проектирана да работи с такъв. Изключения може да има с първите поколения дву-канални и някакви криви ситуации на супер наводнена писта.
На улицата обаче никой не е по-добър от системите, просто защото никой не може да е в състояние на пълна концентрация в продължение на часове. И дори и тези със състезателното каране са с друга настройка на ума докато отиват с жената на почивка в близкия ски курорт.
.....racing drivers would choose to turn off their traction control system when out on the track.
By switching off the traction control, racing drivers will use their intuition on the throttle and wheel to help push the car, rather than potentially being held back by the car's ECU. This is because traction control can limit the power and torque that can be applied to the wheels, which can ultimately affect the car's performance.
It is important to note that turning off the traction control system can be dangerous. It is not recommended to switch it off for everyday driving and should only be done in a controlled racing environment.
Вероятно нямам твоят опит и вероятно не карам добре състезателно, но според мен всички които твърдите, че сте по-добри от системите на улицата(а в определени случаи и на пистата) говорите пълни глупости.

За масовия тракшън разбирам защо се гаси на пистата, просто е настроен супер консервативно, което е напълно нормално имайки предвид каква е целта му.
Убеден съм обаче, че никой не може да победи 4 канален ABS в кола проектирана да работи с такъв. Изключения може да има с първите поколения дву-канални и някакви криви ситуации на супер наводнена писта.
На улицата обаче никой не е по-добър от системите, просто защото никой не може да е в състояние на пълна концентрация в продължение на часове. И дори и тези със състезателното каране са с друга настройка на ума докато отиват с жената на почивка в близкия ски курорт.
Последна промяна TheDriver на 04 Юли 2023, 15:36, променена общо 1 път
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Don_Diego написа:alx написа:Don_Diego написа:alx написа: да изключа всички предпазители дето могат да се изключат , че само пречат...
Пречат ако не знаеш как сработват и какво точно правят(разбира се има го и варианта да са настроени прекалено 'safe", да се наместват много агресивно дори при малко своеволие и тогава наистина пречат
)
Много хора се стряскат от сработването на някоя система и започват да "реагират" и на нея, с което само влошават нещата. При поднасяне например е много по-лесно да направиш "камшик" с включена система, отколкото с изключена. Едно от хубавите неща, които научих в старата работа беше - когато си взимам нова кола, да си намеря голям плац, на който да си "поиграя" с колата и да видя кога как реагира, коя система как сработва и тн за да не съм изненадан когато нещо сработи
жокер - всеки които може да кара добре състезателно първото нещо което прави е да ги изключи системите. това е заучено положение изключват се че като се занесе или недозавие да няма много мамуни на клона да се опитват да го оправят![]()
едно бързо търсене...By switching off the traction control, racing drivers will use their intuition on the throttle and wheel to help push the car, rather than potentially being held back by the car's ECU. This is because traction control can limit the power and torque that can be applied to the wheels, which can ultimately affect the car's performance.
https://www.trackdays.co.uk/news/what-i ... n-control/
Toчно "онагледяване" на каквото казах аз - състезателите знаят коя система как реагира и какво прави, съответно я изключват за да са по-бързи имайки пълен контрол над колата.
Болшинството от шофьорите обаче се "борят" и със системата когато сработи защото се панират и не знаят какво се случва
мисълта ми беше становището ти че пречат ако не знаш какво правят или са много чувствителни. и аз просто споделих, че има група хора които знаят какво правят тези системи и колко са чувствителни е без значение защото ги изключват така или иначе да не се мешат като се засерат нещата

примерно ако се занеса на излизане от завоя искам да си изляза хубаво с вратите напред вместо да ми бие спирачки отзад и да мине на недозавиване и да изора канавката 20 метра след завоя...
за цитата - написано е така защото е взето от сайт за трак дей. ако потърсиш ще видиш, че при хората които карат добре това си е заучено положение независимо от терена.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа: примерно ако се занеса на излизане от завоя искам да си изляза хубаво с вратите напред
Пробвай с Пежо ....

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:alx написа: примерно ако се занеса на излизане от завоя искам да си изляза хубаво с вратите напред
Пробвай с Пежо ....
пак ма Убиди...

тука говориме за коли бе младеж

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колко такива тривиални поднасяния ще хванеш(казвам тривиални и изключвам ситуации при които се влиза в завоя с глупаво висока скорост).
7/10? 8/10?
Мислиш ли, че резултатът на модерно ESP ще бъде по-лош?
Как предпочиташ да удариш канавката, банкета, тревата - с вратите настрани или 20 метра по-напред с предницата по посока на движение?
7/10? 8/10?
Мислиш ли, че резултатът на модерно ESP ще бъде по-лош?
Как предпочиташ да удариш канавката, банкета, тревата - с вратите настрани или 20 метра по-напред с предницата по посока на движение?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Колко такива тривиални поднасяния ще хванеш(казвам тривиални и изключвам ситуации при които се влиза в завоя с глупаво висока скорост).
7/10? 8/10?
Мислиш ли, че резултатът на модерно ESP ще бъде по-лош?
Как предпочиташ да удариш канавката, банкета, тревата - с вратите настрани или 20 метра по-напред с предницата по посока на движение?
аз лично предпочитам винаги да свръхзавия от колкото да недозавия... да разбира се - удара отпред е по- малко опасен от колкото тоя във вратите - затова и повечето модерни коли като ги настъпиш започват да недозавиват- писал съм го и преди... но аз лично имам повече контрол като ми се пързаля задницата от колкото предницата.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Драйвер до драйвера. То е контрол, то е сливане с машината, то е чудо, и накрая челен в пикапа...
Да не съм голословен, припомням тази статия. Всички са за пример, а се пребиват постоянно, баси парадокса
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -shofirane
Да не съм голословен, припомням тази статия. Всички са за пример, а се пребиват постоянно, баси парадокса

https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... -shofirane
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
90% от българите определят себе си като „шофьор за пример“
Тва е като тоя виц, че в анкета 90% от шофьорите отговорили, че карат над средното ниво

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани