България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Може просто някой да е писал мнения по форумите, докато шофира





- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тъй ли? Може, ама явно не е гледал кога и къде може да пише, че и с ниска за ситуацията скорост. Пък може да си е чоплил в навигацията, знам ли, нали е разрешено, а другото не. Според мен обаче баш си е карал бързо и то толкова, че да не е възможно хем да пише, хем да кара. Не е като да се влачиш с 20 и да ядеш нещо, чоплиш в носа или блееш в пейзажа. Карането не е чак толкова свързано с това какво правиш с ръката си защото и докато си вдигаш чашата с кафето може да излезе нещо. Но забравих, че ти може по-добре да знаеш и трябваше теб да питам защо блъскат котките всякакви хора. Тая сутрин до автобусна спирка една квачка както си караше и една котка от тротоара скокна на пътя и се върна си я бутна, но за щастие само опашката и задника и закачи, без да реагира, без да кривне, без да направи каквото и да е. Беше с близо 30 годишно Поло, но за сметка на това не караше с 40 в селото, все пак пътя е прав, няма дупки, само след 30 метра има легнал полицай, защо ли го сложиха...
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4265
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
По темата за тези животинки - имам малко по-различно мнение от общоприетото.
Харесвам ги много, обичам ги, всяко си има душичка, ясно ми е...
Но на село като малък имахме постоянно 3-4-5 майки и всяка раждаше по 3-4-5 малки по няколко пъти в годината. Тоест, имал съм стотици котки. Живееха си свободно из двора, голямо стопанство е, има хамбари, кошари, гаражи и т.н., за всяко коте си имаше място , а дядо ми гледаше животни и имаше мляко за котките. При такава бройка котки става ясно, че не може да им се отделят толкова грижи, а и времената бяха други, та нито сме им давали хапчета, нито сме ги ваксинирали, нищо. И затова бяха доста "оборотна стока". Постоянно умираха или изчезваха , имаше няколко стари котки и котараци, които явно бяха устойчиви и умни и живееха по 10+ години, но малките масово умираха преди да направят година. И в началото ревях много, беше ми мъчно за всяко липсващо коте, но с времето изтръпваш, както казах, видял съм стотици, накрая ти става ясно, че това е природата. Едни умират, други се раждат, една котка може да роди 12 малки за една година... Затова като видя някое умряло по улиците не се впечатлявам като вас. Да, става ми гадно за секунда, но нито ще рева, нито ще тръгна да вадя хиляди левове за животоспасяващи операции.
Харесвам ги много, обичам ги, всяко си има душичка, ясно ми е...
Но на село като малък имахме постоянно 3-4-5 майки и всяка раждаше по 3-4-5 малки по няколко пъти в годината. Тоест, имал съм стотици котки. Живееха си свободно из двора, голямо стопанство е, има хамбари, кошари, гаражи и т.н., за всяко коте си имаше място , а дядо ми гледаше животни и имаше мляко за котките. При такава бройка котки става ясно, че не може да им се отделят толкова грижи, а и времената бяха други, та нито сме им давали хапчета, нито сме ги ваксинирали, нищо. И затова бяха доста "оборотна стока". Постоянно умираха или изчезваха , имаше няколко стари котки и котараци, които явно бяха устойчиви и умни и живееха по 10+ години, но малките масово умираха преди да направят година. И в началото ревях много, беше ми мъчно за всяко липсващо коте, но с времето изтръпваш, както казах, видял съм стотици, накрая ти става ясно, че това е природата. Едни умират, други се раждат, една котка може да роди 12 малки за една година... Затова като видя някое умряло по улиците не се впечатлявам като вас. Да, става ми гадно за секунда, но нито ще рева, нито ще тръгна да вадя хиляди левове за животоспасяващи операции.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Кроки, това е ставало не само във вашия сервиз, понякога се отърват само без една опашка. Скоро с един познат видяхме как е возил котка от едно село до града и обратно под капа на Рено Клио.
Излезе и нищо му нямаше на котака.
А като малки не бива да им се дава всякакво мляко, хващат глисти и нищо чудно да умрат заради това.
Толкова за котките в тая тема, респект за всеки, който е дал каквото може за тях под каквото и да е форма, дори да се е замислил и да е намалил скоростта. Няма такъв кеф да караш целенасочено бавно и да видиш как котка минава едвам, едвам пред теб, но не я удряш.

А като малки не бива да им се дава всякакво мляко, хващат глисти и нищо чудно да умрат заради това.
Толкова за котките в тая тема, респект за всеки, който е дал каквото може за тях под каквото и да е форма, дори да се е замислил и да е намалил скоростта. Няма такъв кеф да караш целенасочено бавно и да видиш как котка минава едвам, едвам пред теб, но не я удряш.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
z
Последна промяна Petrolhead на 21 Сеп 2023, 10:19, променена общо 1 път
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Petrolhead написа:....
Ела да ги хванеш котките, дето са на сервиза , аз ще си платя кастрацията и обезпаразитяването


Тез животни са решили да са там , давам вода и храна , кой , как и с кого се еВе, къде ходи, какво прави грам не ме интересува. Изчезват, умират , имало е и прегазени от коли на пътя, е и ?
Kroki написа::OT: ппц и мене ми е много тъпо като има ударени животни. Лично бях виновен за едно котенце в сервиза и сметката в клиниката беше 1500лв. Половината събрах от сервиза, другата половина от мен. Сега си го гледаме и е едно задно краче - и половин предна лапа -. Ма такъв е живота в неделя в 18:30 вечерта решило да влезе при двигателя.......
Преди години две котета се наврели в двигателното отделение , тръгвам , след 500м. нещо каза "бам" и воланът ми рязко се втвърди. Едното коте извадило клиновидния ремък към помпата за хидравликата на волана. Да ти казвам ли котето дали приличаше на коте ? А другото , оцелялото знаеш ли какво направи ? Отиде и започна да яде от разкъсаното коте.

dhtj е абсолютно прав за котките.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Една година без нито една жертва в Кресненското дефиле
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14835025
Спомням си колко зле беше прието това решение. Една година по късно резултатът е налице, докато майсторите на мотоспорта не са могли да покажат топ уменията си там.
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14835025
Спомням си колко зле беше прието това решение. Една година по късно резултатът е налице, докато майсторите на мотоспорта не са могли да покажат топ уменията си там.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: B48B20А
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Статусите на някои "инфлуенсъри" не остаряха добре деба 

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За поредният яхнал марката ли става дума? Ами няма как да знае всичко човека, не е ясновидец като Стийн.
Не чете и форума, иначе щеше да знае, че този проект е обречен на успех.
Мен ме е яд само, че нямаше отделна тема за този казус за да има анкета да видим какви са били очакванията тогава. Аз честно да си кажа не знаех как да реагирам и нямах крайно мнение, а крайните мнения имат някои лоши последици в повечето случаи, видно и тука от последните редове в този пост. Осветеност , криви огледала и маркировка...чудо човек, доказано нищо от това не върши работа при малоумно шофиране. Виж ако ЗНАЕШ, че времето по този път ще ти отнеме Х време и го приемеш, може и да минеш безпрепятствено. Предполагам за това време има жертва все пак, някое колче със сигурност.
Бях питал колегите тука как е пътя сега, имаше отговори, че е ок всичко. Не съм минавал уви и наистина нямам мнение за пътя, но ми е интересно да чета, понеже ми беше писнало да го слушам. Нещо като Русе-Бяла, където съм минавал все пак два-три пъти. Все слушам как има жертва там. Колчета?
Пътят убиец, пътят не знам си какво, доказателство, че пътища убийци няма. Сега и там с някоя тринога наречена хранилка май няма чак толкова жертви или поне медиите не гърмят както преди. 





In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
pampo написа:Една година без нито една жертва в Кресненското дефиле
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14835025
Спомням си колко зле беше прието това решение. Една година по късно резултатът е налице, докато майсторите на мотоспорта не са могли да покажат топ уменията си там.
Ами не е точно така, просто инцидентите стават извън дефилето, особено в учатъка между Симитли и Благоевград. Почти всяка седмица има катастрофи, преди десетина дни имаше загинала жена-шофьор, ударила се в тир. Петък/Събота почти задължително става нещо там, хем пътя е в ремонт, хем има ограничение и пак...
По пътя за Банско също често се удрят, миналата седмица един с АТВ си замина и те така...
Това от вчера, но лично аз не вярвам за версията с кучето

https://www.struma.com/obshtestvo/tejuk ... ev_208882/
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тоест колчетата допринасят по някакъв начин да не се блъскат там, а да се блъскат преди или след тях защото в единия случай знаят, че ще отиват на колчетата и са изнервени предварително, а в другия са изнервени защото са минали през тях? Сериозно ли?
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не е като да не е невъзможно това. Аз още се чудя какво правиш като стигнеш там някой, дето едва едва се движи, я с повреда, я тъй му е скимнало да кара. Караш 40 минути на втора? Или пък ако настигнеш каруца? Не съм минавал от там, нямам идея колко остри са завоите, но ми се е случвало на път с много завои и почти никакви места за изпреварване да карам зад шофьор, който по завоите ме кара да минавам на първа - щях да го/я подпаля - на всеки завой скоростта пада до 7-10км/ч и така километър след километър.

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Не съм минавал от там, нямам идея колко остри са завоите
С 39-ката на темпомат с 90 само един завой няма да вземеш




- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Абе щом камионите, които имат всякакви технически средства за контрол/самоконтрол и би трябвало само като ги спрат от ДАИ да се види какви ги е вършил.
Та въобще не се притесняват извънградско да шпорят с над 100. Че даже ме отминават на двойна не прекъсната лента, щото се "мотая" и карам с 65 на ограничение 60.
Та въобще не се притесняват извънградско да шпорят с над 100. Че даже ме отминават на двойна не прекъсната лента, щото се "мотая" и карам с 65 на ограничение 60.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Southside