България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Има и нещо друго - колкото по-малко толерантност имаме към джигитски изпълнения, толкова по-лесно ще се оправят нещата.
Онзи ден загубих половин работен ден, защото ми отнеха предимство - изчакахме кат.
Обаче в общия случай ще оставим нахалника да мине, той ще продължи да се чувства велик, а ние ще сме прееваните балъци (особено в неговата глава празна).
За мен лично това е добра стъпка напред в преодоляването на робското мислене - без значение колко е лъскав курникът на наглеца, да не го оставяме да си направи простотията - кат не може да е навсякъде...
Онзи ден загубих половин работен ден, защото ми отнеха предимство - изчакахме кат.
Обаче в общия случай ще оставим нахалника да мине, той ще продължи да се чувства велик, а ние ще сме прееваните балъци (особено в неговата глава празна).
За мен лично това е добра стъпка напред в преодоляването на робското мислене - без значение колко е лъскав курникът на наглеца, да не го оставяме да си направи простотията - кат не може да е навсякъде...
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8387
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
това ми се струва еднакво безсмислено както и лаенето към Луната 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не е точно така. Един говори по радиото миналия ден и даде пример с Германия как се звъни когато видиш някой на маса и да се качва после в автомобила. Каза, че така функционира едно подобно общество и няма нищо срамно в това да се обадиш на 112 и че така ще се оправят бая неща когато народа вземе гражданска позиция нещо, което много пъти съм писал в тая тема. А постъпката на колегата е нещо към което също съм апелирал и съм казвал, ще като си търсиш правата, КАТ е длъжен да вземе отношение.
А тоя с летящото Е60
:
https://glasnews.bg/balgariia-stranata/ ... eo-516285/
140-160 тегли на магистралата и някакъв като с моята Зафира го снима.
А тоя с летящото Е60

https://glasnews.bg/balgariia-stranata/ ... eo-516285/
140-160 тегли на магистралата и някакъв като с моята Зафира го снима.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8387
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
тоя със зафирата го е яд, че Космоса му е подал бинокъла докато тегли кола и звъни на 112 да се оплаче... доста долна постъпка 

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Викаш нема проблем , да си се теглят.
Не само за това, за най-малкото нещо треа се звъни. Още не съм си сложил камера с гпс, ама сложа ли познай по колко сигнала на ден ще заминават. ПО МНОГО.
Аз мога да карам с 90 па бай Ой може си кара с колко иска, така ли стана ? Е нема да стане така. Само сутрин ще има по 20-на изгорели ако фане дикиш нещото:))
Не само за това, за най-малкото нещо треа се звъни. Още не съм си сложил камера с гпс, ама сложа ли познай по колко сигнала на ден ще заминават. ПО МНОГО.
Аз мога да карам с 90 па бай Ой може си кара с колко иска, така ли стана ? Е нема да стане така. Само сутрин ще има по 20-на изгорели ако фане дикиш нещото:))
Хм,хм...
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам какво GPS и друго, ама ако вържат WAze с KAT сме тоталка .... Всичките
+1 ... Напомня ми на Василев (не нашият, един друг) дето му теглиха Голфа с един Дефорсак 2140
Ма от де камери тогава





vicho написа:тоя със зафирата го е яд, че Космоса му е подал бинокъла докато тегли кола и звъни на 112 да се оплаче... доста долна постъпка
+1 ... Напомня ми на Василев (не нашият, един друг) дето му теглиха Голфа с един Дефорсак 2140




Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За скорост няма как със сигнал да глобят някой. Няма доказуемост дори на километража да пише 200, еля пък твоя. Трябва да си технически пригоден за да засичаш скорост. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Могат обаче за всички други нарушения, които неизбежно се извършват докато се кара с висока скорост 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Какъв е проблема да се тегли с мека връзка ? И аз съм теглил така със 140 , оня отзад щеше да ми стопи съединителя постоянно натиска спирачките . Накрая му звъннах да прекрати незабавно че ще го плати 

Последна промяна Jordana на 31 Юли 2023, 16:21, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ивчо написа:Не знам какво GPS и друго, ама ако вържат WAze с KAT сме тоталка .... Всичките![]()
![]()
![]()
![]()
ГПС за да се вижда моята скорост колко е, иначе трябва 2 камери.
Тъй де, ако някой си кара просто бързо ама се съобразява и не прави малоумни изпреварвания, не те натиска и т.н. - няма проблем за мен. Обаче.....то превишаването върви ръка за ръка с тия работи. Та за скорост може и да не може, ама за изпреварване в завой, на непрекъсната, с коли в насрещното сигурно може, то е очевидно. Скоростта като бонус в +

И то кат свикнеш с 80 и да стане 90 разрешено па си караш нормално.
Резултата? 10% птп надолу на пътя с 80 и нещо около 5 на останалите.
Хм,хм...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Прав си, за всичко друго може. И за Франция си прав.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 307
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не знам, вчера бях до Чепеларе, по тоя път там винаги си е ебало майката
На качване спрях почти до 0, за да може да се прибере един. На слизане изглежда бях попаднал по средата на някакви планинско рали
В населените места осветление почти липсва, отбиеш ли се от главния път... имаше един кючек "дупка до дупка"
През Михалково - Девин - Широка лъка по-добре ли е пътя ? Под по-добре, по-ненатоварен ли е ?





- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И то кат свикнеш с 80 и да стане 90 разрешено па си караш нормално.
Резултата? 10% птп надолу на пътя с 80 и нещо около 5 на останалите.
В Германия е 100 на между селските пътища , дали имат 10% нагоре ПТП ...питам за един преател

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Германия...и няма смисъл да продължаваш изречението. Германия.
ТНТ, ти не знаеш, че така карат там масово защото..."знаят пътя".
ТНТ, ти не знаеш, че така карат там масово защото..."знаят пътя".

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8387
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... iia_talon/
не знам къде да го постна, ама тука мисля, че четат най-много хора...
не мога да повярвам
не знам къде да го постна, ама тука мисля, че четат най-много хора...
не мога да повярвам
Това е може би най-драматична раздяла с документ в новата история на България. Синият талон, онова безсмислено парче хартия, което носихме с шофьорската си "книжка" в продължение на повече от половин век отиде в история. Синият талон досега служеше за потвърждаване на валидността на свидетелството за правоуправление. Другата му функция пък беше да дава информация за това колко контролни точки са отнети на водача на МПС. Т.е. отчита какво нарушение е регистрирано и колко контролни точки са отнети.
Закони има, няма кой да ги налага
Управление на пътния трафик: Може ли изкуственият интелект да замести естествената корупция?
Как така се оказа, че едно хвърчащо картонче, без никакви защити от фалшифициране се оказваше документ, който потвърждаваше наличието на друг, суперзащитен документ не е ясно. И защо в ерата на технологиите той продължаваше да съществува също не е ясно. Във времето, когато цялата информация за един шофьор се съдържа в информационните масиви на държавата и в частност в КАТ, което може да се провери с един клик на компютъра на катаджиите, с каквито вече всички коли разполагат, тази безмислена книжка упорстваше десетилетия. Та най-накрая миналата седмица, депутатите я пратиха в небитието. И това не мина просто ей така, а чрез преходните и заключителните разпоредби на Наказателния кодекс.
Също тъй упорито се съпротивляваше и удостоверението за минат годишен технически преглед. За него имаше тройно потвърждение - един път лепяха стикери на предното стъкло. Втори път издаваха голям документ с воден знак и трети път едно малко картонче, с размера на синия талон.
РЕКЛАМА
Третата безмислена бюрокрация е застраховка "Гражданска отговорност". До миналата година и тя, освен със стикер на предното табло, се удостоверяваше и с копие на платена полица плюс картонче да пази страх на синия талон и талона за технически преглед.
Как да не заподозреш, че вероятно някой депутат има печатница, която бълва всички тези безмислени документи. Иначе няма логика шофьорите да се давят в такава бумащина. Или всъщност има. Защото за липсата на дори един документ следва санкция. Дребна, но от сърце.
В ерата на технологиите цялата тази информация се съдържа в информационните масиви на държавата и се удостоверява само с проверка на контролния номер на автомобила или със сканиране на шофьорската книжка. И е абсолютно нелепо хартиената бюрокрация да задавя гражданите.
При същите промени се случи обаче нещо много по-важно. Вече шофьорите ще могат сами да проверяват дали имат наложени наказания и доброволно да ги заплащат, вместо с години да чакат да ги спре някой катаджия и да им връчи наказателното постановление. Това поне донякъде ще реши проблема с несъбираемите глоби, поне за съвестните водачи на МПС, които не искат да бъдат длъжници на държавата и признават вината си.
Та "синият талон" отиде в историята, след като многократно в годините имаше предложение да бъде премахнат. Време е държавната администрация наистина да влезе в час.
Но както написа един от вносителите на промените - депутатът от ПП-ДБ Божидар Божанов - не бързайте да късате синия талон. Изчакайте промените да бъдат обнародавни в Държавен вестник. Защото раздялата наистина е дълга и трудна. Но ако на промените не им мине президентът път, след няколко дни, документите ви ще заемат по-малко място.
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани