High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Модератор: bum_bum
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Със сигурност може, въпросът е какво точно ще се прави на главата.
Ето примерно един проект, който вади пикова мощност на 7700 оборота с М54 всмукателен вал и стандартни М52 клапани, пружини и т.н.
https://www.facebook.com/racemode.info/ ... BSG7aFSNyl
Според мен главата като отливка и размера на клапаните имат потенциал да дишат и над 8к оборота. Лимитиращите фактори са другаде - повдигачи, пружини, валове, всмукателен колектор, дросел, дебитомер, изпускателна система, ванус, ECU и т.н.
Ето примерно един проект, който вади пикова мощност на 7700 оборота с М54 всмукателен вал и стандартни М52 клапани, пружини и т.н.
https://www.facebook.com/racemode.info/ ... BSG7aFSNyl
Според мен главата като отливка и размера на клапаните имат потенциал да дишат и над 8к оборота. Лимитиращите фактори са другаде - повдигачи, пружини, валове, всмукателен колектор, дросел, дебитомер, изпускателна система, ванус, ECU и т.н.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1614
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Обемната ефективност на мотора зависи от дизайна главно на главата и камерите . И в много малка степен от портване лифтове и т.н достъпни за изпълнение но с нисък ефект методи . Причината е че има оптимални скорости на газовите потоци в портовете и горивната камера . Увеличаването на тези скорости на потоците при високите обороти и опитите за префасониране на дизайна не е панацея . Въздуха почва да се завихря и да създава съппротивление което влошава пълненето на камерите . Ако една глава е проектирана правилно като дизайн то е за определни скорости на потоците газове респективно диапазон обороти и всяка промяна само разваля резултата . Има не малко изследвания по тия въпроси , но споровете и опитите да се подобрява това което не подлежи на подобряване няма да секнат никога според мен .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12075
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
TheDriver написа:Според мен главата като отливка и размера на клапаните имат потенциал да дишат и над 8к оборота. Лимитиращите фактори са другаде - повдигачи, пружини, валове, всмукателен колектор, дросел, дебитомер, изпускателна система, ванус, ECU и т.н.
Моята е портната, не помня как се казваше момчето, но прави доста бИгачки, предполагам знае какво прави.
Всмукателя е от М50, както си е редно. Дросела е от М60, повдигачите са нови, пружините са двойни стоманени Супертек, дебитомера е от С50, изпускателя от китайските, ваноса е ограничен с една шайба заради валовете, а те са 280/272 с 10,5 лифт ако не се лъжа. Вероятно нещо настройките куцат тогава при мен.
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 249
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
Ако искаш да я въртиш до такива обороти тотално ще отрепеш средните до 4000 според мен и ще трябват някакви много рошави валове. https://youtu.be/MDJ7t3muYmQ
Моята е с най-достъпните 240° 9.7 лифт на М52Б25 и въртя до 7000. Нагоре няма смисъл.
А какъв смукател мислиш да ползваш? M50B25 или дросели?
За електрониката спокойно можеш да си ползваш оригиналната. MS41.0 има доста възможности и е пълно с информация в интернет, дискорд и ютуб.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Моята е с най-достъпните 240° 9.7 лифт на М52Б25 и въртя до 7000. Нагоре няма смисъл.
А какъв смукател мислиш да ползваш? M50B25 или дросели?
За електрониката спокойно можеш да си ползваш оригиналната. MS41.0 има доста възможности и е пълно с информация в интернет, дискорд и ютуб.
Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk
Re: High compression ratio, високооборотен M52B28 въпроси
И аз съм с масовите 240 /9.7 сега. и също въртя до 7200.
Честно казано не ме интересуват оборотите под 4000. Аз и сега почти не падам там - колата се кара само на писта.
Валовете ще са максимално близо до 300/11 като ограничаващият фактор ще е разстоянието между клапаните и буталата.
Първоначалният сетъп ще е със сегашния М50Б25 колектор. След като го разработя и съм сигурен, че всичко работи коректно съм замислил нещо доста по-различно(не са дросели). Т.е. в базовия сетъп мотора ще е умишлено скопен от към индукция, за да се огранича малко с експериментите.
Честно казано не ме интересуват оборотите под 4000. Аз и сега почти не падам там - колата се кара само на писта.
Валовете ще са максимално близо до 300/11 като ограничаващият фактор ще е разстоянието между клапаните и буталата.
Първоначалният сетъп ще е със сегашния М50Б25 колектор. След като го разработя и съм сигурен, че всичко работи коректно съм замислил нещо доста по-различно(не са дросели). Т.е. в базовия сетъп мотора ще е умишлено скопен от към индукция, за да се огранича малко с експериментите.
35 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани