Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Модератор: Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Здравейте колеги, ако някой може да ме насочи, ще съм благодарен! В определени моменти, примерно спирам на кръстовище да се преустроя и двигателя губи мощност и гасне. Като го помъча запалва, но едва върви. Ако поизчакам се пооправя , но върви мудно. На моменти се оправя и върви много добре. После пак мъките. На диагностика показва:
25 -запалителна бубина 1;
206 - контрол детонации
- тестов пулс
200 - DME устройство управление.
Реших, че е бобина 1, казаха ми че първа е тази до веригата отпред. За проба размених първа с втора, заедно със свещите и лулите и отново излиза същата грешка: - запалителна бобина 1. На някои излизала ли му е такава грешка, при диагностика показва ли конкретните номера на бобини от 1 до 6 или грешката ми показва, че има увредени бобини и не означава, че точно първата е повредена. Като цяло проблемите започнаха преди три месеца, така ми увяхна на път през Бургас. Тогава показа грешка knok sensor. Смених детонационните датчици с нови оригинални и една седмица колата вървеше със страхотна динамика на мотора. После отведнъж, пак на път взе да увяхва и едва крета, нулирам с акумулатора и карам до следващата загуба на мощност. Показа грешки датчик положение на дроселната клапа и ламбда. Смених ги и тръгна пак добре. След три дена пак започна с проблема и до настоящия момент. Доста писание се натрупа , но незнам какво да предприема, да събирам ли пари за бобини или е друг проблема. Чудя се дали детонационните датчици не ми прави проблем някои, но пък нали са нови. Пише уж бобина 1, но пък при размяна с втората пак пише бобина 1. Появи се и релето на бензиновата помпа , като грешка. В един момент, като сменях датчика на дроселната клапа беше изписало и "разходомер за въздух" та гледах и цените на дебитомера и ме заболя главата . След това него показва. Лошото е, че съм в Царево и няма такъв техник на който да я оставя и да открие проблема, който бърка двигателя.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и ме насочи, ще съм благодарен! Безавариен дрифт на всички!
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
25 -запалителна бубина 1;
206 - контрол детонации
- тестов пулс
200 - DME устройство управление.
Реших, че е бобина 1, казаха ми че първа е тази до веригата отпред. За проба размених първа с втора, заедно със свещите и лулите и отново излиза същата грешка: - запалителна бобина 1. На някои излизала ли му е такава грешка, при диагностика показва ли конкретните номера на бобини от 1 до 6 или грешката ми показва, че има увредени бобини и не означава, че точно първата е повредена. Като цяло проблемите започнаха преди три месеца, така ми увяхна на път през Бургас. Тогава показа грешка knok sensor. Смених детонационните датчици с нови оригинални и една седмица колата вървеше със страхотна динамика на мотора. После отведнъж, пак на път взе да увяхва и едва крета, нулирам с акумулатора и карам до следващата загуба на мощност. Показа грешки датчик положение на дроселната клапа и ламбда. Смених ги и тръгна пак добре. След три дена пак започна с проблема и до настоящия момент. Доста писание се натрупа , но незнам какво да предприема, да събирам ли пари за бобини или е друг проблема. Чудя се дали детонационните датчици не ми прави проблем някои, но пък нали са нови. Пише уж бобина 1, но пък при размяна с втората пак пише бобина 1. Появи се и релето на бензиновата помпа , като грешка. В един момент, като сменях датчика на дроселната клапа беше изписало и "разходомер за въздух" та гледах и цените на дебитомера и ме заболя главата . След това него показва. Лошото е, че съм в Царево и няма такъв техник на който да я оставя и да открие проблема, който бърка двигателя.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и ме насочи, ще съм благодарен! Безавариен дрифт на всички!
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
При толкова много и разнопосочни грешки, не може да не прави впечатление и записаната с код 200 - вътрешен проблем в DME - епрома.
Мотроникът със зелен етикет ли е - номер 0261 200 405? Няма EWS, нали? Това е най-често срещания компютър за M50B20 в Е34, пробвай с друг, намират се. При тия "старци" поне всичко е на плъг енд плей.
Мотроникът със зелен етикет ли е - номер 0261 200 405? Няма EWS, нали? Това е най-често срещания компютър за M50B20 в Е34, пробвай с друг, намират се. При тия "старци" поне всичко е на плъг енд плей.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
В смисъл, че компютъра е възможно да е увреден. Мина ми като възможност, че се замислих изведнъж само повредени датчици се редуват.
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
Това е логиката. Тези стари мотроници са адски "нечувствителни" към регистриране на кодове за грешки, а при теб се редуват голям брой такива по почти всички компоненти на запалването и смесообразуването. Също и присъствието на грешката за DME не може да е случайна. Чипът е на гнездо (вади се), може да се смени и само той с нов такъв, но трябва да търсиш човек с програматор да ти запише бин файла. Файловете ги имам. По-лесния вариант е да намериш мотроника от кола на части и да пробваш.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Благодаря, колега има логика в това. Ще се разтърся за друг компютър. Иначе е Сименс 1703962, но над него има и номер 1703808. Предполагам, че са едни и същи, намирам обяви само за 1703808. А това MS 40.1 е чипа, доколкото се зачетох из нета.
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
Не бързай. В Делфито на което си го чел видях отдолу че пише "206S1, 2.0l, Motronic", което ме заблуди че си с Бош. Влязъл си с грешна опция за избор на марката на електрониката.
Бош и Сименс имат различни кодове за грешки, а щом си със Сименс, то грешка с номер 200 е нещо съвсем друго - а именно Lambda sensor control.
Прочети колата пак, но трябва да избереш правилната настройка за компа на двигателя от менюто на Делфи-то - не Bosch Motronic, а Siemens MS40.1. Защото именно "неопознатите" грешки (79 и особено 206) могат да променят нещата в съвсем друга насока...
Бош и Сименс имат различни кодове за грешки, а щом си със Сименс, то грешка с номер 200 е нещо съвсем друго - а именно Lambda sensor control.
Прочети колата пак, но трябва да избереш правилната настройка за компа на двигателя от менюто на Делфи-то - не Bosch Motronic, а Siemens MS40.1. Защото именно "неопознатите" грешки (79 и особено 206) могат да променят нещата в съвсем друга насока...
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Разбрах колега. Ще търся да направя правилната диагностика за Сименс и тогава да се види какво ще покаже. Ще се изчака малко, че сервиза, в който ходих го заля наводнението. Благодаря ти много за помощта и отделеното време! Ще пиша как ще се развият нещата. Лека и приятна вечер от мен!
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
...Най-добрият вариант е да се прочете с DIS. Лека вечер.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6218
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
The Heartlistener написа:...Най-добрият вариант е да се прочете с DIS. Лека вечер.
Добро мнение- стига да успее да намери някой който има DIS с GT1 или лаптоп с СОМ порт. С това, което се чете в момента изобщо не е ясно кое е реално и кое не. Има някаква грешка вентил превключване разпределителен вал, има някаква неопределена грешка, има и грешка дебитомер- ако е реална само това е достатъчно за описаното. Проблема не е от антидетонационен датчик. Ако има неработеща бобина или управлението и свещта в цилиндъра трябва да е мокра.По принцип лесно се разбира като се гледа сигнала на бобината с осцилоскоп.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
Да, вече трудно се намират хора работещи с програмата. Но това е начинът да се избегнат "неопознатите" грешки. Които в случая могат да кажат много. Освен видимата 25 (по описание ванос, соленоид на ваноса), има още записани код 206 + 79, които ако се потвърдят с фирмен софт могат да обяснят случващото се.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- shlosera
- младши ентусиаст
- Мнения: 372
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Би трябвало да е ванос мотор със сименс мс40.1 много е вероятно с кабел вързан през ком порт и инпа да го прочете
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
Да, ванос е.
Към колегата supertoshe - можеш да свършиш един елементарен тест. Свали соленоида на ваноса (много удобен е) и го тествай дали работи с 12v.
Към колегата supertoshe - можеш да свършиш един елементарен тест. Свали соленоида на ваноса (много удобен е) и го тествай дали работи с 12v.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Разбрах колега, в събота ще пробвам да проверя соленоида. Иначе, да с един ванос е. Смених и ламбда сондата, заедно с датчика на дросела. Всъщност 17 години вече ми служи вярно и никога не е капризничела толкова . Както са писали и zvetiko, ти и shlosera много е трудно с диагностиката, или нямат букса или пък имат, но не чете. Благодаря ви за отзивчивостта!
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1096
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и
Дори и с това което си ползвал, моето мнение е че изписва точно кодовете по таблицата на Сименс MS40. Просто липсва описание на грешките. Комбинацията от 25 (управление на ванос), 206 (Vanos mechanical fault) и 79 (грешка по датчика на разпределителния вал), води до извода че има проблем с ваноса. Това може да обясни всичко останало като грешки и поведение на мотора.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- supertoshe
- Потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 9.06.2010
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: E32(730i) and E34(520i)
Re: Въпрос за М50В20, губи мощност и "увяхва"!
Значи всички пътища водят към ваноса! Разбрах колега. Благодаря! Ще започна първо със проверка на соленоида. Гледам, че го водят управляващ клапан за регулиране на разпределителния вал. Имаш ли наблюдение за надеждна марка производител ( оригиналния е към 1000 лв.), в случай че се налага да го сменя. Изчетох, че има и електронно блокче за управление на ваноса(някъде до него ли се намира?), предполагам, че това е следващото , което трябва да се провери, ако соленоида не реши проблема. И накрая може би самата механика на ваноса.
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
Sent from my moto g(8) power using Tapatalk
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани