България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
До колкото разбрах имат 40 задължителни проверки за алкохол на патрулка за смяна х20 на ушев които трябва да отчетат .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
40 проверки на смяна за мен е ОК. Не е редно да те спират и тормозят без конкретна причина, но да речем, че живеем на такова място на което масово се кара след алкохол и наркотици и друг начин за превенция няма.
Но да има норма за Х на брой актове или събрани пари от глоби вече ми е прекалено.
Но да има норма за Х на брой актове или събрани пари от глоби вече ми е прекалено.
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не ти излиза в системата щото предполагам си написал дължимата сума след отстъпката, а трябва да въведеш цялата. Което също е безумие, ама шанс...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За съжаление тази година отново отиваме към ръст на броя загинали за година при ПТП.
Има официална статистика: на сайта на МВР.
Основна причина е неспазването на правилата: скорост, изпреварване, техническо състояние, алкохол...
Разбирам да има норма при полицаите за брой проверки, но няма как да има за брой глоби - това е масово заяждане. Не може по презумпция да има виновни. Не може да ме спират и проверяват като престъпник без основание.
Някакви клипчета пускат за СДВР и пътния контрол, но реално нямат общо с действителността.
Всеки от нас да се замисли. Да поговори с приятели и роднини, с децата си.
Преди години, 2008 някъде имаше кампании: "Обади се като пристигне", "Ако си пил слез, искам да стигна жив",....
Ще кача по-късно статистика за загиналите от 1960г. в България.
Ясно се вижда, че при кризи броя катастрофи намалява. Това е петролната криза 70-те, разпадането на строя 80-те, Жан Виденов ата зима 1997, световната икономическа криза 2009, Ковид 2020.
През останалото време е яко чики-рики положението.
В днешно време автомобилите са в пъти по-сигурни от тези пред 20,30,40 (е30) години.
Но автопаркът в България се движи средно с 20 години назад.
Пътищата са ни лоши. Катастрофата край Своге го доказа, както и един друг автобус с катастрофа на АМ Тракия край Пловдив преди над 10г., също един камион премина през старите мантинела на АМ Тракия, след две седмици на същото място друг камион спря в новите мантинела.
Неосветени пътища, липсата на маркировка, клони, аквапланинг, пресичане на основни жп трасета, аквапланинг, тунели с падащи лампи...
Може цяла статия да се напише по въпроса с ПТП в България, но трябва да се засегнат и големите строителни компании и ръководни длъжности, а добре знаем, че след всеки инцидент няма виновни.
Нека всички караме изправени коли, с добри гуми, работещи светлини. Аз забелязвам и нови коли с лоша поддръжка, което е направо престъпно.
Има официална статистика: на сайта на МВР.
Основна причина е неспазването на правилата: скорост, изпреварване, техническо състояние, алкохол...
Разбирам да има норма при полицаите за брой проверки, но няма как да има за брой глоби - това е масово заяждане. Не може по презумпция да има виновни. Не може да ме спират и проверяват като престъпник без основание.
Някакви клипчета пускат за СДВР и пътния контрол, но реално нямат общо с действителността.
Всеки от нас да се замисли. Да поговори с приятели и роднини, с децата си.
Преди години, 2008 някъде имаше кампании: "Обади се като пристигне", "Ако си пил слез, искам да стигна жив",....
Ще кача по-късно статистика за загиналите от 1960г. в България.
Ясно се вижда, че при кризи броя катастрофи намалява. Това е петролната криза 70-те, разпадането на строя 80-те, Жан Виденов ата зима 1997, световната икономическа криза 2009, Ковид 2020.
През останалото време е яко чики-рики положението.
В днешно време автомобилите са в пъти по-сигурни от тези пред 20,30,40 (е30) години.
Но автопаркът в България се движи средно с 20 години назад.
Пътищата са ни лоши. Катастрофата край Своге го доказа, както и един друг автобус с катастрофа на АМ Тракия край Пловдив преди над 10г., също един камион премина през старите мантинела на АМ Тракия, след две седмици на същото място друг камион спря в новите мантинела.
Неосветени пътища, липсата на маркировка, клони, аквапланинг, пресичане на основни жп трасета, аквапланинг, тунели с падащи лампи...
Може цяла статия да се напише по въпроса с ПТП в България, но трябва да се засегнат и големите строителни компании и ръководни длъжности, а добре знаем, че след всеки инцидент няма виновни.
Нека всички караме изправени коли, с добри гуми, работещи светлини. Аз забелязвам и нови коли с лоша поддръжка, което е направо престъпно.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
b_u_b_o написа:Не ти излиза в системата щото предполагам си написал дължимата сума след отстъпката, а трябва да въведеш цялата. Което също е безумие, ама шанс...
Във фиша пише сума за плащане в 7 дневен срок и аз въвеждам 35лв. Ако въведа 50 как да разчитам, че ще ми вземе само 35 при толкова сделана система?

За плащането без регистрация полетата за валидност на картата и ССВ кода бяха неактивни.
А най-якото беше, че след плащането съобщението беше "кликнете тук за да се върнете към сайта на търговеца". Ясно, че е стандартно съобщение ама крайно неуместно. Като са търговци да пуснат един черен петък да си изчистят хората задълженията с 80-90% отстъпка както всички нормални търговци правят

bmwlsd написа:Нека всички караме изправени коли, с добри гуми, работещи светлини. Аз забелязвам и нови коли с лоша поддръжка, което е направо престъпно.
Карам 20 годишен батал с ДПФ, ЕГР и всичко там с което си идва. Нови гуми Гудиър за зимата. Дадох 10% от пазарната стойност на колата за рециклаж на фаровете, перфектно регулиране и нови крушки, които са уж най-хубавите и съответно скъпи. И защо?
В центъра скоро няма да мога да влизам, щото е стара. Все едно карам 20 годишна кола за кеф.
Гумите ще изкарат двойно и тройно километри, спрямо това, което биха изкарали в друга държава, щото асфалта е скапан и няма сцепление, съответно не се и износват със същия темп. Колко е файдата от нови и скъпи гуми, като асфалт на който да стъпят няма?
Какъв е смисъла от перфектно регулирани и светещи фарове, след като в тоя сезон, точно когато са най-много нужни точно след 200 метра по Околовръстното са покрити със слой тиня и светят не по-добре от преди?
Ма то трябвало от някъде да се тръгне за да се оправят нещата. Еми ето, тръгнал съм. Поддържам си колата така, както е редно и ще мина преглед безпроблемно във всеки един пункт, независимо дали се намира в Германия, Франция, Америка или на луната.
А държавата кога ще тръгне? Толкова ли е трудно да се минава истински ГТП. Толкова ли е трудно да се санкционира замърсяването на платното? За асфалта ясно, трудно е. Няма как хем да строим качествено, хем да се пълнят партийните каси. Ама айде поне лесните неща да направят.

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bmwlsd написа:За съжаление тази година отново отиваме към ръст на броя загинали за година при ПТП.
Има официална статистика: на сайта на МВР.
Основна причина е неспазването на правилата: скорост, изпреварване, техническо състояние, алкохол...
Е то има една очевидна тенденция дето се вижда във всяка втора статия със смъртоностно ПТП на последък - "млад шофьор с мощен автомобил...". Проблема е че в днешно време мощните коли са супер достъпни и всеки трети пишлегар с половин година зад волана кара кола 200+ коня на задно. Аз кат изкарах книжка преди 16 години колите над 300 коня бяха няква екзотика, сега за 10 бона си купуваш чипосан V8 с 400 коня... Крайно време е да се сложи някво ограничение при младите шофьори.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Кви 300 коня, по-старите юзъри тук помнят, когато 320-ката и 318ис с техните 150 и 142 коня бяха супер мощни автомобили. 328-цата на Стамбо беше нещо извънземно и май друга нямаше във форума, а за емките се носеха легенди само, щото почти никой не беше виждал на живо 

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8384
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:Е то има една очевидна тенденция дето се вижда във всяка втора статия със смъртоностно ПТП на последък - "млад шофьор с мощен автомобил...". Проблема е че в днешно време мощните коли са супер достъпни и всеки трети пишлегар с половин година зад волана кара кола 200+ коня на задно. Аз кат изкарах книжка преди 16 години колите над 300 коня бяха няква екзотика, сега за 10 бона си купуваш чипосан V8 с 400 коня... Крайно време е да се сложи някво ограничение при младите шофьори.
1.6i с чип от 136 става на 240 коня... на задно

само казвам
какви ограничения, какви пет лева

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И много бързо се палят малките. И ние сме били така де,ма и да се палиш, като караш 60-100 коня каруца, само си се палиш и толкоз. Не се мести и не се и мъчиш. Сега се дава газ само и само да не се включиш от някоя отбивка преди него, а ако успееш, ставаш участник в гонка. Кога беше наскоро, излизам тук от един ръкав на пътния възел, виждам ги на главния път 1-2 коли, но си минах без да ги чакам, нито си влизаме в лентите един на друг, нито си пречим, обаче явно ги тригърнах, че хем се движих прилично бързо, хем не изоставаха много. Ама две ленти, от ляво стена, от дясно ограда, като тунел без покрив, та се отпуснах да се порадвам на шестака. След това си се влиза вече в градска среда, намалих си и бях изпреварен бясно от въпросния келеш с някаква Корса новичка или нещо от тоя ранг. После отбиха на местния Макдоналдс, където се събират келешите сега. Общо взето ми показа колко много върви корсата чуек, пък мен ми е през хоя за това.

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Казаха по телевизията че въпросния келеш малко преди да убие Спасов си бил качил клипче в социалните медии как кара с 286км/ч. Очевидно новата мода сред младежите е жените да си качват гъза в тикток, а мъжете как вдигат 300 при ограничение 90.
1.6 с чип трудно ще вдигне 286

- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не е за хвалба, но на мястото, дето е вдигнал 286 дърто Е36 320 подминава 200 без проблем. 318и с м40 също. Та 1.6 с чип мип пак може да развие доволно скорост там.
Четох, че преди няколко месеца е ударил някакво ауди на центъра на Лясковец, който е на 5 минути от мястото на катастрофата.
Четох, че преди няколко месеца е ударил някакво ауди на центъра на Лясковец, който е на 5 минути от мястото на катастрофата.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8384
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:1.6 с чип трудно ще вдигне 286
286 не знам, ама 240 си ги лепи като стой та гледай

мисля, че е достатъчно
тезата ти за ограничения издиша

трябват ограничения, ама на акъля

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Може да издиша, аз не казвам че е перфектно, но поне е НЕЩО което може да се предприеме. То е ясно че пак ще има схеми, ще ги регистрират скопени, после ще ги тунинговат и тн. ама пак може да има поне малък ефект. Твойто “трябват ограничения на акъла” е несериозноvicho написа:Jorixa написа:1.6 с чип трудно ще вдигне 286
286 не знам, ама 240 си ги лепи като стой та гледай![]()
мисля, че е достатъчно
тезата ти за ограничения издиша![]()
трябват ограничения, ама на акъля
Sent from my iPhone using Tapatalk
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8384
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jorixa написа:Може да издиша, аз не казвам че е перфектно, но поне е НЕЩО което може да се предприеме. То е ясно че пак ще има схеми, ще ги регистрират скопени, после ще ги тунинговат и тн. ама пак може да има поне малък ефект. Твойто “трябват ограничения на акъла” е несериозноvicho написа:Jorixa написа:1.6 с чип трудно ще вдигне 286
286 не знам, ама 240 си ги лепи като стой та гледай![]()
мисля, че е достатъчно
тезата ти за ограничения издиша![]()
трябват ограничения, ама на акъля
принципно е толкова сериозно, че звучи несериозно... трябва си образование, ама къде ти... то живота минА
тъкмо гледам вечерните новини... а познай от три пъти тоя дали е циганин, дет' отрепа Ферарио Спасов
ПОЗНА!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Каквито и лукуми да се разтягат е факт че бързата кола предразполага към простотии. Еле пък в тая приматска държава трябваше отдавна да е прието макс 100 коня поне 2 години. В доста държави има подобни ограничение ама тук понеже сме много умни и 1.6 вдига 200 дай да не правим нищо 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани