Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 302
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
feldo написа:AlonsoBest написа:feldo написа:Много добри и полезни мнения се пишат за 540i но ми се струва че ако се синтезират в една отделна тема ще е още по добре за идното поколение
Иначе да добавя за моята - извън града ако карам с ограничение и на 7 пада без особени ядове
Града (София) - околовръстно 10, задръствания/светофари - стигал съм и 20
Напрегнал си се за 7.
Това е моето най-добро постижение, със много бавно каране, защото имаше много трафик и просто вървях с трафика:
На дълго разстояние и път на който кола се среща веднъж на всеки 5-6км не е сложно (няма ли спирачки/ускорение колата просто се носи)
Иначе аз да питам - с какъв бензин карате Б58? Аз от както съм я взел сипвам само 100 октана, но ми е интересно има ли някаква разлика и въобще има ли смисъл?
100 октана слагам само и аз. Не знам колко и дали има разлика. Някога когато имах 320-ка Е46, се усещаше някаква минимална разлика между 95 и 100 октана. На 540-ката не съм слагал 95.
- equipment
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 550d xdrive
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
vasil_1 написа:equipment написа:А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i
Това, което е дразнещо според мен - много рядко има модел с обдухване, без Мпакет си е доста грозна и първите модели нямат Андроид Ауто (разбирай няма да можеш да ползваш Waze).
Кои ПЪРВИ модели имаш предвид - тези от 2017 ли? Откога започва мултимедията с андроид ауто?
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 302
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
equipment написа:vasil_1 написа:equipment написа:А колегите с 540 Бензин б58 мотора скъп ли е за обслужване, какъв смесен разход им дава? Защото всичките ми приятели карат бмвта и от дизел минаха на бензин, та ме навиват и аз да го направя. Но все дизели съм карал и нз как гори тоя мотор 540i
Това, което е дразнещо според мен - много рядко има модел с обдухване, без Мпакет си е доста грозна и първите модели нямат Андроид Ауто (разбирай няма да можеш да ползваш Waze).
Кои ПЪРВИ модели имаш предвид - тези от 2017 ли? Откога започва мултимедията с андроид ауто?
Преди фейслифта почти всички са със ID6, тоест поддържат само Apple carplay. Някъде около края на 2019 почват да слагат ID7, който поддържа и Android Auto. Най-лесно познават по таблото. Моето е ID6 (в предния коментар има снимка). ID7 е със доста по изчанчено табло.
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Моята бе от първите (произведена Май 2017) и имаше активиран епъл кар плей. За андроид ауто не мога да кажа дали имаше (така и не си направих труда да свържа телефона с колата посредством usb кабел), но имаше безжичен андроид скрийн миррорирнг, което позволяваше да гледаш на дисплея на навигацията, какво се случва на телефона. Т.е. гледах и ползвах си waze. Но това бе активирано не официално от бмв, а по втория начин.
PS: Имаше и подгрев и обдухване, беше с комфортен салон с кожа напа.
PS: Имаше и подгрев и обдухване, беше с комфортен салон с кожа напа.
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 302
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Вуйчо написа:Моята бе от първите (произведена Май 2017) и имаше активиран епъл кар плей. За андроид ауто не мога да кажа дали имаше (така и не си направих труда да свържа телефона с колата посредством usb кабел), но имаше безжичен андроид скрийн миррорирнг, което позволяваше да гледаш на дисплея на навигацията, какво се случва на телефона. Т.е. гледах и ползвах си waze. Но това бе активирано не официално от бмв, а по втория начин.
PS: Имаше и подгрев и обдухване, беше с комфортен салон с кожа напа.
BMW не поддържа жичен Carplay/Android Auto, така че със USB-то нищо повече нямаше да постигнеш. Иначе както казваш за Андроид варианта е със скрийн мироринг. Моята оригинално имаше скрийн мироринг, Carplay допълнително ми отключиха, пак по втория начин. Неудобството на скрийн миръринга е че ако искаш нещо да управляваш, трябва да е през телефона, докато Carplay-a си го контролираш сис тъча, iDrive контролера или Siri.
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Другото неудобно когато тези опции са отключени по "втория начин", а не оригинално от бмв е, че ако се реши по някаква причина да се ъпдейтва софтуера на колата (в това число и на навигацията), навигацията умира, бриква. Вариант е отново посещение при такъв хакер (който отключва тези опции) и отново даване на 300, 400 или там колко лева пожелаят. Аз го разбрах по трудния начин - бях си оставил колата в Мкар за ъпдейт на софтуера (акция на egr системата, която впоследствие прерастна от софтуерна в хардуерна смяна на egr клапана и охладителя) и след намеса на Мкар навигацията умря. От бмв официално не могат да я съживяват, защото веднъж хаквана, тя не подлежи на пипане с оем софтуер (с какъвто дилърите работят), а само с пиратски такъв. Та... да си знаете за тази тънкост.
PS: сетих се за още едно гадно нещо. Смяна на въздушен филтър на g30 530d. Крачка назад спрямо f10, връща се към E60 като хамалогия, а именно - за да се смени въздушен филтър се сваля разпънката на дясното бомбе, защото тя пречи да се вдигне нагоре капака на въздушния филтър. Не, че е кой знае какво, но си е работа с инструменти, а при f10 530d въздушния филтър се сменява за няма и 10 секунди с голи ръце.
PS: сетих се за още едно гадно нещо. Смяна на въздушен филтър на g30 530d. Крачка назад спрямо f10, връща се към E60 като хамалогия, а именно - за да се смени въздушен филтър се сваля разпънката на дясното бомбе, защото тя пречи да се вдигне нагоре капака на въздушния филтър. Не, че е кой знае какво, но си е работа с инструменти, а при f10 530d въздушния филтър се сменява за няма и 10 секунди с голи ръце.
- AlonsoBest
- младши ентусиаст
- Мнения: 302
- Регистриран на: 25.04.2013
- Местоположение: Трявна/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 540i G30, 120d F20
- Мечтае да кара: 540i
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Вуйчо написа:Другото неудобно когато тези опции са отключени по "втория начин", а не оригинално от бмв е, че ако се реши по някаква причина да се ъпдейтва софтуера на колата (в това число и на навигацията), навигацията умира, бриква. Вариант е отново посещение при такъв хакер (който отключва тези опции) и отново даване на 300, 400 или там колко лева пожелаят. Аз го разбрах по трудния начин - бях си оставил колата в Мкар за ъпдейт на софтуера (акция на egr системата, която впоследствие прерастна от софтуерна в хардуерна смяна на egr клапана и охладителя) и след намеса на Мкар навигацията умря. От бмв официално не могат да я съживяват, защото веднъж хаквана, тя не подлежи на пипане с оем софтуер (с какъвто дилърите работят), а само с пиратски такъв. Та... да си знаете за тази тънкост.
Моята е американка и аз нямах друг начин за активиране. Така или иначе го знам това и ги предопреждавам да не барат навигацията като ходя във представителство.
Вуйчо написа:PS: сетих се за още едно гадно нещо. Смяна на въздушен филтър на g30 530d. Крачка назад спрямо f10, връща се към E60 като хамалогия, а именно - за да се смени въздушен филтър се сваля разпънката на дясното бомбе, защото тя пречи да се вдигне нагоре капака на въздушния филтър. Не, че е кой знае какво, но си е работа с инструменти, а при f10 530d въздушния филтър се сменява за няма и 10 секунди с голи ръце.
На 40-ката бензина е на доста лесно място и се сменя бързо.
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Да, това го има в зара при ъпдейт.
Но пък повечето кодери ти ресторват безплатно (ако вече си бил при него и си си платил. Тествано.
Ако ви искат пак пари.. сменете кодера.
Но пък повечето кодери ти ресторват безплатно (ако вече си бил при него и си си платил. Тествано.
Ако ви искат пак пари.. сменете кодера.
- equipment
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 550d xdrive
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Опитах се да пусна нова тема, но явно админът не я одобри. Харесах една G31-ца, уж със сервизна история. Притеснява ме това, че маслото е сменяно на интервал 20 000- 30 000 км.като сега колата е на 179 000 км. Вие какво мислите, имам ли основание да се въздържам от покупка именно заради тоя сервизен интервал.. .
- E30driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 9.04.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
equipment написа:Опитах се да пусна нова тема, но явно админът не я одобри. Харесах една G31-ца, уж със сервизна история. Притеснява ме това, че маслото е сменяно на интервал 20 000- 30 000 км.като сега колата е на 179 000 км. Вие какво мислите, имам ли основание да се въздържам от покупка именно заради тоя сервизен интервал.. .
В Западна Европа такива коли на 95% се купуват за служебни. БМВ дава такъв интервал на смяна, съответно никой няма да сменя на служебната кола на по-малко. Ако всичко е наред и километрите са такива, не бих се притеснявал. Друг е въпроса, че точно 5-ца комби служебна тези километри не рядко ги минава за 2-3 години и след това се сменя, така че ако е на повече години трябва да се провери добре.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Вуйчо написа:...
PS: сетих се за още едно гадно нещо. Смяна на въздушен филтър на g30 530d. Крачка назад спрямо f10, връща се към E60 като хамалогия, а именно - за да се смени въздушен филтър се сваля разпънката на дясното бомбе, защото тя пречи да се вдигне нагоре капака на въздушния филтър. Не, че е кой знае какво, но си е работа с инструменти, а при f10 530d въздушния филтър се сменява за няма и 10 секунди с голи ръце.
човек, изписа 100 недостатъка на G30 спрямо по-старите, които са абсолютно субективно мнение, ама тук вече - заеби ... не знам ти колко филтри сменяш, ама аз - много.. и мога да ти кажа, че е едно от най-хубавите неща, това че разкараха онази глупост капака на мотора да е "кутия" .. и вечно да влизат пепалаци и топъл въздух, заради преебани и изпечени уплътнения на капака, станали на камък.. и изпочупени крепежи.
Не знам кой по колко КМ има зад гърба си, давайки мнения, но моето за 260 000км на E серия, 150 000км на F серия и вече 30 000км на G + поддържане и сервизиране на доста такива е, че Всяка по-нова е по-добра! G серията е ПО във всяко отношение. Моторите са много по-адекватни и здрави и икономични.. скоростните кутии са по-бързи, особено с един софтуер, стават ТОП. Разхода на 30d, дори с един прост Stage1 на 310hP e просто смешен.. обезшумяването/комфорта е по-добър...
Салоните и в F и в G са от балатум и качество няма, освен ако не са поръчани с напа кожа, та за спад в качеството не мисля, че може да се говори.. Инфо-медията е Космос напред спрямо F серията.. Surround View-то е класи напред! Завиващия заден мост е по-адекватен... Светлините са по-добри! За минуси не сещам!
- equipment
- младши ентусиаст
- Мнения: 427
- Регистриран на: 12.10.2018
- Пол: Мъж
- Кара: 530D f11, G30 550d xdrive
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
E30driver написа:equipment написа:Опитах се да пусна нова тема, но явно админът не я одобри. Харесах една G31-ца, уж със сервизна история. Притеснява ме това, че маслото е сменяно на интервал 20 000- 30 000 км.като сега колата е на 179 000 км. Вие какво мислите, имам ли основание да се въздържам от покупка именно заради тоя сервизен интервал.. .
В Западна Европа такива коли на 95% се купуват за служебни. БМВ дава такъв интервал на смяна, съответно никой няма да сменя на служебната кола на по-малко. Ако всичко е наред и километрите са такива, не бих се притеснявал. Друг е въпроса, че точно 5-ца комби служебна тези километри не рядко ги минава за 2-3 години и след това се сменя, така че ако е на повече години трябва да се провери добре.
Колата е януари 2018 година . Ето я и обявата https://m.mobile.bg/details/11700910995500755
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Това си е заводски зададен интервал за смяна на масло, 30000км или 24 месеца . В 99% от случаите всички коли от първия собственик (т.е. докато са в гаранция) са така обслужвани. Да видиш кола, която да не е с такива интервали на смяна на масло (а да са по-къси) е цяло чудо. Има такива коли, но са голяма рядкост (аз например имам такава, която още от нова до ден днешен е със смени на масло по на 8 - 9 - 10 хил. км). То въпроса е дали само докато е била в гаранция от първия собственик ли е карана така или и следващите собственици са били същите.
Вариантите са ти няколко: оставяш я тази и продължаваш да търсиш бялата лястовица с адекватни смяни на масло по 10 до 15 хил. км. или взимаш тази и рискуваш.
Вариантите са ти няколко: оставяш я тази и продължаваш да търсиш бялата лястовица с адекватни смяни на масло по 10 до 15 хил. км. или взимаш тази и рискуваш.
- E30driver
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 170
- Регистриран на: 9.04.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Колата изглежда добре, има си и документи, които изглеждат наред. Това може да се каже по снимки. Като куриоз за сравнение давам кола от същия клас, няколко месеца по-нова, на която попаднах по случайност преди 2 седмици. 442 хиляди километри по километраж и откровено казано на живо изглеждаше дори по запазена от БМВ-то : https://www.mobile.bg/11683172858170617
От друга страна колега си купи преди десет години 535д Е60 от Горубляне от калта (тогава на 7-8 години). Брат му си я кара още без проблеми.
Ако ти харесва колата, вземи някой който разбира или най-добре преглед в сервиз. Успех!
От друга страна колега си купи преди десет години 535д Е60 от Горубляне от калта (тогава на 7-8 години). Брат му си я кара още без проблеми.
Ако ти харесва колата, вземи някой който разбира или най-добре преглед в сервиз. Успех!
Re: Покупка на G530d, 540d или 550d ?
Вуйчо написа:Това си е заводски зададен интервал за смяна на масло, 30000км или 24 месеца . В 99% от случаите всички коли от първия собственик (т.е. докато са в гаранция) са така обслужвани. Да видиш кола, която да не е с такива интервали на смяна на масло (а да са по-къси) е цяло чудо. Има такива коли, но са голяма рядкост (аз например имам такава, която още от нова до ден днешен е със смени на масло по на 8 - 9 - 10 хил. км). То въпроса е дали само докато е била в гаранция от първия собственик ли е карана така или и следващите собственици са били същите.
Вариантите са ти няколко: оставяш я тази и продължаваш да търсиш бялата лястовица с адекватни смяни на масло по 10 до 15 хил. км. или взимаш тази и рискуваш.
Моето Г20 си го обслужвам всяка година, не че ще го карам след лизинга, но не ми даваше сърце да го въртя 2 години...
49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани