България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- ceco_kd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 383
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318i
- Мечтае да кара: На челна стойка.
- Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Русе има такова общинско звено КООРС. Ако знаеш колко са недолюбвани. Ама като ти казвам недолюбвани имам предвид от всички. От гражданите, от редовите полицаи и т.н. Защото кмета им даде права като на патрулните полицаи и тези си знаят само за неправилното паркиране и престой и за спирането в зелените площи. Вадят фотоапаратчето и щрак "чичо Манчо снех те". Пляска ти на стъклото един екземпляр от наложената ти глоба и се брои за връчено. После иди се разправяй или ако решиш да не платиш пробвай се после да си запишеш детето на ясла или градина. Имат си отъпкани маршрути, по които си правят нормата за деня до обяд и после са айляк. Сега от известно време и звено общинска полиция си имаме и им взеха нови Тойотки и те също трябва да борят престъпността и масовите безредици. Но всичко е такова на определени места основно около центъра.ildivvy написа:Не знам за вас, но аз страшно искам да се въведат 'пешеходни' патрули, които да следят 'ситуацията' с трафика по районите. Рязко ще намалят спиранията на самите спирки, паркиралите по самите кръстовища или спрели 'само за секундичка' на аварийки, за да направят нещо, на забранените за това места! Щом признават снимка за електронния фиш, едно фото-апаратче и готово! Към заплатата им се добавя и % от събраните глоби и готово!
По повод коя е причината за многото птп-та мисля, че нещата са комплексни. Именно защото се кара на педал и не се спазва нито дистанция, нито предимство, нито нищо и в един момент факторите, които се пренебрегват стават твърде много и бедата е въпрос на време. Не знам иначе кое е най-големия проблем дали скоростта, дали отнемането на предимство, дали шофирането под въздействие на алкохол(наркотици), но винаги не е само един фактора за настъпилото нещастие. Обаче съм сигурен, че ако държавата иска ще реши проблема с птп-та, но явно не ѝ се иска. Все трябва да се работи по някоя нова мярка, че то иначе ако няма проблеми, те за какво ще стоят на хранилката си. Хората ще почнат да негодуват, че са много на клона и не е необходимо при толкова малко ПТП в годишен план да се харчат пари за камери, часовници, патрулки, заплати и т.н.
Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Колко да е висока тая скорост като хората не могат да преценят ти с 30 ли идваш или 90?
И да се пише за българската реалност на движение без да се сблъскваш с нея ежедневно е ...несериозно..
Нямаме пътища.Нямаме достатъчно добри курсове на обучение.Имаме пропадане на обществото което води до избиване на комплекси във всеки аспект на живота в който е възможно.
Шофирането е едно от тях.
Стар автопарк.Неизрядни автомобили.Нежелание за осъзнаване на основни закони на физиката.
Не може днес да валне лекичко и за отиването ми от нас до Хаджи Димитър и обратно да видя 3 катастрофи.
Еми общо са няма и 10 километра отиване и връщане.
И не скороста не е проблем.Скороста е способ да се пълни лесно бюджета без да се прави нещо реално което води до още пълнене на бюджета...
Щото на мисирките като им кажеш скороста е проблем...и чуваш...проблем...проблем...и пак нови глоби...и пак скороста е проблем...нови глоби...
Но тези които не спазват закона и не могат да шофират обикновенно не плащат и глобите си.
Та файда.
П.С.Докато завърша поста и се появиха още две мнения преди моето...
И да се пише за българската реалност на движение без да се сблъскваш с нея ежедневно е ...несериозно..

Нямаме пътища.Нямаме достатъчно добри курсове на обучение.Имаме пропадане на обществото което води до избиване на комплекси във всеки аспект на живота в който е възможно.
Шофирането е едно от тях.
Стар автопарк.Неизрядни автомобили.Нежелание за осъзнаване на основни закони на физиката.
Не може днес да валне лекичко и за отиването ми от нас до Хаджи Димитър и обратно да видя 3 катастрофи.
Еми общо са няма и 10 километра отиване и връщане.
И не скороста не е проблем.Скороста е способ да се пълни лесно бюджета без да се прави нещо реално което води до още пълнене на бюджета...
Щото на мисирките като им кажеш скороста е проблем...и чуваш...проблем...проблем...и пак нови глоби...и пак скороста е проблем...нови глоби...
Но тези които не спазват закона и не могат да шофират обикновенно не плащат и глобите си.
Та файда.
П.С.Докато завърша поста и се появиха още две мнения преди моето...

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Интересно как е събрана тази статистика... чакам да ми покаже някой 1 (една) катастрофа с жертви в София (че тях най-много ги разнасят по медиите), където няма превишена скорост. Със сигурност няма да е много трудно при условие, че 3/4 не са в резултат на превишена скорост.
Мисля, че дълго ще почакам
Дори тези с пешеходци, пак са в резултат на превишена скорост, щото преди пътеките има ограничение 30 км/ч 
Мисля, че дълго ще почакам


Последна промяна steeN на 25 Ное 2023, 21:13, променена общо 1 път
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Превишена та също е несъобразена. И простия факт е че почнеш ли да се съобразявш със знаците за скорост почваш да се съобразяваш и с всичко останало. Нема малоумни изпреварвания, нема откачени маневри, нема нищо. Просто се движиш от А до Б без да се напрягаш. Пробвано е многократно не само от мен. Писах за Франция май. К да, катастрофите вероятно никога няма да изчезнат... Ама по важното е смъртността да намалее. А "малоумните" ограничения, които са валидни в цял свят между другото, не са измислени току тъй. Имат си много сериозно причини да са такива, каквито са. Тва че не го разбирате е друг въпрос, а и няма нужда да го. Просто ги спазвайте..
Хм,хм...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Вероятно според тази статистика катастрофата, при която загина Милен Цветков се води причинена от неспазване на сигнал на светофар или дистанция 
Може би също, челна катастрофа на завой, заради някой дебил, който не е успял да вземе завоя заради високата скорост е резултат от неспазване на маркировката и т.н.

Може би също, челна катастрофа на завой, заради някой дебил, който не е успял да вземе завоя заради високата скорост е резултат от неспазване на маркировката и т.н.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1687
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ceco_kd написа:ildivvy написа:Не знам за вас, но аз страшно искам да се въведат 'пешеходни' патрули, които да следят 'ситуацията' с трафика по районите. Рязко ще намалят спиранията на самите спирки, паркиралите по самите кръстовища или спрели 'само за секундичка' на аварийки, за да направят нещо, на забранените за това места! Щом признават снимка за електронния фиш, едно фото-апаратче и готово! Към заплатата им се добавя и % от събраните глоби и готово!
В Русе има такова общинско звено КООРС. Ако знаеш колко са недолюбвани. Ама като ти казвам недолюбвани имам предвид от всички. От гражданите, от редовите полицаи и т.н. Защото кмета им даде права като на патрулните полицаи и тези си знаят само за неправилното паркиране и престой и за спирането в зелените площи. Вадят фотоапаратчето и щрак "чичо Манчо снех те". Пляска ти на стъклото един екземпляр от наложената ти глоба и се брои за връчено. После иди се разправяй или ако решиш да не платиш пробвай се после да си запишеш детето на ясла или градина. Имат си отъпкани маршрути, по които си правят нормата за деня до обяд и после са айляк. Сега от известно време и звено общинска полиция си имаме и им взеха нови Тойотки и те също трябва да борят престъпността и масовите безредици. Но всичко е такова на определени места основно около центъра.
Имах предвид да са от самата милиция, а не друго 'звено' !
Мен, когато щяха да ме убият с мотора, ми отнеха предимство и за по-сигурно спряха пред мен! Аз се движа с 38-40км/ч при ограничение 90... Да, ако не се движех, нямаше да стане така, но... как да се движеш неподвижно




За реална статистика в БГ защо изобщо говорим? Особено в милиционерските, всичко е стъкмистка от най-висш тип!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Стинката много ме кефи как статистиката, която той цитира е винаги вярната, а всяка, която е против тезата му е менте
Скоростта в рамките на позволената при която настъпва ПТП е несъобразена.
А тази, която е над позволената е превишена, независимо дали има или не ПТП.

Скоростта в рамките на позволената при която настъпва ПТП е несъобразена.
А тази, която е над позволената е превишена, независимо дали има или не ПТП.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това с пешеходните патрули...не знам, тука го има отдавна, а сме малък град и почти никой не спира както му падне в делнични дни от 8 до 5.
Миналият ден даже сложили скоба на един дядо в 8:30 сутринта при положение, че беше сама кола на пазара, просто спрял на местата за паркинг, но без да пусне билетче. Тоя даже ми се похвали, че той го ошарил. Когато не са със скобите, ходят с по едно фотоапаратче и снимат някой спрял неправилно, правят му фиш по общинска наредба, назначени са към общината, но се случва да ги хулят. Не знам за такива пешеходни патрули ли говорите, но тука има ефект, по едно време и по малките улички обикаляха.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Да, теоретично е така. Ама кат вече е станало път нема как да знаеш с ква скорост е станало. Треа експертизи да се правят. И затова така пишат. Карайки с ограниченията, както казах, и тва почваш да го съобразявш съвсем естествено. Кат просто се движиш.не бързаш и си свиркаш даже и с 70 да се движиш при разрешена 90 нема ти прави впечатление или да те травмира. По една случайност ходихме до София с двете коли преди няколко часа. Още след няколко км жената ми се загуби некъде напред. На магистрала кара в лева лента. Да ама на влизане в сф 2 камери. 4 патрулки и то се стреснат таквиз кат нея и почват да карат с 40 немой да ги спрат. Е, на светофара на Горубляне беше зад мен вече. Голем праз че се напиня доколкото Сеата може да се напиня. Ние с децата си се возихме, смяхме се, разказвахме си вицове и повече от 90 не съм вдигал даже и на магистралата. И без грам да съм се напрегнал я чаках 3 минути в крайната точка. Щом почна аз да изпреварвам.карайки с 60 вместо дамен да ме има камера или патрулка 100%. По друго не познавам щото не ме интересува и не гледам.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Германия между селското шосе е 100км на магистралата караш колкото ти позволява ангела и трафика ...или колкото ти вдига бангията . И имат доста по добри резултати от Амърика в пътната безопасност с вашите смешни 105-112км на магистрала . Което показва че скороста НЕ е фактор ! Ако твърдиш нещо друго значи матрияла ви е калпав или пътищата не струват . Помисли малко кое от двете е .Почти във всяка фатална катастрофа превишената скорост е компонент. Може да не е основния, но наличието й е “улеснило” фаталния край. Помисли малко.
Последна промяна Jordana на 25 Ное 2023, 22:35, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
В Германия ако превишиш скоростта повече от 2 пъти в година или нещо такова ходиш на психолог... тука ако го нанправим така няма да стигнат психолозите...
Хората го третират като патология 


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
А в Амърика ходиш в затвора ако два пъти превишиш . Патология ... 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Проблемът е, че твоето е измислица... а моето е реалност... немците му викат idiotentest 
п.с.
Сега погледнах... 2 пъти над 20 км/ч... на 3тия път ако е в същата година ходиш на idiotentest

п.с.
Сега погледнах... 2 пъти над 20 км/ч... на 3тия път ако е в същата година ходиш на idiotentest

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Когато статистиката казва, че 73% от смъртните случаи идват от 3 основни нарушения сред нито едно от които не е превишена скорост няма какво да мисля.
Значи няма да следим да не се минава на червено, а ще следим да не се кара бързо, защото като минеш бързо на червено убиваш. Няма да следим да не отнемаш предимство, а този на когото отнемаш предимството да кара бавно за да не те убие.. не ме кефи тоя подход.![]()
Ако всички правила се спазват стриктно, вярвам, че едни 20-30км отгоре на всички ограничения (изключая малките квартални улици) няма да доведат до никакви драми.
Колега, гледай със собствените си очи. Почти всяка опасна за живота ситуация на пътя е заради превишена скорост. Във съвременна кола (визирам от 2000’насам) в града със ограничение 50 каквото и да стане няма да има смъртен случай. Просто няма начин. А ако все пак се случи процента на такива е нищожен.
Гледай какво се случва на пътя. Дори с мотор да си като ти отнеме някой предимство и си със 50 дали ще загинеш? А с кола? Удрял ли си се с 50? Може дори еърбега да не ти се отвори… на междуградски- 80-90км удрял ли се е? Дори с малко повече. Аз съм имал тая чест- повече от веднъж за нещастие.
Покажете ми катастрофи със смъртен случай където превишена скорост не е била фактор. Както каза стийна- щом 2/3 от тях са такива- трябва да има много примери лесни за намиране…
Мислете бе хора…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:
Покажете ми катастрофи със смъртен случай където превишена скорост не е била фактор. Както каза стийна- щом 2/3 от тях са такива- трябва да има много примери лесни за намиране…
Мислете бе хора…
В голяма част от челните катастрофи скоростта не е превишена
https://www.actualno.com/crime/naj-opas ... 01046.html
Статистика за катастрофи по клас на пътя извън населените места:
I клас - 511 ТПТП, от които 106 загинали и 811 ранени
ІI клас - 445 ТПТП, от които 69 загинали и 705 ранени
ІІІ клас - 495 ТПТП, от които 52 загинали и 750 ранени
общински път - 298 ТПТП, от които 34 загинали и 430 ранени
автомагистрала - 205 ТПТП, от които 21 загинали и 337 ранени.
Тия които съм подчертал в повечето случаи пътя е в окаяно състояние - за какво превишение на скоростта говорим.
На магистралите, където е най-честото превишение на скоростта загиналите са 21
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]