България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Jordana написа:Всичко ново е добре забравеното старо . 15км в населено място за файтона без коне ...Въпреки това двата файтона без коне и гуми от твърд каучук без пневматици се "цункали" челно в центъра на София ..![]()
https://www.168chasa.bg/article/7640006
Как мислите , безопасно ли е 15км/ч за вашия файтон без коне през 2023г ??!!
Гарантирам ти, че ако максималната скорост е 15км/ч и се спазва ще имаш нищожен брой катастрофи в града и нула жертви.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Ама колега ограниченията на скоростта са повечето съвсем смислени и коректни за пътните условия и колите които се карат масово.
Нещо не четете какво пиша. Някой е решил, че на Околовръстното може да се кара с 80 макс. Тръгни да караш там и ще видиш, че едва ли има и 2-30% от хората да го спазват извън час пик.
Кое е по-добре? Да караш със 100 при ограничение 80 като знаеш, че на никой не му пука или да караш със 100 при ограничение 100, знаейки, че ако те пипнат със 110 ще ти се разкаже играта?
alx написа:защото опасността си е на лице както си караш с 80-90 някой (трактор с ремарке) да ти изскочи от страничния път…
Кръстовища и т.н. не ги коментираме, ясно е, че там скоростта трябва да бъде ограничена. Говорим за нормален прав, междуградски или обезопасен градски път, където ограниченията са такива, че никой не ги спазва на практика и въпреки това там катастрофи с превишена скорост почти няма. Или ако има то не е станало защото някой е карал със 100 при ограничение 80, а е карал със 160-200 или дори нагоре.
И пак - по телевизията вместо да обясняват, че да имаш гъбички по подката е част от това да бъдеш жена може да обяснят що е то дистанция и има ли почва у нас. Но парите, които може да се дадат за тази реклама се усвояват как ли не, но не и по начин, който би довел до ефект и полза.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Jordana написа:Всичко ново е добре забравеното старо . 15км в населено място за файтона без коне ...Въпреки това двата файтона без коне и гуми от твърд каучук без пневматици се "цункали" челно в центъра на София ..![]()
https://www.168chasa.bg/article/7640006
Как мислите , безопасно ли е 15км/ч за вашия файтон без коне през 2023г ??!!
Гарантирам ти, че ако максималната скорост е 15км/ч и се спазва ще имаш нищожен брой катастрофи в града и нула жертви.
А при 5км/ч?
Ами ако няма изобщо коли, 0 катастрофи, как не са се сетили !
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8382
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:alx написа:Ама колега ограниченията на скоростта са повечето съвсем смислени и коректни за пътните условия и колите които се карат масово.
Нещо не четете какво пиша. Някой е решил, че на Околовръстното може да се кара с 80 макс. Тръгни да караш там и ще видиш, че едва ли има и 2-30% от хората да го спазват извън час пик.
Кое е по-добре? Да караш със 100 при ограничение 80 като знаеш, че на никой не му пука или да караш със 100 при ограничение 100, знаейки, че ако те пипнат със 110 ще ти се разкаже играта?.
По добре е да караш със 80 и да знаеш, че ако те пипнат със 90’ще ти разкажат играта. Това се опитвам да обясня. Аз проблеми със стойността на 90% от ограниченията нямам- като човек които знае как да кара със 300 “на две гуми” на писта ама и да кара сигурно и безопасно по пътната мрежя мога съвсем отговорно да го кажа.
Алекангг- Значи си съгласен, че скоростта убива?


алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Смешното в клипа не е това на което се хилят тия идиоти от господари на кефира, смешното е, че въобще не разбират какво иска да им каже куката.
Карал бил с 1км/ч, айде бе? Как го установи? Значи случвало ми се е да трябва по заледено надолнище да карам с 5, установих, че скоростта е висока за тези условия когато колата се пързулна леко напред, но за мой късмет колата напред беше достатъчно далеч и успях да спра. Това беше преди 15 години може би. Ами случва се да е заледено, ама тоя жалващия се карал с 1, от пустинята на 50 градуса ли рязко влезе в тоя заледен участък? Пътят бил виновен защото не бил опесъчен...
Като одеве един по тв международен шофьор седнал да обяснява как в Австрия имало метър сняг(макар да показваше до гърдите си)ама било чисто, а магистралите светели до черно, в Алпите не знам си какво. Ехо, ти плащаш ли австрийски данъци? Имаш ли БВП като на австриеца? Бил ли си стотици години самостоятелна държава, империя дори на моменти? И не на последно място, там зимата идва и се знае, че ще вали стабилно сняг, нормално е да се подготвят повече. Все едно да викаш "ама знаеш ли в Норвегия как чистят".
Ама някои хора трябва да погледнат реалността в очите, често е трудно това нещо.


Като одеве един по тв международен шофьор седнал да обяснява как в Австрия имало метър сняг(макар да показваше до гърдите си)ама било чисто, а магистралите светели до черно, в Алпите не знам си какво. Ехо, ти плащаш ли австрийски данъци? Имаш ли БВП като на австриеца? Бил ли си стотици години самостоятелна държава, империя дори на моменти? И не на последно място, там зимата идва и се знае, че ще вали стабилно сняг, нормално е да се подготвят повече. Все едно да викаш "ама знаеш ли в Норвегия как чистят".

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:...
Това, че ти не плащаш данъци не означава, че и останалите не плащат.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Всъщност плащам, то няма начин да не го правя. Но не и австрийски.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сега нали разбираш защо спора е между две групи, едните плащат и искат да получават, другите цакат системата или живеят зад граница и дават акъл.
ПП: Предполагам, че все още таксиджиите плащат патентен данък на година, по спомен беше нещо около 200-1000лв, може и да бъркам.
ПП: Предполагам, че все още таксиджиите плащат патентен данък на година, по спомен беше нещо около 200-1000лв, може и да бъркам.
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:Алекангг- Значи си съгласен, че скоростта убива?мерси за участието
Почваш да се излагаш

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз редовно си цъкам по южната дъга с 80 или малко отгоре на темпомат и от Бъкстон до Младост да трябва да се прибера вдясно не повече от 3-4 пъти. В средната лента масово се кара с 70. Да има бързаци, но са единици.
Пак казвам, това че пиян/дрогиран е нацепел някого със скорост двойна на ограничението е вследствие на неговата неадекватност. Ако е чист, нито ще кара, като изтърван, нито ще прави зулуми зад себе си.
Пак казвам, това че пиян/дрогиран е нацепел някого със скорост двойна на ограничението е вследствие на неговата неадекватност. Ако е чист, нито ще кара, като изтърван, нито ще прави зулуми зад себе си.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
немо написа:alx написа:Алекангг- Значи си съгласен, че скоростта убива?мерси за участието
Почваш да се излагашАко лазя , вместо да ходя намалявам шансът да се спъна , да падна и да се нараня ?
Да? Точно така е? Ама не точно. Аз прости ти казвам, че ако ходиш вместо да бягаш шанса да се спънеш е по- малък а ако се спънеш все пак шанса да паднеш и той е по- малък?
В родината извън града се кара бързо. Аз карам почти винаги в ограничението - знаеш ли колко често изпреварвам коли? Почти никога. Но непрекъснато ме изпреварват. И като се преметне в дерето после пътя бил лош, не бил обозначечен, не знам си кво ама вината на държавата била.
Дай да си говориме истината моля…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Пак за коня ли ? Че той се е движил най много с 5км/ч като блъсна таксито на Маверика . Но щетите бяха като да е препускал с 200 пустия му кон .......Това беше удар под кръста![]()
![]()
Загледах се в тарифите на Община Казанлък. Има много интересни попадения:
Такса за регистриране на ППС с животинска тяга - 6лв
Издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници на територията на община Казанлък - 50лв

Последна промяна Jordana на 27 Ное 2023, 9:03, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:В родината извън града се кара бързо. Аз карам почти винаги в ограничението - знаеш ли колко често изпреварвам коли? Почти никога. Но непрекъснато ме изпреварват. И като се преметне в дерето после пътя бил лош, не бил обозначечен, не знам си кво ама вината на държавата била.
Дай да си говориме истината моля…
Като човек, които обикаля доста из страната, и то не само по първокласните пътища, имам други наблюдения. Карам около 100 на извънградското, и да ти кажа много рядко някой ме изпреварва, но виж малоумни маневри с голям риск има нон стоп.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:Сега нали разбираш защо спора е между две групи, едните плащат и искат да получават, другите цакат системата или живеят зад граница и дават акъл.
ПП: Предполагам, че все още таксиджиите плащат патентен данък на година, по спомен беше нещо около 200-1000лв, може и да бъркам.
Да не не разбереш погрешно, аз също искам да получавам, но просто като ми кажат как се чистело в Алпите...ама никой не иска да плаща колкото плащат там, плюс това нашата страна не е топ зимна дестинация за паралелите на Европа и не е била империя както казах.
Иначе коментират да, особено Канадата, пак пише глупости. Разрешителното от много години е 63лв но за да стигнеш до него има куп таксички тук и там, разни други такси всеки месец, а това за каруците е с изтекла давност от години и няма такова нещо. Но той знае.
Относно патента, да, 300 на година защото общината така решава, иначе може да е до 1000. Осигуровки не искам да плащам, ама съм задължен.
Канада, трябва да опиташ от местните банички, ще кажеш как са сравнимо с белия свят. Ама тука не ги разкарват със скъпи коли, може да не ти допадне разликата в лигите.


Jordana написа:Пак за коня ли ? Че той се е движил най много с 5км/ч като блъсна таксито на Маверика . Но щетите бяха като да е препускал с 200 пустия му кон .......Това беше удар под кръста![]()
![]()
Загледах се в тарифите на Община Казанлък. Има много интересни попадения:
Такса за регистриране на ППС с животинска тяга - 6лв
Издаване на разрешение за таксиметров превоз на пътници на територията на община Казанлък - 50лв
Конят галопираше излизайки от ливада зад храсти, а аз с висока скорост - може би 80, удара да е бил с 40-50, имах време да го метна вдясно и никой да не пострада. Имах 4 деца или май бяха 3 отзад, 4-ти клас бяха. Дори не разбраха какво стана. И да, добре че не карах 120 както го правех там обикновено ако бързам. За 13 години минаване по 50 пъти на ден от там, всеки ден почти, това беше първия такъв случай да излезе кон по този галопиращ начин.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани