България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1687
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На всеки НОРМАЛЕН човек е ясно (дори на тези от западното полукълбо), че в България дори да плащаме 'австрийски' данъци, няма да се чисти или да се получава някаква друга услуга по 'австрийски' начин! Нека спрем вече с тази мантра! Повтаряме си го от години... Много може да се направи дори у нас за по-висока безопасност и по-малко жертви на пътя, но няма 'келепир' в тази работа! Тук нещата се правят с други 'задни мисли'. Защо пътищата у нас са опасни за движение, дори със скоростта на ограниченията? Говоря като материали и качество на изпълнение... Елементарен въпрос!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ildivvy написа: Защо пътищата у нас са опасни за движение, дори със скоростта на ограниченията?
Това не ли причина да се кара по-бавно, а не по бързо? Като не се спазват ограниченията (които сам казваш, че са високи за пътната обстановка) пътищата стават по-хубави или какво

КАТ пътища стоят ли? И кви данъци, има толкова нарушетели, че със смешната събираемост в момента всяка камера се изплаща за месеци.
Дали пък тия дето въртят по 100К на година и са големите профита не ползват на готово... плащайки същата винетка като мен, който върти 15К? Кой е авантаджията?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
///M Power написа:alx написа:В родината извън града се кара бързо. Аз карам почти винаги в ограничението - знаеш ли колко често изпреварвам коли? Почти никога. Но непрекъснато ме изпреварват. И като се преметне в дерето после пътя бил лош, не бил обозначечен, не знам си кво ама вината на държавата била.
Дай да си говориме истината моля…
Като човек, които обикаля доста из страната, и то не само по първокласните пътища, имам други наблюдения. Карам около 100 на извънградското, и да ти кажа много рядко някой ме изпреварва, но виж малоумни маневри с голям риск има нон стоп.
Ми колега мисля, че в отговора ти е събрано това което се опитвам да кажа. Ние сме с толкова криво мислене, но за сметка на това от толкова много време мислиме така, че сме го приели за нормално. Ще ти го напиша направо- за повечето от пътищата ни 100км са много а и са над ограничението. Ама в Германия така, ама в Алпите иначе ама…. ама там са си за там и могат да карат с повече защото а,б, в… без значение защо. Нашите междуградски пътища са за 80км … преко сили. А ти си просто нормализиран нарушител… не се сърди и не го приемай лично. Не е.
А за малоумните маневри две мнения няма. Но ако си с 80 е по- вероятно да избегнеш последствията за тебе от колкото ако си със 100. А ако си със 60 ще е още по лесно. А с 20 със сигурност ще оцелееш. Разбираш ли?

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:А ти си просто нормализиран нарушител…
Преди малко карайки по Цариградско, излизайки от булеварда към кръговото за Г.М. Димитров, един камион(самосвал) доста сериозно намали, за да не ме удари, като гарнира с хубав клаксон маневрата. Ключовото - изпреварваше ме от бус лента и не се съобразих с правото му да лети.
Същото и по околовръстното малко преди края на час пик - 80 в средна лента с по-евтина и стара кола е гаранция за къси-дълги (докато не се изравнят).
Ей тия два типа сладури да намалеят драстично и ще съм повече от щастлив, но засега сме си див изток в тази насока.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
[/quote]Ми колега мисля, че в отговора ти е събрано това което се опитвам да кажа. Ние сме с толкова криво мислене, но за сметка на това от толкова много време мислиме така, че сме го приели за нормално. Ще ти го напиша направо- за повечето от пътищата ни 100км са много а и са над ограничението. Ама в Германия така, ама в Алпите иначе ама…. ама там са си за там и могат да карат с повече защото а,б, в… без значение защо. Нашите междуградски пътища са за 80км … преко сили. А ти си просто нормализиран нарушител… не се сърди и не го приемай лично. Не е.
А за малоумните маневри две мнения няма. Но ако си с 80 е по- вероятно да избегнеш последствията за тебе от колкото ако си със 100. А ако си със 60 ще е още по лесно. А с 20 със сигурност ще оцелееш. Разбираш ли?
[/quote]
Логиката ти е малко като тази, че щом има невралгичен участък от пътя, ще сложат знак за ограничение на скоростта, след това камери и полиция, вместо да се помисли за причината.
Ако пътищата са лоши, това не значи, че решението е да се кара с 40, както и ако са добри не трябва да се кара с 200, разбира се. Решението е, че плащаме данъци, също и винетки, които се предполага, че трябва да помагат за поддръжката на пътищата. Ако не стигат - има проекти за финансиране, нали така ? Щом данъците, винетките и проектите не водят до по-добро качество, значи е ясно какво не е ок
Реална пречка пътищата ни да са в нормално състояние няма, освен отговорните хора.
А за малоумните маневри две мнения няма. Но ако си с 80 е по- вероятно да избегнеш последствията за тебе от колкото ако си със 100. А ако си със 60 ще е още по лесно. А с 20 със сигурност ще оцелееш. Разбираш ли?

Логиката ти е малко като тази, че щом има невралгичен участък от пътя, ще сложат знак за ограничение на скоростта, след това камери и полиция, вместо да се помисли за причината.
Ако пътищата са лоши, това не значи, че решението е да се кара с 40, както и ако са добри не трябва да се кара с 200, разбира се. Решението е, че плащаме данъци, също и винетки, които се предполага, че трябва да помагат за поддръжката на пътищата. Ако не стигат - има проекти за финансиране, нали така ? Щом данъците, винетките и проектите не водят до по-добро качество, значи е ясно какво не е ок

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Top Gun Maverick написа:нашата страна ... не е била империя както казах. .
Не е по темата, но тази глупост за втори път я пишеш и няма как да я подмина. Прочети малко история. Не обаче официалните комунистически глупости диктувани от Русия или преди това от Австро-Унгария.
По темата ... смятам, че ограниченията трябва да се махнат на всякъде и да се заменят с препорачителни табели. Според мен почти нищо няма да се промени в поведението на хорат. Ако направиш беля обаче и си бил с над препоръчителната да не видиш бял ден повече. Според мен така се възпитава дисциплина и самостоятелност. Конкретно на пътя, но ще се отрази благотворно върху другите аспекти на живота в милата ни родина.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Мхм...ако си бил с над...ама "ако" е голема дума. А ако случайно тебе са те утрепали ще те грее ли, че бел ден немало да види и то само АКО се докаже, че е бил с над препоръчителната. ?
Променя ви се поведението като карате по знаците, толко ли е трудно да се схване. Ма дистанция, ма маневри, ма тва, ма онова.
Ми опитайте бре. Карайте 1 месец в ограниченията и под тях и ще си говорим пак.
Променя ви се поведението като карате по знаците, толко ли е трудно да се схване. Ма дистанция, ма маневри, ма тва, ма онова.
Ми опитайте бре. Карайте 1 месец в ограниченията и под тях и ще си говорим пак.
Хм,хм...
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Австрия , Германия се дават за пример ...Най голямото ми чакане да изчистят пътя беше в Австрия - над два часа спрял на една бензинистанция
А че отделно от винетката там си има и допълнително платени пътища , последно към Тукс 9 евро платих за около 15 км. , ами мостове платени и тунели...Когато има бедствено положение си го има и по ''белите'' държави. И забранен участък от път съм виждал в Германия заради заледяване ...Ама да бе , тук по подразбиране си е гадно 


- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Само че тук падна 25-35см сняг в София, според НИМХ и настана пълен хаос.
Днес отивайки до градината да взема малката все още имаше сума закъсали коли. Малките улички просто не съществуват на картата за снегопочистване.
Замислих се и за нещо друго- с тая кола скоро няма да ме пускат в центъра. Форумните експерти веднага излязоха с предложение в една друга тема- за същите пари си купи по-нова, която да не е от този клас. Да ама тия дни тия с далеч по-новите коли въртят гуми на едно място, а аз минавам от където искам и както искам.
Днес отивайки до градината да взема малката все още имаше сума закъсали коли. Малките улички просто не съществуват на картата за снегопочистване.
Замислих се и за нещо друго- с тая кола скоро няма да ме пускат в центъра. Форумните експерти веднага излязоха с предложение в една друга тема- за същите пари си купи по-нова, която да не е от този клас. Да ама тия дни тия с далеч по-новите коли въртят гуми на едно място, а аз минавам от където искам и както искам.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1687
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:ildivvy написа: Защо пътищата у нас са опасни за движение, дори със скоростта на ограниченията?
Това не ли причина да се кара по-бавно, а не по бързо? Като не се спазват ограниченията (които сам казваш, че са високи за пътната обстановка) пътищата стават по-хубави или какво
КАТ пътища стоят ли? И кви данъци, има толкова нарушетели, че със смешната събираемост в момента всяка камера се изплаща за месеци.
Дали пък тия дето въртят по 100К на година и са големите профита не ползват на готово... плащайки същата винетка като мен, който върти 15К? Кой е авантаджията?
Идеята ми беше, като на всички останали - Следи се скоростта, защото това е най-лесния, най-популисткия и доходоносен начин. Интересно, защо в Германия не строят скапани пътища?
За винетките съм съгласен! Трябва да има 'скалиране' в таксата! По колите има достатъчно рфид-ове и може да се разбере кой колко е ползвал мрежата и да се плаща според потреблението.
П.П. Ако се върнем малко на 'пешеходните патрули' - какво пречи да има платформа, където самите граждани да пращат снимките със супер-явните нарушения (спиране на спирки, кръстовища и забранени места) ? Днес гледам патрулката спряла и 'оформя' колите на Хепи-то до нас. След час колите пак там... Дано не е ден до пладне!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не виждам идея... а просто "пазарене", което се изразява в - "аз няма да спазвам ограниченията, защото пътищата са скапани".
Две неща, между които има нулева връзка. Аз така и не разбрах, като пътя е лош и опасен, тва защо ти дава карт бланш да караш с квито ти скорости падне?
В целият ЕС ограниченията са същите или по-ниски на много по-хубави пътища (тия фантазии за аутобан ще ги подмина).
Хемус се строи от 1974... питаш що не сме като немците
Две неща, между които има нулева връзка. Аз така и не разбрах, като пътя е лош и опасен, тва защо ти дава карт бланш да караш с квито ти скорости падне?
В целият ЕС ограниченията са същите или по-ниски на много по-хубави пътища (тия фантазии за аутобан ще ги подмина).
Хемус се строи от 1974... питаш що не сме като немците

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Две неща, между които има нулева връзка. Аз така и не разбрах, като пътя е лош и опасен, тва защо ти дава карт бланш да караш с квито ти скорости падне?
Е сега ще ти обясня, пък дано разбереш.
Никой не нарушава ограниченията заради това, че пътя е скапан. Нарушенията се правят, защото държавата е разграден двор и никой никъде не спазва правилата и нормите типични за едно нормално цивилизовано общество. А скапания път е просто една от външните прояви на цялата безстопанственост и анархия, които царуват у нас.
Полицая пред теб нарушава правилника най-наглои грам не му дреме, че го гледаш. Депутатите приемат закони и наредби, които сами не спазват (справка оня клип как тия от комисията по транспорта карат всичките до един с превишена скорост). Плащаш винетка- то път няма. Плащаш данък- дупка до дупка. Отиваш на преглед със знанието, че ако ще и без двигател да я закараш там колата пак ще минеш. Караш курс за книжка и сам виждаш, че оня гледа само да ти вземе парите и изобщо не му дреме дали ще научиш нещо.
В същото време обаче държавата очаква от теб да си примерен шофьор. Е как да стане? Единственото, което ни вълнува е как да не ни хванат, а не как да сме примерни.
Ако трябва да направя аналогия за да ме разбереш по-добре- представи си, че у вас идва някакъв майстор. А там е пълна кочина и свинщина. Дали ще си събуе обувките както е редно? Не, щото няма смисъл. Така ще си свърши и работата вероятно. Докато ако у вас е чисто, подредено и спретнато най-вероятно ще се събуе и ще се отнесе доста по-отговорно към работата си.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
alx написа:///M Power написа:alx написа:В родината извън града се кара бързо. Аз карам почти винаги в ограничението - знаеш ли колко често изпреварвам коли? Почти никога. Но непрекъснато ме изпреварват. И като се преметне в дерето после пътя бил лош, не бил обозначечен, не знам си кво ама вината на държавата била.
Дай да си говориме истината моля…
Като човек, които обикаля доста из страната, и то не само по първокласните пътища, имам други наблюдения. Карам около 100 на извънградското, и да ти кажа много рядко някой ме изпреварва, но виж малоумни маневри с голям риск има нон стоп.
Ми колега мисля, че в отговора ти е събрано това което се опитвам да кажа. Ние сме с толкова криво мислене, но за сметка на това от толкова много време мислиме така, че сме го приели за нормално. Ще ти го напиша направо- за повечето от пътищата ни 100км са много а и са над ограничението. Ама в Германия така, ама в Алпите иначе ама…. ама там са си за там и могат да карат с повече защото а,б, в… без значение защо. Нашите междуградски пътища са за 80км … преко сили. А ти си просто нормализиран нарушител… не се сърди и не го приемай лично. Не е.
А за малоумните маневри две мнения няма. Но ако си с 80 е по- вероятно да избегнеш последствията за тебе от колкото ако си със 100. А ако си със 60 ще е още по лесно. А с 20 със сигурност ще оцелееш. Разбираш ли?
Ясна ми е позицията, хич не ми пречи да намаля ако се наложи, моята идея беше, че и сега доста хора карат с ограничението и под него, но маневрите са им идиотски. Колите са зле подържани, гумите са стари, пътищата някъде са зле, и пак хората не мислят.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:Ако трябва да направя аналогия за да ме разбереш по-добре- представи си, че у вас идва някакъв майстор. А там е пълна кочина и свинщина. Дали ще си събуе обувките както е редно? Не, щото няма смисъл. Така ще си свърши и работата вероятно. Докато ако у вас е чисто, подредено и спретнато най-вероятно ще се събуе и ще се отнесе доста по-отговорно към работата си.
Интересно що тогава средностатистическият шофьор от тук като го пренесеш в една такава "чиста и подредена" държава в общият случай го издрусват няколко години с глоби и наказания и чак тогава влиза в правият път. И тва с майсторите баш на обратно съм го виждал доста пъти... ти му даваш да прави нещо и после то е по-зле от колкото е било... "е кво толкова, голяма работа". Съжалявам, но от това което съм виждал през живота си, варианта да дойдат някакви и да насерат нещо хубаво като няма контрол е много по-вероятен... да не кажа гарантиран.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The only easy day was yesterday.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Това, че като пренесеш средностатистическия шофьор в нормална държава и той остава същия с години го чу някъде или го видя на някоя графика?
Всеки излизал само на няколко километра извън България в коя да е посока ще ти каже обратното. Вярно в последните години се поотпуснаха малко, особено посещаващите Гърция, но поведението далеч не е същото каквото в България.
Всеки излизал само на няколко километра извън България в коя да е посока ще ти каже обратното. Вярно в последните години се поотпуснаха малко, особено посещаващите Гърция, но поведението далеч не е същото каквото в България.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани