България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Баси. 30 години имам книжка, но никога не съм мислил, че мога да блъсна някой отзад. Спрях буквално на сантиметри ама не 10-20, a сигурно 2-3. До последния момент бях сигурен, че се удрям.
Дистанцията от предната кола беше вероятно 20 метра и си спирам леко, защото знам, че там пътя е абсолютен сопол. Скоростта вероятно 30-Тина км. И изведнъж АБС
.
Усещайки, че колата просто не спира натиснах с цялата сила на спирачките. Няма накъде да се бяга, че пътя еднопосочен и платното е заето отпред.
За първи път усещам такова нещо- педала рита, но и потъва. Влачих се така сигурно 5-6 метра, докато спря. Толкова е хлъзгаво и толкова плавно спрях, че малката отзад си дърдори нещо и дори не разбра, че баща и прави най-аварийното спиране в живота си.
За протокола - гумите са зимни на 3 години Гудиър. Дискове, накладки, маркучи и течност са от лятото - оригинални бенве.
Та умната- карах леко, имаше голяма дистанция, започнах да спирам от далеч, колата уж изправна, а щяха да ми вдигнат малуса, щото съм джигит
Дистанцията от предната кола беше вероятно 20 метра и си спирам леко, защото знам, че там пътя е абсолютен сопол. Скоростта вероятно 30-Тина км. И изведнъж АБС

Усещайки, че колата просто не спира натиснах с цялата сила на спирачките. Няма накъде да се бяга, че пътя еднопосочен и платното е заето отпред.
За първи път усещам такова нещо- педала рита, но и потъва. Влачих се така сигурно 5-6 метра, докато спря. Толкова е хлъзгаво и толкова плавно спрях, че малката отзад си дърдори нещо и дори не разбра, че баща и прави най-аварийното спиране в живота си.
За протокола - гумите са зимни на 3 години Гудиър. Дискове, накладки, маркучи и течност са от лятото - оригинални бенве.
Та умната- карах леко, имаше голяма дистанция, започнах да спирам от далеч, колата уж изправна, а щяха да ми вдигнат малуса, щото съм джигит

- drifty
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 250
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тия 2-3 сантима можеше да са броня, фар и т.н с кофти гуми и спирачки. Та може веднъж за 30 години да ти трябват, но е по-хубаво да имаш добри гуми и спирачки.
На мен ми се е случвало подобно нещо, но на кола без АБС и не беше друга кола отпред, а някакъв заблуден пресичащ и то не в града, вечер, в тъмното. едвам спрях.
На мен ми се е случвало подобно нещо, но на кола без АБС и не беше друга кола отпред, а някакъв заблуден пресичащ и то не в града, вечер, в тъмното. едвам спрях.

- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ABS-a на лед и на мен ми е правил мизерии. Колата става шейна ако се включи. Малко ме съмнява обаче да си пазил 20 метра дистанция, това е доста.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:За първи път усещам такова нещо- педала рита, но и потъва.
имаш въздух в абс модула... на повечето модерни коли ако не му кажеш на модула, че ще сменяш спирачната течност през диагностиката че да се "отвори" и седи отворен - като преточиш остават мехурчета и поведението е както го описваш- без абс педала е твърд ама с абс почва да потъва като го стъпчеш и държиш...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Еми сменях го в сервиз в който взимат повече и от Дару май, дават фактури, пишат в историята на колата и т.н… ама явно не е гаранция.
Случвало ми се до сега да го понатисна, но не потъваше. Ще обърна внимание да го оправим.
Дистанцията от 20 метра не пазя разбира се. Пътя е за включване към локалното на околовръстното и предния беше някъде на такова разстояние като върнах газта и започнах да спирам с моторната спирачка.
Никога не съм купувал гуми различни от познатите премиум марки, нито съм пестил от спирачки за да взема не оригинални, а АТЕ, Текстар или каквото и да е било подобно, защото са "същите като ОЕМ-а". Купувал съм други марки, но по-добри. Всъщност имах Текстар накладки на предните на купето преди години, но ги карах 2-3 седмици, докато пристигнат феродо-то, че бяха с поръчка и после ги подарих на някой във форума, не помня кой.
Колата отпред беше някакъв от тия модерните кимизарници, цялата в стъкло и пластмаси отзад, направо не ми се мисли какво щях да я направя ако бях спрял в нея.
Случвало ми се до сега да го понатисна, но не потъваше. Ще обърна внимание да го оправим.
Дистанцията от 20 метра не пазя разбира се. Пътя е за включване към локалното на околовръстното и предния беше някъде на такова разстояние като върнах газта и започнах да спирам с моторната спирачка.
drifty написа:Тия 2-3 сантима можеше да са броня, фар и т.н с кофти гуми и спирачки. Та може веднъж за 30 години да ти трябват, но е по-хубаво да имаш добри гуми и спирачки.
На мен ми се е случвало подобно нещо, но на кола без АБС и не беше друга кола отпред, а някакъв заблуден пресичащ и то не в града, вечер, в тъмното. едвам спрях.
Никога не съм купувал гуми различни от познатите премиум марки, нито съм пестил от спирачки за да взема не оригинални, а АТЕ, Текстар или каквото и да е било подобно, защото са "същите като ОЕМ-а". Купувал съм други марки, но по-добри. Всъщност имах Текстар накладки на предните на купето преди години, но ги карах 2-3 седмици, докато пристигнат феродо-то, че бяха с поръчка и после ги подарих на някой във форума, не помня кой.
Колата отпред беше някакъв от тия модерните кимизарници, цялата в стъкло и пластмаси отзад, направо не ми се мисли какво щях да я направя ако бях спрял в нея.
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сутринта имах подобно спиране в абсолютно заледена квартална уличка, скоростта около 10-5км/ч и намалях за легнал полицай, но с абс от самото начало без да потъва педала и 10 метра си карах на спирачка без да има много голям ефект. Ако трябваше да спирам аварийно за каквото и да е пред мен нямаше да успея. Гумите са бриджстоун на 3 сезона.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Моето не мисля, че беше лед или поне не само лед. Температурата беше -1, което принципно не е достатъчно за хубав лед. Нямаше как да видя какво точно е, защото фаровете и на измита кола след 20 метра в тая кочина вече са с плътен филм кал и кел файда, че светят принципно отлично.
Наблизо има излаз от път, който е неасфалтиран и всичко на няколко стотин метра от него е в кал. Предполагам смес от кал, вода и някакъв лед, плюс че пътя е с немалък наклон.
Изненадах се с колко ниска скорост всичко се случи. Ако се бях позасилил надолу с 50-60км, вероятно щях да ги нанижа тия с пълна скорост, да ги изкарам в локалното и да ги подложа на колите, които минават от там та да ме пишат по вестниците.
От другата страна има един мост пък на който целия джип си дрифти, дори с 20-30 км и без газ като минавам някой път.
Наблизо има излаз от път, който е неасфалтиран и всичко на няколко стотин метра от него е в кал. Предполагам смес от кал, вода и някакъв лед, плюс че пътя е с немалък наклон.
Изненадах се с колко ниска скорост всичко се случи. Ако се бях позасилил надолу с 50-60км, вероятно щях да ги нанижа тия с пълна скорост, да ги изкарам в локалното и да ги подложа на колите, които минават от там та да ме пишат по вестниците.
От другата страна има един мост пък на който целия джип си дрифти, дори с 20-30 км и без газ като минавам някой път.
- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Добре, че си се разминал.
В София асфалтът е тотал щета, гладък като стъкло, мръсен от всичката гняс, която се изкарва от градинките, неравности и дупки като бонус и става истинско удоволствие за шофиране.
В София асфалтът е тотал щета, гладък като стъкло, мръсен от всичката гняс, която се изкарва от градинките, неравности и дупки като бонус и става истинско удоволствие за шофиране.
- Superexstatic
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
СтанА си зима. Огромна част от автомобилите не са адекватно подготвени с хубави гуми, както и задкормилните устройства с някакви базови умения за такива условия. За настилката сте го казали

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 815
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Днес бях за малко в трафика и въпреки това успях да видя поне 10 коли с летни гуми



- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 717
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Най-обичам на жълтите павета зимата. Нема гуми, нема АБС-и, всичко е пързалка 

- ///eMo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 22.08.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: го спокойно
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Жълтите павета и пеша са отвратителни. Единственото място, на което на полусъединител съм успявал да правя бърнаут с чисто нови Континентал в опит да потегля. 

- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Понякога при такава ситуация трябва да отпуснеш спирачката и пак да натиснеш, за да махнеш АБСа.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
ID A написа:Понякога при такава ситуация трябва да отпуснеш спирачката и пак да натиснеш, за да махнеш АБСа.
Такова положение мисля, че много отдавна няма…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ID A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Случвало ми се е, моментно блокиране на колело включва АБСа. Виждам, ще се ударя, ако продължа така и колкото и да е страшно и против всяка логика, напълно отпускам спирачката и пак леко я натискам. При повторното натискане не сработва АБСа. Достатъчно за да спра безопастно.
И до ден днешен помня мястото на което ми се случи, но идея нямам как ми хрумна да пусна спирачката и пак да я натисна. А причината беше пресичане на жп линия в Сф.
И до ден днешен помня мястото на което ми се случи, но идея нямам как ми хрумна да пусна спирачката и пак да я натисна. А причината беше пресичане на жп линия в Сф.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани