Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:Също се разпространяват опорките, че електричката не била чиста, че се извличали не знам си какви елементи от земята и това замърсявало. Да, със сигурност за производството и материалите на една електричка се замърсява доста, но в мястото им на експлоатация (градовете), където ДВГ вреди най-много, е абсолютно чисто и не дишаме fun-a на кюмюрджиите.
Още нещо по темата, материалите в една батерия са рециклируеми на 95+%. Още не се прави това рециклиране защото пазара не го изисква и не се е развила тая индустрия, но е въпрос на време да стане. Тогава ще достигнем до момент в който нови материали за батерии почти няма да трябва да се копаят, а просто ще се преработват старите.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Всичко за електрическите автомобили
То и пластмасата се рециклира на 100% ама...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 734
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, A8L W12, Z4 30i, X1/U11 25e
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:
"Като ти се скапе батерията какво ще правиш?!" и пр... Тия хора как не отчитат елементарните факти, че гаранцията на един ДВГ в повечето случаи е 3 години/100 000 км, а в по-редки до 5, а минималната гаранция на една батерия е 8 години или 160 000 км...
По-напред в темата бях споменавал за таксиджия с Тесла 3, дето му замина батерията на 70к км...преди Коледа я закара в Букурещ за смяна и още я чака
Не са чак такава панацея електричките, но безспорно имат много много предимства ако имаш инфраструктурата за тях, а не да разчиташ основно на обществената мрежа
Update на живота с хибридчето - почти изцяло само на ток се движим, последно зареждах бензин в началото на годината когато ходих до Одрин и още има над 1/2 резервоар.
Средния градски разход е около 20-22кв/100км, като ако времето позволява се возим без климатик и от там пестим много. Градско без климатик е 15-16кв/100км, пуснеш ли обаче всичко да духа и топли 30+ на кратки разстояния не ни мърдат
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:"Като ти се скапе батерията какво ще правиш?!" и пр... Тия хора как не отчитат елементарните факти, че гаранцията на един ДВГ в повечето случаи е 3 години/100 000 км, а в по-редки до 5, а минималната гаранция на една батерия е 8 години или 160 000 км...
Само дето тоя двигател не е toxic waste като му дойде края. Въпроса е какво става с тия токсични отпадъци след време. Ама един от най-голямите проблеми на човечеството е че не мисли какво става след време, важното е да има печалба сега...
- rosen vanev
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 19.04.2011
- Местоположение: София
Re: Всичко за електрическите автомобили
Това с рециклирането ми е любимо....
Що си купувате телефони тогава?
Всеки си има гледна точка, разбира се и всеки вярва в това, което му изнася.
Аз лично се дразня на смрадта, която се носи сутрин в квартала от всички дизелови тарикати с премахнати катализатори, дпф-и, и всичко, което "тормози" безценния милионник.
Не е случайно, че тези таралясници ги забраняват в едни от най- скъпите градове в света (Лондон, Париж), а ние ги купуваме и "тунинговаме".
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Що си купувате телефони тогава?
Всеки си има гледна точка, разбира се и всеки вярва в това, което му изнася.
Аз лично се дразня на смрадта, която се носи сутрин в квартала от всички дизелови тарикати с премахнати катализатори, дпф-и, и всичко, което "тормози" безценния милионник.
Не е случайно, че тези таралясници ги забраняват в едни от най- скъпите градове в света (Лондон, Париж), а ние ги купуваме и "тунинговаме".
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Re: Всичко за електрическите автомобили
alx написа:
имам приятел дето е луд по офшоуър рейсинг... само корпуси, двигатели и каки са му в главата... та съм ходил с него на 2-3 покер рън-а... нагледах се на турбинирани и основно компресирани големи мотори... че и джетове/реактивни има... ама един дизел не видях да ти кажа...
Е има и други дисциплини... може да не са най-бързите, но все пак не е чак за срам.
https://www.cummins.com/case-studies/cu ... diesel-rib
enigma
ያለ እኩል
ያለ እኩል
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Всичко за електрическите автомобили
Don_Diego написа:xterminator написа:
"Като ти се скапе батерията какво ще правиш?!" и пр... Тия хора как не отчитат елементарните факти, че гаранцията на един ДВГ в повечето случаи е 3 години/100 000 км, а в по-редки до 5, а минималната гаранция на една батерия е 8 години или 160 000 км...
По-напред в темата бях споменавал за таксиджия с Тесла 3, дето му замина батерията на 70к км...преди Коледа я закара в Букурещ за смяна и още я чака
Не са чак такава панацея електричките, но безспорно имат много много предимства ако имаш инфраструктурата за тях, а не да разчиташ основно на обществената мрежа
Update на живота с хибридчето - почти изцяло само на ток се движим, последно зареждах бензин в началото на годината когато ходих до Одрин и още има над 1/2 резервоар.
Средния градски разход е около 20-22кв/100км, като ако времето позволява се возим без климатик и от там пестим много. Градско без климатик е 15-16кв/100км, пуснеш ли обаче всичко да духа и топли 30+ на кратки разстояния не ни мърдат
Знам го този случай, видях го в Тесла групата и вероятно има още много подобни, но това са изключения. Със сигурност са много повече блокиралите двигатели на 70000 км и М-ките с превъртели лагери преди 100К, които едва ли им се налага да чакат по-малко.
Относно хибрида - и аз си гочакам в началото на май да дойде. Разходът, който споделяш в различни условия изглежда съвсем нормален... Все пак не е с термопомпа.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
morrog написа:...
Понеже маслото в един двигател не е? Антифриза изобщо не е доста силна отрова.
Освен това сигурен съм, че батериите са много по-голям проблем, от това да се разкарваш напред назад и да бълваш менделеевата таблица навсякъде където минеш.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- xterminator
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 207
- Регистриран на: 12.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Всичко за електрическите автомобили
morrog написа:xterminator написа:"Като ти се скапе батерията какво ще правиш?!" и пр... Тия хора как не отчитат елементарните факти, че гаранцията на един ДВГ в повечето случаи е 3 години/100 000 км, а в по-редки до 5, а минималната гаранция на една батерия е 8 години или 160 000 км...
Само дето тоя двигател не е toxic waste като му дойде края. Въпроса е какво става с тия токсични отпадъци след време. Ама един от най-голямите проблеми на човечеството е че не мисли какво става след време, важното е да има печалба сега...
Айде пак екологични демагогии от трактористи Батерията ще се рециклира. А за 500 000 км като смениш 40-50 пъти х 5-6 литра масло = около 250-300 литра отработено моторно масло, като избълваш още незнамсиколко емисия през ауспуха, смениш 50-60 литра антифриз, с тях какво става. То не е toxic waste, щото някой помиярин дето прави stage 2 и DPF OFF ще го сложи в печката си да сгрее сервиза си с него и ще изхвърли чист въздух в атмосферата или някой селяндур ще натори почвата... Айде малко по-сериозно с елементарните опорки!
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:По фб групите също е пълно с дизел-професори, които много им се ще бъдещето да е на водород, ама като гледам няма такава опасност Също се разпространяват опорките, че електричката не била чиста, че се извличали не знам си какви елементи от земята и това замърсявало. Да, със сигурност за производството и материалите на една електричка се замърсява доста, но в мястото им на експлоатация (градовете), където ДВГ вреди най-много, е абсолютно чисто и не дишаме fun-a на кюмюрджиите.
Новите дизелови двигатели са по-чисти от електромобилите
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
100% като всички почнат да карат дизелите с надценено олио ще излизат теменужки от ауспуха. Свършено е с електрическите автомобили
Не знам какво ги топли водорода. Може би си мислят, че ще го сипват на сегашните двигатели или какво
С ДВГ с водород ясно какво ще има, някакви коли със 100 км пробег от ранга на Порше 911. Другото с горивни клетки... т.е. реално електрическа кола.
Не знам какво ги топли водорода. Може би си мислят, че ще го сипват на сегашните двигатели или какво
С ДВГ с водород ясно какво ще има, някакви коли със 100 км пробег от ранга на Порше 911. Другото с горивни клетки... т.е. реално електрическа кола.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- немо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа: ще го сложи в печката си да сгрее сервиза си с него и ще изхвърли чист въздух в атмосферата
Виждал съм да се топлят на отработено масло.
Само ще вметна, че подходяща печка , след като влезе в режим от комина изкарва само мараня . Не се виждат нито пушек , нито сажди.
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Всичко за електрическите автомобили
xterminator написа:morrog написа:xterminator написа:"Като ти се скапе батерията какво ще правиш?!" и пр... Тия хора как не отчитат елементарните факти, че гаранцията на един ДВГ в повечето случаи е 3 години/100 000 км, а в по-редки до 5, а минималната гаранция на една батерия е 8 години или 160 000 км...
Само дето тоя двигател не е toxic waste като му дойде края. Въпроса е какво става с тия токсични отпадъци след време. Ама един от най-голямите проблеми на човечеството е че не мисли какво става след време, важното е да има печалба сега...
Айде пак екологични демагогии от трактористи Батерията ще се рециклира. А за 500 000 км като смениш 40-50 пъти х 5-6 литра масло = около 250-300 литра отработено моторно масло, като избълваш още незнамсиколко емисия през ауспуха, смениш 50-60 литра антифриз, с тях какво става. То не е toxic waste, щото някой помиярин дето прави stage 2 и DPF OFF ще го сложи в печката си да сгрее сервиза си с него и ще изхвърли чист въздух в атмосферата или някой селяндур ще натори почвата... Айде малко по-сериозно с елементарните опорки!
По-сериоано вика... Ами доста хора обявиха че съвременния двигател е доста по еко френдли от електричките. Ако се говори за цялостното производство. Но това което исках да кажа нито ти нито стинката рабрахте. Производителя не го интересува кое е еко а кое носи печалба. А потребитлея не го интересува кое е еко а кое е по-модерно и с кое ще се фука повече. И за това тука чета безумни мнения и от двете страни. И двата вида задвижване си има плюсове и минуси. Въпроса кой кое харесва и на кой кое му е по-полезно. Поне на тоя етап електричките не задоволяват всички нужди. Ако в бъдеще го направят супер. Просто ще чакаме след години (по скоро някое друго поколение) да се пищи по форумите колко са вредни електричките и как новата технология е божествена...
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Всичко за електрическите автомобили
Да, фундаментално нещата се свеждат до търсене и предлагане. Ако предложиш по-добър продукт (при всичко друго непроменено), ще се купува повече.
И електрическите коли са по-добър продукт във практически всеки един аспект в нашите климатични условия и разстоянията в нашата страна (и като цяло ЕС).
При условие, че тече активна "декарбонизация" на енергетиката в ЕС, дъвката с това от къде идва тока също е вчерашните новини. Тва с емисиите за производството тръгна
от Тойота Приус, което е коренно различно животно от електрическа кола... защото реално е 2 коли в една.
Единственият ограничаващ фактор е енергетиката и той ще се балансира с цената на тока за електрическите коли. В момента нещата са такива, че при реално рекордно ниски исторически цени на петрола
трябва да утроиш цената на тока, за да докараш същият разход от среден клас електрически СУВ като малък дизелов хечбек...
Също средностатистическият човек не е тираджия... и той е който движи пазара. Тука всякакви хора, които с пътуване си изкарват прехраната обясняват колко зле било...
само, че света не се върти около тях, нито имат думата по темата. На тях просто ще им *дадат* или някакви хибриди или ако компанията им има възможност за фотоволтаичен парк,
електрички които ще зареждат предимно на място.
Нещата, които сега се пишат от "критиците" на електрическите коли бяха актуални когато темата е била отворена. Т.е. преди 10 години. Тогава много вероятно е същите да са
дъвкали линията как лошите корпорации са утрепали ел. колите, а сега са им първи критици. Щели били да дочакат...
п.с. противно на пропагандата пак да напомня, в ЕС не са забранени колите с ДВГ, нито има планове да бъдат забранени.
И електрическите коли са по-добър продукт във практически всеки един аспект в нашите климатични условия и разстоянията в нашата страна (и като цяло ЕС).
При условие, че тече активна "декарбонизация" на енергетиката в ЕС, дъвката с това от къде идва тока също е вчерашните новини. Тва с емисиите за производството тръгна
от Тойота Приус, което е коренно различно животно от електрическа кола... защото реално е 2 коли в една.
Единственият ограничаващ фактор е енергетиката и той ще се балансира с цената на тока за електрическите коли. В момента нещата са такива, че при реално рекордно ниски исторически цени на петрола
трябва да утроиш цената на тока, за да докараш същият разход от среден клас електрически СУВ като малък дизелов хечбек...
Също средностатистическият човек не е тираджия... и той е който движи пазара. Тука всякакви хора, които с пътуване си изкарват прехраната обясняват колко зле било...
само, че света не се върти около тях, нито имат думата по темата. На тях просто ще им *дадат* или някакви хибриди или ако компанията им има възможност за фотоволтаичен парк,
електрички които ще зареждат предимно на място.
Нещата, които сега се пишат от "критиците" на електрическите коли бяха актуални когато темата е била отворена. Т.е. преди 10 години. Тогава много вероятно е същите да са
дъвкали линията как лошите корпорации са утрепали ел. колите, а сега са им първи критици. Щели били да дочакат...
п.с. противно на пропагандата пак да напомня, в ЕС не са забранени колите с ДВГ, нито има планове да бъдат забранени.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
Re: Всичко за електрическите автомобили
steeN написа:Да, фундаментално нещата се свеждат до търсене и предлагане. Ако предложиш по-добър продукт (при всичко друго непроменено), ще се купува повече.
И електрическите коли са по-добър продукт във практически всеки един аспект в нашите климатични условия и разстоянията в нашата страна (и като цяло ЕС).
При условие, че тече активна "декарбонизация" на енергетиката в ЕС, дъвката с това от къде идва тока също е вчерашните новини. Тва с емисиите за производството тръгна
от Тойота Приус, което е коренно различно животно от електрическа кола... защото реално е 2 коли в една.
Единственият ограничаващ фактор е енергетиката. И той ще се балансира с цената на тока за електрическите коли.
Също средностатистическият човек не е тираджия... и той е който движи пазара. Тука всякакви хора, които с пътуване си изкарват прехраната обясняват колко зле било...
само, че света не се върти около тях, нито имат думата по темата. На тях просто ще им *дадат* или някакви хибриди или ако компанията им има възможност за фотоволтаичен парк,
електрички които ще зареждат предимно на място.
Правилно. За средностатическия потребител са топ. Малко подръжка или никаква. Достатъчно обсеф. Почти... зашото няколко приятели се оплакват че от Пловдив до София при снеговалеж е цяла нощ със търсене на зарядно и зареждането. Но това ще се подобрява. Надявам се. Тогава и хората които карат много и за сега електричките не им вършат работа, ще бъдат доволни. Остават хората които искат звука на мотора, смяната на скорости и това да са едно с колата. Но съм сигурен че и за тях ще има особено като падне теглото на батерията от там и цялото тегло. Но и сега м2 е някаква шега с 1800кг...
А екологията никой не го интересува реално.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани